Cupcake vraagjes
Moderator: Chantal
Cupcake vraagjes
De kindjes hebben hun bedankcadeautjes voor de juffen gekozen: een boeketje mini-cupcakes in een bloempotje. We moeten 6 boeketjes maken, dus ik dacht dat volgende woensdagnamiddag met hen te doen. Dan kunnen ze donderdagavond en vrijdag afgegeven worden. Zou dat lekker blijven als ik ze dus op stokjes in piepschuim in het potje steek, en vervolgens het geheel in cellofaan verpakken? En waarmee zou ik kunnen afsmeren? En versieren dan best met fondant of marsepein, of maakt dat niet uit qua houdbaarheid?
Mama van Yinth3 (21.11.2004), Li3ne (17.09.2006) en Y3no (06.01.2009)
Re: Cupcake vraagjes
leuk idee zeg.
Hier hetzelfde soort idee. Wij gaan gewoon cake bakken in de bloempotjes en daarop bloemen (roosjes) van marsepein.
Wat jou betreft. Als je ze woensdagmiddag maakt en versiert en dan donderdagavond en vrijdag geeft en het ondertussen in cellofaan verpakt hebt staan lijkt mij geen probleem (tenminste, ik zou het ook zo doen) beter is natuurlijk alles pas donderdag en vrijdag op de stokjes te zetten en in de tussentijd de cakejes in een afgesloten bak te bewaren.
Voor het afsmeren kiezen wij heel vaak voor het gemak, dus witte of bruine chocopasta.
Marsepein of fondant maakt niet zoveel uit. Fondant droogt sneller uit, dus als je ze woensdag maakt en in cellofaan verpakt (dus niet luchtdicht) dan wordt de fondant hard.
Hier hetzelfde soort idee. Wij gaan gewoon cake bakken in de bloempotjes en daarop bloemen (roosjes) van marsepein.
Wat jou betreft. Als je ze woensdagmiddag maakt en versiert en dan donderdagavond en vrijdag geeft en het ondertussen in cellofaan verpakt hebt staan lijkt mij geen probleem (tenminste, ik zou het ook zo doen) beter is natuurlijk alles pas donderdag en vrijdag op de stokjes te zetten en in de tussentijd de cakejes in een afgesloten bak te bewaren.
Voor het afsmeren kiezen wij heel vaak voor het gemak, dus witte of bruine chocopasta.
Marsepein of fondant maakt niet zoveel uit. Fondant droogt sneller uit, dus als je ze woensdag maakt en in cellofaan verpakt (dus niet luchtdicht) dan wordt de fondant hard.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Re: Cupcake vraagjes
Oh, dat ik daar zelf niet aan gedacht hebGerrie schreef:leuk idee zeg.

Mama van Yinth3 (21.11.2004), Li3ne (17.09.2006) en Y3no (06.01.2009)