Verhaaltje van Femke over (niet meer) drinken bij mama

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4708
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Verhaaltje van Femke over (niet meer) drinken bij mama

Bericht door Ineke »

Groot

Toen ik nog klein was mocht ik altijd bij mijn mama drinken. Dat vond ik fijn. Lekker dicht tegen mama aanliggen en mijn buikje helemaal vol drinken. Maar nu ben ik daar te groot voor. Dat heeft mama zelf gezegd. Ze zei steeds: ‘Femke, als jij naar de speelzaal gaat, ben je groot. Dan kun je niet meer bij mama drinken.’

Ik ga nu al een tijdje naar de speelzaal. Dat vind ik heel leuk, want dan kan ik fijn met andere kindjes spelen. We hebben ook een lieve juf, Jolanda, maar juf Jolanda is wel een beetje dom, hoor. Ze noemt mij steeds ‘moppie’. Zo heet ik toch helemaal niet?! Ik ben Femke, grote Femke.

En omdat ik groot ben en al naar de speelzaal mag, ga ik niet meer slapen ’s middags. Overdag naar bed gaan is voor kleine kindjes.
Dat heeft mama niet bedacht, dat heb ik zelf verzonnen. Slim van mij hè.

Het is wel moeilijk om niet te slapen ’s middags. Ik ben soms zo moe dat mijn oogjes vanzelf dicht gaan. Als mama mij toch in bed legt of als ik op de fiets zit. Dat is zo’n fijn plekje om te slapen. Lekker warm met mijn wang tegen mama’s rug aan.

Vanmiddag was ik ook erg moe en mama bracht mij naar bed. Ik riep zo hard als ik kon dat ik niet wilde, dat slapen voor kleine kindjes is en dat ik al groot ben. Maar mama luisterde niet naar mij. En mijn oogjes deden flauw. Die vielen zo maar dicht.

’s Avonds deed papa mij mijn pyjama aan, want mama was een beetje ziek en lag al in bed. Opeens kreeg ik een heel slim idee. Ik rende naar mama toe en zei: ‘Ik wil bij jou drinken, want ik heb vanmiddag geslapen, net als kleine kindjes.’

Maar mama zei dat ik niet meer bij haar kon drinken. Ze gaf mij een dikke kus en knuffelde mij. Gelukkig word ik nooit te groot voor fijne mamaknuffels!
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Annemarie

Re: Verhaaltje van Femke over (niet meer) drinken bij mama

Bericht door Annemarie »

Ik vind je Femke columns zo leuk en zo herkenbaar als je thuis net zo'n groot, klein meisje hebt rond lopen :D :wink: .
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Verhaaltje van Femke over (niet meer) drinken bij mama

Bericht door Pauline »

ahhhhh, lief!!!
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Chabeli

Re: Verhaaltje van Femke over (niet meer) drinken bij mama

Bericht door Chabeli »

wat een leuk verhaal! Ik vind jouw schrijfstijl erg leuk!

En inderdaad, herkenbaar! Ik merk dat Tomás vaak worstelt met het "ik ben groot en soms ook klein". Wijzelf ook een beetje :wink:
Gebruikersavatar
Ineke
J&J MAURITIUS
Berichten: 4708
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:00 am

Re: Verhaaltje van Femke over (niet meer) drinken bij mama

Bericht door Ineke »

Bedankt voor de reacties.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6159
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Verhaaltje van Femke over (niet meer) drinken bij mama

Bericht door Mamalon »

Ook leuk!
Mamalon
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Verhaaltje van Femke over (niet meer) drinken bij mama

Bericht door Mare »

Zo'n slim meisje! Ik vind het echt leuk om haar verhalen te lezen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Plaats reactie