nieuwe poging: voorhuidje

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
wennetje

nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door wennetje »

Ik had al eerder een berichtje geplaatst maar die lijkt nooit geplaatst te zijn, of misschien weggehaald? In ieder geval zit ik wel heel erg in mijn maag met iets.

Bij een controle bij de huisarts een tijdje terug bleek Joris onder zijn voorhuidje veel viezigheid te hebben zitten en een geirriteerd eikeltje te hebben. Huisarts zei me dus ook dat ik echt wel schoon mocht maken en heel voorzichtig voorhuidje zo ver als lukte naar achter mocht schuiven. Ik dacht altijd dat het niet hoefde bij die jonkies en dat begreep ik hier op het forum ook. Maar ben dat sindsdien af en toe gaan doen en niet voor niets, er zit geregeld veel vuil onder (komt ook door een doorgemaakte urineweginfectie vermoed ik). Alleen ik mag het echt niet van Joris. Hij gilt en schreeuwt en roept NEE! Ik voel me echt een hele slechte ontaarde moeder als ik doorzet. Wat ik heb geprobeerd is met hem tot 10 te tellen met de belofte klaar te zijn voor de 10. Ik heb geprobeerd hem zelf meer vertrouwd met zijn plassertje te maken (want hij wilde er nooit iets van weten) waardoor hij nu vol trots zegt 'kijk eens, wassen' en er dan een emmertje water over leeg gooit of een washandje tegenaan houdt. Dat is al een flinke stap maar ik moest soms echt doorzetten om goed schoon te maken en waar ik bij andere zaken daar echt niet zo'n moeite mee heb (bijv antibiotica nemen of tanden poetsen) voelt dit wel alsof ik mijn kind echt iets aandoe. Herkent iemand dit?
Heeft iemand creatieve oplossingen/suggesties?

Grrr, nu mis ik wel een man in huis!
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door Dorien »

Heb je een bad? Bij Finn is er geen beweging in te krijgen en hij is ook gevoelig voor infectie's daarzo maar wij gaan bijna dagelijks in bad en dat heeft hem van verdere problemen behoed.
Als hij zo roept dan denk ik dat het gewoon nog pijn doet. Misschien dat je hem gewoon een of twee keer per week in een lekker weekbadje zou kunnen zetten.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 17001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door LindaJager »

Wat Dorien zegt. Lekker laten weken in bad, het liefst met Badedas Classic( is groene fles). Die ontsmet ook meteen. Bij gebrek aan bad kun je hem ook in zo'n grote cementkuip zetten, die zijn niet zo duur.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door Emmy »

De reden dat het zo pijnlijk is, is dat hij waarschijnlijk, niet zichtbare huidscheurtjes, heeft. De voorhuid is op deze leeftijd nog nauw en door deze "gedwongen" bewegingen is de kans groot dat je ze steeds weer opentrekt. Dat is echt heel erg pijnlijk en kan ook steeds weer die viezigheid geven, wondvocht en ontstekingen.
Van mijn kno-arts mocht ik er absoluut niet aanzitten, om bovengenoemde reden. Mijn zoon mocht alleen weken in een (biotex) badje. Door het met rust te laten, kan de voorhuid weer genezen. De kans dat de voorhuid verkleeft is aanwezig maar dat mag ook nog op deze leeftijd. Uiteindelijk is mijn zoon wel besneden.
Ik heb de huidscheurtjes samen met de uroloog gezien met een soort van vergrootglas. Echt, je schrikt er van!
Laatst gewijzigd door Emmy op vr jun 22, 2012 10:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12576
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door monika »

Ik zette Jort altijd in bad met baking soda als hij een ontstoken eikeltje had. Bij hem kwam het meer door het met vieze handen frutsen :? . Soda water maakt een velletje lekker zacht, daardoor wil hij misschien wel zelf een beetje wassen met een washandje. Ik zou denken elke kleine beweging van de voorhuid laat er een beetje water tussen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door Jo Jo »

Maar Emmy, waarom zat je daarvoor bij een KNO arts????
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door Dorien »

Jo Jo schreef:Maar Emmy, waarom zat je daarvoor bij een KNO arts????
:lol: Ja dat vraag ik mij ook wel af.

WEl supersneu zeg van die scheurtjes. Ik laat Finn zijn piemeltje ook echt met rust. Ik denk wel dat hij ook besneden zal moeten worden. Zit al een tijd tegen een bezoek aan de uroloog aan te hikken.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door Emmy »

Jo Jo schreef:Maar Emmy, waarom zat je daarvoor bij een KNO arts????
Hahahahahahha, heb ik dat echt geschreven???
Komt zeker omdat ik de laatste weken zo druk in de weer geweest ben met de kno-arts van mijn jongste...
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door Emmy »

Emmy schreef:
Jo Jo schreef:Maar Emmy, waarom zat je daarvoor bij een KNO arts????
Hahahahahahha, heb ik dat echt geschreven???
Komt zeker omdat ik de laatste weken zo druk in de weer geweest ben met de kno-arts van mijn jongste...
En nu ik dit zo nalees kun je hier ook heel wat verschillende interpretaties bij hebben.... 8)
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door Jo Jo »

Emmy schreef:
Emmy schreef:
Jo Jo schreef:Maar Emmy, waarom zat je daarvoor bij een KNO arts????
Hahahahahahha, heb ik dat echt geschreven???
Komt zeker omdat ik de laatste weken zo druk in de weer geweest ben met de kno-arts van mijn jongste...
En nu ik dit zo nalees kun je hier ook heel wat verschillende interpretaties bij hebben.... 8)
:lol:
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8038
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door Sarina »

Emmy schreef:
Emmy schreef:
Jo Jo schreef:Maar Emmy, waarom zat je daarvoor bij een KNO arts????
Hahahahahahha, heb ik dat echt geschreven???
Komt zeker omdat ik de laatste weken zo druk in de weer geweest ben met de kno-arts van mijn jongste...
En nu ik dit zo nalees kun je hier ook heel wat verschillende interpretaties bij hebben.... 8)
:twisted: :twisted:
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
wennetje

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door wennetje »

Hahahaha, mijn berichtje brengt nogal wat naar boven :lol:

Dat het pijn doet geloof ik wel en ik doe het echt heel voorzichtig. Weken in bad lijkt helemaal geen invloed te hebben, er zit ook na een bad nog viezigheid. Maarja, klinkt ook wel aannemelijk dat ik het juist irriteer. Och arm kind, heb ik het alleen maar erger gemaakt en juist scheurtjes veroorzaakt :cry:
Ik ga er dan nu vanaf blijven maar wel verder met hem zelf laten wassen. Voeg af en toe wel een beetje biotex toe aan het badwater.
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door Regina »

Iemand heeft mij ooit vertelt dat zij het op advies van de dokter juist iets naar voren trek wanneer haar zoon in bad zit. Ipv het naar achter te trekken. Zo kon er ook water bij komen volgens de dokter en spoelt het toch iets schoon.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
wennetje

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door wennetje »

Ok, ga ik ook doen, dat lukt wel. Heb hem bijna zo ver dat hij dat zelf wel misschien wil doen.
wennetje

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door wennetje »

Vandaag nog speciaal nagevraagd bij kinderarts: afblijven was ook zijn antwoord, met zelfde reden als Emmy al schreef: kans op kleine scheurtjes waardoor juist verkleving kan optreden ipv dat deze langzaam verdwijnt, zoals gebruikelijk is.

Stom eigenlijk dat een huisarts dat niet weet. Mocht ik daar ooit weer eens geraken zal ik het meteen even melden.
annelies

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door annelies »

mijn oudste had dat probleem ook. We kregen toen wel het advies het voorhuidje terug te trekken (zachtjes uiteraard), terwijl hij in bad zat.
Dat had geen effect, we hebben toen een zalfje gekregen wat de huid dunner maakte (volgens mij een hormoonzalfje, maar tis al 10 tot 12 jaar geleden dus ik weet het niet meer precies). Uiteindelijk is het " probleem" wel vanzelf over gegaan toen hij een jaar of 6 was meen ik. Hij is nu een puber en heeft er geen problemen meer mee (ff gevraagd kortgeleden :wink: )
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8691
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: nieuwe poging: voorhuidje

Bericht door Ilse501 »

Bij mijn J oris zat het zo vast dat hij er last van had bij het plassen. Zalfje had geen zin. UIteindelijk bij de uroloog uitgekomen en een operatie voor besnijdenis afgesproken. Echter, vlak voor zijn operatie bleek hij ineens voor zijn A af te mogen zwemmen en na ruim 2 jaar worstelen had dat even prioriteit. In overleg met de uroloog was ik wel weer begonnen met smeren met de zalf om de boel wat zachter en dunner te maken, zodat het afschrapen (jasses, wordt dus gewoon een schaafwond, auw op die plek) geminimaliseerd wordt. Ik ben blijven smeren, want wie weet kon hij vrij snel erna welgeopereerd worden, maar B ging zo goed dat dat even ook voorging. En nu? Het huidje is grotendeels los en wat nog vast zit, laat binnenkort los. Ik blijf dus smeren (1x per dag) en ik denk dat een operatie niet meer nodig is. Zo'n zalfje is ook niet echt gezond, maar liever zo dan met een narcose en zo.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Plaats reactie