Veel binnen met dit weer, wat kunnen we nog meer doen???

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Veel binnen met dit weer, wat kunnen we nog meer doen???

Bericht door Charlotte »

Met dit weer is buiten lopen niet echt een optie, veeeel te koud voor beide, en dat deden we wel heeel veel. Maar ik ben nu wel even op zoek naar nieuwe dingen om te doen binnen... Alles is opgeruimd en alle boekjes zijn wel zo'n beetje gelezen en bekeken, speeltjes zijn bijna versleten van het samen spelen. En wat nu??? Wat doen jullie binnen met een "opzoek naar grenzen, eigenwijze, ondernemende, nog net niet lopende dreumes"?? Ik ben opzoek naar iets leuks, waar ik ook heel even van weg kan lopen, en niet als politieagente boven hoef te hangen. Iemand tips of ideeen ((((please)))
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Veel binnen met dit weer, wat kunnen we nog meer doen???

Bericht door Nanda »

uhm....... uhm...
geen politie agent spelen, alles wat breekbaar is aan de kant zetten en voor de rest de kleine laten gaan? :roll:
en dan lekker op een afstandje kijken welke oplossingen hij verzint.

(maar dan ben ik wel errug makkelijk)
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9553
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Veel binnen met dit weer, wat kunnen we nog meer doen???

Bericht door muppet »

reclamefolders geven op te "lezen" en lekker te scheuren? tent bouwen? alle plastic bakjes uit de keuken pakken, lepel, garde etc. erbij?
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13313
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: Veel binnen met dit weer, wat kunnen we nog meer doen???

Bericht door Gootje »

Wij gingen altijd de baby born poppen aan- en uitkleden (heb een hele krat met kleertjes door mijn tante gemaakt), dan waren we wel even zoet, maar ik schat zo maar in dat dit bij jullie minder in de smaak valt :wink: . En heb je geen Intratuin ofzo in de buurt, ook altijd een geliefd uitje, visjes kijken, konijntjes kijken, even wat drinken in het cafe. Samen de was ophangen (hij de sokken een voor een) en opbouwen (hij de washandjes). Kleuren,knippen, plakken, rolletje plakband stond ook garant voor uren plezier. Van kartonnen dozen een ridderkasteel bouwen (even zoeken naar het verjaardagsfeestje van E mma van Betje).
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Veel binnen met dit weer, wat kunnen we nog meer doen???

Bericht door Charlotte »

Baby born, niet voorradig....
Alles weghalen en dan zijn gang laten gaan, is niet mijn ding.
Was is al gedaan, lang leven een droger....
Folders lezen, die gaan we zo even uit de papierbak halen, goed idee
Ridderkasteel, ga ik vanavond even opsnorren, ik mag van J niet achter de laptop zittengeloof ik. ik ben mijn linkerarm steeds kwijt omdat hij eraan trekt.....
Bedankt voor deze ideeen!!!!!!!!!!!!!!!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Emma

Re: Veel binnen met dit weer, wat kunnen we nog meer doen???

Bericht door Emma »

- 'muziek' maken door met lepels op pannen te slaan! Je kunt een hele drumkit voor hem bouwen :)

- klimparcours bouwen van kussens en dozen. Vindt de kat ook vast leuk :)

- droge pasta in een pan of doosje, en die dan eruit halen en er weer in doen

- heb je ballonnen in huis? Opblazen en achteraan laten kruipen

- met een groot boek/schuine plank en een paar blokken een baan bouwen om een balletje vanaf te laten rollen. Of een lange tunnel maken met wc-rollen, dat is ook leuk.

- op deze (Engelstalige) site staan enorm veel spelletjes-ideeen: http://www.babycentre.co.uk/baby/develo ... _baby_play
wennetje

Re: Veel binnen met dit weer, wat kunnen we nog meer doen???

Bericht door wennetje »

Intertoys gids van Sinterklaastijd tevoorschijn halen. Luisterboeken!!!!
En ik wissel speelgoed altijd af dus in de kist hier ligt speelgoed wat Joris al een tijd niet heeft gezien.

