kind vermaken

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

kind vermaken

Bericht door Gerrie »

Ik heb net besloten om Mirjam met ingang van september niet meer naar de psz te laten gaan.
Dagen veranderen en de kosten stijgen extreem.

Ik ben tot nu toe gewend aan twee heerlijke ochtenden zonder kids, vanaf september heb ik dus altijd Mirjam thuis.
Helaas kan Mirjam zich heel slecht zelf vermaken. Ipad en tv gaan goed, maar ja, dat wil je ook niet de hele dag hebben. Iemand opties hoe ik mijn dagen met haar kan vullen? Op dinsdag heb ik met mijn schoonzus een ruildag, dus ene week haar dochter hier andere week mijn dochter bij haar, dus om de week 1 dag vrij. Nou hoop ik met de buurvrouw ook nog een ochtend op deze manier te regelen. Maar opties om Mirjam (zichzelf te laten) vermaken zijn meer dan welkom.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
wennetje

Re: kind vermaken

Bericht door wennetje »

Op de psz zullen kinderen ook echt niet de hele tijd vermaakt worden. Je zou daar eens kunnen vragen waar Mirjam zich graag mee bezig houdt.
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: kind vermaken

Bericht door Gerrie »

Mirjam kleit graag, dat doen we thuis ook regelmatig, verder wordt er op deze psz ontzettend veel geknutseld, in de zin van schilderen en plakken. Verder kan Mirjam zich wel redelijk vermaken met andere kindjes, maar dus echt niet alleen. Dat betekent voor mij hands on. Alleen met de klei spelrn wert dus echt niet, ik moet erbij zitten.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
wennetje

Re: kind vermaken

Bericht door wennetje »

Wat gebeurt er dan als je haar niet vermaakt? Gaat ze zich vervelen? (is ook goed op z'n tijd) of jou claimen?
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: kind vermaken

Bericht door Gerrie »

Inderdaad mij claimen.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: kind vermaken

Bericht door Liselotte »

Hier ook een slechte alleen-vermaker.

Is er niet ergens een peuterochtend?
I vond/vindt het altijd lekker om een poosje in bad te zitten.
Een trommel met allemaal verschillende kleine dingetjes kon hem ook wel boeien (poppetjes, autootje, button, een oude moer, een sleutelhanger enz.)
Met een CD-tje met verhalen/liedjes op de achtergrond kon hij zich beter vermaken.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4932
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: kind vermaken

Bericht door Annet »

Gerrie schreef:Mirjam kleit graag, dat doen we thuis ook regelmatig, verder wordt er op deze psz ontzettend veel geknutseld, in de zin van schilderen en plakken. Verder kan Mirjam zich wel redelijk vermaken met andere kindjes, maar dus echt niet alleen. Dat betekent voor mij hands on. Alleen met de klei spelrn wert dus echt niet, ik moet erbij zitten.
en als ze met klei speelt en jij zit erbij aan tafel, maar doet iets anders?, lezen, puzellen administratie etc? claimt ze je dan ook of ga ze dan toch lekker bezig met het gevoel dat jij er toch bij bent?
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12037
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: kind vermaken

Bericht door Esther »

Liselotte schreef: Met een CD-tje met verhalen/liedjes op de achtergrond kon hij zich beter vermaken.
Grappig genoeg werkt dat hier ook zo. Als er een CD'tje aan staat vraagt ze ook minder of de dvd-speler aan mag.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Mir

Re: kind vermaken

Bericht door Mir »

cd'tje werkt hier ook. En strijkkralen.
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: kind vermaken

Bericht door wilmama »

Hier gaat dat met A nne net zo. M arijn kan zich wel iets beter zelf vermaken.

Het is mij niet goed gelukt om dat te veranderen. Vanmiddag ook. Ze was aan het spelen met zo'n leerboekje. De opdrachtjes kon ze natuurlijk niet zelf lezen dus ik ben er bij gaan zitten met een haakwerkje. Bij elke pennestreep vroeg ze weer om mijn aandacht: Kijken, bevestiging, hulp. Aaaarg. Ze ging het zelfs expres fout doen zodat ze nog meer aandacht kreeg.

Oh daar heb je natuurlijk weinig aan. Ehm ik denk dat duidelijk zijn en consequent zijn het beste is. Als jij nu zelf ...... gaat doen dan gaat mama "lezen oid". Daarna gaan we samen ...... doen.
Ik ga ook wel veel met ze op pad. Dan ben je er uit en ze krijgen toch aandacht en je bent bezig. Ik vind het vervelend als ik vanalles wil doen maar het niet lukt omdat ik er steeds bij weg moet. Als ik weg ben kan ik ook niets anders willen :wink:

Ik heb het gevoel dat als het kind echt de aandacht wil/nodig heeft ze het op een of andere manier wel voor elkaar krijgen.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: kind vermaken

Bericht door mamaSterre&Sep »

S terre kon zichzelf ook nooit goed vermaken, we deden veel huishoudelijke klussen samen en als ze geen zin meer had droop ze af, dan kon ik aan het aanrecht even een tijdschriftje lezen... Zodra ik ging zitten ging ze aandacht vragen. S ep kon zichzelf meestal prima vermaken in tijden dat dat minder ging gebruikte ik de kookwekker, zodra die afging was hij weer aan de beurt.
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: kind vermaken

Bericht door Kimmie »

jeetje gelukkig wat herkenning... hier ook een peuter meisje dat zich moeilijk vermaakt... ja de stofzuigen werkt... maar is ook zo wat om dat ding minuten lang voor niets te latn draaien. En idd aan het aanrecht of staant iig iets voor mezelf doen prima maar ohwee... ;)
Ik lees dus even mee!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14155
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: kind vermaken

Bericht door jikke »

wat hier goed hielp was een tijd afspreken. jij gaat met de playmobiel spelen tot de pieper gaat en mama doet de was. daarna deden we dan iets gezamelijks. grappig was dat ze op een gegeven moment nog niet klaar waren met spelen als het piepertje ging.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8680
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: kind vermaken

Bericht door Ilse501 »

P ieter vond dat ook zo moeilijk. Als ik op de bank ging zitten, was dat voor hem het teken 'mama gaat met mij spelen'. Ik heb dus tijdenlang nooit op de bank gezeten, want ik werd er knettergek van.Ik ging veel met hem op stap tot zijn broers weer thuis waren. En dan gingen zij met hem aan de gang :mrgreen:
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Plaats reactie