Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder? *GEBOREN!!!!*

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder? *GEBOREN!!!!*

Bericht door Chantal »

Mijn vriendin is over een maandje of 2 uitgerekend van een tweeling. Het zijn hun eerste kinderen en ze wil graag borstvoeding geven.
Ze heeft het er al over dat ze ze allebei tegelijk aan de borst wil.. maar volgens mij is dat supermoeilijk!
Wie heeft er tips voor haar, waar kan ze het beste haar info vandaan halen?
Laatst gewijzigd door Chantal op wo mar 14, 2012 2:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
wennetje

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder?

Bericht door wennetje »

www.borstvoeding.com daar zijn iig ervaringsverhalen te vinden
Gebruikersavatar
Jolanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2298
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:29 pm

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder?

Bericht door Jolanda »

Nee hoor, dat is niet moeilijk, het is maar wat je wilt! er zijn verschillende houdingen mogelijk

wat ik fijn vond:
op vraag van de eerste voeden
vooral 's nachts
als er een wakker werd, die voeden en dan nummer twee even wakker maken, om niet het risico te lopen vijf minuten te kunnen slapen en dan weer te moeten voeden.

vbn en lll hebben een folder over voeden aan een meerling

baby's wel van borst laten wisselen, omdat soms de een krachtiger drinkt dan de ander.
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005

https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder?

Bericht door Eve71ne »

Wat goed van haar dat ze dat ziet zitten, twee babies aan de borst en dan nog tegelijkertijd willen voeden ook. Ik denk dat er ook hordes tweelingmoeders zijn die bij voorbaat al zeggen; daar begin ik niet aan.. Ik denk dat je haar tzt niet genoeg complimenten kunt geven! En goed dat je haar nu al helpt bij de voorbereiding!
Mijn collega heeft een DRIEling aan de borst!! Vind je dat nou niet geweldig! Ze produceert twee liter bv met kolven per dag, hoorde ik laatst.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder?

Bericht door Chantal »

wow, dat vind ik echt superknap! die zal echt bijna de hele dag op de bank aan het voeden zijn...
ja, ik vind het ook knap van vriendin. maar ben benieuwd of het ook echt gaat lukken. heel vaak zie ik haar niet omdat ze niet dichtbij me woont. gelukkig heeft ze een zus die al 3 kinderen aan de borst heeft gehad.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder?

Bericht door HeleenW »

geen tips, ik vind 1 kindje aan de borst al ingewikkeld. Maar super man dat ze in ieder geval gemotiveerd is om het te willen doen!!!
Marjo

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder?

Bericht door Marjo »

Op zich is tegelijk aan de borst niet moeilijk. Ik vind en vond het vooral niet leuk. Ik krijg altijd jeuk als ik er dan net niet bij kan. Eentje laat net een boer of is eerder klaar en dan is het wel even gehannes. Ik ben er vooral heel bedreven in geworden om te voeden en tegelijk andere dingen te doen. Boekjes voorlezen, eten en lopen, op de een of andere manier kan ik dat beter tegelijk dan tegelijk voeden. Ik vind een of twee voeden niet echt anders. Ik voed natuurlijk meer en vaker, maar ik doe dat gewoon en ben er niet zo bewust mee bezig doordat ik andere dingen tegelijk doe. Als ik ze tegelijk zou voeden kan ik op dat moment ook echt niets met of voor I ris. Ik vond het om en om voeden wel fijn omdat ik dan even wat individuele aandacht en knuffels kan geven. Verder zijn ze bij mij echt tweeeig, dus vaak niet tegelijk wakker en daardoor voed ik ze vaak niet tegelijk. Het voeden was zeker in het begin ook wel een verplicht rustmoment voor mij.
In het begin voedde ik ze 's nachts na elkaar als er 1 wakker werd. Nu op verzoek. Helaas zijn ze daar ook best verschillend in, a nouk maakt een lange ruk in het begin van de avond en e vi 's aan het eind van de nacht. Bij een eige kinderen loopt soms echt alles tegelijk ook het slapen en wakker worden, dan komt tegelijk voeden beter uit denk ik.
Zijn het haar eerste kindjes?
Marjo

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder?

Bericht door Marjo »

Oh ja, verder voed ik inderdaad een borst per kind per keer en dat wissel ik om. De ene keer rechts en de andere keer links.
en dit forum misschien: www.meerlingenforum.nl
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder?

Bericht door mamaSterre&Sep »

[quote="Marjo"]Oh ja, verder voed ik inderdaad een borst per kind per keer en dat wissel ik om. De ene keer rechts en de andere keer links.

Mijn zusje heeft een tweeling, bijna 2 zijn ze inmiddels. Ze heeft ze in de kraamweek tegelijk gevoed maar al snel daarna 1 per keer. Dat was toch makkelijker, 1 hand vrij voor andere dingen.
Het wisselen per borst deed ze per dag, ze raakte de draad echt kwijt wie aan welke kant moest drinken en dat slokje tussendoor was dat nu wel of geen voeding?
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
Jolanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2298
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:29 pm

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder?

Bericht door Jolanda »

Zijn ze op dat meerlingenforum een beetje voor borstvoeding?
Ik heb de ervaring van niet
maar wie weet is dat veranderd

ik zou voor vragen rondom borstvoeding toch echt richting het borstvoedingsforum gaan.

ik voedde ook heel vaak apart, maar als ik haast had (kinderen uit school moeten halen bijvoorbeeld) dan toch even samen.
ook daar krijg je handigheid in, dat kan ook zonder handen :)


ter inspiratie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005

https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
Marjo

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder?

Bericht door Marjo »

Geweldige foto's Jolanda. Echt een blije voedende tweelingmama!
Het tweelingforum is denk niet speciaal nuttig voor de borstvoeding aan de tweeling. Maar misschien leuk voor de andere dingen. Voor de bv is idd het borstvoedingsforum veel beter. Een tweeling aan een borst is eigenlijk ook gewoon meer van hetzelfde is mijn idee, dus dan voldoen de adviezen op het borstvoedingsforum prima.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder?

Bericht door Chantal »

bedankt voor de info, ik ga het in een mail naar haar zetten en dan kan ze altijd even kijken wat ze ermee doet!
en die foto's zijn leuk jolanda!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13423
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder?

Bericht door Chantal »

ze is al bevallen! ze was pas 21 april uitgerekend, maar eentje bleef achter in de groei.. en nu hebben ze de 2 mini-jongetjes vanochtend gehaald met een ks.
de 'grote' is 2020 gram en het ukkie is maar 1400 gram. ze liggen voorlopig nog in het ziekenhuis natuurlijk, waar mijn tante lactatiedeskundige is. hopelijk gaat alles lukken!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11888
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder? *GEBOREN!

Bericht door Angelique »

Spannend Chantal!

Hou je ons beetje op de hoogte?
:crazy:
wennetje

Re: Iemand nog tips voor een bijna tweelingmoeder? *GEBOREN!

Bericht door wennetje »

Oei spannend. 2020 gram is mooi maar 1400 gram is wel erg dysmatuur, die moet gaan laten zien dat het een vechter is (en dat zal hij dan nog jaaaaaaaren blijven :wink: ) Nu kolven, kolven, kolven dus. Ik hoop met een beter beleid (en lactatiekundige) dan LUMC. Hierbij is http://www.borstvoeding.com echt de beste info bron!!!!

Sterkte voor vriendin en haar mannetjes!

ps Jolanda, wat een geweldige foto's, vooral die eerste 'kijk eens, zonder handen' :D
Plaats reactie