Het duurt een eeuwigheid voor hij begint met eten....

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12731
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Het duurt een eeuwigheid voor hij begint met eten....

Bericht door Pauline »

Sjoerd eet op zich niet slecht maar hij begint pas met eten als wij al ruimschoots klaar zijn. Niets helpt om hem eerder aan het eten te krijgen. We hebben al zijn bord weggehaald na een bepaalde tijd. Hem op de gang gezet. We hebben hem naar boven gestuurd. Iets lekkers beloofd als hij snel gaat eten etc etc. Ik weet het niet meer.

Wat ik wel weet is dat hij niet van te heet eten houdt, maar zelfs extra blazen helpt niet. Hij begint al voordat we aan tafel zijn met mopperen dat hij het niet wil. Maar als je hem vantafel haalt geeft hij duidelijk aan dat hij wel wil eten. :roll:

Iemand tips? Ik heb geen zin om eindeloos aan tafel te zitten...
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
C1ndy
J&J SANTORINI
Berichten: 2663
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:19 am

Re: Het duurt een eeuwigheid voor hij begint met eten....

Bericht door C1ndy »

Pauline schreef:Sjoerd eet op zich niet slecht maar hij begint pas met eten als wij al ruimschoots klaar zijn. Niets helpt om hem eerder aan het eten te krijgen. We hebben al zijn bord weggehaald na een bepaalde tijd. Hem op de gang gezet. We hebben hem naar boven gestuurd. Iets lekkers beloofd als hij snel gaat eten etc etc. Ik weet het niet meer.

Wat ik wel weet is dat hij niet van te heet eten houdt, maar zelfs extra blazen helpt niet. Hij begint al voordat we aan tafel zijn met mopperen dat hij het niet wil. Maar als je hem vantafel haalt geeft hij duidelijk aan dat hij wel wil eten. :roll:

Iemand tips? Ik heb geen zin om eindeloos aan tafel te zitten...
wij geven de kinderen een tijdlimiet. Bijv. als de wijzer op de 3 staat als we beginnen met eten, dan mogen ze eten tot de wijzer op de 9 staat en dan
gaat het eten van tafel af. Werkt hier ontzettend goed.
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
Mv2jongens

Re: Het duurt een eeuwigheid voor hij begint met eten....

Bericht door Mv2jongens »

Voor hem eerder opscheppen en hem alvast laten zitten? Dan 5 minuten later ook aanschuiven met z'n allen? Dan heeft hij geen heet eten meer..
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Het duurt een eeuwigheid voor hij begint met eten....

Bericht door Emmy »

Mijn jongste is ook ook erg traag, moppert wat af voordat er eindelijk een hap in zijn mond zit. Tegenwoordig laat ik hem maar, wij eten door, beginnen aan het toetje en hierna aan de afwas. En zodra wij van tafel gaan, krijgt hij eindelijk haast.... :wink:
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6311
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Het duurt een eeuwigheid voor hij begint met eten....

Bericht door drus »

Lijkt mijn vent wel. Die begint ook pas met eten als de rest (trage) eters bijna klaar zijn, zo'n 20 mon na begin. Inmiddels eten wij gewoon doen we toetje en tegen die tijd is paps ook klaar. Dus met een beetje pech doet hij het over 40 jaar nog :D
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6311
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Het duurt een eeuwigheid voor hij begint met eten....

Bericht door drus »

Lijkt mijn vent wel. Die begint ook pas met eten als de rest (trage) eters bijna klaar zijn, zo'n 20 mon na begin. Inmiddels eten wij gewoon doen we toetje en tegen die tijd is paps ook klaar. Dus met een beetje pech doet hij het over 40 jaar nog :D

Euh geen tips dus.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: Het duurt een eeuwigheid voor hij begint met eten....

Bericht door Rijntje »

Alsof je het over MIJ hebt :)

Ik was vroeger ook zo, tot zeker mijn 8e aan toe, misschien wel langer. Mijn moeder had ook geen zin om een eeuwigheid te blijven zitten dus als iedereen behalve ik het eten op had, kwam er yoghurt op tafel en daarna ging de rest van tafel. Ik bleef zitten tot ik het ook op had. Vaak begon ik pas als mijn moeder het eten al op had. Tja een oplossing is het niet. Meer een soort acceptatie. Voor mijn moeder was het wel een oplossing voor het niet eindeloos aan tafel willen zitten, want dat deed ze dus gewoon niet.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Ilse

Re: Het duurt een eeuwigheid voor hij begint met eten....

Bericht door Ilse »

Merel is ook niet één van de snelsten. Maar er geldt bij ons wel een limiet. Als wij klaar zijn met de tafel afruimen dan moet zij ook klaar zijn met eten. Zo niet dan gaat het bord weg. En als ze nog trek heeft, dan heeft ze pech. Morgen is er weer een dag.
Wij eten zelf best wel snel, dus krijgt ze bij ons wel extra tijd (dus tot het afruimen en dan zitten we vaak daarvoor nog even aan tafel te praten) want ik wil geen kind wat gaat zitten schrokken. Maar als we merken dat ze gaat zitten treuzelen, dan beginnen we wel rustig aan met afruimen. Dat is voor haar dan de trigger dat ze nu toch echt moet dooreten, omdat het zometeen weg is.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13438
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Het duurt een eeuwigheid voor hij begint met eten....

Bericht door Chantal »

chris wil ook geen heet eten. nu gaat het wel wat beter, gewoon warm eten eet hij nu meestal wel. als hij tenminste eet..
maar een paar jaar geleden mocht het niet eens lauw zijn. dus haalde ik het altijd al op tijd uit de pan om af te koelen.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8043
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Het duurt een eeuwigheid voor hij begint met eten....

Bericht door Sarina »

Ik ben wel benieuwd wat snel en niet snel is. Wij zitten volgens mij eindeloos aan tafel vergeleken met anderen, maar het zijn maar vermoedens.
Hoe lang doen jullie over het eten en wat vinden jullie snel, normaal en langzaam??

Wij beginnen vaak rond 18 uur en zijn dan om ongeveer 18.50 uur klaar.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13438
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Het duurt een eeuwigheid voor hij begint met eten....

Bericht door Chantal »

wij proberen toch wel in een half uur of zo klaar te zijn, incl. toetje.
eigenlijk gewoon zo snel mogelijk.. als er eentje treuzelt beginnen wij aan het toetje.
en gaan na het toetje dan ook van tafel, dan blijft de treuzelaar maar aan tafel zitten. (en ja, soms ben ik de laatste, maar dat komt omdat ik dan alle andere dingen eromheen doe!)
nu snap ik waarom mijn moeder altijd als laatste klaar was met eten haha! ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie