Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Hanne

Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Hanne »

Espen noemt zichzelf Titi (dat betekent in zijn taal baby) en Leander noemt hij Indy. Ons gewoon mamma en pappa.

Ik ben benieuwd of jullie kindjes ook van die leuke zelfverzonnen namen hebben.
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Linkje »

Hier geen verzonnen naam, maar Je!mer noemde zichzelf een hele tijd jij.
Logisch toch, zo noemden wij hem toch ook?! :D

Tegenwoordig zegt ie gewoon ik, of Je!mer.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Mare »

David noemde zichzelf heel lang dasis, nu gewoon david en ikke. Ons mama en papa, maar laatst genoemde wordt vaak afstraffend "Jaap niet doen" geroepen :p
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
mama van b en c

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door mama van b en c »

C. noemt zichzelf jij. Als wij dan vragen wie jij is dan zegt hij Tis. De naam van B. spreekt hij perfect uit en G. noemt hij wijs.
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door AnnemiekD »

Roos noemt zichzelf jij. Als je aan haar vraagt hoe ze heet zegt ze jij. Zo schattig.
Wij zijn papa, mama.
Victorine noemt ze Tiki ( Vicky)
Elize noemt ze edide.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Dorien »

Ik heet mama, Hedzer is papa of Hedze, Finn is Tin en Liv is Ies
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Mamarielle
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:16 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Mamarielle »

Jonathan noemt ons papa en mama. Verder kan hij nog verschillende klanken niet goed uitspreken en wordt Lucas dus Kika genoemd, Aron is Ahwoh en zichzelf noemt hij Janjahjah :lol:
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Ester »

Famke noemt ons papa en mama. Giel noemt ze Hiel en zichzelf heeft ze een hele tijd Manke genoemd, maar omdat mensen daar vaak om moesten lachen weigert ze dat nog te zeggen. Ze zegt alleen nog mij als het om haarzelf gaat.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5775
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Nancy »

Yara praat heel goed, zeker zo goed als een grote kleuter, dus hier geen leuke, gekke, grappige of vertederende namen. Haar zinnen zijn af en toe gecompliceerder dan die van mij, terwijl ze helemaal kloppen. Alleen de sterke werkwoorden gaan tegenwoordig verkeerd, maar ook dat is normaal, elk kind (meestal op kleuterleeftijd) gaat op een gegeven moment ook de sterke werkwoorden op dezelfde wijze als zwakke werkwoorden vervoegen.

(overigens maakte Yara al voor ze 2 was zinnen met 10 woorden. Ze heeft heel lang niets gezegd, zat als baby altijd heel stil te spelen zonder gebrabbel, maar toen ze met anderhalf begon te praten was er ook geen houden meer aan.)
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Rijntje »

Lara noemt zichzelf Jaja of ikke
Emma is Emma, papa is papa en mama is mama.

Tja, ze kan de L en de R nog niet uitspreken, dus alleen bij haar eigen naam gaat het nog "fout"

Wat ik wel grappig vind is dat mijn neefje een tijd dacht dat zijn zus Jaja heette. Omdat mijn zus vaak ja ja tegen haar zei als het weer ging van mama mama mama mama mama. En nu noemt Lara zichzelf dus jaja :)
Laatst gewijzigd door Rijntje op di mar 13, 2012 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Ves

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Ves »

V1ncent noemde zichzelf ook heel lang jij, maar het wordt nu steeds vaker ik. Of V incent (eerder ookwel Titent).
En mama en papa. Maar heel soms ook V_e$n@ en ... (voornaam van zijn vader :wink: ), of om te plagen "papa heet V_e$n@ en mama heet ...". Hij spreekt ons er niet direct mee aan, maar weet het allemaal dondersgoed.
Emma

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Emma »

Isla noemt zichzelf gewoon Isla. Papa is dada of papa (papa na dagen op waarop ze veel Nederlands gehoord heeft, dada op de andere dagen). Als je vraagt wat papa's echte naam is weet ze dat dat David is, en ze weet ook dat sommige mensen hem 'Dave' noemen. Ik ben mama, en volgens Isla is mijn echte naam mummy. :)
Ilse

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Ilse »

Merel noemde zichzelf toen ze een dreumes was Ninne. Volgens mij heeft ze ons altijd papa of mama genoemd (of mamamamamamamamamamamamamama ;-) )
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Mare »

Als je David vraagt hoe hij heet dan zegt jij: David Xander Brouwer :)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
annelinda

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door annelinda »

Anne noemt zich heel vaak jij. Grappig te lezen dat veel meer kinderen dat doen. En soms noemt ze zich gewoon Anne.

