Vroege vogel

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Vroege vogel

Bericht door nance74 »

hier. M icah is meestal tussen 5 en 6 wakker als we pech hebben en met veel geluk is het 6:30.

Zijn hier nog meer vroege vogels? En wat doen jullie ermee?
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door SuzanneV »

Is zijn wakker-wordt-ritme al lang zo? Bij Robin was het echt een kwestie van uitzitten. Duurde een paar maanden (iedere ochtend 5.30) en toen werd het weer wat later. Nu is hij meestal tussen 6.30 en 7.00 wakker en daar kan ik goed mee leven.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door nance74 »

Dit is nu denk ik een maand of 3 zo. Ik heb het idee dat het de laatste maand steeds vaker heel vroeg is. Daarvoor was het wel wat later.

Mijn man staat altijd vroeg op en we denken dat hij daar wakker van wordt. Die doet nu eigenlijk alles beneden. Maar als M icah dan toch iets denkt te horen dan gaat ie naar beneden. Eerst wachtte hij nog tot papa weg was en ging dan naar beneden maar dat doet ie al niet meer.

We hebben een baby zoo wekker ook dat maakt geen indruk. terug naar bed sturen wordt brullen en dan is iedereen klaar wakker en dan slaapt ie ook niet meer. Maar ik twijfel nu of we het hem nu niet te makkelijk maken door hem naar beneden te laten gaan maar voor onze nachtrust is het wel het beste want dan kunnen we nog even doorslapen.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door mamaSterre&Sep »

S ep was ook zo'n vroege vogel sinds hij een wekker heeft wacht hij tot het 7 uur is.
Gaat prima, hij heeft een boekje bij zijn bed liggen maar blijft dus wel stil tot 7 uur.
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Suuz

Re: Vroege vogel

Bericht door Suuz »

Hier al jaren precies om 5.26 wakker! Maak niet uit hoe laat ze erin gaat ze blijft dan wakker worden. Heel soms slaapt ze langer maar dan blijkt ze ziek te zijn of net te worden ;)

Snap het best hoor want ik moet vaker werken om 7 uur, dus dan moeten ze ook om die tijd wakker worden. ;) Maar zelfs na 3 weken vrij, gewoon nog zelfde tijd wakker.

Ze gaat dan nog even spelen in de box als ik vrij ben dan, met wat drinken en eten. Ze speelt zo 30 min zeker soms wel 1 uur. Ik woon gelijk vloers en de box staat maar op 7 meter afstand van mijn bed en zo kan ik nog ff liggen in bed.

Ik ben nu gewoon al blij dat ze 's nachts niet meer komt.
HeleenW

Re: Vroege vogel

Bericht door HeleenW »

Ik zou toch denken dat er met hem wel wat te praten valt? Maar inmiddels weet ik wel dat kinderen van dezelfde leeftijd enorm kunnen verschillen in hoe ze zijn en wat ze doen.
Waarom ik dit zeg? Omdat Levi ietsje jonger is en hij sinds september met z'n grote broer het stapelbed deelt. Sinds die tijd hebben we afgesproken dat ze stil moeten zijn tot wij ze uit bed komen halen.
Door de week is dat rond 7:45 uur en vandaag was dat bijv 8:30 uur. En we hebben ze niet gehoord. Ik heb geen idee hoelang L dan al wakker is....
Ik zeg dus: praat en spreek dingen af, maar ja dat is niet voor elk kind haalbaar blijkbaar.
@ri

Re: Vroege vogel

Bericht door @ri »

Hier ook 2 vroege vogels. Bij ons komt het ook door werk; om kwart voor 6 gaat de wekker en gaan we douchen en dat horen ze. Al zo lang dat het ook een gewoonte is geworden, dus in het weekend is het ook zo.. Kun je ze ook niet kwalijk nemen. Bij ons begint de dag dan dus. Had pas om half 8 het hele huis al gestofzuigd :-) (erg geïsoleerd huis hoor, dus de buren hadden er geen last van). Het is niet anders, wie weet komt het een keer weer 'goed'.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door Ana »

hier wordt het de laatste twee weken elke keer vroeger, vanochtend voor zessen maar ze was ook al om 5 uur wakker.
het maakt ook niet uit hoe laat ze naar bed gaat.
ik zie echt geen reden waarom ze zo vroeg wakker wordt, het heeft niets met ons ritme te maken (mijn man moet pas om 7 uur op)
jullie berichtjes stemmen me dan weer niet echt hoopvol :?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door nance74 »

