Wanneer buggyzitje combiwagen?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Jettepet

Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Jettepet »

Wanneer ga je over op het buggyzitje van de kinderwagen? Als je kindje niet meer in de bak past? Bij 6 maanden of pas als ze zelfstandig kunnen zitten?
We gebruiken de wagen niet heel erg veel, maar ik was benieuwd. Als Anne wakker is houdt ze niet zo van plat liggen geloof ik.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Ana »

Als het niet meer past heb je geen keus mee lijkt me :mrgreen:
je kunt het buggyzitje ook nog flink in de ligstand zetten. Probeer het gewoon eens uit. Ik heb wel tot 6 maanden gewacht als ik me goed herinner, maar het was hier hoogzomer dus vond het handiger om haar in die bak uit de zon te houden dan in een buggy. Ik had wel het hoofdeind van het matrasje flink opgehoogd zodat ze wel veel zag.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Mare »

Wij hebben hem pas rond 6 maanden gebruikt. Toen kon David bijna twee maanden los zitten,maar dit leek mij beter ivm nekstevigheid e.d. maar hij lag bijna nooit in de wandelwagen, is een draagkind hè...
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Jettepet

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Jettepet »

Het past nog wel hoor.
Ik vroeg het me gewoon af of daar "regels" voor zijn.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Chantal »

meestal is het rond de 6 maanden. zolang het past en het kindje het prima vind zou ik haar lekker laten liggen in de bak. vind ik zelf gezelliger, dan kun je haar goed zien. ook de zon/wind/regen is makkelijker weg te houden.

mark is met 5,5 maand helaas al overgegaan omdat hij echt aan 4 kanten klem lag. misschien heb je die foto wel gezien :)
mark zelf vond het liggen in de bak prima! had nog wel even gekund.
maar daar heb je met anne volgens mij geen last van dat ze te groot is :D
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door nance74 »

M icah was 5 maanden toen hij overging naar het zitje. Zelfde verhaal als Chantal, pastte niet meer. S enn was ruim 6 maanden geweest.
Wachten tot ze los kan zitten, kan maar dat kan nog even duren aangezien te meeste kinderen niet met 6 maanden al los kunnen zitten. Bij S enn was ik ook aan het twijfelen maar op het CB gaf wvk aan dat wanneer de buggy plat genoeg kan het geen probleem is als ze nog niet kunnen zitten.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Hemmie »

Hier gingen ze beide rond de 5 maanden over, Wytse omdat hij te groot erd, Marrit omdat ze niet wilde liggen en gewoon uit probeerde te klimmen, bloedlink!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Jettepet

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Jettepet »

Ik heb het zitje even naar beneden gehaald en heb er ruzie mee. Krijg de zitdiepte niet versteld, of eigenlijk er zit wel beweging in maar krijg t niet vastgezet.
Snel maar weer naar boven en over een maand of 2 nog maar eens proberen. :wink:
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Chantal »

ja hoor, laat haar maar lekker liggen!
je kunt ook de maxicosi er dan niet meer op zetten, als dat nu wel kan.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Jettepet

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Jettepet »

hoezo niet? buggyzitje eraf en adapters erop. :mrgreen:
Mijn wagen is al een oudje, jaar of 7 oud, gekregen van een vriendin.
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door niekje »

Hier hadden we absoluut geen kinderwagen liggers en zijn al met 4-5 maanden overgegaan op het buggyzitje, maar hier kon je dan wel de rugleuning helemaal plat leggen dus lagen ze nog met gestrekte rug maar konden wel rondkijken en blij dat ze waren en ik ook, wandelen werd een stuk leuker zo....

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Jettepet

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Jettepet »

Ja, die van mij moet ook helemaal plat kunnen, als ik eruit kom hoe. :mrgreen:
Helaas is de gebruiksaanwijzing er niet meer, en via google kan ik em ook niet vinden.
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door marije1977 »

Welke wagen heb je? Misschien kunnen we helpen.

Laurens was vijf maanden toe. Hij over ging naar de wandelwageninzet. Hij paste nog prima in de bak, maar trok zich steeds aan de rand op waardoor ik bang was dat hij eruit zou kunnen vallen. De wandelwageninzet kon ook volledig plat en dat ging prima.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Chantal »

Jettepet schreef:hoezo niet? buggyzitje eraf en adapters erop. :mrgreen:
Mijn wagen is al een oudje, jaar of 7 oud, gekregen van een vriendin.
weet niet hoe het bij jouw wagen zit, maar de bak heb ik er met 1 klik af. buggyzit zit met 12 drukknopen vast of zo ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
mama van b en c

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door mama van b en c »

