noodkreet bv

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
HeleenW

noodkreet bv

Bericht door HeleenW »

Wat dingen kort op een rij:
- ik heb een ontzettend harde stroom van melk (bij alle andere voedingsperioden ook gehad en ook altijd dezelfd problemen)waardoor Daan zich met grote regelmaat heel erg verslikt
- eerst melk weg laten stromen heeft geen zin, het blijft de hele voeding spuiten en vreselijk klokken voor Daan (als hij aan de borst blijft hangen, zie voor meer hieronder)
- ik heb meer dan genoeg melk (daarom al vaak blokvoeden)
- de avond-nachtvoedingen verlopen redelijk goed
- de tsr komt heel snel en daarvoor heb ik ook al genoeg melk
- van spruw lijkt geen sprake aangezien het probleem eigenlijk al weken voordoet en D geen pijn lijkt te hebben, niet klakt, geen witte aanslag en ik geen zere tepels.

Wat er al heel lang gebeurd maar wat nu elke voeding gebeurd:
Daan laat na 2 a 3 slokken los om daarna weer aan te happen en zo gaat het elke voeding...
Ik wordt er echt helemaal gek van en mijn tepels beginnen het ook niet meer zo fijn te vinden...

Het lijkt wel alsof hij geen zin meer heeft in die borsten... dat hij het zat is dat het enorm spuit, dat hij zich zo erg verslikt...

Nu nog concreter:
gisteravond om 22:00 uur D gevoed, dat verliep prima
vanmorgen om 5:30 uur meldde hij zich en die voeding verliep prima
toen werd hij rond 9:00 uur wakker en heb hem rond 9:45 uur uit bed gehaald omdat hij totaal geen honger leek te hebben heeft hij eerst in de box gespeeld. Rond 10:15 uur heb ik hem de borst aangeboden omdat ik dacht dat hij toch ook wel weer eens moe moest worden en het tenslotte bijna 5 uur na de vorige voeding was. Hij heeft toen zo ontzettend raar gedronken, elke keer maar weer loslaten (echt ik werd haast boos op hem, wat natuurlijk totaal onzin is en ook helemaal niet redelijk!!!) ONdertussen zit hij ook rustig naar me te lachen dus het is niet van pijn o.i.d. Gewoon echt een gewoonte lijkt het wel. Toen hij niet meer wilde (hij heeft echt niet veel op) hem in bed gelegd en daar viel hij lekker in slaap.
Toen hij na een uur huilend wakker werd wilde ik hem eerst een flesje gaan geven maar bedacht toen dat hij mogelijk wel echt honger zou hebben, maar ook toen weer loslaten, 2 slokken en weer loslaten... en nu heb ik hem dus echt met 6 slokken op weer in bed gelegd omdat hij aan het gapen was.

Ik weet het gewoon echt niet meer... Gister 1 keer een flesje melk gegeven en dat ging zoveel rustiger!! (alleen dronk hij maar 100 ml wat niet echt veel is voor een bijna 3 maanden oude baby) Het liefst ga ik over op kolven en flessen!!! Ik ben hier zo ontzettend gespannen onder! Elke voeding zie ik tegenop.

Iemand nog een wijze raad? al lijkt het me niet hoor, want volgens mij heb ik alles al wel uitgeprobeerd... en aan dat loslaten kan je toch weinig tot niets...
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: noodkreet bv

Bericht door drus »

Misschien toch spruw? Bij spruw hoef je niet echt iets te zien. maar dat loslaten en klakken lijkt er toch wel erg op.

Het lijkt me ook ontzettend frustrerend zulk onmogelijk drinkgedrag.
ik hoop dat andere nog meer hulp hebben voor!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: noodkreet bv

Bericht door Miranda »

Danique dronk ook altijd zo vreselijk onrustig, gek werd ik ervan. Ik wist zeker dat het geen spruw was, maar later bleek dat wel zo te zijn.
Ik zag in eerste instantie ook niks, maar een paar dagen later wel. (weliswaar minimaal). Steeds dat loslaten zou voor mij een teken zijn om toch aan spruw te denken.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: noodkreet bv

Bericht door Mare »

Heb je hem al liggend op je rug gevoed? Ik bedoel dat hij op jouw buik ligt en tegen de zwaartekracht in moet drinken. Dat was hier de oplossing voor te harde tsr en overproductie. In het begin onwennig maar het hoefde gelukkig maar een korte tijd.

Verder wens ik jou sterkte!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
HeleenW

Re: noodkreet bv

Bericht door HeleenW »

drus schreef:Misschien toch spruw? Bij spruw hoef je niet echt iets te zien. maar dat loslaten en klakken lijkt er toch wel erg op.

Het lijkt me ook ontzettend frustrerend zulk onmogelijk drinkgedrag.
ik hoop dat andere nog meer hulp hebben voor!
hij klakt juist niet :)

en ja dat drinkgedrag is eigenlijk wat zijn broers ook heel vaak hadden.. toen was ik ook vaak ten einde raad. Het is gewoon zo ontzettend NIET leuk voeden zo. En eigenlijk vind ik dat voeden toch ook een fijn moment moet zijn?
en dat loslaten is echt al van heel veel weken alleen wordt het wel telkens meer. En de avondvoeding/lateavond en ochtend niet, dus spruw lijkt me dan gewoon zo onwaarschijnlijk. Helemaal de avondvoeding rond 19 u en de ochtendvoeding, want dan is hij ook gewoon wakker...
Marijn

Re: noodkreet bv

Bericht door Marijn »

Wat maakt dat het 'snachts goed gaat en overdag niet?

Lig je dan ofzo?

Heeft er al eens een lk meegekeken?
HeleenW

Re: noodkreet bv

Bericht door HeleenW »

Marijn schreef:Wat maakt dat het 'snachts goed gaat en overdag niet?

Lig je dan ofzo?

Heeft er al eens een lk meegekeken?
wist ik maar wat het verschil maakte, ik weet het niet, echt niet. Ik heb echt al zoveel gedacht, geprobeerd enz.
En 's avonds zit ik ook gewoon. Dat liggen is voor geen van ons een succes.

Ik heb nog geen lk mee laten kijken, maar zou ook niet weten wat zij ermee zou kunnen. Daan draait elke keer zijn hoofd weg, geeft een lach of niet en hapt weer vrolijk aan om weer los te laten enz. en dan zit ik met een doek ertussen omdat we anders nat worden... Ik ben wel van plan om de boel een keer te filmen, want een lk mee laten kijken moet dan ook precies als meneer honger heeft en dat weet ik nooit van te voren.

hij is trouwens gelijk in slaap gevallen, blijkbaar nog moe en geen honger. maar ik weet voor mezelf nu wel dat ik straks een flesje ga geven. Even voor mezelf ook in de rust
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: noodkreet bv

Bericht door Ana »

wat lastig zeg, ik denk dat een lk juist misschien wel wat zinnige tips kan geven hoor, valt altijd te proberen!
Als ik zo'n goede tsr had en zo'n melkstroom, dan zou kolven ook geen straf zijn - en dan zou ik wat vaker een flesje doen. Maar goed dat is ook niet het beste advies wat je kunt krijgen misschien.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: noodkreet bv

Bericht door michelle »

Ik heb geen heftige melkstroom maar Jasmijn liet ook erg vaak los. Ze is nu 5,5 maand oud en het is inmiddels een heel stuk verbetert! Ik kan inmiddels weer echt genieten van de bv, het loopt heel soepel nu. Ik heb niets verandert, ze is er een beetje overheen gegroeid denk ik.

Aangezien kolven geloof ik heel goed gaat, zou ik af en toe een flesje geven overdag. Jasmijn is de afgelopen tijd 3 dagen in de week naar het kdv geweest, dus 3 dagen flessen in de week en daar heeft de bv niet onder geleden. Dus als dat het voor jou prettiger maakt zou ik dat gewoon doen.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
HeleenW

Re: noodkreet bv

Bericht door HeleenW »

michelle schreef:Ik heb geen heftige melkstroom maar Jasmijn liet ook erg vaak los. Ze is nu 5,5 maand oud en het is inmiddels een heel stuk verbetert! Ik kan inmiddels weer echt genieten van de bv, het loopt heel soepel nu. Ik heb niets verandert, ze is er een beetje overheen gegroeid denk ik.

Aangezien kolven geloof ik heel goed gaat, zou ik af en toe een flesje geven overdag. Jasmijn is de afgelopen tijd 3 dagen in de week naar het kdv geweest, dus 3 dagen flessen in de week en daar heeft de bv niet onder geleden. Dus als dat het voor jou prettiger maakt zou ik dat gewoon doen.
ik geloof dat ik naar dit antwoord op zoek was... Dom eigenlijk he, dat kan ik toch ook zonder Jip beslissen. nog altijd onzeker geloof ik.
Ik loop al zo lang te tobben en af en toe zitten er dus voedingen tussen die wel lekker lopen, maar het meeste is gewoon waardeloos en gespannen. en ik wil koste wat het kost zelf voeden dacht ik.
Ik belde net manlief op en die zei eigenlijk hetzelfde als wat jij nu hier neerzet.

Daan ligt nog altijd te slapen en heeft dus om 5:30 uur een voeding gehad en om 10:15 uur een rommelvoeding en daarna nog die paar slokken... Gister had hij maar 1 goede plasluier overdag. Misschien maakt dat me ook wel wat onzeker. Vanmorgen trouwens wel een volle luier hoor, dus ben niet bang voor uithongeren/stille honger o.i.d. maar toch wil je dat elke luier wel een plas of grote plas in zich heeft!
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: noodkreet bv

Bericht door Truus »

Jezelf het dan gewoon wat makkelijker maken, toch? Dus kolven en overdag gewoon mm via de fles. Misschien geeft het even wat extra lucht. Op de momenten dat hij wel makkelijk drinkt, live blijven voeden. Bij mijn dochters kolfde ik vanaf dat ze 2 weken waren elke dag 1 voeding af en kregen ze dat uit een flesje. 100cc vind ik niet weinig trouwens hoor.
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: noodkreet bv

Bericht door channiemam »

Vera dronk ook zo ontzettend onrustig. Blijkbaar waren er voor h aar teveel indrukken en zoveel te ontdekken in de wereld. Na een maand of vier werd het iets beter maar uiteindelijk dronk ze snachts echt goed en veel en overdag alleen het hoognodige. Met 11 maanden dronk ze alleen nog snachts en met 14 maanden hield ze het voor gezien. Nu kan ik zeggn dat het ook gewoon bij haar karakter past. Het eten was voor haar niet zo belangrijk. Zeker ook omdat ik ook altijd overproductie had. Toen was ik echt radeloos.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: noodkreet bv

Bericht door Chantal »

heleen, je kent mijn verhaal... als het kolven geen probleem is, zou ik overdag gaan flessen. en gewoon af en toe proberen of het overdag wel goed gaat.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12041
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: noodkreet bv

Bericht door Esther »

Als hij wat groter is kan hij de melkstroom beter aan. Ik heb hetzelfde, hoewel iets minder heftig dan jij. Als een fles goed gaat, kun je inderdaad afwisselen voor je eigen rust. En 's avonds en 's nachts live voeden.
Maar het gaat over, toch? Joas en Levi gingen op een gegeven moment toch ook beter drinken?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
HeleenW

Re: noodkreet bv

Bericht door HeleenW »

zo... ik haal even adem... Daan heeft net heerlijk bijna 150 ml mm uit de fles op! Heerlijk rond kijkend, 1 keer een beetje verslikkend en 2 enorme boeren later ligt hij tevreden in de box! (binnen een half uur tijd heeft hij gedronken en heb ik gekolfd en weer een nieuwe lading van 160 ml staat klaar)

Er zullen vast ook tijden komen dat hij slechter de fles drinkt, en mogelijk probeer ik over een paar dagen gewoon weer helemaal een live voedingsdag maar op dit moment geeft het even lucht! De volgende 3 voedingen hoop ik weer live te geven want dat is wel het allermooist en deze komende 3 voedingen verlopen normaal dus ook gewoon lekker!

@ Esther: bij Joas is het eigenlijk nooit echt leuk geworden het voeden. Rond 8 maanden ben ik bij hem gaan kolven, volgens mij ook omdat het gewoon niet lekker liep.
Bij Levi is het op een gegeven moment wel beter gegaan, maar wanneer? dat weet ik niet meer. Volgens mij begon ik het pas 'fijn' te vinden toen het niet meer perse noodzakelijk was, dus vanaf een maandje of 7 a 8 toen de gewone voeding ook wat meer geintroduceerd was.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12041
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: noodkreet bv

Bericht door Esther »

HeleenW schreef:@ Esther: bij Joas is het eigenlijk nooit echt leuk geworden het voeden. Rond 8 maanden ben ik bij hem gaan kolven, volgens mij ook omdat het gewoon niet lekker liep.
Bij Levi is het op een gegeven moment wel beter gegaan, maar wanneer? dat weet ik niet meer. Volgens mij begon ik het pas 'fijn' te vinden toen het niet meer perse noodzakelijk was, dus vanaf een maandje of 7 a 8 toen de gewone voeding ook wat meer geintroduceerd was.
Maar rond de 9 of 10 maanden verandert het proces ook hè? Dan heb je geen melk opgeslagen, maar maak je het tijdens de voeding aan. Dan stroomt het ook veel minder hard.
Alles sal reg kom Heleen :wink:
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
bejonian
J&J TEXEL
Berichten: 612
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:23 pm

