Hebbedingen voor het taarten

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Annemarie

Hebbedingen voor het taarten

Bericht door Annemarie »

Hoe vinden jullie mijn nieuwe vlinder uitstekers;
Afbeelding

Ik denk dat ik ze wel regelmatig kan en ga gebruiken. Vind ik wel lastig bij taartspullen, veel dingen zijn mooi, maar hoe vaak gebruik je het. Ik heb nu ook de spullen in huis om een pioenroos te maken, maar hoe vaak zal ik dat gaan doen, niet vaak denk ik :? . Ga binnenkort ook weer opruimen en kijken wat weg kan.

Wat ik regelmatig gebruik zijn;
- Bloem-, blad- en vlinderuitstekers
- Ronde uitstekers
- Hartjes/sterretjes
- Sierrand
- Letters
- Parelrand
- Strikjes mold

Ben wel benieuwd wat jullie vaak gebruiken en wat nog op je verlanglijst staat?
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13425
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Hebbedingen voor het taarten

Bericht door Chantal »

wauw, wat een mooie vlindertjes! wil ik ook! linkje? ;) moet toch binnenkort weer marsepein kopen :)

wat ik veel gebruik zijn de bloemetjes uitstekers, en de vlindertjes.
de glitterdust
molds en dan vooral de roosjes en de parels

voor de rest ligt de heeeeele kast vol.. met dingen die ik (bijna) niet gebruik.
ik denk dat ik het maar eens moet uitzoeken en ga verkopen. kan ik weer nieuwere dingetjes aanschaffen zoals die leuke vlindertjes.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Annemarie

Re: Hebbedingen voor het taarten

Bericht door Annemarie »

Chantal schreef:wauw, wat een mooie vlindertjes! wil ik ook! linkje? ;) moet toch binnenkort weer marsepein kopen :)

wat ik veel gebruik zijn de bloemetjes uitstekers, en de vlindertjes.
de glitterdust
molds en dan vooral de roosjes en de parels

voor de rest ligt de heeeeele kast vol.. met dingen die ik (bijna) niet gebruik.
ik denk dat ik het maar eens moet uitzoeken en ga verkopen. kan ik weer nieuwere dingetjes aanschaffen zoals die leuke vlindertjes.
Het zijn deze;
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits ... -4756.html

Dit is ook de goede prijs, heb ze ook gezien tegen de € 20 aan. Je kunt ze alleen maken met gumpaste of 1:1 gumpaste:fondant.

Echt zonde he al die dingen die je niet gebruikt, bij verkoop kun je er best nog wat voor terug krijgen. Ik houd 75% van de nieuwprijs aan, maar zie op DLT dat er wel meer gevraagd wordt.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13425
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Hebbedingen voor het taarten

Bericht door Chantal »

vind jij ze makkelijk gaan? ik heb eigenlijk geen fondant in huis. maar ik denk toch dat ik bij de volgende bestelling een paar van die kleine pakjes witte fondant meebestel. juist voor dit soort dingen, en voor de witte kleine dingetjes bij puzzelplaatjes of zo.
tylose heb ik wel in huis dus dan kan ik het wel stevig maken.

het is zo jammer.. toen ik net begon met taarten verkocht een vrouw haar hele tokootje. ze had heeeeel veel molds, en die zwarte uitstekers (hoe heten ze ook alweer), echt megaveel. grote dozen vol.
ik kon het overnemen voor 325,-. maar toen vond ik dat veel te veel. had ik toen maar geweten wat ik nu weet! had ik het gelijk meegenomen en nog een taart voor haar gebakken ook!
heb toen een paar bakvormen en een paar (10 of zo) mold meegenomen en nog wat kleine dingetjes. was toen 60,- kwijt :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Annemarie

Re: Hebbedingen voor het taarten

Bericht door Annemarie »

Nee ze gaan niet makkelijk, je moet echt heel dun uitrollen en alleen fondant is dan te kwetsbaar. Ik bekleed alleen maar met marsepein, verder doen ik bijna alles met fondant.

Die zwarte dingen zijn patchwork cutters.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13425
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Hebbedingen voor het taarten

Bericht door Chantal »

oja idd :)
al lang niet meer gebruikt omdat ik het zo lastig vind om met ze te werken..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Hebbedingen voor het taarten

Bericht door muppet »

ik gebruik de bloem- blad en vlinderuitstekers heel vaak, verder mijn rondjes/driehoekjes etc. set, letteruitstekers en de structuurmatten. Glitters gebruikt Anouk heel veel :D
Ik wil nog heel graag de structuurmat met sterren en lettertapits, die je uit kan duwen.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Annemarie

Re: Hebbedingen voor het taarten

Bericht door Annemarie »

Chantal schreef:oja idd :)
al lang niet meer gebruikt omdat ik het zo lastig vind om met ze te werken..
Wat vind je er lastig aan dan?
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Hebbedingen voor het taarten

Bericht door Mara »

Herkenbaar.
Ik gebruik mijn bloem en vlinderplungers vaak en de parelmold. Mold voor gezichtjes niet zo vaak, maar wel heel handig.

Voor mijn zusje moest en zou ik een orchidee maken...heb zowel de cutter als de veiners en blijkt niet helemaal mijn ding. Maar ik denk niet dat ik ze wegdoe. Kan me voorstellen dat ik het nog wel een keer gebruik.

Dingen die ik gekregen heb (van schoonzus uit Amerika), zijn soms ook niet helemaal mijn ding.
- mold met diverse klassieke patronen
- uitgebreide cutter roller met div. structuren
Maar die zal ik dan weer niet wegdoen omdat ik ze gekregen heb en mijn zus en schoonzus regelmatig komen freubelen.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13425
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Hebbedingen voor het taarten

Bericht door Chantal »

Annemarie schreef:
Chantal schreef:oja idd :)
al lang niet meer gebruikt omdat ik het zo lastig vind om met ze te werken..
Wat vind je er lastig aan dan?
omdat ik ze er vaak niet uitkrijg. ging wel goed met gumpaste, maar dat heb ik niet altijd in huis. daarom ben ik ook zo gek op siliconen molds, gewoon met marsepein te gebruiken :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Re: Hebbedingen voor het taarten

Bericht door Mon »

Die zijn leuk Annemarie! Ze gaan op mijn lijstje :)
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Plaats reactie