hersenschudding... toch wel veel last

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

hersenschudding... toch wel veel last

Bericht door Jo Jo »

Eerst dacht ik nog dat er een stoel viel, toen ik om kwart over zeven vanmorgen de knal hoorde terwijl ik onder de douche stond. Het bleef namelijk zo stil.... Tot ik de brul van Wietze hoorde en ik in twee tellen buiten de badkamer stond.
Matt was namelijk van de commode gevallen. Recht achterover, op zijn hoofd. En was acuut bewusteloos.
Manlief enigzins nogal in paniek. Na een minuut of vier begon hij (=Matt) weer bij te komen, met wat zacht gehuil en gejengel. Na een minuut of tien wilde hij weer liggen en lag vervolgens op ons bed lodderig van zich af te kijken.

Omdat ik het niet vertrouwde heb ik toch maar de huisartsenpost gebeld waar ik de huisarts gelukkig zelf aan de lijn kreeg. Ook zij vertrouwde het niet en kwam zelf naar ons toe.
Matt sliep ondertussen en zij voelde, terwijl hij sliep, zijn nekje en achterhoofd. Op een gegeven moment werd hij wat wakker, keek de huisarts aan en deed zijn ogen weer dicht. Niet echt een normale reactie voor een twee-jarige-eenkennige-peuter!

Daarna begon hij (gelukkig) wel wat meer te huilen en kroop bij mij op schoot. Maar omdat hij zo hangerig en jengelig bleef overlegde de ha met de dienstdoende kinderarts en neuroloog en op hun advies toch maar naar het ziekenhuis. In de ziekenauto wel te verstaan. Leuk, om kwart over acht een ziekenauto voor de deur als je tegenover de school woont.... :?
Onderweg was er dikke, dikke file, om dus toch iets door te kunnen rijden werd de sirene aangezet. Dat vond Mattias wel leuk om te horen, alhoewel hij geen flauw benul ervan had dat hij zélf in de ambulance lag.

In het ziekenhuis keek hij gelukkig weer iets helderder om zich heen. De neuroloog heeft hem helemaal nagekeken, zij vond gelukkig niet direct erg verontrustende signalen. Daarna een scan geprobeerd, wat wel aardig goed ging vwb het stilliggen.
De uitslag was gelukkig snel binnen: zo te zien niks aan de hand, maar omdat hij wel íets bewogen had kon er geen 100% uitsluitsel gegeven worden.
Daarom zijn we tot na de lunch in het ziekenhuis gebleven, zodat we goed in de gaten konden houden hoe hij al dan niet opknapte. Gelukkig ging het met het kwartier beter. Hij heeft daar uiteindelijk heerlijk gespeeld in de speelkamer, nog een flinke tuk gedaan op bed en lekker twee boterhammen opgepeuzeld. Uiteindelijk met een wekadvies naar huis gestuurd.

Thuisgekomen toch maar weer lekker in bed gestopt (hij vroeg er zelf om) en de tweede helft van de middag heeft hij nog ieven lekker kunnen spelen. Maar erg veel kan hij niet 'aan zijn hoofd' hebben, letterlijk en figuurlijk, dus na het eten maar weer heerlijk slapen.

Al met al was het best een pittig dagje zo, maar we zijn wel erg blij dat het toch met een sisser lijkt afgelopen te zijn!

Groet,
Joke

ps. wat trouwens zó lief was: Joel en Anna waren natuurlijk ook flink geschrokken (mama... waarom doet hij zijn oogjes niet open... :( ). Ze zijn toen naar beneden gegaan en kwamen tien minuten later boven met een (zelf) gesmeerde boterham en een beker (Joel zijn lievelingsbeker) drinken voor Mattias... :verliefd: :verliefd:
Laatst gewijzigd door Jo Jo op vr mei 25, 2012 8:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
m-v-Lara/Ilse
J&J SANTORINI
Berichten: 2144
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:14 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door m-v-Lara/Ilse »

Jeetje, wat een schrik! Gelukkig is het goed afgelopen.
Wat zal je man zich ellendig gevoeld hebben...
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Ana »

och wat een dag. wat sneu voor hem!
en wat lief van zijn broer en zus
hopelijk gaat het morgen nog beter!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
caroline

Re: hersenschudding...

Bericht door caroline »

wat ontzettend schrikken.

inderdaad lief van broer en zus
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4934
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Annet »

Wat schrikken zeg!
Hopelijk knapt hij snel op.
Wat een schatten zijn die twee zeg!
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: hersenschudding...