Bij mij (quinny) gaat dat laatste ook niet zo makkelijk. Onze kinderen zijn niet zo groot en vinden het prima in de bak. Ze hebben er tot zo'n 6-7 maanden in gelegen en G. ligt er nog in.
Jettepet

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Jettepet »

Ik heb een Mutsy 3 wieler.
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8684
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Ilse501 »

Jettepet schreef:Ik heb een Mutsy 3 wieler.
Ik heb ook altijd een mutsy gehad, 4 wieler. Fijne wagen! Bastiaan ging met 4,5 maand over, omdat hij meer wilde zien. Dat ging heel goed. We hadden de wagen daar speciaal op uitgezocht. Als ik me goed herinner, zitten er onderaan de rugleuning 2 klemmetjes die om de onderkant vallen. Die moet je losmaken en de rugleuning moet je dan of naar toren of juist helemaal naar achteren verplaatsen. Ik weet niet meer in welke stand de rugleuning het platst gezet kon worden. Je moet de rugleuning wel even stevig recht naar beneden duwen om die klemmetjes weer goed vast te klikken.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :? :mrgreen:
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Mare »

Kan je het niet op de site vinden? Daar staan ook video's, of zou het systeem helemaal zijn veranderd?
Als het nog past en je kind vindt het prima, zou ik trouwens gewoon tot 6 maanden wachten. Dat is iig wat er aangeraden wordt.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Hemmie »

Ik heb hier de mutsy 3-wieler met dubbel voorwiel (maar volgens mij werken ze allemaal hetzelfde), 7 jaar oud, met handleiding. Laat maar weten als je er echt niet uit komt, dan scan ik de handleiding.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Jettepet

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Jettepet »

Ja, die klemmetjes heb ik gevonden, iets verstellen lukte alleen niet. Ik vond op internet ook iets over haken aan de onderkant die om een stang van t onderstel heen moeten. Toen lukte een ligstand van me af ineens wel, maar naar me toe nog niet. Later verder puzzelen, Remco werd gek van me geloof ik. :P

En om het harnas/riempjes te verkleinen moet ik de schouderbandjes dan door de achterkant halen en door de lagere gaten weer terug? Dat leek niet te passen maar misschien moet ik meer kracht zetten.
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door marije1977 »

Ik heb dezelfde wagen gehad. Ik heb hem inmiddels niet meer, maar nog wel de gebruiksaanwijzing. Als je wil, wil ik die wel opsturen. Ik zal even een stuk overtypen.

Ik neem aan dat je haar nog naar je toe wilt laten kijken.

Onder de wandelwageninzet bevindt zich een band die aan de achterzijde van de wandelwageninzet met een drukker is vastgezet. Bij omgekeerde wandelwageninzet dient deze band om de dwarsverbinding en de steunconstructie bevestigd te worden om beweging van de wandelwageninzet te voorkomen.

Verstellen van de rugleuning.
Wanneer u de rugleuning wilt verstellen, drukt u de knop aan de rechterzijde van de wandelwageninzet in en beweegt u gelijktijdig de rug naar achteren totdat de gewenste positie bereikt is. De rug kan weer naar voren bewogen worden zonder dat de verstelknop bediend wordt.

Zitdiepte aanpassen
Om de zitdiepte makkelijk te verstellen, kunt u best eerst de klittenband aan de achterzijde van de wandelwagenzit loshalen en de elastiekjes om de knoppen tijdelijk verwijderen.
Vervolgens drukt u de knoppen naar binnen en draait u de knop 180 graden. Beweeg de rug naar voren om de zitdiepte te vergroten. Er mag geen stof tussen het verstelmechanisme komen, want dan kan het verstelmechanisme blokkeren.

Er staat niets over het verstellen van de gordels en ik weet ook niet meer precies hoe dat ging. Zitten de gordels aan de achterkant vast in plastic ovaaltjes? Zo ja, dan kun je die vanaf de voorkant (de zitting) losduwen, dan een kwartslag draaien en naar voren duwen/ trekken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Jettepet

Re: Wanneer buggyzitje combiwagen?

Bericht door Jettepet »

Ja, dit is de tekst zoals ik em ook in een gebruiksaanwijzing van een nieuwer model via google vind.
Ik vind alleen geen knoppen die je 180 graden kunt draaien volgens mij, wel een soort klemmetjes waar Ilse het over heeft. je kunt ze iig indrukken en dan komen zitting in rugleuning wel wat los van elkaar, nu het echte verstellen nog uitzoeken.

En voor de gordels, het lijkt erop dat het op een of andere manier helemaal los moet om dan door de gaten die lager zitten weer erdoor te steken.

Dankdank, voor jullie hulp.
Plaats reactie