Daniel in het gips :( (nogmaal hoera: gips eraf!)

Moderators: Ester, Yvonne

Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Daniel in het gips :( (nogmaal hoera: gips eraf!)

Bericht door Pauwtje »

Vorige week zondag heeft Daniel zijn been gebroken. Het ging echt heel suf, we speelden een spelltje dat hij op mijn rug klimt en zich er weer laat afglijden. Dat spelletje hebben we al 100 keer gespeeld zonder dat er iets gebeurt, en nu brak hij dus zijn been. Hij viel van een hoogte van niks, kwam niet gek neer ofzo, ik kan niks bedenken wat er nou mis ging. Maar we allebei meteen door dat het niet goed was (echt wonderlijk dat moeder/vader instinct). Een geluk bij een ongeluk was dat het bij mijn ouders gebeurde, dus we konden de andere 2 kinderen daar achterlaten en samen naar het ziekenhuis. Het was al avond, dus het arme jochie was bekaf. Brullen van de pijn natuurlijk, en tussendoor viel hij de hele tijd in een onrustige slaap. Uit de foto's bleek dat zijn scheenbeed gebroken was, maar 'gelukkig' is het een mooie, enkelvoudige breuk. Weer een geluk bij een ongeluk. Natuurlijk moesten we lang wachten na de foto's, maar na een dikke paracetamol viel hij gelukkig in een diepe slaap. Maar ja, toen we aan de beurt waren voor het gipsen, moesten we hem wel wakker maken natuurlijk. Het gipsen was natuurlijk helemaal niet leuk, hij zit tot aan zijn onderbroek in het gips, maar gelukkig was het wel in één keer goed. Tegen 22:30 waren we weer bij mijn ouders.
Y en E waren daar in bed gestopt, dus ik ben met Daniel daar ook blijven slapen. Eerst mocht Daniel nog de laatste minuten van de EK finale kijken (hij zat alweer te glunderen) en om 23 uur wou hij zelf naar bed. Het was een vreselijke nacht, natuurlijk ging het been weer vreselijk pijn doen, hij moest plassen wat natuurlijk een hele gedoe was, en tegen de tijd dat Daniel eindelijk sliep, werd Evy wakker. Die 2 s werden de rest van de nacht om de beurt wakker. Alleen tussen 5:30 en 6:30 werd mij een fatsoenlijk uur slaap gegund. Maar goed, dat is niet het ergste, en een slecht nacht heb ik wel vaker.
De volgende dag was een enorme rommeldag. Ik moest van alles regelen met het ziekenhuis, rolstoel halen, huisarts bellen enzovoorts. Elke keer als Daniel naar de wc moest, was het een enorme uitdaging. Daniel ging een beetje op en neer, het ene moment ging het heel goed, het andere moment brulde hij van de pijn.

Inmiddels zijn we een week verder, en wel een beetje gewend. Daniel kan inmiddels aardig uit de voeten met zijn rolstoel, het is echt een handige donder! De pijn is gelukkig veel minder. Er volgden nog een paar zware nachten (echt vreselijk om je kind zo te zien lijden, zonder dat je iets voor hem kan doen :cry: ), maar afgelopen nacht heeft hij de hele nacht doorgeslapen! Hoera! Hij kan inmiddels ook weer draaien en rollen in bed, en kan op de grond prima spelen. Hij klimt zelf van de rolstoel op de bank en weer terug! Af en toe heeft hij nog wel een boze, gefrusteerde bui. Maar ja, dat had hij ook zonder gebroken been :)

Over een halfuurtje naar het ziekenhuis voor de eerste controle. Ik hoop dat alles er goed uitziet.
Laatst gewijzigd door Pauwtje op vr aug 24, 2012 8:56 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door Liselotte »

Goh, wat heftig. Daar sta je normaal helemaal niet bij stil, wat er allemaal bij komt kijken. Fijn dat hij nu minder last heeft en dat er s nachts weer geslapen wordt.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door Mare »

Oh wat sneu zeg. Zeker met de warmte van de afgelopen week was het vast heel onaangenaam. Ik hoop dat het bij de controle goed gaat. Krijgt hij dan een korter gips?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
marjootje

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door marjootje »

wat sneu. Hopelijk een positief bericht bij de controle..
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door mama talla »

Wat heftig voor jullie allemaal zeg! Hopelijk is de controle vandaag goed. Hoe lang moet het gips er om blijven? Heel veel sterkte voor Daniel!

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14156
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door jikke »

wat een gedoe en dat zo voor de vakantie. Gooit het jullie vakantie plannen ook in de war?

beterschap
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door maartje12 »

Wat zielig zeg!!
Ik vroeg me al af waarom ik niks hoorde op de pb, maar nu snap ik het.
Dat wordt even geen speelafspraakje, toch?

Hoe was de controle vanochtend? En gaan ze er nog naar kijken waarom dit heeft kunnen gebeuren? Ik bedoel, je schrijft dat jullie niks geks deden en niks anders dan anders, maar waarom is zijn beentje dan gebroken? Heeft hij broze botjes ofzo? Of kijken ze daar verder niet naar?

Veel sterkte in elk geval. Het lijkt me niet niks, een ondernemende peuter met een been in het gips :( .
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door Linkje »

Jeetje, dat is schrikken zeg! Ik kan me voorstellen dat jullie niet echt een prettige week hebben gehad (understatement van het jaar).
Heeft ie vanochtend ook ander gips gekregen, loopgips oid?
maartje12 schreef:Hoe was de controle vanochtend? En gaan ze er nog naar kijken waarom dit heeft kunnen gebeuren? Ik bedoel, je schrijft dat jullie niks geks deden en niks anders dan anders, maar waarom is zijn beentje dan gebroken? Heeft hij broze botjes ofzo? Of kijken ze daar verder niet naar?
Dit vroeg ik me ook af.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door AstridJordi »

Jeetje dat was even schrikken zeg. Wat zielig voor jullie mannetje. Ik hoop dat hij maar gauw weer op de been is. Beterschap!
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Gebruikersavatar
Tiki
J&J SANTORINI
Berichten: 3081
Lid geworden op: di jul 27, 2010 4:51 pm

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door Tiki »

Wat een verhaal. Zo zielig voor hem en voor jou. Beterschap!
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door Deborah »

Och, arm manneke! Lijkt me idd moeilijk om te zien en je kan naast pijnstilling en veel knuffelen niet veel meer doen. Knap van die kleintjes dat ze zich zo snel aanpassen he. Hoe was de controle? Moet hij nu nog lang in het gips blijven? En valt jullie vakantie nu in het water of hadden jullie geen plannen om weg te gaan?
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
wennetje

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door wennetje »

Wat sneu :-(
Veel sterkte, hoop dat bij de controle alles goed was en de genezing voorspoedig zal gaan! Veel sterkte allemaal enne zijn jullie zelf al een beetje van de schrik bekomen?
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door kaatje71 »

nouja, wat vervelend en zielig. Klinkt pittig allemaal, voor jullie en voor Daniel.
Moest je werken of zijn jullie thuis gebleven deze week?
Wel fijn dat het wat meer went.
Hopelijk geneest het mooi.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Suuz

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door Suuz »

wat sneu voor het manneke zeg... :( Gaan ze idd nog uitzoeken waarom zoiets zomaar kan gebeuren?
Ves

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door Ves »

Heftig zeg! Beterschap.
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door Ann1gje »

Ah nee wat sneu!!! Hoe was de controle?
Sterkte hoor, met jullie mannetje!
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door Floor83 »

Wat rot voor hem. En ook nog zijn hele been in t gips.
Hoe gaat het nu? Hoe was de controle?
Hadden jullie vakantieplannen?
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
Althea
J&J SANTORINI
Berichten: 3563
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:45 pm

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door Althea »

Hopelijk was bij de controle alles ok!
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
HeleenW

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door HeleenW »

Wat sneu! Maar wat kan hij dan al weer veel. Hoe flexibel zijn die kleintjes dan toch he!
Hoe was de controle? Hopelijk voor hem/jullie blijft het zulk niet al te warm weer!
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Daniel in het gips :(

Bericht door Pauwtje »

Dedankt voor al jullie meeleven. Ik moet zeggen dat de frustratie bij Daniel nu wel begint te komen, hij wil het liefst de hele dag va hot naar her gedragen of gereden worden. Of naar boven, dan weer naar buiten, dan weer naar de computer... Maar daar hebben wij natuurlijk niet de hele dag zin in(en ook geen tijd voor). Maar het is natuurlijk lastig voor hem dat hij niet zelf kan bepalen waar en wanneer hij naar toe gaat. En gisteravond ook weer een drama gehad voor het slapen :( , en vanaf 3 uur heb ik weer bij hem gelegen. Gelukkig sliep Evy vannacht door \:D/

De controle was gelukkig goed, en we weten nu waar we aan toe zijn. Nog 2 weken gewoon gips, dan nog 3 weken loopgips. Onze vakantie valt daarmee in het water :( We zouden 3 weken gaan kamperen in Frankrijk. Maar een camping in Frankrijk Lijkt ons nu geen goed idee. Daniel kan dan niet zwemmen of in de zandbak/speeltuin spelen. En met zo'n gipsen pootje in een warme tent lijkt me ook een slecht idee. We houden wel onze vrije dagen, en dan moeten we maar zien wat we gaan doen. Wellicht een paar nachtjes bij familie in Frankrijk logeren, gecombineerd met EuroDisney. Of een midweekje/weekend LegoLand in Duitsland. En/of hier in NL dagjes uit.

Hij heeft nu heel cool paars gips gekregen, daar is hij helemaal trots op. En hij was weer superdapper in het ziekenhuis, wat dat betreft is het echt een bikkel!
Ik heb nog wel even gervaagd over hoe zo'n beentje nou zomaar kan breken.Maar ik kreeg niet echt een duidelijk antwoord. Misschien was er al een scheurtje, opperde de arts. Ik geloof niet dat ze het nodig vond om dat nu al te gaan onderzoeken. Ik zal er de volgende keer nog wat speficieker naar vragen (en we zijn toch maar weer wat consequenter vitamine D aan het geven nu :oops: )
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: Daniel in het gips :( (1e controle gehad)

Bericht door mamaSterre&Sep »

Vervelend zeg! S terre loopt op het moment met haar arm in het gips, dat is toch een stuk minder ingewikkeld!
Hebben jullie geïnformeerd naar zwemgips? Dat heeft S terre nu, zeker voor jullie vakantie wel heel praktisch. Het kan niet bij elke breuk maar is de vraag zeker waard toch?!
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Daniel in het gips :( (1e controle gehad)

Bericht door Pauwtje »

mamaSterre&Sep schreef:Vervelend zeg! S terre loopt op het moment met haar arm in het gips, dat is toch een stuk minder ingewikkeld!
Hebben jullie geïnformeerd naar zwemgips? Dat heeft S terre nu, zeker voor jullie vakantie wel heel praktisch. Het kan niet bij elke breuk maar is de vraag zeker waard toch?!
Zwemgips? Ik ken wel iets van een waszak, maar ik wist niet dat er ook iets bestaat waar ze echt mee helemaal het water in kunnen. Goede tip, ga ik eens wat meer over opzoeken.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: Daniel in het gips :( (1e controle gehad)

Bericht door mamaSterre&Sep »

Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
wennetje

Re: Daniel in het gips :( (1e controle gehad)

Bericht door wennetje »

(en we zijn toch maar weer wat consequenter vitamine D aan het geven nu :oops: )
Tekort aan vitamine D leidt niet tot botbreuken bij kinderen in de groei, dus wees gerust (en een blank kind dat elke dag buiten komt heeft niet zo snel een ernstig tekort)
marjootje

Re: Daniel in het gips :( (1e controle gehad)

Bericht door marjootje »

Goed dat hij nu een beetje zijn draai heeft gevonden. Jammer van jullie vakantie. Eurodisney zou ik eerlijk gezegd ook niet doen. Veel te druk. Hopelijk werkt het weer in Nld mee, anders een paar dagen Frankrijk bij familie :P . Sterkte maar met je mannetje. Gelukkig is het nu niet al te warm, want dat broeierige/jeukende gedoe met gips....ik weet er helaas alles van uit eigen ervaring :P .
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Daniel in het gips :( (1e controle gehad)

Bericht door Pauwtje »

Gisteren zijn we op 2e controle geweest in het ziekenhuis. De verwachting was dat Daniel loopgips zou krijgen. Helaas, pindakaas... de breuk was nog onvoldoende hersteld. Hij heeft nieuw gips gekregen, maar dus weer gewoon gips. Dat wordt dus weer 2 weken sjouwen, rolstoelen en voorzichtig doen. We balen echt vreselijk, we hadden er eigenlijk geen rekening mee gehouden met de mogelijkheid dat hij nog geen loopgips zou krijgen.
Vooral het voorzichtig blijven doen, wordt een hele opgave. t Jochie heeft zo vreselijk veen bewegingsdrag, dat hij continu de grenzen opzoekt. Slaan met zijn gipsbeen op de grond, tegen de muur bonken, op bank koprollen en gek doen, met zijn voeten net boven de grond hangen enzovoorts... Gelukkig heeft de arts ons gerustgesteld en gezegd dat ze het onwaarschijnlijk acht dat zijn gekke akties hebben geleid tot vertraging van het hertel. Het kan gewoon gebeuren dat het langzamer geneest dan verwacht, en voorlopig maakt zij zich nog geen zorgen.

Daniel was weer vreselijk stoer!!! Toen het oude gips eraf eenmaal af was gehaald, voelde dat blijkbaar heel vervelend, en toen moest hij even huilen. Maar hij heeft zich (weer) zo vreselijk groot en stoer gehouden, ik was weer helemaal trots op hem.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door mama talla »

Wat sneu dat het nog niet goed genezen is. Dat wordt nog even afzien de komende 2 weken. Gaat het een beetje met de hitte?
Sterkte voor jullie allemaal.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door maartje12 »

Och wat vervelend zeg! Voor zowel Daniel als jullie. Ik kan me goed voorstellen hoe frusterend dat moet zijn, dat hij niet kan bewegen. Hier tenslotte ook van die aapjes. En hij is ook nog zo klein, je kan hem vast moeilijk met andere dingen zoet houden.

Veel sterkte, de komende 2 weken!!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14156
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door jikke »

vervelend dat het niet voldoende genezen was. succes met hem bezig houden met dit mooie weer.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Suuz

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door Suuz »

Maar dat snel breken en langzaam genezen kan toch juist met elkaar te maken hebben? Gaan ze echt niet kijken of er nou misschien een achterliggende probleem zit?

Iig veel sterkte lijkt me in dit weer nou niet erg fijn met gips (heb zelf 2x gehad met zulk weer en dat was niet leuk)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door kaatje71 »

balen dat het zo langzaam geneest.
Zijn jullie nog wel weg geweest met vakantie?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door Ann1gje »

Jeetje, das echt balen!! Kan me voorstellen dat dat even rauw op je dak valt....
Kom je binnenkort een keertje buurten met de kids? Ff wat vreemd speelgoed ( en een vrij rustig speelkameraadje :wink: ) voor Daniël om mee te spelen..... Moeders ff bijkletsen :wink:
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
HeleenW

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door HeleenW »

he wat sneu voor jullie allemaal! En dan nu ook nog eens met die warmte!
Chabeli

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door Chabeli »

oh wat balen zeg! Hopelijk komen jullie die weekjes een beetje door en mag hij de volgende keer wel loopgips. Succes!
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5766
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door Nancy »

He wat sneu voor hem. En ook voor jou is het natuurlijk vervelend. Gaan jullie nog wel wat leuks doen? Dierenpark Amersfoort heeft nu een zomerabonnement voor EUR 20 pp (kun je wat vaker gaan). Misschien is dat nog wel leuk om, kun je ook goed met een rolstoel doorheen.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
annelies

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door annelies »

och, wat balen zeg! En dat met deze warmte, wat een tegenvaller....

Lukt het allemaal wat met tillen enzo? Lijkt me wel zwaar.
En heb je zo'n waterdichte hoes, zodat hij wel wat kan spelen met water enzo?
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door Pauwtje »

Suuz schreef:Maar dat snel breken en langzaam genezen kan toch juist met elkaar te maken hebben? Gaan ze echt niet kijken of er nou misschien een achterliggende probleem zit?

Iig veel sterkte lijkt me in dit weer nou niet erg fijn met gips (heb zelf 2x gehad met zulk weer en dat was niet leuk)
Ik weet het niet... de arts vindt het tot nu helemaal niet vreemd wat er allemaal gebeurd. Het gebeurt gewoon af en toe dat iemand langzamer geneest dan gemiddeld, dat was niet direct iets om ons zorgen over te maken. En ach, hij heeft 3,5 jaar lang met al zijn gekke spelletjes niks gebroken, dus ik maak me niet direct zorgen over broze botten of iets dergelijks. Ik kan me voorstellen dat verder onderzoek erg kostbaar is, en er nu nog geen aanleiding is om dat te gaan doen.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door Pauwtje »

Fijn trouwens, van die lieve meelevende reacties!

We gaan nog wel iets doen aan vakantie, maar ik heb niet zo zin om op internet te schrijven wanneer en hoelang. Maar kamperen wordt het helaas niet (dat was de planning), maar lekker bij familie in huis. Alle comfort van een woning, maar wel even weg uit ons eigen huis en omgeving.
En verder inderdaad dagjes: dierentuin, bioscoop (vindt Daniel he-le-maal te gek), musea. Misschien gaan we nog naar Legoland in duitsland. Komt wel goed!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door michelle »

Oh bah wat vervelend zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar geen rekening mee had gehouden. Veel sterkte met je mannetje.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door kaatje71 »

wel lekker dat jullie nog weg gaan in ieder geval.
En de luxe van een echt huis is ook wel lekker....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6301
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door drus »

He, wat balen allemaal.
ik weet bij mijn zus dat haar gebroken been ook niet wou genezen. ze was toen 10 jaar. Na 4 weken zou ze loopgips krijgen en dat ging ook niet door en na 6 weken moest ze nog eens 3 weken met niet-loopgips. Zij kreeg toen het advies van de huisarts/homeopaat om aanvullend elke dag een glas verse wortelsap te drinken (evt. met appelsap gezoet). Mijn ouders vonden dat het proberen waard. Tot de stomme verbazing van de arts in het ziekenhuis en mijn ouders, was na 2 weken de breuk bijna volledig hersteld dat ze nog 1 week loopgips kreeg en toen klaar was.

Sindsdien drinken wij bij alle botbreuken wortelsap :P
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Daniel in het gips :( (herstel gaat langzaam)

Bericht door Pauwtje »

drus schreef:He, wat balen allemaal.
ik weet bij mijn zus dat haar gebroken been ook niet wou genezen. ze was toen 10 jaar. Na 4 weken zou ze loopgips krijgen en dat ging ook niet door en na 6 weken moest ze nog eens 3 weken met niet-loopgips. Zij kreeg toen het advies van de huisarts/homeopaat om aanvullend elke dag een glas verse wortelsap te drinken (evt. met appelsap gezoet). Mijn ouders vonden dat het proberen waard. Tot de stomme verbazing van de arts in het ziekenhuis en mijn ouders, was na 2 weken de breuk bijna volledig hersteld dat ze nog 1 week loopgips kreeg en toen klaar was.

Sindsdien drinken wij bij alle botbreuken wortelsap :P
Ik heb ml meteen naar de winkel gestuurd voor wortels :)
Tjee zeg, dat is niet echt het verhaal waar ik op zit te wachten. Daniel is inmiddels niet meer te houden met zijn gipsen beentje :( t Arme jochie moet gewoon bewegen.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Daniel in het gips :( (hoera: loopgips!)

Bericht door Pauwtje »

Hoera, Daniel krijgt loopgips!!!

Ml is nu naar het ziekenhuis (Evy slaapt thuis, dus ik ben thuis gebleven), en sms-te net dat Daniel loopgips krijgt. Hoera, echt een pak van mijn hart! Zowiezo dat hij nu wat mobieler zal worden. Maar ook dat het blijkbaar toch goed aan het genezen is. We hebben afgelopen 2 weken een paar bange weken gehad. Hij is zo druk en wild geweest met zijn been, dat we ons echt niet kunnen voorstellen dat dat geen belemmering zou kunnen zijn voor het herstel. Hij kon s avonds niet slapen, sliep onrustig en was vaak dwars. Geen idee natuurlijk wat hiervan toe te schrijven is aan het gips en de beperkingen die hij daardoor had, maar het zal niet geholpen hebben voor zijn humeur. Ok, nu niet teveel heil verwachten van het loopgips, maar het begin is er !!! Ik ben blij :) :) :)
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Susan
J&J SANTORINI
Berichten: 2999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:21 pm

Re: Daniel in het gips :( (hoera: loopgips!)

Bericht door Susan »

ahh, wat fijn voor hem dat hij nu loopgips krijgt!
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Daniel in het gips :( (hoera: loopgips!)

Bericht door mama talla »

Dat is een fijne update!

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5766
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Daniel in het gips :( (hoera: loopgips!)

Bericht door Nancy »

Hehe, eindelijk. Wat fijn voor hem (en voor jullie)!
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Daniel in het gips :( (hoera: loopgips!)

Bericht door maartje12 »

Wat een goed nieuws!

Wat fijn voor jullie allemaal!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Ann1gje
J&J SANTORINI
Berichten: 1010
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:21 pm

Re: Daniel in het gips :( (hoera: loopgips!)

Bericht door Ann1gje »

Ohh wat fijn!!
Voor iedereen :wink:
Ann, mama van B (2006) en en F (2008)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Daniel in het gips :( (hoera: loopgips!)

Bericht door michelle »

Wat fijn! Hoe gaat het met het loopgips, kan hij wat meer 'zijn ei kwijt'?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Daniel in het gips :( (hoera: loopgips!)

Bericht door kaatje71 »

nou dat is fijn! Hopelijk kan hij zijn energie beter kwijt zo.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Plaats reactie