Bericht door Mare »

Wat heftig zeg, je schrikt je helemaal kapot als je kind valt, maar die reacties daarna zijn nog heftiger. En dan ook nog in de ambulance...gelukkig niks ernstigs, maar toch sneu. Wat een lieve broer en zus heeft hij! Beterschap voor je kleine mannetje.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14169
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door jikke »

pooh de schrik zal er goed inzitten. sterkte vannacht hoop dat je iets kunt slapen
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door wilmama »

Zo dat klinkt erg heftig zeg. Kan me voorstellen dat jullie allemaal erg geschrokken zijn.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
mijadja

Re: hersenschudding...

Bericht door mijadja »

o, bah..Lijkt me dat verschrikkelijk. Gelukkig is het goed afgelopen, maar mén, zullen jullie geschrokken zijn!! Hopelijk knapt ie goed weer op!
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6152
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Mamalon »

Wat een akelige smakkerd! Dat zijn dan vier heeele lange minuten geweest.... Wat een nare belevenis. Hopelijk krijgen jullie geen nachtmerries vannacht (en komende tijd). Wat een lieve kindjes heb je toch, dat ze voor Matthias nog een boterham en drinken hebben gemaakt.

Brrrr beterschap voor hem!
Mamalon
wennetje

Re: hersenschudding...

Bericht door wennetje »

Jeetje wat schrikken!

Heb je goede instructies gekregen voor het wekadvies? Dat is echt volledig wakker maken, geen genoegen nemen met enige reactie maar je moet echt controleren of hij wakker wordt. Zijn er vragen die je kunt stellen waar hij in normale doen zeker antwoord op weet te geven? (gewoonlijk zijn het tijd, plaats en persoon vragen maar of een peuter die kan beantwoorden lijkt me stug) zoiets als hoe heet je knuffel? Of liedjes die jullie zingen, wat dan ook?

Wordt een pittige nacht, sterkte!

Eerlijk gezegd ben ik bij dit verloop wel een beetje verbaasd dat ze hem niet een nachtje houden en zelf het wekken doen.
mamsie

Re: hersenschudding...

Bericht door mamsie »

Tjemig dat is schrikken zeg! Goed dat je meteen de huisarts hebt gebeld en dat ze ook zelf naar jullie toe is gekomen.
De komende dagen maar rustigaan doen met je mannetje. Hopelijk voelt hij zich snel beter.
Knuffel voor jou want zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12724
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: hersenschudding...

Bericht door Pauline »

Pffff heftig zeg!
Sterkte vannacht!
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Laris76 »

Ojee wat een schrik! Gelukkig lijkt het mee te vallen, maar dat wekken 's-nachts is ook geen pretje.

Lief van je andere kids trouwens.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Anne
J&J SANTORINI
Berichten: 1458
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 8:42 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Anne »

O joh, dat is schrikken! Goed om te horen dat het goed afgelopen is.
Hoe ging het vannacht, en hoe gaat het vanochtend met ´m?
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
Hanne

Re: hersenschudding...

Bericht door Hanne »

wat een schrik zeg. vooral als ie na een val buiten westen is en lodderig blijft. gelukkig viel het allemaal mee. hopelijk is hij vandaag weer helemaal zichzelf.
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Laris76 »

Ja hoe is het nu?
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Ann1gje »

Oh wat een verhaal!! Vreselijk!
Gelukkig is het met een sisser afgelopen....
Wat zul je geschrokken zijn!!
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4153
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Gerrie »

Oei, wat een svhrik zeg.
Heel heftig lijkt het me als je kind evht bewusteloos is en je niets anders kan dan afwachten.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: hersenschudding...

Bericht door Chantal »

tjee wat schrikken zeg! ik zou ook in paniek raken denk ik hoor en naar buurvrouw rennen of zo...
gelukkig is het 'alleen maar' een hersenschudding.
hopelijk knapt hij snel op met die liever broer en zus!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6304
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door drus »

wow, dat is schrikken!!!
Heel veeel sterkte
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Jo Jo »

Het gaat ondertussen wel goed met Mattias. Hij heeft vannacht goed geslapen. En ja, ik wist goed dat ik hem echt goed wakker moest maken. En dat ging dan ook prima.

Dat wij wel naar huis konden had er denk ik ook wel mee te maken dat ik de neurologe goed ken (en zij mij dus ook) en zij goed in kon schatten dat ik de situatie (en het wekken) goed aankon. En natuurlijk met mijn beroepsachtergrond erbij (neurofysiologie) maakte het wel vertrouwd om hem naar huis te laten gaan.

En vandaag heeft hij dus hoofdpijn. Niet continu, maar toen hij op zijn billen de trap af hobbelde hield hij er na drie treden toch maar mee op. En hoesten is ook niet fijn voor zijn hoofd.
Verder is hij in goede doen, vrolijk, rustig spelen etc. Dus het beloop is allemaal zeer positief. Gelukkig.

En over het schrikken: ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nauwelijks tot niet een schrik gevoel heb (gehad). Manlief zei het ook nog: je handelde zo kalm en rustig, gelukkig maar dat er nog iemand zijn hoofd bij hield.
Daarbij was ik ook niet erg bezorgd dat er hele ernstige dingen aan de hand waren. Niet helemaal zeker ervan, dus wel goed dat het nagekeken was, maar het was voor mij meer een bevestiging van wat ik al dacht.

Ik ben alleen wel benieuwd hoe lang hij bezig is om weer helemaal op te knappen! Dat kan nog wel eens een tijdje duren, maar we zien het wel.

Groet,
Joke
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12039
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Esther »

Jo Jo schreef:Verder is hij in goede doen, vrolijk, rustig spelen etc. Dus het beloop is allemaal zeer positief. Gelukkig.
Fijn zeg. Hopelijk blijft het zo goed gaan!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door michelle »

Pfoe, heftig hoor. Fijn dat hij vandaag alweer zijn oude zelf is. En wat lief van broer en zus!!
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10998
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Dorien »

Och heden, ik zie het nu pas, wat een avontuur hebben jullie al achter de rug zeg. Heb je nu achteraf dan niet de schrik erin? Dat zou ik misschien wel hebben, een soort aftershock oid. Hopelijk zakt de hoofdpijn gauw en idd wat ontzettend lief van je andere kinderen! Smelt!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
HeleenW

Re: hersenschudding...

Bericht door HeleenW »

Ik zie dit nu pas en krijg bij het begin echt gewoon tranen in mijn ogen.
Wat heftig om mee te maken en wat kan je je dan intens zorgen maken om je lieve kleine mannetje!

Gelukkig is alles achteraf gezien dan nog meegevallen. Wel heel fijn dat jullie zo goed geholpen zijn!

En die laatste zin maakt me weer aan het lachen! Wat heerlijk om broetjes en zusjes te hebben!!! :verliefd:
Wanda

Re: hersenschudding...

Bericht door Wanda »

Wat ben je toch een gek mens! Zo rustig! Heel knap van je (ben jaloers), ik zou reageren zoals Wietse waarschijnlijk.. Wel heel erg fijn dat het goed met 'm gaat. En zo verder dan maar. Arm manneke..
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Jo Jo »

Wanda schreef:Wat ben je toch een gek mens!
Waar heb ik dat nou weer aan verdiend... :roll: :shock:

:)


Vandaag ging overigens best wel goed. Lekker gespeeld, goede middagdut gedaan. Alleen vanavond bij het op bed brengen stortte hij enigzins in: hij had zo'n hoofdpijn :cry: Gelukkig ging hij wel lekker slapen, na hem even in mijn armen tot rust te hebben gebracht, dus hopelijk gaat het morgen nog weer beter!
wennetje

Re: hersenschudding...

Bericht door wennetje »

Geef je hem om de 8 uur paracetamol?

Fijn te lezen dat de nacht ook goed is gegaan en hij het goed doet! Hoop dat hij ook snel van de hoofdpijn verlost is!
Wanda

Re: hersenschudding...

Bericht door Wanda »

Jo Jo schreef:
Wanda schreef:Wat ben je toch een gek mens!
Waar heb ik dat nou weer aan verdiend... :roll: :shock:

:)


Vandaag ging overigens best wel goed. Lekker gespeeld, goede middagdut gedaan. Alleen vanavond bij het op bed brengen stortte hij enigzins in: hij had zo'n hoofdpijn :cry: Gelukkig ging hij wel lekker slapen, na hem even in mijn armen tot rust te hebben gebracht, dus hopelijk gaat het morgen nog weer beter!
Nou, gewoon. Je bent een gek mens (die rustig kan blijven als der kind bewusteloos is..)

Hoe is het vandaag gegaan?
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13313
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Gootje »

Oef, wat een 'opschudding' op de vroege ochtend, wat een ontzettende schrik.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8030
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Sarina »

Gootje schreef:Oef, wat een 'opschudding' op de vroege ochtend, wat een ontzettende schrik.
Ha, goed gevonden,
Mens, wat een schrik! Gelukkig lijkt het goed te zijn afgelopen. En wat een ontzettend lieve grote broer en zus, hartverwarmend!
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12039
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Esther »

Hoe is het nu met jullie, Joke? Dat warme weer lijkt me niet zo fijn voor Mat, of valt dat mee?
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: hersenschudding...

Bericht door Jo Jo »

Esther schreef:Hoe is het nu met jullie, Joke? Dat warme weer lijkt me niet zo fijn voor Mat, of valt dat mee?
Het ging gisteren inderdaad niet zo lekker eigenlijk. Begin van de ochtend was hij nog wel lekker aan het spelen, maar halverwege de morgen werd hij toch wel erg hangerig en huilerig. Op bed wilde hij niet, dus heb ik samen met hem op ons bed gelegen. Daar knapte hij blijkbaar van op want na een tijdje begon hij weer vrolijk te doen en van bed af.

De zo nodige middagdut werd helaas voortijdig afgebroken door een borende buurman :(
En de rest van de middag is (ondanks paracetamol) echt pet geweest. Hij liep bijv. even buiten toen ik de was ophing en kwam met z'n handjes voor z'n ogen huilend bij me terug. Later heeft hij in de schaduw nog wel wat gespeeld, maar eind van de middag lag hij echt huilend van de hoofdpijn op de bank.

Ik moet dus, ondanks dat hij best vrolijk oogt en doet, blijkbaar de prikkels echt ontzettend voor hem beperken. En kan dus ook even geen kant op, want Wietze maakt erg lange dagen

Over de paracetamol: ik twijfel heel erg wat goed is. Ik ben bang dat als ik hem het continue geef dat hij dan zijn grenzen (=hoofdpijn door te druk) niet meer voelt. Nu gaat hij tenminste liggen, of trekt hij zich op zijn manier terug als het nodig is. Ok, huilend van de hoofdpijn rondlopen gaat te ver, vandaar dat hij gistermiddag dus wel paracetamol heeft gehad.
Maar nu (vanmorgen) is hij dus weer gewoon in goede doen, lekker aan het spelen etc. En dat houdt mij wel tegen om continue de paracetamol te geven.

Groet,
Joke
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4153
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: hersenschudding... toch wel veel last

Bericht door Gerrie »

Wat naar zeg dat hij er toch nog zoveel last van heeft.
Moeilijk ook voor een kind om rust te zoeken.
Qua paracetsmol (omdat ik niet zo pro medicatie ben) zou ik alleen maar geven als hij zelfs pijn heeft in rust.
Toch wat vaker voor de tv? Of zijn dat ook sl teveel prikkels.

Sterkte ermee.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: hersenschudding... toch wel veel last

Bericht door Kimmie »

ik heb zelf eens hersenschudding gehad en idd prikkels vermijden is echt het beste. En het kan nog best lang duren voordat de belastbaarheid in prikkels weer oke is. Ook kwa concentratie ed.
Dus 'warmte', hard geluid, intensief bewegen/kijken/bezig zijn vermijden... en vooral kort houden en rust stimuleren.
Huilen van de pijn zou voor mij een reden zijn om acuut pcm hierbij te geven.

Je kan ook kijken in welk tijdsbestek hij pijn krijgt, bijv na 3-4 uur en hem net daarvoor pcm te geven en in de middag idem.
Zo voorkom je dat hij over zijn grenzen gaat en toch wat meer hangt en dus rust pakt maar wel de erge last/pijn voorkomen wordt.
Idem in de namiddag, na 3-4 uur, voor het eten oid... kom je samen de dag net wat beter door lijkt me.

Beterschap!!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
wennetje

Re: hersenschudding... toch wel veel last

Bericht door wennetje »

Hersenschudding is meer dan hoofdpijn, de paracetamol neemt alleen de hoofdpijn weg (nouja, vermindert het) maar de grenzen blijven merkbaar. De vermoeidheid gaat ook echt wel blijven, samen met andere symptomen. Als je pas geeft als je pijn duidelijk merkt doet het veel minder.
Joris heeft een aantal flinke vallen gemaakt in zijn leventje en hij kreeg van mij dan 2 dagen om de 8 uur paracetamol van me, hij at dan nl ook meer, ik merkte aan alles dat hij wat meer comfortabel was. Daarentegen sliep hij erg veel (juist meer had ik het idee) en kroop snel op de bank met zijn knuffel als het even genoeg was. Ik heb nergens het idee gehad dat hij grenzen juist overging en wat ik al zeg, hij kwam veel meer tot zijn rust.