Mij noemt ze Mama en soms miemie, geen idee hoe ze erbij komt.
Papa noemt ze papa en als ze ons bijde roept is het vaak mapa. Ze weet ook onze voornamen en gebruikt die heel soms.
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Eve71ne »

Benthe kan prima Meike zeggen maar haar eigen naam lukt nog niet erg. Het klinkt een beetje als Bèbè. Papa en mama zijn wij afzonderlijk maar als we samen zijn gebruikt ze MamPa. En dan maar zien wie er als eerste reageert :)
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Suuz

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Suuz »

Ondanks dat ze J naam eerst goed zei, heeft ze sinds kort BABA voor J. Ze heeft zelf nog geen woord voor haarzelf. Ze zegt ook nog amper wat.

Favo woorden zijn "AU" (echt voor alles, ook wat helemaal niet au doet), "bah" en "baba" dat is alles.. zucht.
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4704
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Ineke »

Femke zegt gewoon Femke, maar tot ze anderhalf was zei ze ''Tette'. Grappige is dat er nog een Femke op school zit (in groep 6) en dat zij zichzelf als dreumes/peuter ook 'Tette' noemde.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door niekje »

Jasper zegt inmiddels zijn eigen naam en de naam van Floor goed maar heeft wat voeten in aarde gehad, eerst van Floor: Hoor toen Sloor en nu dus Floor, hij moet nog wel eens ooit nadenken hoe hij de combi fl uit moet spreken hihi, zijn eigen naam was eerst Japper en nu dus Jasper

Wij heten gewoon papa of mama, of soms noemt hij ons bij voornaam, deze spreekt hij ook goed uit....

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8036
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Sarina »

R3ns noemde zichzelf Nèsj en z'n grote broer werd Belam. Wij waren gewoon mama en papa, al was één van ons (weet niet meer wie :oops:) in het begin nog mapa.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Mv2jongens

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Mv2jongens »

Ik ben mama, papa is papa en L ucas is maaaaaaaaaaaama;) heel gek, maar hij roept hem blijkbaar altijd en met de verkeerde naam,.maar wel consequent en voor mij gwbruikt hij nooit zo'n lange aanloop, haha!
Voor zichzelf heeft hij nog niks.
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6306
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door drus »

ik ben mama (of mima als kooswoordje), papa is papa
@nton = tata
@nne = nana
S!mon = siesies

Je kunt zeggen dat ie consistent is in namen.
vriendje F@bian is fafa
buurmeisje Ros@ = rosros

afwijkend zijn opa en oma: popa en moma

Inmiddels kan hij ook de echte namen van zijn broer en zus en van opa en oma, maar dat doet ie vooral als ie ze roept.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Kristel »

drus schreef:@nton = tata
@nne = nana
Hoe grappig, T0sca noemt zichzelf nana en Eef tata. Heel consequent. Abel is Abu.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Chabeli

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Chabeli »

Heel saai, maar Tomás noemt zichzelf alleen ik of Tomás. Ik ben mama, mam, mammie of Chabeli, J is papa of Juul of schat (heeft ie van mij haha) en Sara is Sara of Sari. Hier eigenlijk nooit gekke of aparte namen gehad, hij zei het vanaf het begin al goed.
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6776
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door petra1969 »

C ay noemt zich gewoon C ay (spreek uit als kai) of C ay van V een. Hij heeft geen moeilijke naam dus dat kan al snel. S arah is Saha en E lise is Lise. Wij zijn gewoon papa en mama.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Regina »

Tja Liam praat nog maar heel weinig. En hij heeft dus nog geen naam voor zichzel of mirte en Nikki. Ik ben mama c is papa. En samen met het woordje die is dat zijn woordenschat :-(
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Dorien »

Regina schreef:Tja Liam praat nog maar heel weinig. En hij heeft dus nog geen naam voor zichzel of mirte en Nikki. Ik ben mama c is papa. En samen met het woordje die is dat zijn woordenschat :-(
Niet al te druk om maken hoor Regina! Hier ging het met Finn precies zo. Liv zei ook niet zo heel erg veel dus zat ik er totaal niet over in. Nu gaat hetineens heel snel en maakt ze echt al zinnen. (van meerdere woorden)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Corina »

Voor zichzelf en de jongens heeft ze nog geen woorden. H is gewoon papa en ik mama.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Regina »

Dorien schreef:
Regina schreef:Tja Liam praat nog maar heel weinig. En hij heeft dus nog geen naam voor zichzel of mirte en Nikki. Ik ben mama c is papa. En samen met het woordje die is dat zijn woordenschat :-(
Niet al te druk om maken hoor Regina! Hier ging het met Finn precies zo. Liv zei ook niet zo heel erg veel dus zat ik er totaal niet over in. Nu gaat hetineens heel snel en maakt ze echt al zinnen. (van meerdere woorden)
Dank je op zich weet ik dat en dat hou ik mezelf ook voor maar dat is soms best lastig te geloven met 2 meiden die voor hun 2de al met mooie zinnen prate en praatjes hadden voor 10.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door maartje12 »

Vi ctor noemt F loris Lolis en zich zelf Itto.
Hij kan namelijk de V en de R niet uitspreken.

