Hooikoorts

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Hooikoorts

Bericht door Liesje28 »

Vorig jaar in de lente heb ik al een keer opgemerkt dat de klachten die Joas had wel hooikoorts-achtig leken. Ergens in de zomer werd t weer minder en niet meer aan gedacht. Nu is Joas opnieuw al een week of zes aan t snotteren, hoesten, niet fit. Wat bovendien opvalt is dat hij buiten gauw last van zn ogen heeft. Soms alleen maar wrijven maar af en toe ook echt rood en aan t tranen. In overleg met de huisarts krijgt hij nu medicatie, om te kijken of er verschil is. Ik hoor echter verschillende berichten over wanneer dat verschil dan te merken zou moeten zijn. Hij krijg t nu al een paar dagen maar de klachten blijven t zelfde. Ik vond zn ademhaling tijdens t hoesten vanmiddag zelfs erger, echt haast een beetje gierend tussendoor. Wanneer zou ik mogen verwachten dat die medicijnen iets gaan doen?
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Hooikoorts

Bericht door Emmy »

Weet je wel zeker dat het hooikoorts is, ik heb altijd begrepen dat het voor het zesde (?) levensjaar niet zou kunnen en dat ze dit dus pas later onwikkelen?
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Hooikoorts

Bericht door Liesje28 »

De huisarts ze kon, op internet lees ik dat ook terug. Alle klachten kloppen erbij, vandaar ook dat hij dit geadviseerd heeft, dit is zeg maar als proef om te kijken of de klachten verminderen.
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: Hooikoorts

Bericht door Floor83 »

Emmy schreef:Weet je wel zeker dat het hooikoorts is, ik heb altijd begrepen dat het voor het zesde (?) levensjaar niet zou kunnen en dat ze dit dus pas later onwikkelen?
Ben je niet in de war met het testen van allergieën?
Zeker weten doe ik het niet, maar denk wel dat het kan.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Hooikoorts

Bericht door Emmy »

Floor83 schreef:
Emmy schreef:Weet je wel zeker dat het hooikoorts is, ik heb altijd begrepen dat het voor het zesde (?) levensjaar niet zou kunnen en dat ze dit dus pas later onwikkelen?
Ben je niet in de war met het testen van allergieën?
Zeker weten doe ik het niet, maar denk wel dat het kan.
Ik kan me nog herinneren dat de kinderarts mij vertelde dat mijn eczeemkinderen een verhoogde kans hadden op het ontwikkelen van allergieën zoals hooikoorts, allergie huisstofmijt, dierenallergie (poezen, cavia, enz.) maar dat dit pas zou gebeuren als ze een aantal jaren ouder waren.
Het klopte wel, ik ontwikkelde hooikoorts toen ik 8 was, mijn oudste zoon ook rond deze leeftijd en ik zie mijn nu 9 -jarige ook symptomen ontwikkelen....
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Hooikoorts

Bericht door marije1977 »

Mijn kinderen hebben toch echt al een paar jaar hooikoorts. Bij Laurens is dat door bloedonderzoek aangetoond toen hij 4 was. Neline is vorig jaar getest. Daar kwam uit dat ze wel allergisch is, maar nog niet duidelijk waarvoor. Aangezien ze elk voorjaar veel last van haar astma krijgt waardoor ziekenhuisopname of prednisonkuur nodig is, twijfelt niemand eraan dat zij ook hooikoorts heeft.

De medicijnen (welke heb je) moeten volgens mij al wel vrij snel werken. Ik zou verwachten dat hij al minder last van zijn ogen zou moeten hebben. Het kan best even duren voordat het neusslijmvlies tot rust komt, maar met een week of twee zou je daar ook wel duidelijk verschil moeten merken.

Overigens helpt de medicatie bij Laurens wel voor zijn ogen en de kriebel in de neus, maar de snottebellen blijven.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Plaats reactie