Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Annemarie

Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Bericht door Annemarie »

Ik sta er bij Linde weer van te kijken wat zo'n ieniemienie mensje allemaal al kan en snapt.

Linde; Mama vandaag is het oensdag en ben ik naar Mickey's eweest
Mama; Ja en morgen is het donderdag en ga je naar Ot en Sien
Linde; wanneer blijf ik thuissss?
Mama; zaterdag en zondag
Linde; en waar ga ik vrijdag naar toe dan?

Vertel ook eens wat over jullie knappe peuters.
Laatst gewijzigd door Annemarie op wo mar 21, 2012 8:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5618
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Wat zijn ze slim he, die dreumesen

Bericht door JasmijnLinde »

Die van mij is nog steeds niet zo goed in praten. Maar ze kan zich wel 10 keer per dag aan- en uitkleden. En ik moet zeggen dat doet ze handiger dan haar grote zus.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5618
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Wat zijn ze slim he, die dreumesen

Bericht door JasmijnLinde »

Maarrre volgens mij is jouw dreumes al een peuter hoor ;)
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Annemarie

Re: Wat zijn ze slim he, die dreumesen

Bericht door Annemarie »

JasmijnLinde schreef:Maarrre volgens mij is jouw dreumes al een peuter hoor ;)
Jouwe ook toch. Ik zal het effe aanpassen, wat een dreumes die zulke dingen snapt wordt wel erg ja, jaaaaa.
mama van b en c

Re: Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Bericht door mama van b en c »

wow, dat doet B. haar nog niet na!

Die van mij heeft de laatste tijd veel drift buien omdat hij iets zegt wat ik dan niet snap :roll:

Ach gos... wil hij gewoon zelf de deksel op een potje doen en dan doe ik het voordat ik na een kwartier door heb dat hij het had willen doen!
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12045
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Bericht door Esther »

Maartje kan bijna het hele Onze Vader zingen. En nog veel meer liedjes, zo leuk. Laatst zong ik een liedje op de fiets en toen zei ze: "Mama, die ken ik niet. Ander liedje zingen!"

Vandaag onder het eten was Anna op Wilberts kamer Klokhuis aan het kijken op Uitzendinggemist (ze had al gegeten bij een feestje), vroeg Maartje ineens: "Waar is Anna mee bezig dan?"

Zo leuk, peutertjes. Ik vind die beentjes en buik zo schattig ook.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Anne
J&J SANTORINI
Berichten: 1458
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 8:42 pm

Re: Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Bericht door Anne »

Leuk zeg, die peuters!

Bas is de laatste tijd gefocust op tellen en getallen. De 1 en 3 zijn favoriet. Bij elk verticaal streepje dat hij ziet, roept hij: "Kijk, een één!"
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12045
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Bericht door Esther »

Maartje roept ook te pas en te onpas: "Ikke bijna jarig! Ikke offefeer (ongeveer) 2 jaar!" Zo grappig.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Annemarie

Re: Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Bericht door Annemarie »

Ja dat lijfje is super schattig, als ze zichzelf aan het aankleden is :verliefd: .

Hier geen Onze Vader, wel hoorde ik pas, ik neem je mee, naar Londen of Parijs, neem je mee e e e e eee.

Ja sinds Thijs zijn verjaardag wordt er erg uitgekeken naar de verjaardag, bijna toch mama, nee schat duurt nog heel lang.
Laatst gewijzigd door Annemarie op wo mar 21, 2012 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Bericht door maartje12 »

Die van mij is niet zo van het praten (al gaat dat wel steeds beter). Hij heeft al zijn tijd besteed aan observeren. Daardoor komt hij komt me telkens dingen brengen voordat ik zelf bedenk dat ik het nodig heb. Bijvoorbeeld als ik aan het koken ben, dan staat hij al klaar met een opscheplepel. Of als ik me aan het aankleden ben, komt meneertje mijn sokken brengen, die hij uit de la heeft geplukt.
En hij weet alles te vinden. Als ik iets kwijt ben vraag ik het aan Victor. Die komt het me dan brengen :D .
Floris daarentegen kan nooit iets vinden, zelfs niet als het naast hem ligt. :lol:
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Bericht door Miep »

Heerlijk die kletsende peuters. Ik bracht de week A 's middags naar bed. Hij had zijn pyjamatrui al aan en hij pakte zijn pyjamabroek. Ik vroeg of hij de hele pyjama aan wilde of dat hij met blote benen naar bed ging. Hij antwoorden "ja mama, een hele pyjama geen halve". Ik stond toen ook te kijken van zijn begrip.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Re: Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Bericht door Ann1gje »

Oh ja Annemarie, ik neem je meeeeeee komt hier ook regelmatig voorbij.... :D
Verder slaat Fedde de 'waarom' fase over, maar hij vraagt de hele dag "wat gebeurt er als...." en dat kan van alles zijn..... " wat gebeurt er als je hoofd eraf valt" " wat gebeurt er als je een bord op eet" :D :D
Heerlijk!!
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8232
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Bericht door Mara »

Oh smeltmomentje ja.

M aarten is ook zo'n lekkere kletskous met allerlei creatieve oplossingen.
Hij had zich pas gestoten, had een flinke bult. Hij zei: ik wil later dokter worden. Toen ik vroeg waarom, zei hij: dan kan ik mijn eigen bult beter maken. Dan doe ik er een koud kruikje op.

En zingen inderdaad.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5618
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Bericht door JasmijnLinde »

Linde vraagt ook de hele dag "wat is dat? wat is dat? wat is dat?" En je krijgt geen tijd op antwoord te geven. En inderdaad die heerlijk lijfjes. Echt heel schattig. Linde loopt ook nooit normaal maar huppelt (of soort van) de hele dag.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Bericht door Truus »

Oh heerlijk, ga ik allemaal weer opnieuw meemaken. Leuk!
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Wat zijn ze slim he, die peuters :)

Bericht door wilmama »

Mijn dreumes zegt ook nog niet zo veel maar hij is wel zo slim!

Hij mag geen pleister omdat hij geen bloed heeft. Gister had hij een krasje op zijn hand. Hij ging direct naar de la waar de pleisters liggen en regelde even een voor zijn zere plekje.

Vanmiddag was ik in de tuin toen hij wakker werd. Ik ga altijd op sokken naar boven maar nu dus met schoenen. Nog voor ik het gordijn op had begon hij al te ........... (niet op te schrijven want zonder woorden, alleen klanken en intonatie) Ik was zomaar met schoenen naar boven en dan kon toch echt niet.

Hij ziet van alles wat niet zo hoort. Iets staat scheef of de deksel zit er niet op. Ga zo maar door.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Plaats reactie