slaapproblemen *up date*

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van b en c

slaapproblemen *up date*

Bericht door mama van b en c »

pfffff even klagen hoor. wij hebben slechte slapers. ik heb weinig slaap nodig dus op zich geen probleem. maar C. maakt er nu echt een potje van en ik weet het niet meer. 's middags slaapt hij ongeveer anderhalf uur (dan maak ik hem wakker want anders is het helemaal hopeloos) en dat is gen probleen. 's avonds gaat hij er rond 19.30 in en dan begint hij. hij komt er steeds uit, roept, trekt zijn slaapzak uit, wil die zak weer aan, gooit alles van het bed, roept en gilt, rammelt aan het hek en valt uiteindelijk na een uur in slaap. maar dan begint het weer rond 23.00. komt uit bed, zoekt ons. ik krijg hem wel makkelijk terug maar na een half uur komt hij weer en dat een keer of 3 / 4. om vervolgens weer even te slapen en om 5.00 uur weer te beginnen.

we willen in iedere geval zo'n oogjes wekker voor hem zodat hij weet wanneer de dag begint maar hoe krijg ik hem nu aan het in en doorslapen? voor mij is het niet zo'n probleem, maar hij krijgt er zelf ooklast van overdag.

ik zag vandaag ook valdispert kids bij de apotheek. is dat iets? heeft iemand er ervaring mee?


8 mei up date

we zijn begonnen met hem niet meer te laten slapen 's middags. Helaas heeft het weinig effect. Hij slaapt sneller in, dat wel maar begint vanaf 21.00 uur weer te spoken zoals vanouds. ook trekt hij het niet zo goed geen slaapje meer te doen, dus leg ik hem om de dag een uurtje op bed. Vandaag was eigenlijk een niet slapen dag, maar hij is zojuist op de bank gaan liggen en slaapt (wel schattig :D )

Ik heb hem vandaag ook de korrels gegeven die ik nog van de homeopaat had liggen, hopelijk doet dat wat
Laatst gewijzigd door mama van b en c op di mei 08, 2012 2:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: slaapproblemen *help*

Bericht door mamaSterre&Sep »

Wat vervelend! Vooral 's avonds kan/kon ik slecht tegen...
S ep was ook een slechte slaper, hij is 's nachts goed/ beter gaan slapen vanaf het moment dat hij 's middags niet meer sliep, met 1,5 jaar was dat. Nog steeds is hij een korte slaper, ligt lang wakker in zijn bed maar daar hebben wij geen last van :wink:

Misschien dus eens wakker houden overdag en kijken wat dat doet?
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4321
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: slaapproblemen *help*

Bericht door Thommy »

is er iets te doen dat hij zijn bed niet uit kan? Ik zou hem namelijk duidelijk maken dat dat zijn plekje is voor de nacht.
Qua wekker kun je, totdat je zo'n wekker vindt, uiteraard ook een lampje op tijdschakelaar zetten.
Hoe doet hij het zonder middagslaapje?
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: slaapproblemen *help*

Bericht door Dorien »

Wat voor bedje slaapt hij in? Een peuter/groot bed of een ledikant. Klimt hij daar zelf uit?
Kan hij zelf aangeven wat er aan de hand is? Heb je hem al eens uitgelegd wat het slechte slapen van hem met jou doet? Gewoon in gesprek gaan met hem. Ik weet dat het gek klinkt maar ze begrijpen meer dan je ooit voor mogelijk kunt houden.

Wanneer is dit slaapgedrag veranderd? Kan het aandacht zijn? Een gewoonte geworden zijn?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: slaapproblemen *help*

Bericht door drus »

Ik lees mee. Ik zit nu naast zijn bed en ik ben moe. Gisteravond wer duidelijk dat hij pijn heeft bij het liggen van zijn oor doordat er een kies doorkomt. We hadden oren al laten uitbuiten. Op sinasspril heeft hij het tot nu uitgehouden en dat is heerlijk! Bij ons was het ws dus pijn
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: slaapproblemen *help*

Bericht door Gerrie »

Dat middag slaapje is mogelijk het probleem.
Ik heb 2 kids die voordat ze 1,5 jaar waren al geen of zeer minimaal een middagslaapje konden doen omdat anders de avond een zooitje was.
Ik zou dus als ik jou was dat middag slaapje erg inkorten en binnen een maand (als je positieve effecten merkt) helemaal laten voor wat het is. Dat wordt doorbijten, want de eerste dagen zijn dan wel een lange ruk, dus erg moe ed. Rek het dan ook niet perse tot zijn oorspronkelijke bedtijd, maar gewoon als hij echt moe is naar bed.
Wat hier ook help soms is melatonine, gewoon lage drogist dosis. Vooral Esther kan daar, een half uur na inname wel huilerig van worden, maar slaapt uiteindelijk dan toch snel in.
Zowel Esther als Mirjam hebben soms nachten dat ze zo 3 uur lang wakker zijn, geen idee waarom, maar dan zijn ze klaarwakker. Esther kan netjes in d'r bed blijven en gaat zelf elk half uur wat drinken of naar de wc. Mirjam krijgt het in bed liggen steeds beter voor elkaar, maar een half jaar geleden nog niet, toen had ze meer bevestiging nodig dater iemand was. Gelukkig komen zulke wakkere nachten hier zeer incidenteel voor.

