Zo moest even mijn frustratie kwijt.
Als ik zijn ritme zou moeten vasthouden elke dag, kan ik nergens buiten het dorp heen. want hij gaat om 12u naar bed, voordat je ergens bent enzo.... Zijn rustmoment wasdan in de auto vandaag... Ik hoopte gewoon dat ik m nog even weg kon leggen. Denk helaas niet aan een fase, hij doet dit al vanaf geboorte(dus eigelijk had ik t kunnen wetenmaartje12 schreef:. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen behalve het ritme blijven vasthouden, zodat hij een rustmoment op de dag heeft.
Maar wellicht is het een fase en is het over een paar weken weer anders? Ik hoop het voor je.
Dat heb ik ook wel, maar ja alleen maar thuis en nooit weg vind ik ook niet alles. Hij moet t ook leren.Esther schreef:Daarom ga ik niet graag op pad met kleintjes. Hoewel ik er wel makkelijker in word, maar handig is het niet als ze maar zo kort slapen in de auto en's avonds afgedraaid zijn.
Wat moet hij leren? Dat hij wacht met slapen totdat hij thuis is? Of dat hij 's middags ook moet slapen? SuccesCharlotte schreef:Dat heb ik ook wel, maar ja alleen maar thuis en nooit weg vind ik ook niet alles. Hij moet t ook leren.Esther schreef:Daarom ga ik niet graag op pad met kleintjes. Hoewel ik er wel makkelijker in word, maar handig is het niet als ze maar zo kort slapen in de auto en's avonds afgedraaid zijn.
Donderdag zijn we lekker de hele dag thuis samen, kunnen we allebei bijkomen....
Hij moet leren dat we niet altijd thuis zijn om te slapen, net als ik@ri schreef:
Wat moet hij leren? Dat hij wacht met slapen totdat hij thuis is? Of dat hij 's middags ook moet slapen? Successerieus, dat soort dingen zijn niet te leren.
)
Dit snap ik niet helemaal. Op wie reageer je nu? Is dit een reden waarom hij nu in de auto een dutje gedaan heeft? Die kinderen slapen dan toch ook allemaal s'middags? Wat is er morgen dan?Charlotte schreef:De meeste van onze vrienden hebben kinderen die smiddags slapen en dan zelf dingenwillen doen. Of zoals morgen oudere kinderen hebben die van school gehaald moeten worden...
Ik snap het ook niet helemaal. Je kan dan toch nog wel 's morgens ergens naar toe? Ook als de betreffende ouders om 12 uur bij school moeten staan?Dorien schreef:Dit snap ik niet helemaal. Op wie reageer je nu? Is dit een reden waarom hij nu in de auto een dutje gedaan heeft? Die kinderen slapen dan toch ook allemaal s'middags? Wat is er morgen dan?Charlotte schreef:De meeste van onze vrienden hebben kinderen die smiddags slapen en dan zelf dingenwillen doen. Of zoals morgen oudere kinderen hebben die van school gehaald moeten worden...
Morgen ga ik naar mijn nichtje die ik niet zo veel zie, uurtje rijden bij ons vandaan. Zij heeft kids van 7 en 10 jaar. Dus we kunnen alleen smorgens afspreken samen, kunnen we ook even rustig praten. Ook ik probeer t allemaal te beperken en er rekening mee te houden, dat lukte vandaag helaas niet daarom frustratie. Ik hoopte vandaag (tegen beter weten in) dat ie toch zou slapen. Ik ga er meer rekening mee houden. Bedankt voor alle reacties.Miranda schreef:Ik snap het ook niet helemaal. Je kan dan toch nog wel 's morgens ergens naar toe? Ook als de betreffende ouders om 12 uur bij school moeten staan?Dorien schreef:Dit snap ik niet helemaal. Op wie reageer je nu? Is dit een reden waarom hij nu in de auto een dutje gedaan heeft? Die kinderen slapen dan toch ook allemaal s'middags? Wat is er morgen dan?Charlotte schreef:De meeste van onze vrienden hebben kinderen die smiddags slapen en dan zelf dingenwillen doen. Of zoals morgen oudere kinderen hebben die van school gehaald moeten worden...
