Met Tos naar de basisschool

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Sietske

Met Tos naar de basisschool

Bericht door Sietske »

Tja, je kunt er tegenwoordig niet vroeg genoeg bij zijn :lol: . Afgelopen donderdag ben ik met Tos bij Gijs in de klas geweest. De kinderen zaten al klaar in de kring toen ik, met Tos in de draagdoek (Storch Anna), binnenkwam. Ik mocht op de stoel van de juf gaan zitten en de kinderen mochten vragen stellen over Tos. Erg leuk wat voor vragen er gesteld werden (hoe groot is hij, kan hij ook scheetjes laten :lol: ).
In de tussentijd kreeg Tos honger dus heb ik hem gevoed. Wel triest om te zien hoeveel kinderen verbaasd reageerden toen ik hem aan de borst legde. Waar had ik dan het flesje?
De juf stelde de kleuters ook allerlei vragen over babies (hoe vaak ze moeten eten, wat ze allemaal nodig hebben om te groeien, wat ze allemaal doen, enz. De kleuters zijn nu bezig met het thema groeien en bloeien dus het bezoekje van Tos sloot daar goed op aan.

Voordat we weer vertrokken heb ik Tos nog even verschoond, tot grote hilariteit van de kinderen. Helaas had hij alleen maar een beetje geplast :D .
Na het verschonen mochten alle kleuters Tos nog even om beurten aaien en toen heb ik hem weer in de draagdoek gedaan en zijn we weer naar huis gegaan.

De volgende ochtend kwam de moeder van een klasgenootje van Gijs naar me toe. Haar dochter moest gisteren bij thuiskomst ineens een sjaal hebben waarna ze pogingen ging doen om haar pop op haar buik te binden. Ze was helemaal onder de indruk van mijn draagdoek :D . Die gaat haar kindjes later vast ook dragen. Wat het voeden betreft gaf ze helaas toch de voorkeur aan een flesje :? .
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6154
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Met Tos naar de basisschool

Bericht door Mamalon »

Wat een geweldige "voorstelling"!!
Leuk van die draagdoek. En inderdaad jammer dat borstvoeding niet standaard is...
Mamalon
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Met Tos naar de basisschool

Bericht door Laris76 »

He wat leuk! Draagdoeken zijn hier ook niet alledaags. Vond Tos het aaien door alle kleuters wel leuk? Ik weet eigenlijk niet of BV hier de standaard is (de kleuterjuf heeft gelukkig wel lang BV gegeven); in ieder geval stoppen de meeste moeders hier wel als ze weer gaan werken...
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Met Tos naar de basisschool

Bericht door Ana »

Wat ontzettend leuk om dat te doen! Gijs was zeker apetrots.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
mama van b en c

Re: Met Tos naar de basisschool

Bericht door mama van b en c »

Leuk leuk! Ik mag maandag ook met G. Hier is het feest week in verband met 40-jarig bestaan en mijn vriendin gaat iets vertellen over haar beroep, kraam verzorgster. G. is al wel wat groter maar ik geloof dat ze hem in de tummytub gaat doen. Ben benieuwd, vooral ook hoe G. het vindt.

Hier denken de meeste kinderen ook dat babies uit de fles drinken, jammer...
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Met Tos naar de basisschool

Bericht door niekje »

Leuk is dat he met zo'n kleine uk naar school, heb dat toen ook met Jasper gedaan, hij ging toen in bad op de peuterspeelzaal....

Lief dat dat meisje zo enthousiast was over het dragen hihi...

Geniet lekker van je mannetjes ...

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Sietske

Re: Met Tos naar de basisschool

Bericht door Sietske »

Gijs heeft inderdaad de hele tijd zitten glimmen van trots.
Wat de bv betreft, er zijn hier toch best veel moeders die bv hebben gegeven en zelfs een behoorlijk aantal relatief lang. De moeder van dit betreffende klasgenootje had ook gereageerd naar haar dochter dat ze zelf toch ook bij haar moeder aan de borst had gedronken.
Er wordt dus wel bv gegeven maar er wordt blijkbaar niet zo duidelijk naar kinderen aangegeven dat dat dus ook normaal is.
LiesbethN

Re: Met Tos naar de basisschool

Bericht door LiesbethN »

Wat leuk zeg! Jammer idd van de borstvoeding.
Sinds de geboorte van Abel was het thema in de klas 'Baby'. En ze leerden die week de letter B. Voorin de klas hangt dan een papier waar de juf allemaal woorden op schrijft met een B. En er hing ook een papier met allemaal woorden die met het thema te maken hadden. Op allebei kwam geen borstvoeding voor :?
Toen ik met Abel in de klas kwam en hem een schone luier gaf kwam iedereen even kijken. Ja, het was toch echt een jongen. Maar 1 jongetje was ervan overtuigd dat Abel een meisje was, want hij had een hartjes jumpsuit aan en dat kon echt niet voor een jongen blijkbaar, haha.
mama van b en c

Re: Met Tos naar de basisschool

Bericht door mama van b en c »

b. vindt het maar vreemd dat ons buurmeisje uit een flesje drinkt. baby's horen volgens hem uit mama's borst te drinken. hopelijk houdt hij dat vast 8)
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: Met Tos naar de basisschool

Bericht door Liselotte »

Oooh wat leuk om dat helemaal aan de kindjes te laten zien!
Leuk voor Gijs ook als grote broer.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Gebruikersavatar
Tiki
J&J SANTORINI
Berichten: 3081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 4:51 pm

Re: Met Tos naar de basisschool

Bericht door Tiki »

Wat geweldig leuk!
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Met Tos naar de basisschool

Bericht door maartje12 »

Leuk hoor!
Ik heb het in januari ook gedaan, toen was Leonore een week of 7. Het thema in de klas was familie, dus daar sloot het mooi op aan. Ik heb haar toen ook in bad gedaan.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
mama van b en c

Re: Met Tos naar de basisschool

Bericht door mama van b en c »

G. is vandaag ook geweest!

en wat denk je dat de kinderen antwoorden op de vraag wat baby's eten?

melk uit mama's borst!!! :D :D :D
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6154
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Met Tos naar de basisschool

Bericht door Mamalon »

Wat goed zeg. Fijn om te lezen.
Mamalon
Plaats reactie