Hier ook altijd hit: op laptop kinderspelletjes zoeken en hem op schoot mee laten kijken en aan laten wijzen (memory spelletjes doen het hier goed)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Veel binnen met dit weer, wat kunnen we nog meer doen???

Bericht door Ana »

in de trant van de doosjes met macaroni: gewoon een bak met knijpers. Joela is er zo een half uur zoet mee.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8031
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Veel binnen met dit weer, wat kunnen we nog meer doen???

Bericht door Sarina »

Huisje bouwen door een groot (oud) laken over de tafel of stoel te draperen en dan kiekeboe spelen of een hoop keukenspulletjes erin leggen en lekker "camperen".

Koekjes bakken (kun je alleen niet echt van weglopen)

Tekenen (waarschijnlijk krassen in jullie geval) of vingerverven (kun je alleen ook niet van weglopen, hmm handige tips van mij)

Heb je iets van een muziekinstrument, fluit, piano of xylofoon?

Ballonnen zijn hier ook altijd een grote hit

Liedjes zingen, eventueel met een cd
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: Veel binnen met dit weer, wat kunnen we nog meer doen???

Bericht door vuurvonk »

dingen laten opplakken(propjes creppapier/gescheurde stukjespapier/stickers)
verven
helpen schoonmaken
kleding uitzoeken
tentje bouwen
speelgoed laten afwassen
picknicken met brood (op de grond op een kleed)
kleien?
filmpjes kijken op youtube
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
bejonian
J&J TEXEL
Berichten: 612
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:23 pm

Re: Veel binnen met dit weer, wat kunnen we nog meer doen???

Bericht door bejonian »

ik weet niets waarbij je later niet nog meer werk hebt. maar goed, wat doe je niet allemaal voor even rust?

hier mijn favorieten:

keukenkastjes laten uitruimen.
kastjes in de living laten uitruimen (niet allemaal hoor, maar ik heb er waar het wel mag/niet zo erg is)
tijdschriften laten bekijken/scheuren/erin laten krassen
op een stoeltje in de keuken met water laten spelen (kan je ook niet echt weg maar tenminste iets rustig in de keuken doen. de overvloeding loopt vroeg of laat uit de hand maar afhankelijk van het kind dus vroeger of later - bij onze jongens vroeger, bij a nnika later)
en ja, natuurlijk veel samen klussen in huis (maar niet echt iets gedaan moeten krijgen want dan wordt je soms gek) - dus was in de machine steken, vaatwas leeghalen, bedden nieuw overtrekken....)
zonder weglopen lukt natuurlijk ook samen koken

soms lukt dat allemaal niet.
en als het dan nog steeds te koud is voor uitjes, is het meestal in de bus wel warm genoeg. en dat is dan ook een avontuur.
dus met de bus even (redelijk ver) weg, een kleinighedje kopen en weer terug naar huis.
als je een ikea in de buurt hebt, daar even naartoe en in het restaurant wat laten doen. (hebben ze meestal iets om te spelen)
of ergens in een winkel waar ze een plekje hebben voor kinderen naartoe gaan.
goed ingepakt wandelen lukt meestal trouwens ook. wij zijn hier ook bij min 18 graden onderweg geweest - a nnika zat dan in fleecebroek en -trui in ee skipak met muts en sjaal en wanten en keek toe wat de jongens deden. (meestal, soms was ze ook niet blij en moesten we vlug weer binnen. maar met aan- en uitkleden waren we ook alweer even zoet en ging het binnen dan ook weer beter)

bezoekjes doen of iemand uitnodigen, liefst met even oude kindjes. heb je iemand om mee te babbelen en je hebt tenminste een echte politieagent nodig om te zien dat ze op die leeftijd niet blijven wenen of aan andermans speelgoed trekken.

echt kleuren of vingerverfen of dergelijke vind ik eigenlijk op die leeftijd nog niet te doen.
B e a t e moeder van twee jongens sinds 2006 en 2007 en een meisje sinds februari 2010
Plaats reactie