Vannacht hadden we hier dieren op bezoek

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Vannacht hadden we hier dieren op bezoek

Bericht door Floor83 »

Vannacht hebben we heel wat dieren op bezoek gehad: een zebra, reuze schildpad, konijn, aap en spinnen. Vanmorgen ook nog een giraf en olifant. Rutger en ik zagen ze natuurlijk niet maar volgens Sophie zaten ze in haar kamer en op de overloop.

Nadat ze een tijd wakker bleef hebben we haar tussen ons in gelegd. Ze bleef maar vol houden dat er een reuze schildpad op de overloop was.

Ze is nu een paar dagen ziek, heeft impetigo (krentenbaard) op haar wang, buik en arm. Hierbij heeft ze ook koorts. Het leek dus wel of dat ze aan het ijlen was door de koorts, maar ze had maar 38.3 Vanmorgen was ze echt nog bang dat de zebra op haar kamer was.

Morgen ga ik denk ik maar de huisarts bellen dat het niet opknapt. De uitslag wordt alleen maar meer ondanks de ab-zalf en de koorts blijft ook (sinds woensdag). Hebben jullie hier ervaring mee?
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Vannacht hadden we hier dieren op bezoek

Bericht door Liesje28 »

Joas heeft al een paar weken een slang onder zn bed. Bijna elke avond doe ik ritueel het raam open om de slang het raam uit te gooien en dan roepen we samen hard "BOE!" Weg slang!" en dan sluiten we samen het raam goed af en durft ie meestal daarna weer te slapen. Soms duurt het echt langer en kan hij zelfs huilen van het bang zijn. Definitieve oplossing nog niet gevonden...
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Vannacht hadden we hier dieren op bezoek

Bericht door Emmy »

Ik heb alleen maar ervaring met krentenbaard, orale antibiotica was de truc om het te verhelpen aangezien het zalfje het hem niet werd (moest binnen 2 dagen aanslaan). Snel naar de huisarts dus!
wennetje

Re: Vannacht hadden we hier dieren op bezoek

Bericht door wennetje »

Hier impetigo op billen (heet dan kinderzeer), zalfje werkt wel maar zodra ik stop komt het terug. Orale AB heeft daarin niet geholpen, behalve dat het toen wel 2 weken weg bleef. Maar impetigo op buik en arm? En met koorts? Dat ken ik niet en de impetigo die ik ken reageert heel snel op de Fucidin zalf dus lijkt dan toch wat anders.

Dieren zien is wel vrij gebruikelijk. Mijn nichtje durfde nooit de gang in bij mijn ouders omdat daar een koe stond. Joris heeft iets met bijen en vroeg laatst ook waar de koe was gebleven, die was vlak daarvoor nog in zijn kamer.
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: Vannacht hadden we hier dieren op bezoek

Bericht door Floor83 »

wennetje schreef:Hier impetigo op billen (heet dan kinderzeer), zalfje werkt wel maar zodra ik stop komt het terug. Orale AB heeft daarin niet geholpen, behalve dat het toen wel 2 weken weg bleef. Maar impetigo op buik en arm? En met koorts? Dat ken ik niet en de impetigo die ik ken reageert heel snel op de Fucidin zalf dus lijkt dan toch wat anders.

Dieren zien is wel vrij gebruikelijk. Mijn nichtje durfde nooit de gang in bij mijn ouders omdat daar een koe stond. Joris heeft iets met bijen en vroeg laatst ook waar de koe was gebleven, die was vlak daarvoor nog in zijn kamer.
Impetigo kan overal op het lichaam voorkomen en ook gepaard gaan met koorts. Alleen de zalf doet niet genoeg.

Wat de dieren betreft, ik ken het helemaal niet van haar. Ze was er ook zo van overtuigd dat er een schildpad op de overloop zat, ze wees er ook naar. Net zoals de zebra. We hebben dat nog nooit meegemaakt van haar. Ik had gehoopt dat ze net even ging slapen, ze ging samen met haar vader in ons bed liggen. Papa sliep, maar zij niet.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
m-v-Lara/Ilse
J&J SANTORINI
Berichten: 2144
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:14 pm

Re: Vannacht hadden we hier dieren op bezoek

Bericht door m-v-Lara/Ilse »

Ik zou toch even overleggen met de huisartsenpost geloof ik.
Het kunnen ook hallucinaties zijn van de koorts.
Ziet ze overdag ook dingen?
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Plaats reactie