Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Regina »

Mijn buurvrouw vroeg vanochtend aan mij goh mag Liam nog wel op het voorstoeltje want dat mag toch maar tot 15 kilo. Ik geen idee maar hij is nog lang geen 15 kilo :oops: Net even gewogen en hij is 14,3 komt dus toch wel dicht in de buurt. Hij wil ook erg graag achterop maar als Nikki mee is kan dat niet. En Nikki kan echt nog niet zelf fietsen naar school ofzo.

Dus tot hoe zwaar/oud zaten jullie kindjes voorop? Volgens mij heeft Nikki voorop gezeten tot Liam geboren werd dus toen was ze 2,5 toen kwam er een fietskar. Nu wil ik geen fietskar meer maar hoe los ik dat dan op als Liam niet meer voorop kan en Nikki nog niet zelf kan fietsen?
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Gebruikersavatar
m-v-Lara/Ilse
J&J SANTORINI
Berichten: 2144
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:14 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door m-v-Lara/Ilse »

Ilse is 15,7kg en zit eens per week toch nog voor in het zitje. Dat komt omdat Lara meestal zelf fiets, maar die middag met de BSO mee gaat en dan is een fiets op school niet zo handig.
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe ik dat dadelijk ga doen. Mss zo'n zadeltje tussen het stuur en mij in? Of een extra lang achterzitje? Maar daar is Liam nog wat te jong voor.
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Gebruikersavatar
Ilja
J&J TEXEL
Berichten: 852
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:05 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Ilja »

Yasmine zit soms achterop maar meestal voor, omdat ik haar anders geen kusjes meer kan geven :D
Maar éigenlijk past het niet meer :oops:
Volgens mij weegt ze ..... ehhhh.... ik weet het eigenlijk niet.
Mama van Soufian (17-11-2005) en Yasmine (17-04-2009)

Everything is going to be ok in the end, if it's not ok, it's not the end........
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Floor83 »

Ik heb S0phie er vorige week nog in gehad. Ze is bijna 3 jaar, 95 cm en 13 kg. Ik heb een moederstuur en daardoor is het wat lastig op en af halen. Maar kan nog best. Zelf vind ze het nog erg leuk om voorop te zitten.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Miep »

A is ruim 15 kilo. Bij mijn man zit hij nog sporadisch voorop maar eigenlijk vinden we dat dus niet meer veilig. Bij mij zit hij al heel lang achterop omdat ik niet sterk genoeg ben om hem hoog op te tillen om hem voorop te zetten :oops: (ik ben ook niet zo groot dus moet hem echt hoog optillen). Maar meestal gebruiken we de bakfiets en dan hebben we deze problemen niet.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Rijntje »

Hij is nog geen 15 kilo, dus je hebt nog heel even, maar idd is het maximum gewicht voor het voorzitje 15 kilo. Ik denk dat het ook lastiger fietsen en sturen wordt (en daardoor gevaarlijker), omdat het zwaartepunt steeds meer naar voren komt te liggen.

Lara is er nog lang niet uitgegroeid gelukkig. Geen idee hoe lang en zwaar ze nu is. Ik gok tussen de 80 en 86 cm en tussen de 10 en 11 kilo.

Emma ging over naar het achterstoeltje toen Lara meekon op de fiets. Emma paste toen nog wel voorop (ze was toen 2jr9mnd), maar dat was niet handig, omdat de steuntjes op Lara's hoogte zaten. Inmiddels is ze net over de 15 kilo, maar volgens mij al een tijdje echt te lang voor het voorzitje (ze is ongeveer 1 meter) en dat gaat toch niet echt makkelijk, ook met erin en eruit tillen enzo. Ze is een jaar geleden nog wel eens voorop geweest, maar dat ging ook al niet zo makkelijk meer. Voor de af en toe zou ik het misschien wel doen.

Waarom wil je geen fietskar meer? (snap ik wel hoor, pak dat ding ook nog zelden, meer om te wandelen dan om te fietsen).
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Corina »

Annelieke zit nog heerlijk voorop. Ze weegt nu rond de 12 kg. Zelfs Bertrik zit heel soms nog wel eens een klein stukje voorop..... Dat dus om gezeur en een driftbui te voorkomen :oops: Maar dan is Annelieke er dus niet bij. Ik heb beloofd aan hem dat als Mart-jan 6 is, hij zelf op de fiets mag en dat is dus volgende week. Annelieke wil soms ook wel achterop, maar ik vind het nog veel te gezellig dat ze voorop zit. Idd Ila, vanwege de kusjes :D. Bertrik was net 2 toen hij achterop zat (of in de fietskar) Maar toen had hij natuurlijk een klein babyzusje. Mart-Jan was 2,5 want toen was het niet noodzakelijk om de fiets te pakken en had ik dus ook nog geen fietskar.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Corina »

Oh ja en Bertrik weegt nu dus rond de 21 kg en z'n benen zijn eigenlijk veel te lang.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
C1ndy
J&J SANTORINI
Berichten: 2660
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:19 am

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door C1ndy »

Abby zit ook nog steeds oorop, en die word in aug. al 4. Ze weeg nu 14,5 kg.

Gabi zit soms ook voorop, als er een extra kindje mee moet, en ik abby niet mee hoef te nemen. Ze weeg toch al wel 19kg. Het is een beetje wringen om haar erin te krijgen, maar verder gaat het nog prima
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5766
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Nancy »

Yara zit al zeker een jaar niet meer voorop. Veel te groot, haar knieën zaten continu tegen het stuur.