Haha, dat zou hier echt kansloos zijn. Een uur rijden om 11 uur, en dan je kind wakker houden?! Ik geloof dat Y en D zelfs nog in slaap zouden vallen.Dorien schreef:Ga je morgen toch gewoon lekker om half 9 de deur uit en dan om 11 uur weer richting huis? Kijk je of je hem wakker kunt houden en dan lekker thuis in zijn bedje slapen. Finn sliep nooit in de auto maar als hij dan over zijn slaap heen was kon hij ook niet meer in zijn bed slapen. Hij heeft het nooit geleerd, hoe vaak we ook oefende![]()
Veel plezier morgen!
Dit dusPauwtje schreef:Haha, dat zou hier echt kansloos zijn. Een uur rijden om 11 uur, en dan je kind wakker houden?! Ik geloof dat Y en D zelfs nog in slaap zouden vallen.Dorien schreef:Ga je morgen toch gewoon lekker om half 9 de deur uit en dan om 11 uur weer richting huis? Kijk je of je hem wakker kunt houden en dan lekker thuis in zijn bedje slapen. Finn sliep nooit in de auto maar als hij dan over zijn slaap heen was kon hij ook niet meer in zijn bed slapen. Hij heeft het nooit geleerd, hoe vaak we ook oefende![]()
Veel plezier morgen!
In zo'n geval zou ik juist ervoor kiezen om tussen 12 en 13 uur weg te rijden, en dan lekker rustig rijden om zo lang mogelijk onderweg te zijn, tussen door nog even tanken en hopen dat hij zo minimaal 5 kwartier kan slapen. Ik heb ze dan ook wel eens thuis in de auto laten slapen (niet bij heet weer natuurlijk) als ze niet vanzelf wakker werden, dan ging ik zelf in de schuur of tuin wat doen. Ik heb ze ook wel eens met autostoel en al in huis getild, haha! Sliep ie nog bijna een uur door
Ik zou wel willen, maar dan sta ik echt mega inde file ik op de A2 Houten - TilburgDorien schreef:Ga je morgen toch gewoon lekker om half 9 de deur uit en dan om 11 uur weer richting huis? Kijk je of je hem wakker kunt houden en dan lekker thuis in zijn bedje slapen. Finn sliep nooit in de auto maar als hij dan over zijn slaap heen was kon hij ook niet meer in zijn bed slapen. Hij heeft het nooit geleerd, hoe vaak we ook oefende![]()
Veel plezier morgen!
Zo goed kennen we elkaar niet, en Jochem slaapt de laatste tijd niet overal.Miranda schreef:Kun je Jochem dan rond 12 uur niet even bij je nichtje in bed leggen en na zijn middagslaapje weer naar huis rijden? Ook al moet je nichtje dan even naar school tussen de middag, jij kan dan toch bij haar thuis blijven met Jochem?
ah ja, files... niet aangedacht. Ik zou gewoon doen wat Miranda voorstelt of rekken en dan om half 1/1 uur gaan rijden. Ik vond het wel grappig om te lezen dat je lekker met je nicht wilt praten. Is mij nooit gelukt met een dreumes van ruim 1 die rond mij hangtCharlotte schreef:Ik zou wel willen, maar dan sta ik echt mega inde file ik op de A2 Houten - TilburgDorien schreef:Ga je morgen toch gewoon lekker om half 9 de deur uit en dan om 11 uur weer richting huis? Kijk je of je hem wakker kunt houden en dan lekker thuis in zijn bedje slapen. Finn sliep nooit in de auto maar als hij dan over zijn slaap heen was kon hij ook niet meer in zijn bed slapen. Hij heeft het nooit geleerd, hoe vaak we ook oefende![]()
Veel plezier morgen!![]()
. Dus dat gaat m niet worden.
Die van mij niet hoorPauwtje schreef:Maar zou jullie kind van 1,5 dan in een vreemde kamer, in een vreemd huis gaan slaap ??? Dat zou, zeker bij Yanick, echt kansloos geweest zijn.
