Reactie op ab

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
annelinda

Reactie op ab

Bericht door annelinda »

Anne is 2 weken geleden gestart met een ad kuurtje voor een dubbel oorontsteking.
Maar ze is nog steeds niet de oude, dus vanmiddag even langs de ha geweest.
Volgens de ha heeft ze een reactie op de ab. Ze heeft flinke diaree luiers, buikkrampen en spuugt gal. Dat laatste is echt zielig om te zien.
Wie kent dit en duurde het lang bij jullie kindjes, volgens de ha kan dit weken duren..... :(
Die slechte nachten beginnen mij nu echt op te breken, nu ook nog flink verkouden een man die al weken loopt te kwakkelen met ook een oorontsteking en een ontsteking in de long... pffff. Ik hoop dat het snel wat beter gaat hier in de zieken boeg...
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Reactie op ab

Bericht door Dorien »

Ach arm meisje! Finn had toen hij klein was wel reactie op ab idd diarree, spugen heb ik nooit meegemaakt. Wel een allergische reactie met uitslag over zijn hele lijf maar dat is weer wat anders. beterschap voor je meisje!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Nynke
J&J SANTORINI
Berichten: 1124
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:50 pm

Re: Reactie op ab

Bericht door Nynke »

Ik ken het niet uit eigen ervaring maar weet wel dat het kan gebeuren. Een (belangrijk) deel van de spijsvertering hangt af van de bacterien die in je darmen wonen. Ook die bacterien worden aangepakt door de antibiotica waardoor het evenwicht van de bacterieflora in de darmen verstoord raakt.
Het is niet wetenschappelijk bewezen, maar je zou probiotica (Actimel, Yakult of gewoon yoghurt - zonder toevoegingen - van minstens 1 week over de datum) kunnen proberen. Hierin zitten bacterien die normaalgesproken ook in de darmen zitten waardoor het evenwicht mogelijk sneller hersteld is.
Ik heb Sofie en Lotte tegelijk met de antibiotica ook probiotica gegeven om juist dit te voorkomen en ze hebben inderdaad geen diarree gehad.... Maar of het nou daar aan lag?
Laatst gewijzigd door Nynke op ma jan 30, 2012 5:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Reactie op ab

Bericht door Mare »

Oh sneu zeg. Bij volwassenen raden ze aan om dan een probiotica kuur te nemen, misschien kan je bij de apotheek vragen of dat ook bij kinderen kan?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Reactie op ab

Bericht door Dorien »

Mare schreef:Oh sneu zeg. Bij volwassenen raden ze aan om dan een probiotica kuur te nemen, misschien kan je bij de apotheek vragen of dat ook bij kinderen kan?
Dat kan hoor, je kunt het ook als poeder bij de natuurwinkel krijgen. Hebben we bij Finn heel heel veel gegeven. Was ik alweer vergeten (terwijl ik dacht het nooit te vergeten die periode, gek he?)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
annelinda

Re: Reactie op ab

Bericht door annelinda »

O dat gaan we zeker proberen!
Anne vind Actimel erg lekker. Bij mijn ouders neemt ze altijd het laatste slokje uit het flesje!
Plaats reactie