HeleenW schreef:Ik zou toch denken dat er met hem wel wat te praten valt? Maar inmiddels weet ik wel dat kinderen van dezelfde leeftijd enorm kunnen verschillen in hoe ze zijn en wat ze doen.
Waarom ik dit zeg? Omdat Levi ietsje jonger is en hij sinds september met z'n grote broer het stapelbed deelt. Sinds die tijd hebben we afgesproken dat ze stil moeten zijn tot wij ze uit bed komen halen.
Door de week is dat rond 7:45 uur en vandaag was dat bijv 8:30 uur. En we hebben ze niet gehoord. Ik heb geen idee hoelang L dan al wakker is....
Ik zeg dus: praat en spreek dingen af, maar ja dat is niet voor elk kind haalbaar blijkbaar.
Tja dat denk ik dus ook maar dat hebben we ook al geprobeerd, maar dat is inmiddels al weer een tijd geleden en toen hielp het niet. Ook uitleggen dat hij terug naar bed moet en waarom maar dat wordt brullen zodra je het woord bed noemt. Maar het is dus ook het probleem dat ml om 5:15 ofzo op staat en als ik moet werken dan sta ik om 6:10 op dus. Maar wellicht kan ik het nog eens proberen om met hem te praten.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
mama van Fenna
J&J SANTORINI
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:18 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door mama van Fenna »

We hebben voor J een lampje met tijdschakelaar, die gaat om 6.40 u aan. Als het lampje brandt mag hij naar ons komen, voor die tijd mag hij (zachtjes) een boekje lezen in bed. De eerste tijd hebben we een beloningssysteem eraan gekoppeld, als hij tot het lampje aan was stil op zijn kamer bleef, tekenden we een zonnetje en bij 10 zonnetjes een cadeautje. Dit ging vrij snel goed.

Sinds kort is hij 's nachts zindelijk, en moet hij elke ochtend tussen 5.15 u en 5.45 u naar de wc (meestal poepen, dus ik moet ook nog helpen :roll: ), en meestal slaapt hij daarna niet meer :? Een uur of langer boekjes lezen lukt niet, dus dan gaat hij laden optrekken, op zijn hobbelmotor oid :roll:
Dus we zijn weer opnieuw met het beloningssysteem begonnen.
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
Gebruikersavatar
Jolanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2298
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:29 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door Jolanda »

overdag niet meer laten slapen,
's avonds later naar bed?
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005

https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door nance74 »

Jolanda schreef:overdag niet meer laten slapen,
's avonds later naar bed?
Overdag slapen doet hij al niet meer sinds september. Sinds die tijd slaapt hj 's avonds ook snel in omdat hij moe is. En dat is rond 19 -19.30 en dan valt hij om van de slaap. Niet gek natuurlijk als hij zo vroeg wakker is. Als hij 's middags in de auto slaapt dan slaapt hij 's avonds later maar dat maakt niet uit voor de tijd 's morgens.

Maar ik ga eens kijken of een beloningssysteem werkt. we hebben zo'n wekker met oogjes die open gaan als je hem zet. Dus dat kunnen we eens proberen. Die staat op 7 uur maar dat is te ambitieus denk ik. Maar misschien eens de tijd aanhouden die ik zelf op sta als ik moet werken.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door kaatje71 »

wij hebben ook een tijd met zo`n lamp met tijdschakelaar gewerkt en dat ging toen best goed. Totdat ze uit bed ging en die lamp ging ontregelen :roll: :lol: maar toen werd ze al niet meer zo vroeg wakker.
Als ze nu eens wakker wordt om half 6 zeg ik dat het nog nacht is en dat ze moet gaan slapen ( maar dat werkt ook niet als het weer vroeger licht wordt).
Maar goed, zo`n lamp kan best werken.
Sterkte, lijkt me niet leuk, elke dag zo`n wakker kind om die tijd. Helemaal niet met een baby er bij.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door Esther »