Finn niet, Liv gelukkig wel.Pauwtje schreef:Maar zou jullie kind van 1,5 dan in een vreemde kamer, in een vreemd huis gaan slaap ??? Dat zou, zeker bij Yanick, echt kansloos geweest zijn.
Oh echt niet! Niet toen ze 1,5 mnd was, niet toen ze 1,5 was en nu bijna een jaar ouder is nog niet.Pauwtje schreef:Maar zou jullie kind van 1,5 dan in een vreemde kamer, in een vreemd huis gaan slaap ??? Dat zou, zeker bij Yanick, echt kansloos geweest zijn.
Yep hier zeker welPauwtje schreef:Maar zou jullie kind van 1,5 dan in een vreemde kamer, in een vreemd huis gaan slaap ??? Dat zou, zeker bij Yanick, echt kansloos geweest zijn.
rond 12 uur wandelingetje maken en hem in de wandelwagen laten slapen?Charlotte schreef:Zo goed kennen we elkaar niet, en Jochem slaapt de laatste tijd niet overal.Miranda schreef:Kun je Jochem dan rond 12 uur niet even bij je nichtje in bed leggen en na zijn middagslaapje weer naar huis rijden? Ook al moet je nichtje dan even naar school tussen de middag, jij kan dan toch bij haar thuis blijven met Jochem?
We zien morgen wel hoe t gaat lopen. Al met al viel t mee vanavond.
Helaas gaat dat ook niet met Jochem.... Dat had ik ook al eens geprobeerd, meneer wordt wakker omdat de auto stilstaatPauline schreef:mijn jongens sliepen ook niet meer na 5 minuten auto slapen hoor. Ik laat ze wel eens in de auto voor de deur slapen. Raampje open, deur op slot en regelmatig checken. Maar ja wij hebben een eigen oprit, dat scheelt.
Tot hier was ik gekomen, dus misschien heeft iemand anders hier ook al op gereageerd. Maar ik denk dat je je nu even aan moet passen aan je kind. Hier komt er sinds kort ook weer meer ruimte in het weggaan. Maar toen D äphny net geboren was deed R uben ook nog een middagdutje. En dat in combi met een baby die nog meerdere slaapjes deed kon ik dus eerst heel weinig de deur uit. Tja....so be it. Het is dus of een uitgerust kind of genoegen nemen met een kind dat aan het eind van de dag zo aan het mopperen is. Nog een jaartje verder en dan is dat slaapje er misschien al wel af. En dan zou je soms graag willen hoor dat ze nog eens even een dutje doenCharlotte schreef:Dat heb ik ook wel, maar ja alleen maar thuis en nooit weg vind ik ook niet alles. Hij moet t ook leren.Esther schreef:Daarom ga ik niet graag op pad met kleintjes. Hoewel ik er wel makkelijker in word, maar handig is het niet als ze maar zo kort slapen in de auto en's avonds afgedraaid zijn.
Donderdag zijn we lekker de hele dag thuis samen, kunnen we allebei bijkomen....
Ehhh.... ja. Marit heeft vanaf het begin af aan altijd overal geslapen, maakte niet uit waar. Zolang ze maar haar eigen bedje, slaapzak en knuffel had was er niets aan de hand.Pauwtje schreef:Maar zou jullie kind van 1,5 dan in een vreemde kamer, in een vreemd huis gaan slaap ??? Dat zou, zeker bij Yanick, echt kansloos geweest zijn.
Hier ook zo. Zelfs nu nog probeer ik daar zoveel mogelijk rekening mee te houden. Linde is net 3 jaar maar heeft haar slaap echt nog hard nodig. Zoals vanmiddag willen we naar de kermis maar Linde gaat eerst even slapen. Ik plan alles daar omheen. En als het een keertje niet lukt om te slapen dan zorg ik er zeker voor dat ze de volgende dag wel kan slapen.Chantal schreef:
en voor de rest... we planden alle afspraken rond de slaapjes.
toen femke nog 2 en chris 1 slaapje had kwam ik dus nergens. tja, tis niet anders dacht ik dan. liever 2 uitgeruste kinderen thuis als 2 chagrijnige kinderen op visite.