tekenen op bank

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
C1ndy
J&J SANTORINI
Berichten: 2662
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:19 am

tekenen op bank

Bericht door C1ndy »

Abby tekent heel erg graag op de bank, en ik krijg het er maar niet af. Het is al een x aantal maanden zo.
We zetten haar er concequent voor in de hoek, maar nu heeft ze er gister alweer op getekend, en ik weet me
er geen raad meer mee. Ook tekent ze op tafel en op de grond, maar daar kan ik het zo afpoetsen.
We praten er ook heel veel met haar erover. Ze kleuren in princiepe alleen maar met stiften, en ze kleurt/tekend
zoveel dat het voor mij eigenlijk onmogenlijk is om er constand bij te zitten, want dan kom ik nergens meer aan
toe in huis. Jullie nog tips? Potloden werkt niet, want de punten breken steeds af, en dan blijf ik punten aan het
slijpen, met als gevolg dat ik nog veelste weinig in huis doe.

Help?
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
Hanne

Re: tekenen op bank

Bericht door Hanne »

elke keer als ze ergens op tekent waar het niet op mag de stiften een week afpakken?
@ri

Re: tekenen op bank

Bericht door @ri »

De stiften hoog opbergen en alleen laten tekenen als je erbij bent? Hier staan alle knutselspullen op een plaats waar de meiden niet bij kunnen.
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8031
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: tekenen op bank

Bericht door Sarina »

Hanne schreef:elke keer als ze ergens op tekent waar het niet op mag de stiften een week afpakken?
Dit zou ik doen. Of iets anders waar ze heel graag mee speelt? Hier werkt het als ze een dag niet mogen wii-en of met de ipad of zo spelen.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: tekenen op bank

Bericht door Eve71ne »

Meike deed dit ook en ik stuurde haar consequent weg van de bank. Dat hielp. Overigens, zij tekende niet expres op de bank, maar legde haar papier of kleurboek erop en schoot dan nog wel eens uit. Bedoel jij het ook zo, of tekent Aby bewust de bank onder-dat maakt wel een verschil. Gelukkig kunnen mijn kussenhoezen goed in de was.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Jolanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2298
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:29 pm

Re: tekenen op bank

Bericht door Jolanda »

kleurpotloden kopen die niet breken! dat scheelt al een heleboel
Afbeelding
Bart Smit heeft ze gewoon en ze zijn niet zo heel duur. wel mooie goede kleuren.
er zit nl geen losse stift in , maar het is versmolten.

Lyra potloden zijn ook heel fijn, maar wel heel duur.

de bank met plastic inpakken ? :)


hier mogen ze alleen maar aan tafel tekenen , dat scheelt ook

maar ik zou toch, als ik naar boven loop, de stiften even opruimen hoor, en verder gewoon er bij blijven. misschien samen tekenen, aan de tafel, met veel complimenten geven? als ze dan op het papier tekent?
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005

https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: tekenen op bank

Bericht door michelle »

Alleen aan de grote tafel tekenen en daar heel consequent in zijn. Stiften telkens opruimen wanneer ze klaar is. En dat slijt er dan uiteindelijk wel in. Stiften afpakken zou hier geen zin hebben, Bram legt die link echt niet. Corrigeren wanneer hij weg liep met stiften werkte wel.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
C1ndy
J&J SANTORINI
Berichten: 2662
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:19 am

Re: tekenen op bank

Bericht door C1ndy »

de stiften een week afpakken daar heb ik mezelf alleen mee, abby kleurt namenlijk heel erg veel, er steeds bij zitten gaat niet, en ja, ze tekend met opzet op de bank, papier ligt dan gewoon op de grote tafel. Ze had ook een keer in een ongenblik dat ik op de wc zat zichzelf helemaal ingesmeerd met lijn, heb toen de lijm voor een dag afgepakt, en dat hielp wel, maar met de stiften lijkt het maar niet te landen.
Rondlopen met de stiften heb ik er al wel bijna helemaal af, in de zin van, ze blijven in de woonkamer met de stiften, en ze gaan niet het hele huis meer door. Op de muren/op haarzelf tekenen heeft ze ook een poosje gedaan, dat heb ik er ondertussen wel vanaf gekregen. Alleen de bank wil er nog niet vanaf. Denk dat ik toch maar ga invoeren dan alleen met de stiften als ik erbij ben.
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
Ves

Re: tekenen op bank

Bericht door Ves »