Sterkte ermee.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: slaapproblemen *help*

Bericht door nikky »

Misschien werkt het nu het weer wat langer licht is om 's avonds na het eten nog even buiten wat energie kwijt te raken. Ik ken valdispert niet maar zou zo jong geen medicijnen gebruiken.
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: slaapproblemen *help*

Bericht door Deborah »

Wij hebben ook zo'n dochter hoor, maar ik probeer eens wat tegengas te geven. Hoewel ik het soms ook nog wel eens lastig vind. Maar wij willen altijd graag en zo'n middagdutje en een lange avond voor onszelf. Is het misschien een idee om hem s'avonds wat later op bed te leggen? In andere culturen blijven kinderen ook vaak langer op. Zeker nu hij nog zo klein is hoeft hij natuurlijk verder niet heel veel.
Hier werkt het wel.
Slapen jouw jongste 2 op hetzelfde tijdstip? Hier werkte het toen bij R uben ook nog wel om samen op bed te gaan liggen. Wel een wekker zetten, want je hebt je zo verslapen :wink:
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
mama van b en c

Re: slaapproblemen *help*

Bericht door mama van b en c »

Hij ligt in een groot bed met een bedhekje. Hoe houd ik hem daar dan in? Gister heb ik wel zijn deur dicht gedaan, dat leek te helpen hij ging gelijk slapen, maar de rest van de nacht was het weer tobben.

Ik ben ook al met hem in gesprek gegaan. Zowel overdag op een rustig moment en ook 's nachts op het moment zelf. Ik zeg hem dan dat mama ook heel moe is en moet slapen omdat ik anders de volgende dag niet met ze kan spelen.

Dat middagslaapje eraf. Misschien is dat wel het probleem maar dat is me eigenlijk wel heel wat waard. Het enige moment dat ik eens wat kan doen of even exclusief aandacht heb voor B.

Valdispert is geen medicijn maar een kruidenmixje.

En later naar bed dat zou ook nog kunnen, maar ik weet niet of B. dat wel pikt...

Hmmm...
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: slaapproblemen *help*

Bericht door Hemmie »

mama van b en c schreef: Valdispert is geen medicijn maar een kruidenmixje.
Een ongecontroleerd/ongetest medicijn dus. Ik zou dus ook niet snel zoiets aan een kind geven!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
wennetje

Re: slaapproblemen *help*

Bericht door wennetje »

Heb je hem al eens heel duidelijk vertelt wat je van hem verwacht? Namelijk dat hij in zijn bedje blijft en gaat slapen totdat je hem komt halen?
Het helpt hier gek genoeg (het lijkt TE simpel) erg goed.
Een ongecontroleerd/ongetest medicijn dus. Ik zou dus ook niet snel zoiets aan een kind geven!
Vreemde conclusie? In NL is al dit soort zelfmedicatie zeer getest en gecontroleerd, gebonden aan doseringen etc. Het is alleen de vraag of het ook maar iets doet in de vrij verkrijgbare dosering. Beter kun je dan een natuurarts of homeopaat raadplegen.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: slaapproblemen *help*

Bericht door Hemmie »

Ja, was een beetje kort door de bocht, maar ik krijg altijd de kriebels als er dan wordt gedaan alsof het geen medicijn is. En volgens mij is de controle op dit soort medicatie wel degelijk minder dan op reguliere medicatie, maar ik ben even te moe om het op te zoeken.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mama van b en c

Re: slaapproblemen *help*

Bericht door mama van b en c »

Volgens mij is het ook geen medicijn. Maar ben er zelf ook een beetje huiverig voor hoor, vandaar mijn vraag hier.

en elke avond zeggen we wat er verwacht word:

"C. het is nu bedtijd, je moet slapen in je eigen bed totdat papa gaat werken. Dan mag je even bij mama liggen"

Ik ben ook al eens met hem bij de homeopaat geweest. Ik geloof dat ik nog van die korrels heb. misschien moet ik dat nog eens proberen.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: slaapproblemen *help*

Bericht door Dorien »

tip die hier heel goed werkt: Je GAAT nu in je eigen bedje slapen ipv moet! Werkt hier met Finn als een tierelier!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
mama van b en c

Re: slaapproblemen *up date*

Bericht door mama van b en c »

up date in eerste bericht
Plaats reactie