Daarom heb ik vorig jaar een bakfiets gekocht, zodat ik toch nog met 2 kinderen op de fiets kan. School vind ik namelijk vrij ver voor Milou en bovenal is het er veel te druk om veilig te kunnen fietsen. (stel je dit eens voor: 1 gebouw, ruim 1000 kinderen, alles begint en eindigt op dezelfde tijd en 90% van de mensen kom via 1 rotonde op een doorgaande weg.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Dorien »

Ik heb mij er nooit zo mee bezig gehouden. Ik vind het ook vaak een verkooptrucje. Ik kon er nog prima mee fietsen en Finn heeft er tot hij ruim 3 was en ver over die 15 kg. Het fietsen was geen probleem. Liv is net 12 kg en zit nog altijd voorop.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door mamaSterre&Sep »

S terre zit nog steeds voorop! Weegt 16 kg gaat prima.
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
mamsie

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door mamsie »

Maartje zit soms nog voorop hoor! Zij weegt bijna 15 kg en is 94cm. Gaat nog best.
Zelf wil ze altijd achterop, maar soms zit Renske nog achterop en dan zit Maartje nog lekker voorop.
Marijn

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Marijn »

Floor was zeker al wel 18 kilo toen ze nog voorop zat. Geen enkel probleem
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Ann1gje »

Fedde zit nog regelmatig voor in t stoeltje, als iets te ver is voor Brinn om te fietsen, of tussen de middag als we echt ff snel op en neer moeten....
Het is ff proppen, maar gaat nog best 8)
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Annemarie

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Annemarie »

Heel soms zit Thijs ook nog voorop, iets zwaarder dan 15 kilo en veel te lang, maar het gaat nog prima.
lotte

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door lotte »

Julian (16 à 17 kg) zit nog best vaak voorop, omdat hij dat zo leuk vindt. Hij is er veel te groot voor, maar het fietsen gaat prima. Elise zit dan in het grote stoeltje achterop :lol:
Gebruikersavatar
m-v-Lara/Ilse
J&J SANTORINI
Berichten: 2144
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:14 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door m-v-Lara/Ilse »

mamaSterre&Sep schreef:S terre zit nog steeds voorop! Weegt 16 kg gaat prima.
Sterre is zeker een heel fijn dametje? Of niet? Lara is ietsje jonger oud en weegt dik 6 kilo zwaarder.
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door mamaSterre&Sep »

m-v-Lara/Ilse schreef:
mamaSterre&Sep schreef:S terre zit nog steeds voorop! Weegt 16 kg gaat prima.
Sterre is zeker een heel fijn dametje? Of niet? Lara is ietsje jonger oud en weegt dik 6 kilo zwaarder.

Ze is 16 kg en 115 cm, ze valt bijna om als het waait :D
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door nikky »

Ik denk zolang ze er nog tussen passen prima toch. Mijn kinderen hebben ook lang voorop gezeten. Daarna hun papa aan het werk gezet met leren fietsen. :lol:
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Miranda »

Danique zat voor de operatie ook altijd nog voorop, ze was toen rond de 13,5 kg. Als Marit mee moet kan het ook niet anders, dan moet ze wel. En dan vind ze het ook niet erg. Maar als ik samen met Danique wegging wilde ze altijd op het stoeltje van Marit. Maar dat vind ik maar niks, voorop is veel gezelliger! Marit kan nu zonder zijwieltjes fietsen, maar nog geen lange afstanden. Voorlopig zal ze dus echt nog wel op het voorstoeltje moeten blijven! (alhoewel, ik vraag me af of dat straks wel past met een spreidbroek... :-k
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door Regina »

Hmmm Als ik het zo lees kan het nog wel even dus. Hij wil wel graag achterop krijgt al echte driftbuien als dan blijkt dat hij voorop moet. Nou ja als Nikki niet mee is mag hij achterop. Hopelijk leert Nikki dit jaar fietsen dan kan zij gewoon zelf naar school fietsen en dan komt het vanzelf goed. Eigenlijk heb ik ook geen zin om voor nog geen jaar denk ik een tussenoplossing te bedenken.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5714
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door kes »

Mees zit nog regelmatig in het voorstoeltje, als Floor niet zelf wil/kan fietsen en ik niet met de auto wil (omdat het een kort ritje is bijv). Geen idee hoe zwaar hij is, maar hij is bijna 4,5 en ong 110 cm.
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door kaatje71 »

Merlijn heb ik vrij lang voorop gehad, echt totdat ik ook met veel wringen en proppen zijn benen niet meer ertussen kreeg. Ik gebruikte wel zo`n GMG zitje, daar zit meer ruimte in dacht ik.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
J0p1e
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:09 pm

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door J0p1e »

W@lt zit nog steeds met groot plezier in de voorstoel. Maar hij is ook wel erg klein voor zijn leeftijd.
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
wennetje

Re: Tot hoe lang op het voorstoeltje?

Bericht door wennetje »

Toen Joris rond de 13 kg woog kreeg ik opeens het gevoel dat het niet meer veilig was, het werd ook wel wat krap qua lengte en ik kreeg de voetbandjes niet meer over zijn voetjes. Los was nogal link omdat hij dan ongemerkt zijn voeten tegen de bak voorop zette en ik niet meer kon sturen.

Achterop zit hij nu en hij vindt het heerlijk! Geen kusjes meer in zijn nek maar ik krijg wel aaitjes over mijn rug en soms legt hij lekker zijn hoofdje tegen me aan. Achterop blijkt dus ook heel gezellig te zijn (het leek me namelijk niet zo leuk) maar ik begrijp dat jij soms even geen keuze hebt.
Plaats reactie