nance74 schreef:Ook uitleggen dat hij terug naar bed moet en waarom maar dat wordt brullen zodra je het woord bed noemt.
En als je dit een paar dagen volhoudt?
Wij hebben ook tijden gehad dat (een van) de kinderen om 6 uur wakker werd, maar hier in huis is de regel: om 7 uur begint de dag, daarvoor is het nacht. En ja, dat heeft soms wel een paar ochtenden ongezelligheid opgeleverd.
Want je legt je kind toch ook niet voor 19 uur in bed, of wel? Dan krijgen ze uiteindelijk toch slaaptekort?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door monika »

Bij ons was het altijd tussen 5 en 6, jaaaren lang. Sinds een half jaar is het nu ongeveer 7 uur sochtends. Maar dan gaat Jort wel tussen 20:30 en 21:30 naar bed (is nu bijna 8). Het maakte niet uit wat ik deed, vroeg naar bed, laat naar bed, in bed houden. Hij kon al vroeg alleen voor de TV kinder programmas kijken en dan ging ik nog een uurtje in bed liggen. 6:30 op vond ik vroeg genoeg.

Bij ons was het gewoon uitzitten tot hij groter wordt en over een paar jaar wil ik dat hij eens voor tienen uit bed komt. :D
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
J0p1e
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:09 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door J0p1e »

W@lt heeft het een hele lange tijd gedaan, dan begon de dag nog voor 6en. Kwam deels ook omdat ml in die tijd vroeg opstond voor zijn werk en dan werd hij wakker en begon voor hem de dag. Gelukkig is dat nu wel veranderd. Meestal is hij rond 6.30u wakker. maar hij vermaakt zichzelf meestal nog wel in zijn bed tot een uur of 7. En dan moeten we toch op door de week. En ach, het is maar 2 dagen weekend, tegen 5 dagen door de week, dus waarom je ritme op die dan anders doen?? ::roll: ::wink:
Hoe dan ook, bij ons was was het uitzitten en jezelf er niet te druk over maken.
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
mama van b en c

Re: Vroege vogel

Bericht door mama van b en c »

hier werkt de oogjeswekker goed in combinatie met hem streng toe spreken en ja dat is wel wat ochtenden brullen geweest, maar gewoon consequent terug sturen en zeggen dat hij pas uit bed mag als aap wakker is, heeft uiteindelijk zijn vruchten afgeworpen
Chabeli

Re: Vroege vogel

Bericht door Chabeli »

Tja, ik denk dan: niet iedereen heeft evenveel slaap nodig. Ik vind zelf echt niets zo vervelend als in bed moeten blijven liggen terwijl ik de dag wil beginnen. Tomás is ook een vroege vogel, altijd al geweest. Wij vinden zelfs dat Sara uitslaapt, zij wordt rond 7en wakker en dat is echt luxe voor ons! :) Heeft Tomás nooit gedaan. We hebben periodes dat het 5 uur is; dat vinden wij te vroeg. Dan moet hij of even in zijn kamer spelen of bij ons in bed komen liggen. Om 6 uur is goed, omdat wij dan op werkdagen ook op staan. Maar ook als hij bij ons in bed ligt slaapt hij echt niet meer. Meestal is hij rond 6en op. Hij slaapt soms nog overdag (op de bank, bed wil hij niet meer) en gaat meestal rond half 9 pas naar bed (nu sliep hij pas om 21uur). Je zou denken dat het weinig slaap is, maar hij is altijd goed uitgeslapen en heeft volop energie :roll:

Heel soms zet J. hem beneden voor de tv en sluipt zelf terug naar bed. Dit duurt nooit lang, want binnen 15 minuten staat Tomás al te roepen...