Re: noodkreet bv

Bericht door bejonian »

o.k. ik vond (en vind) borstvoeden eigenlijk nooit echt een "fijn" moment. ik heb er ook geen moeite mee, geniet soms wel van de momenten maar als leuk zou ik het nooit beschrijven. ik vond het gewoon belangrijk en dat was het al. al dat gedoe met afgeklemde melkkanaaltjes, bijna-borstontstekingen.... .

vooral met onze tweede had ik eigenlijk hetzelfde probleem als jij. te veel melk en te vlug. hij kon het heel lang onmogelijk opdrinken, heeft zich vaak verslikt met lucht inslikken en daarna weer buikpijnen. nouja. echt een oplossing heb ik zo niet. hetgeen soms wat hielp was hem op de buik liggend laten drinken zo ik op mijn rug en hij met zijn buik tegen mijn buik en dan moest hij tegen de gravidatie in drinken. dat ging soms goed. was dan wel weer lastig omdat ik zo ontzeddend moest opletten om geen melkkanaaltjes af te klemmen.

's nachts ging het trouwens ook altijd heeeeel rustig en zonder problemen.
ah ja, wat ik ook nog deed (en ik heb geen flauw idee waarom dat werkte) was bijna altijd liggend te voeden, sowieso dus op bed gaan liggen met hem en dat alleen en dan elke keer als hij losliet of zich verslikte kind omdraaien en de andere borst aanbieden. ik denk zelfs dat ik dat op een moment zelfs deed met me zo te verdraaien dat ik op de andere kant ook dezelfde borst aanbod. vraag me aub niet waarom ik daarop kwam maar op die manier kreeg hij tenminste af en toe ook overdag een halfweg fatsoenlijke maaltijd. voor de rest heeft hij echt ingehaald 's nachts.
misschien moet daan overdag echt niet veel hebben zoals kindjes die 's avonds clusteren om dan de hele nacht door te slapen. misschien haalt hij bijna alles uit de nachtvoedingen.
n iklas heb ik trouwens dan echt alleen maar desnoods zittend of ergens anders gevoed. met echte honger kreeg hij dan toch genoeg binnen om geen honger meer te hebben.

ben je daar iets mee?
B e a t e moeder van twee jongens sinds 2006 en 2007 en een meisje sinds februari 2010
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: noodkreet bv

Bericht door Ana »

wat fijn, een voeding zonder spanning en een tevreden mama en zoon. Prima toch zo!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
HeleenW

Re: noodkreet bv

Bericht door HeleenW »

@ beate, dat liggend voeden vind ik gewoon echt niet handig. Ik heb Levi ook thuis en hij is weinig tot niet jaloers maar merk toch wel dat hij het heel fijn vind als ik met Daan gewoon bij hem ben als Daan gevoed word/Daan wakker is. Ze moeten al stiller zijn dan normaal, ze hebben al minder uitjes dan normaal, echt het draait al zoveel om Daan en dan ook nog eens elke keer alleen spelen als ik met Daan naar boven ga, dat voelt voor mij niet ok. (hopelijk snap je dat?) Het is niet voor 1 keer he, maar het is nog weken en dan elke dag. Het is wel een optie om dit te proberen als Levi 's middags op bed ligt en Daan dan een voeding wil. Dus wie weet ga ik het nog eens proberen!

Ik heb inmiddels er weer een hele pijnlijke borst bij, door de kou... Gelukkig heeft Daan net weer heerlijk gedronken, en dan vanavond en vannacht/morgenvroeg en dan heb ik overdag 2 a 3 voedingen/flessen... en misschien doet hij over een paar dagen gewoon 'normaal' tijdens het voeden!!
HeleenW

Re: noodkreet bv

Bericht door HeleenW »

@esther, het zit gewoon ff een beetje erg tegen en ik word daar nog somberder van.. ziek/weinig trek/slecht slapen en dan ook nog extreem gemorrel van die kleine aap!

De 160 ml staat voor morgen klaar. Ik zal hem morgen de tweede voeding eerst zelf proberen en als hij gaat 'klieren' dan krijgt hij de fles en kolf ik na de fles weer af. Zo hou ik heel veel ruimte voor live voeden!
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: noodkreet bv

Bericht door channiemam »

En Heleen. Het draait ook echt alleen even om de baby. Bij ons moeten de meiden ook echt in alles zich aanpassen. stil zijn bij het voeden, even alleen spelen want voeden, verschonen oid. Stil zijn want Vera slaapt ed. maar nu is ze een jaar geweest en echt... Ik had het vorig jaar nog niet durven dromen maar ik voel me beter, de meiden krijgen wat meer aandacht en alles draait langzamerhand steeds beter.

De bv heb ik ook nooit leuk gevonden, het was een noodzaak. En ook teveel melk. Zoals ik boven al schreef wilde Vera overdag eigenlijk minimaal drinken, zodra ze naar vast voedsel over ging, ging het al beter. Ze wil de wereld ontdekken, toen al en nu nog steeds. maar echt... Ht wordt dus beter. Het komt goed!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: noodkreet bv

Bericht door Nanda »

hoe gaat het nu??
heb je weer een beetje rust gevonden??
Trotse mama van J en T
HeleenW

Re: noodkreet bv

Bericht door HeleenW »

Nanda schreef:hoe gaat het nu??
heb je weer een beetje rust gevonden??
Wat lief! Het gaat ietsje beter. Ik was aan het flessen geslagen maar het leek er ineens op dat ik zo goed als geen melk meer had met kolven. Daar schrok ik zo van dat ik Daan weer live heb laten drinken.
Sinds de flessen had hij wel weer plasluiers en nu hij live drinkt ook weer plasluiers! Hij drinkt nog wel heel onrustig, maar ietsje minder dan vorige week. En gezien hij nu weer elke luier een plasluier heeft denk ik dat hij weer genoeg binnenkrijgt. Dit geeft mij in ieder geval meer rust en doorzettingsvermogen.

Hij is dus altijd al een onrustige drinker, maar als het dan zo onrustig word en hij gewoon 1 plasluier per dag heeft, dan word ik gewoon heel onrustig.
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: noodkreet bv

Bericht door michelle »

HeleenW schreef:
Nanda schreef:hoe gaat het nu??
heb je weer een beetje rust gevonden??
Hij is dus altijd al een onrustige drinker, maar als het dan zo onrustig word en hij gewoon 1 plasluier per dag heeft, dan word ik gewoon heel onrustig.
Misschien gewoon met jezelf afspreken dat je hem in dat geval weer een of meer keer de fles geeft. Dan heb je een plan wat al een keer eerder goed geholpen heeft. Dat geeft mij rust in mijn hoofd, en jou denk ik ook. En niet vergeten he, je doet het super!
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
HeleenW

Re: noodkreet bv

Bericht door HeleenW »

manlief is niet zo van de bv... dat maakt het voor mij wel een beetje zwaar nu.
Daan is vandaag weer heel erg aan het rommelen, maar het flesje wilde hij vanmorgen ook niet (dus toch maar doorgaan met bv geven :) )

Inmiddels krijgt Daan al bijna 3 maanden volledig bv, deze tijd heeft hij in ieder geval gehad. Ik merk bij mezelf dat ik met vlagen helemaal niet meer gemotiveerd ben om bv te geven.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: noodkreet bv

Bericht door Chantal »

dit heeft hij in ieder geval binnen! veel kindjes kunnen dat niet zeggen later.
knap dat je wel doorgaat ook al staat je man er niet echt achter.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Re: noodkreet bv

Bericht door mAmArianne »

het versterkt elkaar ook he... hij onrustig-jij onrustig-hij onrustig...

heb je al eens iemand mee laten kijken heleenw? vervelend als dit zo'n spanning oplevert... maar idd al wel 3v maanden, supermama!1!
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: noodkreet bv

Bericht door channiemam »

HeleenW schreef:manlief is niet zo van de bv... dat maakt het voor mij wel een beetje zwaar nu.
Daan is vandaag weer heel erg aan het rommelen, maar het flesje wilde hij vanmorgen ook niet (dus toch maar doorgaan met bv geven :) )

Inmiddels krijgt Daan al bijna 3 maanden volledig bv, deze tijd heeft hij in ieder geval gehad. Ik merk bij mezelf dat ik met vlagen helemaal niet meer gemotiveerd ben om bv te geven.

Ik herken het maar met wat doorsudderen en af en toe ongemotiveerde momenten gaat het zo richting een half jaar en bij mij werd het daarna ineens veel makkelijker. Zeker ook omdat het afhankelijke gevoel toen minder werd. Uiteindelijk heeft ze zonder problemen 14 mnd bv gehad.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Plaats reactie