heeft S enn, tenminste dat denken wij.
Hij werd woensdag wakker met 38,9. De koorts is 2 dagen hoog geweest, ondanks paracetamol.
Op donderdag begon hij aan zijn oortje te zitten. Vrijdagochtend had hij verhoging. Toch even naar HA geweest ivm zijn oortje en zo voor het weekend. Omdat dit al de 3de keer was in 2-3 maanden tijd en aan 2 kanten was heeft de HA een AB kuurtje voor geschreven.
Vrijdag ging het verder best goed, geen koorts meer alleen verhoging. Gister eind van de middag zat zijn hele romp onder de uitslag. Gezocht op kinderziektes, lijkt de 6de ziekte heel goed in het ziektebeeld te passen...................of hij reageert op de AB. Maar de uitslag moet na 1-2 dagen weer weg trekken dus dat houden we dan maar in de gaten.
Iemand hier die dit ziektebeeld herkent of moet ik toch denken aan iets anders.
de 6de ziekte
de 6de ziekte
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Re: de 6de ziekte
Ik denk dat beide mogelijkheden kunnen. Misschien voor de zekerheid toch nog eens de huisarts bellen? Als het een reactie op de AB is, moet dat natuurlijk bekend gemaakt worden daar.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Joris had 5 of 6 dagen koorts (zijn weerstand was verminderd, hij was herstellende van eerder een bronchitis en een oorontsteking. Daarom duurde de koorts denk ik langer), steeds rond 39 graden. De dag dat de koorts weg was, verscheen er uitslag op alleen zijn romp. Volgende dag was alles zo goed als weg.
Exantheem door antibiotica ziet vaak erg vurig en jeukt maar omdat antibiotica allergie ook vervelende vormen kan aannemen zou ik voor de zekerheid ook even bellen zoals Nina zegt.
Exantheem door antibiotica ziet vaak erg vurig en jeukt maar omdat antibiotica allergie ook vervelende vormen kan aannemen zou ik voor de zekerheid ook even bellen zoals Nina zegt.
Hier hebben de oudsten het als baby gehad, zoals W ennetje beschrijft. 3 dagen koorts, op dag 4 rode vlekken op de romp, en ook wat op de ledematen. Dag 5 was de uitslag weer zo goed als weg.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)