Wel in lengte groeien maar niet in gewicht

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Wel in lengte groeien maar niet in gewicht

Bericht door niekje »

Jasper staat nu al een maand of 8-9 stil in gewicht, hij is in die tijd wel 7-8 cm gegroeid, de laatste tijd klaagt hij vaker over buikpijn, heeft weinig tot geen eetlust met name 's avonds, soms ook tussen de middag en hij slaapt overdag vaak nog een urrtje of 2 vraagt zelf ook of hij naar bed mag, terwijl hij voorheen nauwelijks nog sliep overdag, het liefst hangt hij ook de hele dag op de bank als hij niet naar de peuterspeelzaal is of als ik weg ben met hem....

Op vakantie heeft hij ook een keer of 4 gespuugd in de auto, wat we vonden lijken op eventueel wagenziekte maar hier thuis heeft hij nergens last van in de auto..

Zijn ontlasting is vaak wat aan de breierige kant en dat dan paar keer per dag, vandaag had hij ook wat koorts/verhoging en hoofdpijn...

Ik ga deze week eens bijhouden wat hij allemaal eet en drinkt en kijken hoe zijn fitheid is en als het deze week niet verbetert dan wil ik toch eens naar de huisarts gaan, eens kijken wat zij ervan vind/denkt...

Weet ook niet wat normaal is wat de ongeveer "moeten" groeien op deze leeftijd

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Suuz

Re: Wel in lengte groeien maar niet in gewicht

Bericht door Suuz »

Denk dat de huisarts een goed idee is. Zou evt een parasiet in de ontlasting zitten. Daar kan de ontlasting brijig maken en de groei in gewicht verminderen. Ook eetlust kan minder zijn. Ook kan je sneller ziek worden omdat de darmflora minder goed werkt dus vatbaarder ervoor.

Sinds de behandeling van mijn zoon (weekje meds) is hij enorm aangekomen in gewicht. Maar meer eten doet hij niet. ;) Dus eten die hij eet word beter opgenomen.

Echter in lengte groeien en niet in gewicht kan ook best wel voorkomen dat heeft mijn dochter die is een stuk of 4/5cm gegroeid in de lengte maar gewicht blijft steken op 10,2 kilo. Nu bij 92cm
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8684
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Wel in lengte groeien maar niet in gewicht

Bericht door Ilse501 »

Dat soort dingen (behalve de koorts) duidt hier meestal op parasieten in de darmen. Even bij de huisarts om een ontlastingsonderzoekskit vragen, 3 dagen scheppen, opsturen en een week later de uitslag horen. Speelt hij veel in zandbakken bijvoorbeeld? Daar zitten ze vaak in, omdat er katten en zo in plassen en poepen. Die rotbeestjes zitten ook vaak gewoon in je huis, op de wc. Een keer de handen niet wassen is al genoeg om te besmetten.

Ik heb ze hier voor de 4e keer op rij weer in huis volgens mij. J oris is moe, niet te genieten en eet erg slecht. Hij ziet er ook slecht uit met dikke wallen onder zijn ogen, terwijl hij toch genoeg slaapt. Toen we 3 jaar geleden voor het eerst ontdekten dat hij parasieten had en net een pfeiffer-infectie doorgemaakt had, werd meteen duidelijk waarom hij zo moe was, snel boos om alles en niet tot nauwelijks groeide (idd wel in lengte en niet in gewicht). Na een zware kuur is hij enorm opgeknapt en heeft zelfs in de afgelopen jaren (tussentijds nog 2x een parasieteninfectie gehad en nu dus vermoeden van de 4e keer) zijn groei-achterstand ingehaald. Van klein voor zijn leeftijd is hij naar gemiddeld gegaan.

P ieter heeft ook bijna een jaar stilgestaan in gewichtsgroei (wel inclengte een flink stuk erbij), maar hij is de afgelopen maanden ineens 2 kilo gegroeid. Ik heb hem een tijd alleen maar maïsbrood gegeven, omdat ik sterk het vermoeden had dat hij niet goed tegen gewoon volkoren brood kon. En hij is dus sindsdien gegroeid. Inmiddels eet hij weer gewoon brood. Eens kijken wat dat nu met zijn groei/gewicht doet.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12556
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Wel in lengte groeien maar niet in gewicht

Bericht door monika »

goed idee om uit te zoeken wat er aan de hand is. Het kan inderdaad ook gerelateerd zijn aan allergien.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie