dit soort avonden...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9562
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

dit soort avonden...

Bericht door muppet »

... ga ik zo twijfelen aan mezelf. Eline spookt nog steeds rond, ik krijg haar niet in slaap en al helemaal niet in haar bedje. Vanochtend heeft ze tot half 9 kunnen slapen ipv tot 7 uur vanwege de vakantie en omdat we zondagavond bij mijn vader zijn geweest en ze daar ook pas rond half 10 naar bed ging. Vanmiddag kort middagdutje van een uurtje, express kort gehouden zodat het niet te laat zou worden vanavond. Half 8 / 8 uur geprobeerd haar naar bed te brengen, lukte niet, dus even naar beneden en na een tijdje had ze een volle poepluier. Dus ik dacht de reden van het niet slapen gehad te hebben. Inmiddels was het rond 9 uur, dus weer naar boven, borst drinken, kroelen en wiegen en ze doezelde weg. In bed gelegd, maar ze werd toch weer wakker en actief. In ons bed geprobeerd: niet slapen, nog een keertje borst: niet slapen, wiegen en zingen: niet slapen, in de co-sleeper gelegd en er zelf bij gebleven: niet slapen. Inmiddels dus weer beneden. Ik ben moe, gefrusteerd en boos en ik kan Marc niet bereiken, die is roeien...
Normaal kan ik haar dus na het borstdrinken, half slapend in bed leggen. Ze weet dan dat ze in haar eigen bedje ligt en gaat rustig liggen en valt in slaap. Maar avonden zoals deze... dan twijfel ik dus zo of ik het wel goed doe. Terwijl ik weet dat dit mijn manier is en er volledig achter sta... Alleen nu even niet.
Weet niet wat ik precies met dit berichtje wil, gewoon even de frustratie van me afschrijven denk ik.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: dit soort avonden...

Bericht door Liselotte »

Niet aan jezelf gaan twijfelen, joh. Balen mag wel natuurlijk, je wil ook even lekker de dag afsluiten. Maar zoals mijn moeder zei toen ik klaagde over I's slaapgedrag als baby: Maar... het is toch geen robot...? :wink:
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: dit soort avonden...

Bericht door Truus »

Wat mij opvalt " krijg haar niet in slaap". Probeer het ondanks alles toch los te laten, want er zijn 2 dingen die je in ieder geval niet af kan dwingen bij kinderen: slapen en eten/drinken.
In slaap vallen, zal ze toch zelf 'moeten' doen. Wat bedoel je met spoken. Is ze dan ook aan het huilen of gewoon wakker?
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: dit soort avonden...

Bericht door Mare »

Niet twijfelen inderdaad. Zulke avonden zijn zwaar en zo frustrerend, maar je weet dat zij ook anders kan. Het heeft vast een reden. Ik hoop dat jullie allebei snel kunnen slapen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9562
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: dit soort avonden...

Bericht door muppet »

Op sommige avonden lukt het me beter los te laten dan andere... Ze loopt gewoon te spelen en vrolijk te kletsen. Ze roept wel regelmatig: moe en ze poetst nogal veel in haar oogjes. Denk dat het vanavond ook bij mij zit inderdaad. Ik ben moe, had de avond voor mezelf gedacht en wilde vroeg gaan slapen.
Maar inderdaad l iselotte, het is geen robotje...
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3566
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Re: dit soort avonden...

Bericht door Althea »

Ik sluit me aan bij wat Truus zegt: jij kàn haar helemaal niet in slaap krijgen, jij kan alleen zorgen dat de omstandigheden optimaal zijn.
En soms kan iemand gewoon niet (nog niet) slapen, zelfs in de beste omstandigheden. Dat heb je zelf toch ook wel eens?
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: dit soort avonden...

Bericht door Truus »

muppet schreef:Op sommige avonden lukt het me beter los te laten dan andere... Ze loopt gewoon te spelen en vrolijk te kletsen. Ze roept wel regelmatig: moe en ze poetst nogal veel in haar oogjes. Denk dat het vanavond ook bij mij zit inderdaad. Ik ben moe, had de avond voor mezelf gedacht en wilde vroeg gaan slapen.
Maar inderdaad l iselotte, het is geen robotje...
Als ze gewoon aan het spelen is en vrolijk kletsen, lekker laten! Toch proberen ondanks wat 'achtergrondmuziek' lekker je eigen dingen te doen. Als je vroeg wilde slapen, misschien al lekker jezelf klaar maken voor de nacht. Lekker tijdschrift of boek mee in bed, lekker kopje thee/warme melk en zo alvast tot rust komen.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: dit soort avonden...

Bericht door kaatje71 »

misschien heb je er zelf ook wel aan gedacht, maar is het een optie om haar middagslaapje te stoppen?

Meike heeft overigens ook wel van "die" avonden, dan halen we (meestal mijn vriend) haar ook wel uit bed totdat ze echt zichtbaar moe wordt, kan wel tot 23.00 duren soms...maar dan slaapt ze wel snel in.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9562
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: dit soort avonden...

Bericht door muppet »

Het was uiteindelijk kwart over 11. En nu slaapt ze nog (weer) en kon ik omdat Anouk zo lekker aan het spelen was tot 8 uur slapen. Vandaag dus inderdaad geen middagslaapje. Dat had ik gister denk ik, toch niet goed ingeschat. Normaal slaapt de 's ochtends tussen half 11 en half 12 een uurtje, soms 5 kwartier, maar dan is ze om half 7/7 uur wakker. Nu met de vakantie is dat natuurlijk anders en kennelijk kan ik dan beter het dutje laten vervallen. We rommelen al een poosje met dat dutje, ze slaat het wel wat vaker over inmiddels. Denk dat het er deze vakantie af gaat als ik het zo zie. Wel lekker als we naar het strand willen enzo. Hopelijk gaat ze dan de nachten ook doorslapen...
't Was gisteravond vooral mijn eigen frustratie, veranderingen in ritme vind ik moeilijk en het gaat wel steeds beter om daar goed mee om te gaan. Maar soms lukt het niet zo goed. Gister was de 1e vakantiedag, dus alles was anders en heel de dag was het goed gegaan, maar ik was er wel heel moe door. En als dan mijn eigen tijd 's avonds ook wegvalt en er nog meer anders gaat, dat was kennelijk even te veel.
Bedankt voor jullie woorden.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3566
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Re: dit soort avonden...

Bericht door Althea »

Ik kan heel goed begrijpen dat je er (veel) last van hebt als je eigen tijd wegvalt hoor!! Maar dat betekent dus niet dat jij daarom iets verkeerds doet.
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
wennetje

Re: dit soort avonden...

Bericht door wennetje »

Joris doet het toch het beste op regelmaat, dus hij gaat gewoon op tijd naar bed (lees: tussen 19:15 uur en echt uiterlijk 20:00 uur). Ik ga om die reden nooit weg in de avond en als we bij iemand eten, gaan we rond 19:00 a 19:30 uur richting huis. Ook in vakantietijd. Daar tegenover staat wel een mannetje dat vroeg wakker is, meestal rond de tijd dat hij gewoonlijk ook bed uit gaat, soms een half uurtje later.

Het is het enige moment op de dag waar ik heel consequent op de klok kijk. Eten en middagslaapje gaan vooral op geleide van activiteiten, afspraken en honger/vermoeidheid. Nadeel is dat ik niet erg flexibel ben in de avond, voordeel is dat het heel duidelijk is. Het gebeurt hier ook wel eens dat Joris pas heel laat in slaap valt maar hij blijft dan wel rustig in zijn bedje. Zo is het eigenlijk altijd geweest.

Misschien is dit iets wat ook voor Eline helpt? Omdat jij aangeeft dat je niet goed tegen veranderingen in ritme kan, misschien zij ook niet? En idd, in slaap krijg je haar toch niet, dat moet ze zelf doen/toelaten.
Plaats reactie