Poepvraag *explosie*

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

Poepvraag *explosie*

Bericht door Marijn »

Juul drinkt weer gewoon. En ze heeft de smaak te pakken, want ze heeft vandaag ongeveer de hele dag aan de borst gelegen. Nu poept ze de laatste 3 dagen heel weinig. Vandaag heeft ze nog helemaal niet gepoept. We veel geplast.

Baby's van 2 weken moet volgens bv.com nog vaak poepen, maar dat doet madam dus (nu even) niet. Ze is wel goed gegroeid en lijkt er geen last van te hebben. De krampen zijn echt een stuk minder en elke keer als ze kramp heeft, leg ik haar aan.

Iemand die dat weinige poepen herkent?
Laatst gewijzigd door Marijn op ma aug 27, 2012 11:35 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Poepvraag

Bericht door Truus »

Ik herken het niet, maar als ze er geen last van heeft, gewoon nog even afwachten, denk ik.
mama van b en c

Re: Poepvraag

Bericht door mama van b en c »

En hoe is haar groei dan?
Marijn

Re: Poepvraag

Bericht door Marijn »

Groei is goed. Ze was sinds zondag 100 gram aangekomen.
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6301
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Poepvraag

Bericht door drus »

die van mij poepte ongeveer 1 x per 10 dagen van diie gele mosterd. Dat was volgens cb geen probleem bij borstvoeding.
Maar borg je als hij wel poepte, dan was het veel, heeel veeeeeel :P
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Poepvraag

Bericht door Liesje28 »

Bij mij was het niet poepen/ verstopping een symptoom van allergie. Joas kon ook wel echt keuteltjes poepen. Dat borstgevoedde kinderen weinig mogen poepen, geld pas na de eerste periode, het borstvoeidngsboek heeft het over een week of zes. Tot die tijd wil je echt wel een paar poepluiers per dag zien eigenlijk...In combinatie met de kramp herken ik feitelijk precies wat Joas liet zien toen hij baby was.
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Poepvraag

Bericht door Mare »

Met twee weken niet poepen is idd geen goed teken. Hebben jullie al infacol gegeven? Dan zou ik daar direct mee stoppen. En idd toch maar nadenken over een aangepast dieet. Je zou iig nog eens kunnen overleggen met de lk.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
HeleenW

Re: Poepvraag

Bericht door HeleenW »

Ik laat een tegen geluid horen, hier 3 borstgevoedde babies die echt altijd weinig gepoept hebben,zelfs in kraamtijd al weinig.
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Re: Poepvraag

Bericht door AstridJordi »

HeleenW schreef:Ik laat een tegen geluid horen, hier 3 borstgevoedde babies die echt altijd weinig gepoept hebben,zelfs in kraamtijd al weinig.
Ja dat was hier ook zo. Jordi weet ik eigenlijk niet meer precies. Maar bij Isa en Robin was dat wel zo. Ik heb er hier toen ook naar gevraagd. Robin had wel veel last van zijn darmen maar Isa niet op die manier zoals bij Robin.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Poepvraag

Bericht door Emmy »

AstridJordi schreef:
HeleenW schreef:Ik laat een tegen geluid horen, hier 3 borstgevoedde babies die echt altijd weinig gepoept hebben,zelfs in kraamtijd al weinig.
Ja dat was hier ook zo. Jordi weet ik eigenlijk niet meer precies. Maar bij Isa en Robin was dat wel zo. Ik heb er hier toen ook naar gevraagd. Robin had wel veel last van zijn darmen maar Isa niet op die manier zoals bij Robin.
Hier ook! En hier weer weinig last van darmkrampen.
Ik vind het wel erg vroeg om nu al over een allergie te beginnen, hoor. Daar zou ik als kersverse moeder vol onzekerheid en met hormonen me accuut heel erg druk over gaan maken.... :(
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Poepvraag

Bericht door Liesje28 »

Hoe is Juuls ontlasting verder? is het wel gewoon mosterdgeel, stinkt het niet, normale dikte?
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Marijn

Re: Poepvraag

Bericht door Marijn »

Haar ontlasting was mooi geel en ze poepte wel 5 keer per dag. Nu had ze net weer gepoept. T was een beetje geel/groen.

Ik hou t in de gaten.

@Lisette: heeft Joas ooit normale ontlasting gehad? Juul wel en dat maakt dat ik niet direct aan een allergie denk. Maar goed, ik ben geen deskundige...
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Poepvraag

Bericht door niekje »

wij vertelde als kraamverzorgster zijnde dat het best voor kan komen dat een bv-baby een paar dagen niet poept omdat bv volledig verteerbaar is en de dus geen restafval hebben wat eruit moet, zolang ze er geen last van heeft zou ik het eventjes afwachten....

Succes !!!

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14158
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Poepvraag

Bericht door jikke »

sebas had wel 8 poepbroeken per dag. femke ongeveer 1 per week. het kan dus enorm verschillen per kind.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Marijn

Re: Poepvraag

Bericht door Marijn »

Meiden, ik vind het zo fijn dat jullie zo meedenken!!!! :verliefd:
Gebruikersavatar
Mireille
J&J SANTORINI
Berichten: 2734
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:51 pm

Re: Poepvraag

Bericht door Mireille »

Op zich vind ik het niet raar dat ze na dagen van kramp wat minder poept, dat heb ik ook ;).

Gwyneth haar ontlastig was altijd keurig, maar na een week of twee inderdaad al heel onregelmatig. Ook met kramp, maar ook met terugslikken van voeding. Na een week of vier kwam er een heel droog huidje bij met een neiging naar eczeem. Later kreeg ze ook idd eczeem.
Met een maand of tien, elf, had ik niet genoeg borstvoeding meer in voorraad om haar op het kdv voldoende te laten drinken en ging ze gedeeltelijk over op koemelk. En toen kwamen haar klachten pas echt op: onrust, huilen, doorlopend verkouden, krampen, keiharde ontlasting, knalrode eczeemplekken, luieruitslag, spugen en nadat wij nog niet begrepen waar dat toch vandaan kwam en haar weerstand echt omlaag ging kreeg ze zo erg spruw dat ze niet meer slapen kon. En toen vielen bij mij pas de kwartjes en ben ik subiet begonnen met het eten/drinken van melk en aanverwanten en zij ook. Binnen twee weken had ik een ander kind. Veel gezelliger, alle 'kwaaltjes' (heftig zat zo allemaal tegelijk) vervaagden en ze ging groeien. Want dat was nog zoiets, met bijna een jaar zat ze nog maar op 70cm en haar curve zag er maar raar uit naast die van haar zuster.

Inmiddels ben ik er achter dat mijn buikklachten van de 28 jaar daarvoor koemelkgerelateerd. Gwyneth zit inmiddels net zo hoog in de curve als haar grote zus, die heeft een enorme inhaalslag gemaakt. Ze blijft wel héél gevoelig voor melk, ze hoeft maar wat foute mayonaise of een verkeerde boterham te eten en het is weer mis: buikpijn, ontlasting die ruikt naar schimmelkaas, chagrijnig, slecht slapen, soms zelfs weer eczeem.

Koemelkvrij eten vereist even anders denken, maar kost uiteindelijk weinig moeite. Het resultaat was hier binnen twee weken al duidelijk. Mijn kind is het jouwe niet, maar je zou het kunnen proberen?
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Jettepet

Re: Poepvraag

Bericht door Jettepet »

Herkenning. Anne poepte toen ze een week of 4 a 5 oud was ook ineens heel weinig. Daarvoor was het gewoon een paar keer per dag een beetje. En toen ineens dagen niets, met een record van als ik het me goed herinner 9! dagen geen poep. Zul je altijd zien dat als je dan de huisarts belt er zo'n uur voor de afspraak een grote poep gelegd wordt. :mrgreen: De huisarts kon er niet veel mee en schreef lactulosesiroop voor. Wij twijfelden heel erg of we dat wilden geven en zeiden tegen elkaar we wachten nog heel even af. Het kwam vanzelf goed, daarna is ze gemiddeld 1 a 2 keer per dag gaan poepen, soms een dagje niet, en dan haalt ze het de dag erna in met minstens 3 poepluiers.

Ik zou zeggen hou vooral de plasluiers in de gaten. En had je niet ook al overleg met een lactatiekundige? Eens met haar bespreken?
Marijn

Re: Poepvraag

Bericht door Marijn »

Ze heeft vandaag al 3 keer gepoept. Steeds een beetje meer geel. De lk zei dat ik vOorlopig nog niets aan m'n eetpatroon hoef te doen. Eerst maar eens afwachten.

Het drinken gaat ook steeds beter. Nu alleen die kloof nog...

We komen er wel.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Poepvraag

Bericht door Hemmie »

Marrit poepte op die leeftijd volgens mij nog wel dagelijks, maar ik herinner me nog dat dat heel abrupt stopte, precies toen ze 1 maand oud was. Ze liet er toen meteen een week tussen, later was het ook geregeld 2 weken.
Ze had er geen last van op dat moment, maar we hebben later, na haar 1e verjaardag, wel enorm geworsteld met verstopping, wat een drama. Nu is ze 4 en poept vrijwel elke dag, doordat we ook echt opletten wat ze eet.

Ik denk dat je er op deze leeftijd inderdaad nog niets mee hoeft (of kunt), maar ik hoop voor jullie dat het niet een opmaat is naar problemen later, wat het bij ons dus wel was.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Marijn

Re: Poepvraag *blijft gedoe*

Bericht door Marijn »

Het drinken gaat nu goed bij Juul. Maar ze blijft kramp houden en moeite met poepen. De laatste 2 dagen heeft ze wel gepoept. T is groen geel met een beetje slijm. Maar ze is ook verkouden, dus dat zou het slijm kunnen verklaren.

Ze heeft zo'n moeite met poepen. Ik ben nu al vanaf half 9 met haar bezig. Ze krimpt steeds ineen en perst zich een ongeluk, maar er komt niks.

Over het eten: ik eet geen kaas en yoghurt meer, dus als het daarna ligt, moeten we dat gauw genoeg merken. Ik kan het me alleen niet voorstellen, omdat haar poep eerst heel gewoon was. ze heeft de eerste 10 dagen juist heel veel gepoept en ook mooi geel. T is toch raar dat dat zo ineens verandert.

Ze is nu 2 weken...
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4085
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: Poepvraag *blijft gedoe*

Bericht door Eeffie »

Nadí had ook groene slijmerige poep als ze wat verkouden was. Kwam bij haar door ingeslikt snot.
En mogelijk heb je hier iets aan? Kiyo gaat ook kronkelen enz, waarbij het lijkt alsof hij moet poepen, als hij erg moe is.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Jettepet

Re: Poepvraag *blijft gedoe*

Bericht door Jettepet »

Buikje masseren? Dat hiep hier uiteindelijk om Anne na 9 dagen weer te laten poepen.

En groene poep, even zo je andere draadje opzoeken, maar had je ook last van overproductie of niet?
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Poepvraag *blijft gedoe*

Bericht door Hemmie »

Abel had op die leeftijd ook wel eens groenige poep met slijm (en niet verkouden), het leek wel wat op tandjespoep, maar een tandje heeft hij nog steeds niet :D . Vanaf het moment dat mijn productie normaliseerde alleen nog maar doodsaaie poep, dus ik denk dat het idd aan de overproductie/sterkte tsr kan liggen. Overigens heeft hij ook best veel kramp gehad (daardoor denk ik).

Maar goed, Abel poepte de eerste maanden vele malen per dag, dus toch weer heel anders.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Marijn

Re: Poepvraag *explosie*

Bericht door Marijn »

Nou, ze poept weer. Gisteren ging al goed, maar vandaag lijkt ze wel ontploft. Ik heb haar al 3 keer schone kleren aangetrokken omdat ze tot onder haar oksels vol zat.

Ik heb nu iets meer dan 24 uur geen melkproducten gebruikt. Alleen een beetje boter. Zou het daaraan kunnen liggen? Zou dat echt zo snel gaan?
Suuz

Re: Poepvraag *explosie*

Bericht door Suuz »

Dat kan idd zo snel gaan.. Mooi dat ze nu weer poept.. Jammer van al die vieze kleding.
Gebruikersavatar
Mireille
J&J SANTORINI
Berichten: 2734
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:51 pm

Re: Poepvraag *explosie*

Bericht door Mireille »

Zo snel kan dat gaan inderdaad.
Ik hoop zo dat het probleem nu blijvend opgelost is!

Is ze in gedrag nu ook anders?
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Poepvraag *explosie*

Bericht door Pauwtje »

Het doet me een beetje aan Daniel denken. Die kon ook zo'n last van zijn darmpjes hebben. Poep bleef dan dagen, soms wel 2 weken weg. Hij had er dan ook echt last van, zo zielig. En dan ineens had hij een poepdag en kon ik ook de hele dag verschonen. Ik heb een poos alle melk producten vermeden, maar ik merkte geen verschil. Uiteindelijk werd het pas normaler toen we met 6 maanden met de bijvoeding waren begonnen.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Ess
J&J SANTORINI
Berichten: 1885
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: Poepvraag *explosie*

Bericht door Ess »

Pauwtje schreef:Het doet me een beetje aan Daniel denken. Die kon ook zo'n last van zijn darmpjes hebben. Poep bleef dan dagen, soms wel 2 weken weg. Hij had er dan ook echt last van, zo zielig. En dan ineens had hij een poepdag en kon ik ook de hele dag verschonen. Ik heb een poos alle melk producten vermeden, maar ik merkte geen verschil. Uiteindelijk werd het pas normaler toen we met 6 maanden met de bijvoeding waren begonnen.
Hier precies hetzelfde verhaal met Bent. Alleen met dat verschil dat ik al meteen geen / amper melkproducten at of dronk omdat ik er tijdens de zw zelf beroerd van werd. Maar toen Bente ongeveer 3 of 4 of weken was ben ik weer melkproducten gaan gebruiken en dat veranderde niets aan het onregelmatige poepen van Bente noch aan haar krampen.
Mams van Madam Mette (11 aug 06) en Bengel Bente (3 mei 08 )
Plaats reactie