even klagen over het slapen.....

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

even klagen over het slapen.....

Bericht door kaatje71 »

Even van me af schrijven;
Meike is altijd een slechte slaper geweest.
Hoe het nu gaat; ze slaapt tot een uur of 22.00/24.00 in haar eigen bed, dan wordt ze wakker en nemen we haar bij ons in bed ( om beurten zodat de ander gewoon kan slapen, die slaapt dan dus apart). Maar dan slaapt ze nog heel onrustig. Een paar keer per nacht wordt ze wakker en blijft dan een tijdje onrustig heen en weer schuiven, draaien en "mopperen" .
Dus al slaapt ze bij ons in bed, ze blijft onrustig.
Maar als ze in haar eigen bed slaapt huilt ze gerust bijna de hele nacht ( 1 keer geprobeerd, niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft).
Het lijkt zo uitzichtloos en er lijkt ook helemaal geen verbetering in te zitten ( al sliep ze een half jaar geleden helemaal niet als er niet iemand naast haar lag, dus er is wel wat verbeterd).
We hebben van alles al geprobeerd, maar het helpt gewoon niet.
Ze is natuurlijk "pas" 1 jaar, maar als je er zo middenin zit lijkt het alsof het nooit beter gaat worden; ook omdat we echt allerlei dingen hebben geprobeerd om er verbetering in te krijgen wat allemaal niet hielp.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6158
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door Mamalon »

((knuffel))

Ik weet het.

En ik ben ervan overtuigd dat Meike ergens last van heeft. Groeipijn, tandpijn, allergie, weet ik veel, maar ontspannen is ze dus niet. Ik vind het fantastisch dat jullie de zorg afwisselen, en dat jullie haar bij je in bed nemen. Beter kun je het volgens mij niet doen. Maar wat is het zwaar he.

Bij Lieke ben ik ervan overtuigd dat ze ergens last van had. Die werd pas wat rustiger toen ze bijna al haar tanden had. Die laatste kiezen, daar kijk ik nog naar uit :roll: . En toen wij de nachtvoedingen hadden afgeschaft (maar lees ik uit jullie verhaal dat dat geen probleem is?)

Het gaat over, echt. Maar misschien niet heel snel...

nogmaals ((knuffel))
Mamalon
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door Pauwtje »

He gats wat rot dat het nog zo onrustig is s nachts. Ik ken het wel, ik blijf na een nachtvoeding ook wel eens bij Evy liggen. En soms word ik dan gek van het gedraai en gewiebel van haar. Maar ik heb gelukkig nog genoeg nachten dat ze wel in haar eigen bed ligt. Ik weet natuurlijk ook geen oplossing, maar ik snap dat je er gek van wordt. Het wordt echt beter... maar als je er zo middenin zit, heb je daar weinig aan.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door kaatje71 »

Mamalon schreef:
En ik ben ervan overtuigd dat Meike ergens last van heeft. Groeipijn, tandpijn, allergie, weet ik veel, maar ontspannen is ze dus niet.
maar overdag is ze wel vrolijk etc. en dan slaapt ze wel in haar eigen bed. Ik zou toch denken dat als ze ergens last van heeft je dat ook overdag zou moeten merken?
Mamalon schreef:En toen wij de nachtvoedingen hadden afgeschaft (maar lees ik uit jullie verhaal dat dat geen probleem is?)
die heb ik al gestopt, ook met het idee dat het dan misschien beter zou gaan. Ik was elk uur aan het voeden. Mijn vriend vroeg zich af of ze dan misschien toch honger heeft. Maar een kind van 1 jaar zou toch van 22.00 tot 06.00 zonder voeding moeten kunnen.

En knuffels er herkenning zijn altijd fijn!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door Pauwtje »

kaatje71 schreef:
Mamalon schreef:
En ik ben ervan overtuigd dat Meike ergens last van heeft. Groeipijn, tandpijn, allergie, weet ik veel, maar ontspannen is ze dus niet.
maar overdag is ze wel vrolijk etc. en dan slaapt ze wel in haar eigen bed. Ik zou toch denken dat als ze ergens last van heeft je dat ook overdag zou moeten merken?
Mamalon schreef:En toen wij de nachtvoedingen hadden afgeschaft (maar lees ik uit jullie verhaal dat dat geen probleem is?)
Nee, dat schijnt echt niet zo te hoeven zijn. Ik heb (ook pas bij de derde) geleerd dat er veel dingen zijn waar kindjes s nachts last van kunnen hebben, maar overdag niet of nauwelijks iets van merken. In ieder geval is dat zo met tandjes, oorpijn en verkoudheden (tenminste, volgens mijn buurvrouw, en die had dat weer van haar ha gehoord). Blijkbaar maakt het nogal een verschil of je ligt of niet. Evy heeft veel en lang last gehad van doorkomende tandjes. Overdag was ze dan ook in prima doen, maar s nachts sliep ze hooguit 2 uur achter elkaar.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
HeleenW

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door HeleenW »

ik ga ook nog maar even wat opperen....
In eerste instantie natuurlijk een dikke knuffel, want dit is zo ontzettend zwaar en helemaal omdat je niet weet wanneer het ophoud.

Maar goed, mijn idee:
Heb je haar wel eens laten nakijken bij bijvoorbeeld een osteopaat? Dit noem ik omdat Joas ook heel onrustig sliep, maar hij ging nooit huilen, maar lag veel met zijn hoofd te draaien en met regelmaat geluiden te maken in de nacht.
(hij was overdag ook wel een jongetje wat snel last had van prikkels moet ik zeggen)
Toen J ruim een jaar oud was zijn we naar een osteopaat gegaan. En deze heeft toen in zijn schedel iets ontdekt wat niet goed zat. Ik stel me er zo bij voor dat hij altijd hoofdpijn heeft gehad. En de prikkels die hij overdag al moeizaam kon hebben kwamen er 's nachts in de onrust uit.
Na de behandelingen is hij echt beter gaan slapen en ook minder prikkelbaar overdag geworden.
(al is en blijft hij een kind wat slecht om kan gaan met drukte en prikkels)

Ik weet niet of je op dit soort opmerkingen verlegen zit, anders lees het maar niet hoor!!! Ik probeer ook maar mee te denken.

En ik vind het geen klagen, je slaap is gewoon super belangrijk en als je ziet dat je kindje zo onrustig is, doet dat natuurlijk ook nog era wat met je!
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door kaatje71 »

ik sta wel open voor suggesties wat te doen hoor! Graag zelfs!
Ik ga het met mijn vriend erover hebben.
Ik kan me ook best voorstellen dat het de tandjes zijn, ze slaapt wel vanaf de geboorte eigenlijk slecht ( behalve toen ze ingebakerd sliep), dus misschien is er toch meer aan de hand.
Toch best ingewikkeld om een baby te begrijpen soms.....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
otje
J&J TEXEL
Berichten: 422
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door otje »

S@ar is ook niet zo'n nachtelijke slaper, maar gelukkig voor ons slaapt ze wel iets beter dan Meike. Wat ik wel héél erg herken is het overdag nergens last van hebben en goed slapen en dan 's nachts enorm slecht slapen. De keren dat S@ar ziek was, leek er overdag niks aan de hand en was ze 's nachts uren wakker en onrustig. En ook als ze wat last heeft van tanden of verkoudheid slaapt ze alleen 's nachts slechter. Het kán dus wel.
It's simple, but somehow letting go's the hardest part
mama van b en c

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door mama van b en c »

och jee, ik ken het, vreselijk als je er midden in zit. C. was/is ook zo'n slechte slaper.

Ik dacht ook gelijk aan een osteopaat. Maar heb je ook wel eens gedacht aan wat anders? homeopaat, wiggelroede loper zoiets? Ik moet zeggen dat ik er ook niet echt voorstander van was maar op een gegeven moment probeer je van alles he?

hier heeft alles wel wat geholpen, was het niet voor de één dan wel voor de ander, helemaal beter ging het nooit, maar ik hoor wel veel positieve verhalen
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door Emmy »

Vreselijk hè, als je er midden in zit....Mijn jongste heeft ook lang niet goed geslapen s'nachts....Zo naar en frustrerend als je ook niet weet waarom.....Sterkte...Tips heb ik niet voor je, wil je alleen een beetje moed inspreken, ook hier is het vanzelf overgegegaan.
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door Liesje28 »

Ook hier herkenning.. Wat heb ik wat afgetobd. En, ik weet dat je er geen moer aan hebt, en of je t uberhaupt wel wil horen.. maar ook hier is t vanzelf over gegaan.. dat duurde alleen wel een poos...
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door Eve71ne »

Het ligt aan de naam :roll:
Bij mijn Meike gaat het helaas niet vanzelf over. Het is gewoon heel belangrijk om te weten wáárom je kind zo moeilijk slaapt, dat scheelt tóch. Misschien wordt het duidelijker als ze ouder wordt. Daar heb je nu niks aan, maar ik wil je graag moed inspreken. Het is loodzwaar en ik hoop dat het bij jullie geen 6 jaar hoeft te duren voor er duidelijkheid is..
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door kaatje71 »

er is idd een heel scala aan mogelijkheden wat er aan de hand zou kùnnen zijn en wat je er aan zou kunnen doen, ik googel even wat en zie nu door de bomen het bos al niet meer eigenlijk.
Alles wat naar alternatief ruikt, daar is mijn vriend bepaald geen voorstander van en als ik zie wat er allemaal mogelijk is op dat gebied krijg ik ook de neiging om er maar helemaal niet aan te beginnen.
Maar zo`n osteopaat; kan die ook dingen juist erger maken? Kan me ook voorstellen dat als er op dat gebied eigenlijk niks aan de hand is en zo iemand toch gaat behandelen het juist averechts kan werken. En hoe weet zo`n osteopaat wat er aan de hand is, en of er wat aan de hand is.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Ves

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door Ves »

Herkenning! Met V is het nog steeds regelmatig tobben 's nachts, al gaat het de laatste tijd voor zijn doen redelijk. Maar afgelopen nacht weer een zeer gebroken nacht (elke 1,5 - 2 uur wakker en drama; moest meteen denken aan de tijden waarin dit standaard was...). Geen idee waardoor het kwam/komt. Gelukkig tegenwoordig dus ook vaak betere nachten, dat helpt om de moed er in te houden. Sterkte!

Oja, osteopaat zijn we ook geweest toen hij baby was, maar dat maakte voor het slapen niks uit...
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door juudje »

Hier waren ook veel onrustige nachten tot zeker anderhalf. Toen ben ik naar de homeopaat geweest met haar. Ze heeft daar wat korreltjes van gehad en prompt ging ze beter slapen. Het is nog steeds niet dee best slaper die ik heb thuis maar ik hoef er eigenlijk nooit meer naar toe. Ik hoor haar nu nog wel regelmatig geluid maken en hoofdbonken maar echt stukken minder als het ooit geweest is.
Het is niet voor iedereen hetzelfde natuurlijk en het is altijd zoeken naar wat voor jou kind werkt.
Ik hoop in ieder geval dat jullie snel iets vinden waarmee of waardoor het beter gaat met slapen.
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9562
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door muppet »

hier ook herkenning, van beide dames. Anouk was 2 toen ze 's nachts niet meer wilde drinken, maar bleef wel standaard 1 tot 2x wakker worden. Toen ze 2,5 was, is ze gaan doorslapen. Eline heeft heel lang tussen ons in geslapen, maar slaapt sinds maandag het begin van de avond/nacht weer in haar eigen bedje in haar eigen kamertje. Tussen 10 en 11 wordt ze wakker om te drinken en dan neem ik haar mee naar onze kamer en slaapt ze (sinds 2 maanden weer) in de co-sleeper. Ze wordt 's nachts zeker nog 1 a 2 keer wakker om te drinken. Meestal is de laatste keer voor het opstaan tussen 5 en 6 en dan leg ik haar naast me neer. Meer uit gemakzucht en omdat ze dan wel nog even slaapt en anders om 6 uur wakker is. Vannacht was ze erg onrustig en lag ze om half 4 al naast me, maar ze is de rest van de nacht onrustig/huilerig geweest. Ik ga er maar vanuit dat we nog een jaar zullen tobben en dat ze dan, net als haar zus, pas gaat doorslapen.
Sterkte meis, het gaat ooit beter. En ik bedenk me altijd, als ze straks 16 is neem ik "wraak" door haar er om 7 uur 's ochtends uit te halen omdat ze naar school moet... :lol: :wink:
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16999
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door LindaJager »

