Homeopaat?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Miranda
J&J HAWAII

Homeopaat?

Bericht door Miranda »

Ik ben echt ten einde raad: het slapen van Danique gaat nog steeds niet geweldig. Daarnaast is en blijft ze overdag enorm mopperig. Is ze bij oppas of kinderdagverblijf dan is er weinig aan de hand, maar thuis is het echt een draak!
Ik hoef maar een keer 'nee' te zeggen of te zeggen dat iets niet mag (en dan nog niet eens echt boos) en ze krijgt een enorme driftbui. Soms is het ook echt uitdagen, dan staat ze mij gewoon uit te lachen. Dat heeft echt wel met haar karakter te maken.
Maar ik krijg steeds meer het gevoel dat er iets niet goed zit bij Danique maar ik weet niet wat. Zou een homeopaat hierbij kunnen helpen? Ik ben er enerzijds wel wat huiverig voor, maar anderzijds hoor ik ook vaak goede verhalen.
En hoe vind je een goede homeopaat?
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Emmy
J&J HAWAII

Re: Homeopaat?

Bericht door Emmy »

Ik zou eerder de pedagogische kant op denken, zeker omdat je denkt dat het met haar karakter te meken heeft en omdat ze zich wel beter gedraagt bij de opvang..ze kan het dus wel!
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Emmy schreef:Ik zou eerder de pedagogische kant op denken, zeker omdat je denkt dat het met haar karakter te meken heeft en omdat ze zich wel beter gedraagt bij de opvang..ze kan het dus wel!
Wat betreft karakter ook zeker wel. Maar het slapen gaat sinds de operatie nog slechter dan het al ging (en dat doet ze bij de opvang ook heel slecht). Bij de opvang zien ze ook echt wel dat ze heel moe is, maar ze gaat maar door en door.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Bericht door JasmijnLinde »

Mijn neefje is al vanaf heel klein (hij is nu nog maar twee) een aantal keer geopereerd aan zijn hartje en heeft ook voor andere dingen een aantal keer in het ziekenhuis gelegen. Hij sliep heel slecht, vooral 's nachts.

Ze zijn pasgeleden naar een homeopaat geweest, ook omdat hij heel veel ziek is, en ze hebben druppeltjes gekregen. Vanaf de eerste dag dat hij ze innam ging het slapen een stuk beter.

Ikzelf heb altijd veel baat gehad bij homeopathie.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Ik zit met dezelfde gedachte als jij Mi randa... wat te doen want er is 'iets' en ik kan er geen vat op krijgen.

Ik denk idd ook aan een homeopaat, een kinderpsych en ook om weer met VHT (videohometraining) te beginnen...
Ben in overleg met d ehuisarts hierover... je hebt er niets aan maar toch...
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

sorry, moest pb zijn.. :oops:
Laatst gewijzigd door Miranda op do jun 21, 2012 11:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ves

Bericht door Ves »

Wat vervelend dat het zo blijft gaan... ik heb er ook wel eens aan gedacht om naar een homeopaat te gaan met V incent, maar nooit daadwerkelijk die stap gezet. Aan mij heb je dus niks :wink: . Wij hebben gelukkig sowieso begeleiding via de ggz vanwege mogelijk ASS. Maar de laatste tijd was weer ongekend heftig; dat lijkt gelukkig weer wat bijgetrokken, maar ook hier een sterk karaktertje... En herkenbaar, het verschil tussen thuis en op de opvang.
wennetje

Bericht door wennetje »

Waarom huiverig voor een homeopaat? Ik denk dat een homeopaat heel veel kan doen in deze en zoniet, dan weet je dat ook. Het is de 'simpelste' van alle genoemde zaken. Zou Danique aan het verwerken kunnen zijn van alles wat ze achter de rug heeft? Ook daar kan een homeopaat veel mee.

Hoe ik er eentje gevonden heb is zoeken naar een klassiek homeopaat die aangesloten is bij de NVKH. Vervolgens de opties dichtst bij huis naar websites gegaan en gekeken of er specifiek de behandeling van kinderen op werd genoemd. Bleven er twee over en toen heb ik op gevoel een keuze gemaakt, 1 van de 2 websites stond me erg aan en de vrouw in kwestie trok me aan (foto en omschrijving).

Een goede intake duurt minimaal een uur, eerder anderhalf uur en er wordt gevraagd naar echt van alles. Gedrag, reacties, voorkeuren van eten, stoelgang, drinkgedrag, slaapgedrag, alles. Je kunt het zo gek niet bedenken of het wordt gevraagd. Zelfs het feit dat Joris van baby af aan geregeld met zijn armen onder zijn hoofd lag werd al als belangrijk gezien (gek genoeg doet hij dat niet meer sinds behandeling daar).
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

wennetje schreef:Waarom huiverig voor een homeopaat? Ik denk dat een homeopaat heel veel kan doen in deze en zoniet, dan weet je dat ook. Het is de 'simpelste' van alle genoemde zaken. Zou Danique aan het verwerken kunnen zijn van alles wat ze achter de rug heeft? Ook daar kan een homeopaat veel mee.

Hoe ik er eentje gevonden heb is zoeken naar een klassiek homeopaat die aangesloten is bij de NVKH. Vervolgens de opties dichtst bij huis naar websites gegaan en gekeken of er specifiek de behandeling van kinderen op werd genoemd. Bleven er twee over en toen heb ik op gevoel een keuze gemaakt, 1 van de 2 websites stond me erg aan en de vrouw in kwestie trok me aan (foto en omschrijving).

Een goede intake duurt minimaal een uur, eerder anderhalf uur en er wordt gevraagd naar echt van alles. Gedrag, reacties, voorkeuren van eten, stoelgang, drinkgedrag, slaapgedrag, alles. Je kunt het zo gek niet bedenken of het wordt gevraagd. Zelfs het feit dat Joris van baby af aan geregeld met zijn armen onder zijn hoofd lag werd al als belangrijk gezien (gek genoeg doet hij dat niet meer sinds behandeling daar).
Dank je wel voor de info. Ik heb nu 2 homeopaten in de buurt gevonden. Ik ga daar eens verder naar kijken en zien of ik een keuze kan maken.
Danique is altijd al een pittig meisje geweest maar omdat het nu erger is denk ik echt dat het met alles rondom de operatie te maken heeft.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ik heb net een homeopaat hier in de buurt gebeld en tijdens het telefoongesprek had ik een goed gevoel erover.
Helaas gaat ze vrijdag op vakantie en heeft ze deze week geen tijd meer voor een uitgebreide intake (wat normaal is). Wel mag ik donderdag even langskomen zodat we in ieder geval iets met het slapen kunnen gaan doen. Na haar vakantie pakt ze dan de rest op.
wennetje

Bericht door wennetje »

He wat fijn! Jammer van de vakantie maar er zijn ook de nodige middelen om aan symptoombestrijding te doen dus laten we hopen dat Danique heerlijk gaat slapen na donderdag!
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

wennetje schreef:He wat fijn! Jammer van de vakantie maar er zijn ook de nodige middelen om aan symptoombestrijding te doen dus laten we hopen dat Danique heerlijk gaat slapen na donderdag!
Als dat slapen dan al wat beter gaat dan krijg ik hopelijk ook meer energie om andere dingen aan te pakken.
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Ik hoop dat je er in elk geval op korte termijn wat aan kunt hebben. Heb je mijn verhaal van de homeopaat met M arijn gelezen? Ik ben vandaag met A nne bij de homeopaat geweest. Hopelijk kan ze ook wat voor haar betekenen.

Succes en ik hoop dat het beter gaat voor jullie
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

wilmama schreef:Ik hoop dat je er in elk geval op korte termijn wat aan kunt hebben. Heb je mijn verhaal van de homeopaat met M arijn gelezen? Ik ben vandaag met A nne bij de homeopaat geweest. Hopelijk kan ze ook wat voor haar betekenen.

Ik heb inderdaad je verhaal gelezen. Mede door jouw verhaal heb ik de stap gezet om te gaan bellen.
Mag ik vragen waarom je ook met A nne bent geweest?
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Miranda schreef:
wilmama schreef:Ik hoop dat je er in elk geval op korte termijn wat aan kunt hebben. Heb je mijn verhaal van de homeopaat met M arijn gelezen? Ik ben vandaag met A nne bij de homeopaat geweest. Hopelijk kan ze ook wat voor haar betekenen.

Ik heb inderdaad je verhaal gelezen. Mede door jouw verhaal heb ik de stap gezet om te gaan bellen.
Mag ik vragen waarom je ook met A nne bent geweest?
Natuurlijk. Niet met een duidelijke klacht eigenlijk. Ben nieuwsgierig wat ze voor haar kan doen. Ze is veel moe en hangerig. Daarnaast heel druk en gespannen. Faalangstig en bozig. Dit alles maar niet heel erg. Ik zou het fijn vinden als ze lekkerder in haar vel zou zitten en dat zie ik ook bij M arijn.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
wennetje

Bericht door wennetje »

Ben wel benieuwd of dat eerste bezoekje iets heeft kunnen doen voor Danique (en jouw) nachten!
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

wennetje schreef:Ben wel benieuwd of dat eerste bezoekje iets heeft kunnen doen voor Danique (en jouw) nachten!
De eerste paar dagen ging het net als anders, prut dus. Maar sinds bijna een week zijn de avonden in ieder geval weer rustig (niet meer steeds rond 21:30 wakker worden) en ze slaapt ook nog eens meer in haar eigen bed! Voorheen sliep ze gemiddeld 5 nachten per week bij ons in bed, de afgelopen week waren dat er maar 2!

Ze is dan wel ontzettend vroeg wakker (soms al voor 6 uur) en dan heeft ze het overdag wel heel zwaar soms. IK ben daarin nog wat zoekende, moet ik haar dan overdag juist wat meer laten slapen? Danique zelf wil dat dan wel maar tot nu toe maak ik haar dus wel wakker.
Eind deze week heb ik weer contact met de homeopaat, dan ga ik dit ook voorleggen.
wennetje

Bericht door wennetje »

Oh, dat klinkt wel goed! De eerste keer dat ik de druppels gebruikte die Joris kreeg tegen galbultenaanvallen kwam hij na een uur al helemaal onder te zitten, ik merkte het effect dus ook pas later.
moet ik haar dan overdag juist wat meer laten slapen?
Kwestie van uitproberen denk ik. Ik laat Joris meestal gewoon slapen tot hij zelf wakker wordt en dat is soms pas om 16:30 uur (vanaf 13:00 uur) maar meestal gemiddeld na zo'n 2,5 uur. Hij slaapt prima 's nachts (tot 7:00 uur, soms wat langer maar ik kan helemaal niets doen om dat later te laten zijn, het is zijn ritme). Ook als hij om 16:30 uur pas wakker wordt, gaat hij rond 19:30 uur echt zijn bed weer in. Maar ik weet dat andere kinderen juist niet te lang moeten slapen in de middag omdat het dan hun nachtrust verstoort. Nogmaals, kwestie van uitproberen hoe dat voor haar is.
Plaats reactie