V incent is een jaar jonger, maar die laat ik echt niet alleen met stiften, stempels of verf. Misschien dat dat over een jaar anders is. Hij vind het helemaal geweldig om op andere plaatsen dan het papier te kliederen... Hij mag bij mij alleen aan de grote tafel tekenen en meestal zit ik erbij, of ik ben in dezelfde ruimte aan het werk. Dan nog hoor, denk ik wat is hij lekker bezig, ik draai me om en hij zit lekker op zichzelf te tekeken ofzo... Ik hou hem goed in de gaten en zodra hij écht begint te klieren, pak ik het materiaal af.
Bij zijn vader mag hij wel op de salontafel tekeken (op papier uiteraard), maar daar loopt het veel sneller uit de hand.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5612
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: tekenen op bank

Bericht door JasmijnLinde »

Linde doet het ook expres, bank, muren, vloer, kast...Het is wel minder nu. Heel lang heeft ze geen stiften gemogen.
Ik heb ze toen zelfs allemaal weggegooid. Ze heeft nu van die dikke stiften die heel makkelijk afwasbaar zijn maar daar mag ze alleen mee aan de keukentafel.

Je hebt echt wel goede potloden die niet snel breken hoor. Van die dikpunters zijn ook wel goed.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Suuz

Re: tekenen op bank

Bericht door Suuz »

Hier worden de teken spullen afgepakt! Helaas kan je de sporen wel zien in huis.
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: tekenen op bank

Bericht door drus »

even een ander geluid:
Ik heb ooit geleerd dat je bij de jonge kinderen die steeds dingen doen die je niet wilt, dat je kunt gaan observeren wat het is wat ze doen en hoe je dat op een gezonde manier kunt laten doen (dus als iemand steeds aarde uit de plantenpot pakt: laten tuinieren)..

Je dochter heeft dus behoefte aan GROTE werkvlakken om op te tekenen en aan bewegingsruimte bij het tekenen een gewoon papier is niet genoeg en op een stoel aan tafel te weinig bewegingsruimte:

Ga naar ikea, behangwinkel etc en neem zo'n rol papier en rol die uit over de vloer, dan kan ze daar eindeloos groot op tekenen. Stel het onbeperkt ter beschikking en stuur haar consequent naar dit grote werkvlak met haar stiften.

(by the way: dit is een stuk makkelijker te zien bij een ander dan bij je eigen kind, is mijn ervaring :wink: )
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
C1ndy
J&J SANTORINI
Berichten: 2662
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:19 am

Re: tekenen op bank

Bericht door C1ndy »

drus schreef:
Je dochter heeft dus behoefte aan GROTE werkvlakken om op te tekenen en aan bewegingsruimte bij het tekenen een gewoon papier is niet genoeg en op een stoel aan tafel te weinig bewegingsruimte:
dit is een goed idee. ik heb nog een grote rol papier liggen, ong. net zo breed als behang is, en op een rol.
ga ik uitproberen.
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13429
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: tekenen op bank

Bericht door Chantal »

oh ik had allang al die stiften hoog op een kast gelegd.. dan maar potloden hoor! ze is oud genoeg om te weten dat dit niet mag...
straks op school mag ze ook niet op de muren en stoelen gaat tekenen!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
C1ndy
J&J SANTORINI
Berichten: 2662
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:19 am

Re: tekenen op bank

Bericht door C1ndy »

Chantal schreef:oh ik had allang al die stiften hoog op een kast gelegd.. dan maar potloden hoor! ze is oud genoeg om te weten dat dit niet mag...
straks op school mag ze ook niet op de muren en stoelen gaat tekenen!
Op de peuterspeelzaal doet ze het ook echt niet, blijft ze netjes op papier enzo. en daar kleurt/tekend ze ook heel erg veel.
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10998
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: tekenen op bank

Bericht door Dorien »

Zeker weten stiften alleen aan tafel. Ook al kleurt ze veel, ze moet wel leren dat dit niet kan. Hier mag altijd alleen gekleurd worden aan tafel. Dat vind ik best nog wel gemakkelijk om in de gaten te houden. Niet aan tafel = niet tekenen.

Succes ermee. Hier had Hedzer een pen laten slingeren en had Liv de bank ook toegetakeld maar gelukkig hebben we een speciaal behandelde bank en ging het er vanaf. Hedzer had het niet eens gezien, ik zag het direct toen ik thuis kwam :lol:
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12569
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: tekenen op bank

Bericht door monika »

Wat is er gebeurd met de ouderwetse kleurkrijtjes? Jort heeft gewoon heel lang geen stiften gekregen en het moest maar met vetkrijtjes. Dat kan je tenminste nog redelijk weghalen met poetsdoekjes.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie