Ervaringen met Infacol?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

Ervaringen met Infacol?

Bericht door Marijn »

De lactatiekundige heeft ons aangeraden om Infacol te gebruiken voor Juuls darmen. Erik en ik hebben besloten dat we het nog even willen aankijken zonder allerlei hulpmiddelen. Maar ik ben toch vast benieuwd naar jullie ervaringen.

Hielp het?
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door Truus »

Ik heb 't zelf niet gebruikt, maar wat ik van anderen vaak hoor, is dat het in het begin wel lijkt te helpen, maar dat het uiteindelijk juist tot verstopping leidt en weer nieuwe ellende.
Zelf zou ik denk ik eerst even de tips van de lk toepassen en dan kijken over een paar dagen hoe het inmiddels gaat.
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door juudje »

Ik heb bij roos het gebruikt en naar mijn idee hielp het haar wel door de moeilijk periode met veel krampjes heen. Ik vind het wel lastig omdat ze zeggen dat het toch wel bijvoeding is, maar ik hoorde juist ook weer dat het niet door de darmen wordt opgenomen. Het blijft een lastige keus maar als je kleintje krampjes heeft wil je toch iets doen, want zo'n kleintje met pijn is niet leuk om te zien.
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door Mare »

Nee het zorgde ervoor dat David verstopt raakte en de krampen werden niet minder. Er wordt gezegd dat het niet in het lichaam wordt opgenomen, maar ik heb mijn twijfels. Dat smult ruikt zo sterk naar sinaasappel ik vind dat heel raar.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door Laris76 »

Bij Ti3s hebben we het gebruikt, maar of het hielp weet ik niet. Ik had het idee dat hij er van ging spugen. Ik vond het ook een gepruts omdat je het voor de voeding moet geven. Bij Sv@n hebben we cynababy gebruikt. Ook niet overtuigd van de werking. Nu bij de derde hebben we helemaal niets gebruikt en haar bij krampjes op de buik gelegd.

Anderen hoor ik wel positief over infacol, dus wie weet ligt het aan het kind.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door Chantal »

mark kreeg er nog meer krampen van... had een tweede flesje gekocht, maar toen ik het 1 x had gebruikt heb ik het weggegooid.
achteraf bleek dat ik mark overvoerde :oops: steeds aanleggen als hij kramp had, met gevolg dus weer kramp.
toen ik echt langere tijd ertussen liet, ging het opeens veel beter. en met langere tijd bedoelde ik 2 uur ;) als hij op dat moment wakker was.

tis de derde.. maar weer net zo zoeken als de eerste hoor!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door Miranda »

Bij Danique was het echt een uitkomst! Danique had zoveel last van krampjes dat wij uiteindelijk Infacol zijn gaan geven. De krampjes waren niet helemaal weg, maar het was duidelijk stukken minder. Bij Marit hebben we Cinababy gebruikt, maar dat leek bij Danique niet te helpen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Suuz

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door Suuz »

Hier hielp bij J juist cinababy. P heeft geen kramp gehad :shock:
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door niekje »

hier infacol gebruikt bij jasper, elke keer als hij het kreeg spuugde die alles uit, moest best veel geven vond ik als dosering en vond het best dik/plakkerig...toen snel cinababy laten halen en dat werkte wel was bij de drogist waar ik de infacol meenam toen op en kreeg toen dus die infacol mee, ik ging in 1e instantie voor cinababy

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door Ana »

Vanochtend heeft I.van vanaf dat hij wakker was zo ongeveer gehuild, steeds maar weer hongersignalen enz, alleen aanleggen hielp. Om 9, 12 en 3 heb ik infacol gegeven en hij is sinds 10 uur gewoon helemaal rustig. Hij slaapt veel meer en vraagt veel minder vaak om voeding. Ik durf nog niet te zeggen dat het door de infacol komt maar ik vind het wel heel frappant.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Marijn

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door Marijn »

Juul is ook rustiger vandaag...
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door Ana »

heerlijk zeg... laten we er in elk geval maar goed van genieten vandaag dan 8)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door Floor83 »

Misschien een beetje een late reactie. Maar bij S hielp het goed. Bij T ook geprobeerd maar hij poepte helemaal niet meer. Het duurde heel lang voor dat hij zelf weer ging poepen, daar voor met een thermometer geprikkeld want dan poepte hij tenminste. Vreselijk was dat!
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Jettepet

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door Jettepet »

Remco dacht dat het spul wel wat deed, ik dacht van niet. Overdag als ik alleen thuis was kreeg Anne het niet, 's avonds wel. :mrgreen: Ze had ook 's avonds sowieso veel meer last van krampjes. Maar volgens mij deed krampjes-houding op papa's arm net zoveel als die Infacol. :wink:
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door nikky »

Hier werkte het bij beide kinderen heel goed, ik zou het iedereen aanraden. Alleen schijnt het laatste jaar bekend te zijn dat je dit middel bij voorkeur de eerste maand niet zou moeten gebruiken omdat de baby dan minder groeit hoorde ik op verloskunde.
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13424
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Ervaringen met Infacol?

Bericht door Chantal »

mijn vriendin heeft een dochtertje van 3 weken. ook veel krampjes, 's avonds echt uren huilen, huilen en huilen..

ze heeft ook veel melk.
nu ze even met de hand de eerste tsr weg laat lopen gaat het opeens veel beter! meiske nora is veel meer tevreden en blijft gewoon rustig liggen aan de borst, en ook daarna! nog wel even het boertje en het mondje terug afwachten, dus rechtop houden.
maar daarna is het zoveel beter! ze doet dit nu 3 dagen en merkt echt verschil.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie