met je kindje de kou in

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

met je kindje de kou in

Bericht door Nanda »

ik wil graag met jeremy gewoon naar buiten gaan
maar hoeveel kleding moet ik hem aandoen?
aangezien de gevoelstemperatuur nu laag ligt en nog lager wordt de komende dagen
ben ik bang dat hij het te koud krijgt.

hebben jullie tips?
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: met je kindje de kou in

Bericht door Liselotte »

Ik heb voor Ilias (nog steeds) wollen onderkleding bij weer onder de nul graden. En rond de nul een maillot onder de broek.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: met je kindje de kou in

Bericht door Chantal »

gewoon echt inpakken. het is echt heel erg koud!
dus mutsje, dikke winterjas, capuchon erover, sjaal misschien een beetje over zijn mondje, wantjes en alles zo diep mogelijk in de wandelwagenzak!
ook helpt het wel als je de regenhoes over de wagen doet. die wind is zo ijzig koud!
vanochtend waren er echt veel kindjes aan het huilen die voorop de fiets zaten, gewoon van de koude wind.
voor de rest is het nu wel heerlijk weer hoor! maar zorg dat je oren onder een dikke bos haar zitten of bedek ze met sjaal of muts! want auw, doet zeer die koude oren!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Nynke
J&J SANTORINI
Berichten: 1124
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:50 pm

Re: met je kindje de kou in

Bericht door Nynke »

Wat bijzonder dat Liselotte en Chantal er juist op dit forum vanuit gaan dat je met een kinderwagen naar buiten gaat... Hoe ga je? Met draagdoek of met kinderwagen?
Ik heb mijn dochters op de leeftijd van Jeremy nooit met een draagdoek gedragen in de winter, maar als je met een draagdoek gaat denk ik: onder jouw jas, en dan iets warmer aangekleed dan wanneer je binnen bent, 2 of 3 laagjes sokken, lekkere dikke muts en een sjaaltje.
Groetjes,

Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)

Met liefs en lapjes
LiesbethN

Re: met je kindje de kou in

Bericht door LiesbethN »

Lekker zo'n pak kopen http://www.dragenenzo.nl/a-22410185/fle ... -antraciet

Maar verder inderdaad; hoe gaat hij mee naar buiten?
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: met je kindje de kou in

Bericht door Nanda »

eigenlijk wil jeremy het liefst zelf lopen buiten.
dit doen we dagelijks zodat hij lekker zijn energie kwijt kan.
maar ik weet niet of dit nu verstandig is.
ik heb goed gevoerde broekjes en majo's en eventueel snowboots. (maar daar loopt hij minder goed op)
ook heb ik een ski-pakje (thanx Deborah!)
en is 1 paar wantjes genoeg? hij heeft het liefst helemaal geen handschoenen aan maar nu heeft hij geen keuze! haha

anders ga ik inderdaad met de kinderwagen naar buiten en daar zit idd zo'n warme voetenzak in.

moet ik nog vaseline op het gezicht smeren? omdat de wind zo guur is?
Trotse mama van J en T
LiesbethN

Re: met je kindje de kou in

Bericht door LiesbethN »

Nanda schreef:eigenlijk wil jeremy het liefst zelf lopen buiten.
dit doen we dagelijks zodat hij lekker zijn energie kwijt kan.
maar ik weet niet of dit nu verstandig is.
ik heb goed gevoerde broekjes en majo's en eventueel snowboots. (maar daar loopt hij minder goed op)
ook heb ik een ski-pakje (thanx Deborah!)
en is 1 paar wantjes genoeg? hij heeft het liefst helemaal geen handschoenen aan maar nu heeft hij geen keuze! haha

anders ga ik inderdaad met de kinderwagen naar buiten en daar zit idd zo'n warme voetenzak in.

moet ik nog vaseline op het gezicht smeren? omdat de wind zo guur is?
Als hij zelf lekker wil lopen zou ik 'm dat ook laten doen. Is warmer dan stilzitten in de kinderwagen.
Vaseline heb ik nog nooit gebruikt tegen wind oid. En 1 paar wantjes lijkt mij wel genoeg.
jolan-da34
J&J SANTORINI
Berichten: 1169
Lid geworden op: za jul 31, 2010 3:24 pm

Re: met je kindje de kou in

Bericht door jolan-da34 »

lekker laten lopen krijgt hij het ook nog wat warm van. Ik zou idd vaseline op z'n wangetjes smeren (en ook op je eigen!) de wind is koud, maar het is ook wel 'lekker' om even buiten te zijn.
Jolanda mv Danique (24) Marcel (21) en Tessa (16)
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: met je kindje de kou in

Bericht door wilmama »

LiesbethN schreef:Lekker zo'n pak kopen http://www.dragenenzo.nl/a-22410185/fle ... -antraciet

Maar verder inderdaad; hoe gaat hij mee naar buiten?
Dat pak onder de jas. Mijn kinderen hebben een bivakmuts. Heerlijk vanmorgen had ik onder de broek van marijn beenwarmers gedaan.

ik had zelf geen muts op maar mijn gezicht en hoofd deed echt pijn in de wind.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: met je kindje de kou in

Bericht door wilmama »

LiesbethN schreef:Lekker zo'n pak kopen http://www.dragenenzo.nl/a-22410185/fle ... -antraciet

Maar verder inderdaad; hoe gaat hij mee naar buiten?
Dat pak onder de jas. Mijn kinderen hebben een bivakmuts. Heerlijk vanmorgen had ik onder de broek van marijn beenwarmers gedaan.

ik had zelf geen muts op maar mijn gezicht en hoofd deed echt pijn in de wind.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: met je kindje de kou in

Bericht door kaatje71 »

ik denk zeker als je hem laat lopen zoals je zelf gekleed bent. Lijkt me ook juist goed om hem te laten lopen, dat houd je nog een beetje warm toch? En die wanten...Silke wil ze pas aan als ze moet huilen omdat ze zulke koude handen heeft. Dat kwartje is nog steeds niet gevallen, dat het toch wel handig is om ze eerder aan te doen....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Hanne

Re: met je kindje de kou in

Bericht door Hanne »

Espen zit in de tent van de bakfiets. Hij heeft een skijack, een das, een muts en wantjes aan. en qua binnenkleding: een romper met lange mouwen, een lekkere warme sweater, een broek en kniekousen. hoge schoentjes. voor als er sneeuw ligt heb ik een skibroek en snowboots voor allebei mijn kinderen.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: met je kindje de kou in

Bericht door Chantal »

Nynke schreef:Wat bijzonder dat Liselotte en Chantal er juist op dit forum vanuit gaan dat je met een kinderwagen naar buiten gaat... Hoe ga je? Met draagdoek of met kinderwagen?
nou.. ik keek naar de geboortedatum. mijn kinderen zaten op die leeftijd net op hun knietjes, pas bijna een half jaar later gingen ze lopen :lol: aan zelf lopen had ik dus niet eens gedacht.
ik heb hier geleerd dat lopen met een draagdoek in de sneeuw gevaarlijk is. hier is het op de stoepen echt glad door die platgelopen sneeuw!
dus vandaar de wandelwagen :)

maar lekker laten lopen dan, gezellig!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: met je kindje de kou in

Bericht door Nanda »

Hanne schreef: en qua binnenkleding: een romper met lange mouwen, een lekkere warme sweater, een broek en kniekousen. hoge schoentjes.
haha jeremy gaat hier nog steeds op blote voeten rond! en de cv staat hooguit op 18,5 graden :roll:
ik heb hem wel een romper met lange mouw aangedaan een een gewoon truitje (longsleeve).

volgens mij is hij behoorlijk warmbloedig, net als zijn moeder :wink:

ik ga gewoon stug op mijn slippers met 3/4 broek aan naar mijn werk.

maar ik had vandaag wel last van zere oren door de kou! (dus toch maar even een band halen voor om de oren)
Trotse mama van J en T
Plaats reactie