ja, dat is erg zwaar als je er middenin zit en het idee hebt dat het nóóit over gaat.
Robert was ook zo'n beroerde slaper. Tot hij 2,5 was werd hij standaard 5 tot 6x per nacht wakker ::evil: We hebben ook van alles geprobeerd, laten huilen, naar de osteopaat, heb hem lichamelijk na laten kijken. Toen hij ruim 2 was ben ik 's nachts bij hem gaan slapen op een matras in zijn kamer. Als hij weer gillend en schreeuwend wakker werd, dat vond ik nog het ergste, hij was meteen overstuur als hij wakker werd, dan ging ik zachtjes tegen hem praten en dan kon hij zich weer neerleggen in zijn eigen bed. Zo hebben we dat een paar maanden gedaan totdat Lucas een keer bij Robert wilde "logeren". We hebben Robert de hele nacht toen niet gehoord! Daarna heeft Robert altijd met iemand samen op de kamer geslapen, eerst met Lucas en nu met Vincent. Niet dat hij meteen helemaal doorsliep maar van 5 à 6x per nacht werd het eerst 1x per week en daarna werd hij steeds minder vaak wakker. Lang slapen doet hij nog steeds niet trouwens ::D
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
mama van b en c

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door mama van b en c »

Ik heb bij een osteopaat altijd zoiets van baad het niet dan schaad het niet... Hij voelt aan het lijfje en door wat hij voelt kan hij het probleem ontdekken, bijvoorbeeld een spiertje dat vast zit.

Wij waren ook geen fan van alternatieve dingen... maar ja.... ten slotte.... radeloos door slaapgebrek, toch maar eens geprobeerd en ik heb geen spijt.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door kaatje71 »

mijn 2 oudsten zijn tot anderhalf slechte slapers geweest, dus wat ik zo lees hier valt dat nog mee ;-)

Maar wat een getob dan hè, soms, met dat slapen.

Vind het wel fijn om jullie verhalen te lezen, in het kader van de gedeelde smart enzo. En dat het over gaat, want dat lees ik ook. Gelukkig.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door Floor83 »

Hier ook herkenning, al gaat het een stuk beter.

Maar als ik zo lees dat ze zo onrustig is, lijk mij ook dat ze ergens last van heeft. Maar op zich is dat niet heel vreemd dat het savonds en snacht het zich uit. Overdag is er afleiding etc. Dan wordt ze 'bezig gehouden'. Tenminste, ik denk dat het zo ook wel een beetje werkt bij kinderen (en ook bij ouderen).

Hele dikke knuffel, want die heb je wel nodig als je er midden in staat!!!!
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
wennetje

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door wennetje »

Even vanuit een heeeeeele andere hoek. Joris had dergelijke nachten, dat hij echt niet stil kon liggen en veel huilde, toen ik er achter kwam dat hij allergisch reageerde op wegwerpluiers. Overdag was daar weinig van te merken maar in de nacht was het doodzielig. De uitslag die hij had was soms nauwelijks te zien (alleen een beetje op zijn flanken) dus daar had ik eerst ook overheen gekeken.
Nu een wasbare luier ventje die heerlijk kan slapen....

