Daar gaan we weer (ws reflux) upd 4/9

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Daar gaan we weer (ws reflux) upd 4/9

Bericht door Ana »

Heel lang verhaal - maar wilde even van me afschrijven :)

Ik heb heel erg genoten van pakweg de eerste 10 tot 14 dagen na de geboorte van I.van. Ik was zo blij dat hij het zo goed deed, zo goed dronk, zo goed groeide.
En toen kwam de onrust weer... die ik heel goed ken van bij J0ela. Hoewel ik haar wekenlang niet aan de borst kreeg en dat maakt het sowieso heel moeilijk toen, die constante 'strijd', het moeizame kolven en de hele dag een kindje dat alleen maar krijste en de slaap maar niet kon vatten.

Dit keer geen kolf en een jongetje dat alleen maar aan de borst wil en tot nu toe nog redelijk lang achter elkaar in slaap weet te blijven. Maar die daarbij heel onrustig is geworden en na elke voeding ontevreden blijft en meer en meer gaat huilen, zeg gerust krijsen.

Eerste poging om het hem makkelijker te maken was blokvoeden, zorgen dat ik minder productie had. Dat was ook heus wel nodig, zeker als hij elk uur wilde drinken, maar de onrust nam toe.
Volgende poging was Infacol tegen krampjes en dat leek een dag erg goed te werken (hoewel dat me wat snel leek en ik geen direct effect verwachtte). Maar helaas, na die ene dag was het weer onrust en heel hard huilen.

Gisteren de gaviscon voor babies gepakt. Ik ben ervan overtuigd dat J0ela verborgen reflux had, maar hier erkennen ze dat niet en doen ze daar niets mee. Er is hier geen enkele medicatie verkrijgbaar voor babies, zelfs geen simpele gaviscon drankjes.
We zijn met haar naar een andere kinderarts gegaan voor een second opinion maar we kregen een soort van smalend lachje, zo van, ow gut stakkerds, hun eerste kindje, onervaren, het kind heeft gewoon krampjes en dat gaat wel weer over.
Maar wij als ouders wisten het verschil tussen de krampjes (die ze ook heus had gehad) en dit probleem. Toen ze een maand of twee was ben ik begonnen met de reguliere maatregelen tegen reflux (dus eigenlijk altijd overeind-schuin omhoog houden en laten slapen) en van de ene op de andere dag hadden we een ander kindje.
Nu met I.van rekende ik al op reflux. (Ook omdat het toch ook erfelijk schijnt te zijn en bij mij thuis hadden we het volgens mijn moeder ook alledrie) Dus schuine matrasjes enzo heb ik al vrij snel ingevoerd, maar vooralsnog werkt dat niet afdoende. (waarschijnlijk omdat dat klepje van de maag nu nog het minst ver ontwikkeld is, om het even simpel te zeggen)

Het huilen is flink toegenomen de afgelopen dagen. Ik voed hem s morgens bij het wakker worden en zo op het eind van die voeding begint het. Ik houd hem overeind, boertje enz, schuin neerleggen, maar niets helpt. En hoe meer hij huilt, hoe erger het lijkt te worden. Hij wil niet alleen zijn, wil bij ons zijn, gedragen worden, heel licht wiegen.
En het duurt dan uren voordat hij in slaap valt. (gisterochtend zijn we zo van 7 tot half 12 bezig geweest tot hij eindelijk weer sliep)

Vanaf volgende week gaat mijn man weer fulltime werken (afgelopen twee weken werkte hij alleen de middagen) en wat voel ik me schuldig tegenover J0ela.... want als I.van zo overstuur is, dan gaat al mijn aandacht naar hem uit - en dus niet naar haar. Af en toe voelt het voor me alsof ze een broertje heeft gekregen en haar moeder kwijt is.
Er is hier geen opvang voor haar, ik heb geen hulptroepen beschikbaar, geen familie in de buurt.

Dat ik dit allemaal kan tikken, is omdat ze nu wonderlijk genoeg allebei slapen. Ik durf nog niet echt te zeggen dat de gaviscon werkt maar het lijkt er wel een beetje op. Ik weet vanuit de zwangerschap dat het echt onmiddellijk verlichting geeft als je maagzuurremmer inneemt, en ik hoop zo dat dit werkt. Deze hebben mijn ouders uit Frankrijk meegenomen en is ook in Belgie te bestellen.
Ik weet dat het niet aan te raden is om dit op eigen houtje te doen, maar aangezien artsen in NL (en andere landen overigens) al heel snel dergelijke remmers voorschrijven op basis van de ervaringen van ouders, waag ik het er toch maar op.

Ik vind het in elk geval even echt heel erg zwaar, slechte nachten, vrijwel geen mogelijkheid om overdag te slapen, twee kindjes, koken en om over het huishouden en boodschappen zal ik het maar niet hebben. Ik zit heel erg vaak in tranen de laatste dagen.
(en ook nog elke dag 39 graden overigens)

ow en ik heb een draagdoek - en dat vindt hij fijn. Maar tot nu toe is het me echt niet gelukt om hem er goed in te krijgen. Alsof het simpelweg niet past. Ik krijg zijn hoofd er echt niet in. Dus hij hangt er als een zoutzak in en ik moet zijn hoofd vasthouden.

De dubbele wagen komt waarschijnlijk over een ruime week....... dat zal toch wel heerlijk zijn hoor...

dank je wel voor het uitlezen van dit lange bericht ;) voelt heerlijk om het even allemaal neer te zetten.
Laatst gewijzigd door Ana op di sep 04, 2012 7:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Daar gaan we weer (ws reflux)

Bericht door Mare »

Oh wat vervelend voor jou, ik leef met je mee. Dit is ook echt mijn angstz voor onze tweede. Ik hoop dat I.van zich door jouw maatregelen snel beter gaat voelen. De hormonen nu maken het voor jou natuurlijk ook niet makkelijker.

Over het dragen, heb je filmpjes op YouTube gekeken? Verder is het een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen. Heb je geprobeerd zijn nek te ondersteunen met een opgerolde hydrofiel?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Daar gaan we weer (ws reflux)

Bericht door Pauline »

ja die filmpjes op Youtube zijn ideaal. welke doek heb je? als je een foto plaatst kunnen wij misschien nog tips geven over het knopen.
sterkte ermee. Die draagdoek kan je echt een uitkomst bieden denk ik, hoor.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Daar gaan we weer (ws reflux)

Bericht door Emmy »

Oei, wat zwaar voor je... :(
Ik hoop dat het snel wat beter gaat, sterkte!
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4153
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Daar gaan we weer (ws reflux)

Bericht door Gerrie »

Dat klinkt zwaar. Zowel voor jou als je kleine man.
Hopelijkmheb je nu een oplossing gevonden en vinden jullie beide wat meer rust.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Marijn

Re: Daar gaan we weer (ws reflux)

Bericht door Marijn »

Dat klinkt heftig. Hopelijk doet de Gaviscon zijn werk.

Overigens heeft bij ons alleen Sam reflex gehad. Ik was er bij Floor ook bang voor, maar die had nergens last van. Juul vooralsnog ook niet.
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14174
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Daar gaan we weer (ws reflux)

Bericht door jikke »

Ana schreef:Ik vind het in elk geval even echt heel erg zwaar, slechte nachten, vrijwel geen mogelijkheid om overdag te slapen, twee kindjes, koken en om over het huishouden en boodschappen zal ik het maar niet hebben. Ik zit heel erg vaak in tranen de laatste dagen.
(en ook nog elke dag 39 graden overigens)
.


Dit is ook enorm. En lees ik het goed dat jij ook koorts hebt? Is daar al eens naar gekeken? Want als jij je niet lekker voelt voelt hij dat ook aan.
Verder probeer geduld te hebben (zeg niet dat er geen reflux is) maar hij is nog zo klein geef stappen even de kans om te werken (2 weken?). Jammer dat je niemand hebt om terug te vallen is er helemaal niemand waar de oudste even kan spelen?
Laat dat huishouden maar even ramen kunnen echt later gelapt worden, eet simpel en misschien vind ml het niet erg om een keer iets kant en klaars te eten.

ik hoop dat we je er door kunnen slepen. houd ons vooral op de hoogte.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Daar gaan we weer (ws reflux)

Bericht door Ana »

dank voor jullie lieve berichtjes

nee ik heb geen koorts hoor, maar het is hier buiten 39 graden :)

ik heb inderdaad de doek geknoopt volgens de filmpjes op youtube, het is een bykay. maar ik zal door moeten oefenen. (nou is dat niet aanlokkelijk met deze hitte....)

vanmiddag was er nog een vrouw langsgeweest van een organisatie hier voor zwangeren&pasgeborenen, zij is verloskundige en lactatiekundige. Maar ook zij is niet bekend met reflux en haar conclusie over de onrust en het huilen was dan ook, zo is I.van nou eenmaal en hoe eerder je je daarbij neerlegt, hoe meer rust er voor jou en voor hem komt. Tja daar kan ik niet heel veel mee.

Overigens moet ik ook nog even gaan smeren tegen spruw, het deed idd al zeer sinds gisteren. Blijkt dat ze hier gentiaan violet gewoon in de apotheek verkopen. Maar goed ik heb al een soort daktarin gel dus wacht daar nog even mee.