Je hoeft denk ik niet binnen te blijven als hij een zonnebril accepteert, die van babybanz oid, met zo'n band achter het hoofdje langs, is dan wel praktisch.
Gebruikersavatar
J_udith
J&J HAWAII
Berichten: 6264
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:49 am

Re: hersenschudding... toch wel veel last

Bericht door J_udith »

Annemarie heeft vorig jaar een hersenschudding gehad. Ze heeft echt een week lang alleen maar op de bank/bed gelegen. Tv/boek ging goed voor een minuut of 10 daarna weer slapen. En dat was ondanks de paracetamol, die onderdrukt alleen de pijn maar niet de vermoeidheid door prikkels. Wat zij ook fijn vond was een koud washandje op haar hoofd.

Sterkte.
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14169
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: hersenschudding... toch wel veel last

Bericht door jikke »

ik ben blijkbaar erg makkelijk met een paracetamolletje. Je weet waarom hij pijn heeft. waarom moet hij die pijn hebben? Ik zou mijn kinderen paracetamol geven volgens schema zodat de ergste hoofdpijn wegblijft. Natuurlijk prikkels blijven vermijden maar dat kan ook zonder hoofdpijn.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: hersenschudding... toch wel veel last

Bericht door Jo Jo »

jikke schreef: Je weet waarom hij pijn heeft. waarom moet hij die pijn hebben?
Hij moet die pijn helemaal níet hebben, daarom heb ik gisteren ook juist wél paracetamol gegeven. Het gaat mij erom dat ik wél wil voorkomen dat hij zo'n hoofdpijn heeft, maar ook wil voorkomen dat hij over zijn grenzen heen gaat. De hoofdpijn is immers een duidelijk signaal van over de grens gaan, toch?

Maar ik begrijp van anderen al dat de prikkel vermijding dus ook wel optreedt als er geen hoofdpijn is (oiv paracetamol) en ik ben blij dat te weten. Dan kan ik hem gelukkig op een goede manier hier doorheen helpen! Dank voor het delen, Wennetje en Judith e.a.!

En eh... ik blijf niet de hele tijd binnen hoor, we zijn zeker wel in de tuin, met een flinke zonnehoed op. Maar even lekker met z'n allen naar de markt toe zit er deze week toch maar even niet in :-)

Groet,
Joke
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12039
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: hersenschudding... toch wel veel last

Bericht door Esther »

Oh, dat is niet zo leuk Joke :? Het leek zo goed te gaan.
Heb je wat hulptroepen geregeld om boodschappen te doen? Of is het meer het 'aan huis gebonden zijn' zelf dat niet zo leuk is?

Sterkte voor je mannetje, hoofdpijn is echt niet fijn.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12039
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: hersenschudding... toch wel veel last

Bericht door Esther »

Jo Jo schreef:En eh... ik blijf niet de hele tijd binnen hoor, we zijn zeker wel in de tuin, met een flinke zonnehoed op. Maar even lekker met z'n allen naar de markt toe zit er deze week toch maar even niet in :-)

Groet,
Joke
En als je hem in de draagdoek zou doen? Wil hij dat nog? Of zou dat niet minder prikkels opleveren?
Nou ja trouwens, in de tuin bivakkeren is deze dagen geen straf toch :wink:
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: hersenschudding... toch wel veel last

Bericht door Jo Jo »

Esther schreef: En als je hem in de draagdoek zou doen? Wil hij dat nog? Of zou dat niet minder prikkels opleveren?
Nou ja trouwens, in de tuin bivakkeren is deze dagen geen straf toch :wink:
Draagdoek doe ik ook. Als we naar de supermarkt gaan (die is dichtbij genoeg) of van/naar school.

En hopelijk is Wietze vanavond niet al te laat thuis, zodat ik iig nog even met Anna sandaaltjes kan halen en een aantal andere dingen die niet in de supermarkt te kopen zijn.
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: hersenschudding... toch wel veel last

Bericht door vuurvonk »

oef wat schrikken zeg en wat heb je goed gehandeld!en super dat er een arts naar jullie toe is gekomen!!

hier heeft het destijds heel lang geduurd voordat fr weer veel prikkels aankon en merk soms nog(nu bijna jaar later)dat ze minder prikkels kan hebben of sneller vermoeid is.
dus hou het aub goed goed in de gaten.
sterkte de komende tijd!

de tv is trouwens ook een hele erge prikkelaar!!dus kijk uit ook met tv kijken hebben we hier destijds te horen gekregen.
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Wanda

Re: hersenschudding... toch wel veel last

Bericht door Wanda »

Oh Joke, ik snap wel dat je hem niet perse vol wil stoppen met PCM.. En hem rust geven lijkt me zeker de beste oplossing. Moeilijk toch weer. Laat je het me weten als je hulp kan gebruiken?
Plaats reactie