Klassiek homeopaat is ook echt een optie, ik zweer erbij (om andere redenen heb ik die bezocht, helaas kan ze niets met die allergie voor lijmstoffen). Ik vind het namelijk ook klinken als dat ze ergens last van heeft.
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door Nanda »

van mij een heeeele dikke knuffel!!

helaas geen tips!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door Hemmie »

Marrit was ook een drama, ze was en is een slechte inslaper, maar vanaf het moment dat met 3 maanden de eerste tanden kwamen werd ze ook erg vaak wakker 's nachts. 3 weken nadat de laatste kies er was sliep ze opeens door, ze was toen bijna 2,5, en sindsdien is ze eigenlijk best een goede slaper.
Ik denk dus ook dat ze wel degelijk ergens last van heeft, ook al merk je er overdag niets van. Wij hebben er altijd maar aan toegegeven, ze sliep dus meestal het grootse deel van de nacht bij ons, lang veel nachtvoedingen. Het lijkt echt eindeloos als je erin zit, maar het gaat over!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door kaatje71 »

mijn vriend heeft het idee dat ze echt honger heeft. We gaan nu maar om 23 uur ofzo een flesje pap proberen ( ik heb mijn twijfels maar goed proberen kan geen kwaad).
Homeopaat heb ik zelf dan niet zo`n goede ervaring mee ( met Silke) en mijn vriend is behoorlijk anti alternatief.
Maar wat mij betreft is het wel een optie ( ook baat het niet etc...) en osteopaat ook wel.
Deze 2 alternatieven wil ik in ieder geval wel proberen.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
mama van b en c

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door mama van b en c »

flesje pap dat hebben we ook geprobeerd ja, maakte geen klap uit. Maar zeker het proberen waard (zeker ook om te weten of het eventueel honger is) ben benieuwd naar het resultaat.
Gebruikersavatar
J0p1e
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:09 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door J0p1e »

Omdat jullie het in de voedselhoek zoeken, hebben jullie al eens gedacht aan overgevoeligheid voor koemelk?
We hebben bij W@lt vergelijkbare nachten gehad, wat een ramp was dat! Op advies van een collega die het soortgelijk had gehad met haar kind, zijn we de melk gaan vervangen . En we kregen in korte tijd betere nachten. Van om het uur op en bezig met hem, naar 1-2x per nacht even wakker was voor ons al een heel verbetering en dat was geloof ik binnen 2 weken zo. Overdag was er nooit iets te merken, maar op achterhand denken we dat hij 's nachts enorme krampen had en veel pijn. En wij maar denken dat hij honger had en hem nog meer voeden.... #-o
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door kaatje71 »

ik geef nog voor het grootste gedeelte bv., eigenlijk krijgt ze zelden koemelk. Ik ben met Silke met op zo`n dieet gegaan vanwege eczeem, maar dat hielp niets, wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat nu hetzelfde moet gaan.

Maar Meike wilde geen pap vannacht.
We gaan dus wel verder nadenken en zoeken.

En misschien is het ook "gewoon" afwachten totdat het overgaat.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
wennetje

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door wennetje »

Kom ik weer met die luiers maaarrreee zal ik je eens een wasbare luier sturen voor de nacht? Gewoon om eens te proberen? Dat heen en weer schuiven, draaien en mopperen is zo herkenbaar...
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door kaatje71 »

wennetje schreef:Kom ik weer met die luiers maaarrreee zal ik je eens een wasbare luier sturen voor de nacht?
en merkte je dan al meteen verschil? Of is het een kwestie van een paar nachten proberen?
Ik wil het wel proberen en als ik er 1 mag lenen (erg lief van je!) is het helemaal goed te doen natuurlijk.
En overdag merkte je ook niet zoveel bij Joris?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
wennetje

Re: even klagen over het slapen.....

Bericht door wennetje »

Nee, ik merkte overdag weinig. Hij kreeg uitslag van de luiers van het kdv maar niet van die van mij dus dat maakte het wat onduidelijk. Ja, ik merkte na 1 nacht verschil. Heb hier een bijna-nieuwe luier liggen die voor overdag te dik is maar ideaal voor de nacht. Voor het goede zou je voor de nacht daar nog wel een inlegger bij moeten hebben maar die kan ik niet missen. Dus wel een kans dat je ze door gaat lekken maar je weet dan ondertussen wel of dit het is.
Plaats reactie