Ik heb de afgelopen twee jaar ook heel wat gesprekken gehad met een psycholoog (vanwege mijn negatieve denken en zelfbeeld, wat mij en m'n ontwikkeling enorm in de weg zat), maar die hielpen maar niet. Net als jij wíst ik het allemaal wel, maar vóelde ik het niet zo. Ik wíst wel dat de meeste mensen niet negatief over mij denken, maar zo vóelde het ondanks dat weten wel.
Op een gegeven moment heb ik een paar gesprekken gehad met een coach en pas na een sessie, waarbij we naar mijn vroege jeugd zijn gegaan, is eindelijk het gevóel anders geworden. Het was geen hypnose, maar zo'n sessie waarbij je in gedachten steeds verder terug gaat, totdat je bij het punt komt waar het 'mis' is gegaan. Om een lang verhaal kort (en een tikkeltje zweverig

) te maken, ik moest het kind in mezelf bedanken, maar zeggen dat het nu oké was en dat ik zonder m'n oude overlevingsstrategieën verder kon. Die sessie heeft echt zoveel veranderd!!!! Ik werd 'wakker' en voelde dat ik kilo's lichter was geworden.
Waarom schrijf ik dit ook alweer? Oh ja, misschien moet je niet met een psycholoog, maar met een NLP-coach praten?