Vandaag is echt een goede dag overigens... heb nu drie keer een beetje gaviscon gegeven en I.van blijft rustig en is te troosten als hij gaat huilen, en hij heeft heerlijk geslapen. (nu maar hopen dat ik dat vannacht niet op mijn dak krijg)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Daar gaan we weer (ws reflux)

Bericht door monika »

zwaar hoor om dat allemaal in je eentje te trekken, ok nu hulp van je man, maar straks is hij weer aan het werk. hopelijk wordt I snel een blijer ventje en vind jij de beste oplossing voor hem.
Het laat weer zien dat een sociaal netwerk zo belangrijk is.
Heb je iemand die af en to een maaltijd voor je wil koken? ik had een chinese collega die van de week opeens belde en 2 heerlijke chinese maaltijden voor ons gekookt had. of een vriendin waar je dochter even kan spelen?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Daar gaan we weer (ws reflux)

Bericht door Ana »

ja ik heb 1 zo'n vriendin hier die graag op J0ela past en J is ook helemaal gek van haar. Dus ik moet daar ook weer even echt aan denken (net als einde zwangerschap, toen heb ik ook wat mensen ingeschakeld)

Koken lukt meestal wel als mijn man thuis is, gewoon zorgen dat alle boodschappen in huis zijn (1x per week een flink lijstje maken en alles plannen - dat werkt echt perfect)

Gisteren was weer een best zware dag, hij had er duidelijk veel meer last van maar de keren dat we Gaviscon gaven, hielp het echt binnen een halve minuut. Dan verandert hij van een roodaangelopen schreeuwend mannetje in een lief ontspannen babietje, en vaak valt hij dan heel snel in slaap.
Gisteravond wilde hij clusteren, maar echt blij werd hij er ook niet van dus dan is het heel vermoeiend, boos aan de borst en boos zonder borst en slapen ho maar.

Vanochtend is hij na de ochtendvoeding gewoon zonder pijn in slaap gevallen in de wipstoel, dus heb niets gegeven, ik bewaar die paar doses wel voor als hij het echt nodig heeft want je mag het natuurlijk niet ongelimiteerd geven op een dag.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: Daar gaan we weer (ws reflux)

Bericht door Floor83 »

Zo herkenbaar! Ik heb echt met je te doen!
Hier had Tyg0 verborgen reflux, kreeg Nexium. Het haalde de scherpe kantjes er af maar bleef veel onrustig en huilen.

Ik heb verder geen tips voor je, maar wil je heel veel sterkte wensen. Probeer inderdaad hulp te krijgen en zelf ook te ontspannen!
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Daar gaan we weer (ws reflux)

Bericht door Ana »

Update!
Inmiddels zijn we anderhalve week verder. Veel alleen geweest met de kindjes, een paar erg slechte momenten gehad maar al met al heb ik het gevoel dat ik er langzaamaan wel wat handigheid in krijg.

J0ela raakt niet meer overstuur van haar huilende broertje en dat scheelt al zo ongeveer de helft!
En I.van is niet meer voortdurend onrustig. Hij kan echt flinke stukken slapen overdag, waardoor ik echt veel meer lucht krijg dan ik met J0ela ooit heb gehad.
Wel is het zo dat hij eigenlijk altijd huilt als hij wakker is. Maar soms zijn er dagen dat dat echt zomaar een stuk minder is.
Af en toe geef ik Gaviscon, als hij erg krijst, als ik merk dat hij dan ook melk teruggeeft en die zurige lucht uit zijn mond ruik. En dat helpt hem dan echt. Maar al met al is het lang niet zo erg als dat het bij J0ela is geweest. Misschien ook omdat ik veel eerder ben begonnen met schuine matrasjes e.d.

Wandelen zit er helaas nog niet in want de dubbele wagen is er nog altijd niet. Daar baal ik enorm van maar het is niet anders. De draagdoek is me nog niet goed gelukt en het was te heet om veel te oefenen!

Dus - mijn update is dat het een stuk beter gaat en een stuk minder erg is dan ik dacht.
I.van is een lieverdje, weer heel anders dan mijn dochtertje was, en ik vind hem echt te schattig, zoals hij me aankijkt met die enorme ogen, de gezichten die hij allemaal maakt... Het kleine is er alweer af eigenlijk, heel snel gegaan, maar hij groeit dus ook echt als kool.

dank voor jullie meeleven!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Marjo

Re: Daar gaan we weer (ws reflux) upd 4/9

Bericht door Marjo »

Fijn dat het beter gaat en petje af want als ik je verhaal lees is het nog steeds erg pittig voor je! Dus super dat je die stijgende lijn ziet.
En wat balen dat je je wagen nog niet hebt :evil: . Waar loopt dat mis?
Plaats reactie