Invriezen taart, hoe lang kan dat?
Moderator: Chantal
Invriezen taart, hoe lang kan dat?
Ik ga volgende week een taarten workshop geven, nou werd me gevraagd hoe lang de taart goed blijft als hij wordt ingevroren? Iemand wil hem bewaren tot begin juli. Ik vermoed dat dat wel kan, maar ik weet het niet zeker. Wie kan hier antwoord opgeven?
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Re: Invriezen taart, hoe lang kan dat?
moet kunnen toch? Je weet de traditie met het bovenste taartje van een bruidstaart: invriezen en na 1 jaar opeten.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Oh ja!Nancy schreef:moet kunnen toch? Je weet de traditie met het bovenste taartje van een bruidstaart: invriezen en na 1 jaar opeten.

ze zeggen 3 maanden, maar veel langer kan ook hoor! wij hebben ook eens in de zomer taart gegeten wat nog van mijn verjaardag (september) kwam 
niks mis mee!
moet je natuurlijk wel een goede vriezer hebben.

niks mis mee!
moet je natuurlijk wel een goede vriezer hebben.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Goed in een doos met plastic zak erom heen!! Zo doen wij het ook altijd en dan kan je hem rustig een jaar bewaren. Maar moet je wel een vulling hebben die je in kunt vriezen.
Hmmm ik heb niet echt over de vulling nagedacht. ik wil mascarpone met vlaaivulling gebruiken als vulling. dat kan je toch gewoon invriezen?Es schreef:Goed in een doos met plastic zak erom heen!! Zo doen wij het ook altijd en dan kan je hem rustig een jaar bewaren. Maar moet je wel een vulling hebben die je in kunt vriezen.
ik zou geen vulling nemen die in de koelkast moest, zoals de mascarpone. de taarten zijn minstens 3 uur uit de koeling vandaan. zou zonde zijn als het net zuur werd of zo en ze heeft een bedorven taart in juli!
zou het bij botercreme van de mix met een smaakje houden, en vlaaivulling of jam.
in ieder geval iets wat langer buiten de koeling kan.
zou het bij botercreme van de mix met een smaakje houden, en vlaaivulling of jam.
in ieder geval iets wat langer buiten de koeling kan.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011