Wij zijn gewoon papa en mama. Al noemt hij me de laatste week consequent mammie. Dan zeg ik : "Ja Vikkie".
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
wennetje

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door wennetje »

Joris is Jojis en ik heet mama of het liefst mama-mama-mama-mama!!!!. Jaar geleden was dat Joji en voor mij had hij niet echt een naam. Gevolg van 1-ouderschap: niemand in huis die mij als mama duidt dus duurde allemaal wat langer.
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Miep »

A bel noemt zichzelf A bel of ik. Wij zijn papa en mama. En W illmijn is Minnemijn en dat vind ik zo lief.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
bejonian
J&J TEXEL
Berichten: 612
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:23 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door bejonian »

wat schattig.

a nnika zegt a nta of ik of ich tegen zichzelf soms ook iche.
j oris is hose of hosis.
n iklas is akis en soms ikas.

mama en papa zijn mama en papa.

het is een heerlijke leeftijd vind ik!
B e a t e moeder van twee jongens sinds 2006 en 2007 en een meisje sinds februari 2010
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9553
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door muppet »

Eline noemt zichzelf ook JIJ, echt super lief om te horen. En alles is MIJ! Als we vragen hoe ze zelf heet zegt ze nine. Anouk is Anna en wij zijn gewoon papa en mama. Opa en oma is ook gewoon opa en oma. Mijn broertjes en hun vriendinnen zijn allevier MEE. Schoonzusje heet Esmee en dat gebruikt ze voor allemaal.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
vogeltje
J&J TEXEL
Berichten: 134
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:18 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door vogeltje »

Merel noemt zich zelf Merel of Mereltje. Haar zusje Mette noemt ze Mette of kleine Mette, wij zijn papa en mama. Haar nichtjes en hun papa en mama kent en benoemd ze bij naam. De ene opa en oma zijn opa en oma tik tak volgens Merel (omdat ze altijd n horloge om hebben), de andere opa en oma noemt ze opa en oma van de bult (omdat die n parkeergarage hebben onder hunappartement).
Nicole
J&J SANTORINI
Berichten: 1698
Lid geworden op: do jul 29, 2010 5:43 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Nicole »

Sophie is: Saphie of ik
Verder kan ze een heel aantal letters niet uitspreken ( zoals de s,w r etc.)
Levert grappige woordjes op en ik moet vaak héél goed luisteren wat ze zegt.

Verder kan ze volle zinnen maken dus maak me er geen zorgen om.
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
lotte

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door lotte »

Toen Julian begon met praten, noemde hij zichzelf 'Hoelan' en ons gewoon papa en mama.
Nu spreekt hij z'n naam gewoon goed uit en noemt hij ons vaak 'mama Lot' en 'papa Juut' (zo noem ik Justin) en steeds vaker zegt hij ook alleen Lot tegen me.
Tegen Elise zegt hij eigenlijk altijd 'Elies'.

Elise zegt 'Jujuja' tegen Julian en papa en mama tegen ons. Opa en oma zijn trouwens apoe en amoe hihi.
Gebruikersavatar
MarijeO
J&J SANTORINI
Berichten: 2390
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:08 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door MarijeO »

Sterre noemt zichzelf gewoon 'Stejje', of ík (vooral als ze iets opeist ;)). Ons noemt ze mámá 8) en papa.
  • Joris = Jojis
    Elske = Elke
    Benten = Benten
    Lily-An = Lijan en soms nog 'Lala'
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
Hanne

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door Hanne »

Espen noemt zich sinds een paar dagen ook "baby". Als ik dan zeg dat hij een kindje is en geen baby wordt ie erg pissig.
Hij is sowieso een enorme driftkikker en is ook helemaal in de peuterpuberteit. Als ik ergens zit, waar hij wil zitten roept hij heel boos: "mama uit toel, baby plek". vertaling: Mama je moet uit de stoel, dit is babies plek. En meteen meppen. Dit doerakje moeten we een beetje afremmen. :wink:
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8102
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door channiemam »

Vera zegt

Mama
Papa
Ammuh carmen
Diete nynke
Vea vera
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
J0p1e
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:09 pm

Re: Hoe noemt jullie dreumes/peuter zichzelf en jullie?

Bericht door J0p1e »

Gek he, ik kan het me van Fl00r niet eens meer herinneren. Ze noemt ons gewoon papa en mama, hoewel ze soms onze eigen namen ook gebruikt. Meestal als ze vindt dat we niet goed reageren of niet luisteren. ::wink:
Het duurde bij W@lt heel lang voor hij mama zei, hij was bijna drie. Wat was ik blij toen het hem lukte!
Hij zegt tegen Fl00r iets wat klinkt als Flowah.
Hij noemde zichzelf eerst jongen. Gelukkig weet hij nu wel dat hij W@lt heet, alleen snapt hij de vraag hoe heet je niet zo goed.
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Plaats reactie