Ik heb helaas geen tips voor je, behalve dan het accepteren :wink:
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6769
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door petra1969 »

Hier moeten de kinderen door de week om 5 uur opstaan. Dus zijn ze in de weekenden meestal ook zo vroeg. Gelukkig zijn we zelf ook hele vroege vogels en maakt het ons niets uit.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door Ana »

oef wat moeten sommigen er vroeg uit zeg
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Vroege vogel

Bericht door Pauline »

Zowel ik als maarten zijn sinds een week rond 5 uur half 6 wakker :roll:
Ik val vaak rond 6 uur weer in slaap, maarten niet.

Ik de dat het momenteel met de fluitende volgels te maken heeft. Daar worden we wakker van. Ik ga vannacht maar eens met oordopjes inslapen. Maarten kruipt nl altijd bij erik en gaat dan nar 5 minuten weer terug zijn bed in, en dan leest hij tot zijn wekkerlamp aangaat.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Ves

Re: Vroege vogel

Bericht door Ves »

Het is hier sinds ruim een week ook tussen 5 en 6. Hij wil dan écht niet meer slapen (en ik dus wel). Overigens was het de periode ervoor erger, toen werd hij meerdere keren per nacht wakker en sliep hij wel tot ergens tussen 6 en 7. Nu slaapt hij vaak door tot 5 a 6 (of 1x tussendoor wakker). Ik hoop dat het met de overgang naar de zomertijd weer goed komt 8) .
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door nance74 »

Inmiddels een week verder en nog steeds hetzelfde met een afwijking op dinsdag, toen was het 4:30 toen zijn deur open ging. Dus gelijk terug gestuurd.
Om 5:15 ging ml eruit en hij hoorde toen M icah roepen of hij eruit mocht. Hij heeft dus al die tijd wakker gelegen.
Woensdag heeft hij vanwege zijn vermoeidheid "uitgeslapen" tot 6:30.

En nu is hij ziek maar toch vroeg wakker vanmorgen. Vanmiddag even geslapen op de bank. Dat heeft hij vorige week zowiezo een paar keer gedaan. Zo maar in slaap vallen. Hij ligt overigens wel om 19 - 19:30 te slapen.

Maandag moest ik voor S enn op het CB zijn en heb het even met de wvk besproken en zij gaf aan dat het niet zo erg is. Haar oudste heeft dat ook gedaan en het gaat over haha. Ze gaf wel aan dat we in de gaten moesten houden dat hij niet vanwege het tv kijken naar beneden gaat. Dat gebeurde bij haar. Maar zo erg is het gelukkig nog niet.

Hopelijk gaat het over en misschien heeft de zomertijd nog een positieve uitwerking.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Suuz

Re: Vroege vogel

Bericht door Suuz »

Hier ook weer eentje die ipv 5.30 nu om 4uur de uit wil. Ik geef niet toe en na wat sussen en een slokje water heeft ze door dat ik haar toch er niet uit haal.. En slaap ze verder.. Maar dan komt het.. ze slaapt dan langer! na 6 uur pas wakker.. :? Helaas weet ze nu hoe ze uit bed moet klimmen met slaapzak aan :roll:
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door drus »

Hier ook eentje. Aangezien de andere twee dat ook deden en ik van vroeger nog weet dat ik altijd rond 6 uur wakker was...... hebben we ons erbij neergelegd. We weten inmiddels dat zo rond hun vierde het slapen sterk verbeterd en ze niet meer rond 5 uur wakker worden maar rond 6 uur.. .Dus nog 2 jaar uitzingen!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Vroege vogel

Bericht door nance74 »

Hij heeft vanmorgen uitgeslapen. 7 uur sliep hij nog, dus maar eens gaan kijken. Vandaag was het kdv-dag dus wel op tijd uit bed.
Heb hem toen niet wakker gemaakt en S enn maar uit bed gehaald en om 7:15 kwam hij naar beneden. Gisteren was het half 7 geweest, werd hij wakker van mij. En maandag was het ook rond die tijd.

Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat hij ziek is geweest van het weekend en nog niet helemaal fit. Maar in het weekend was hij wel weer vroeg.

Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Plaats reactie