Nadí, vanaf 2,5 jaar al ontzettend zindelijk, heeft de laatste tijd 'plasongelukjes'. Ze zegt dan zelf (lees: praat ons na) dat ze zo aan het spelen was dat ze het niet door had, of dat ze het te laat voelde.
Zou het een kleine terugval kunnen zijn of een aandachtsding?
Er is natuurlijk veel gebeurd de laatste tijd: broertje geboren in mei, op vakantie naar het buitenland wat we nog nooit hadden gedaan, ik ben weer gaan werken, mijn moeder een ongeluk gehad waardoor ik heel veel bij mijn moeder moet zijn om dingen te regelen én waardoor ze een extra dag naar kdv gaat (moeder paste altijd op haar).
Hmmmm, zoals ik het nu uitschrijf denk ik dat ik zelf het antwoord al heb gegeven.
Alleen, hebben jullie tips?
Regressie?
Regressie?
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Re: Regressie?
Als je gelijk hebt, dan zou het een aandachts'ding' kunnen zijn.
Mijn tip is dan om er zo weinig mogelijk aandacht aan te geven, geen woorden aan vuil maken. Gewoon, hup, schone kleren, troep opruimen en klaar en op een ander moment een andere vorm van aandacht geven waar ze wèl om vragen mag: boekjes lezen, spelletje doen, samen 'de afwas' doen, net waar haar interesse naar uit gaat.
Mijn tip is dan om er zo weinig mogelijk aandacht aan te geven, geen woorden aan vuil maken. Gewoon, hup, schone kleren, troep opruimen en klaar en op een ander moment een andere vorm van aandacht geven waar ze wèl om vragen mag: boekjes lezen, spelletje doen, samen 'de afwas' doen, net waar haar interesse naar uit gaat.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Ik zou voor de zekerheid ook even na laten kijken op blaasontsteking. Dat is hier eigenlijk altijd de reden voor een terugvalletje... Ze hoeven daar geen last van te hebben.
Is het dat niet, dan sluit ik me volledig aan bij Mireille
Is het dat niet, dan sluit ik me volledig aan bij Mireille
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
- LauramvAnneenLisa
- J&J MAURITIUS
had hier ook zo iets destijds met lisa. ben toen weer een stickersysteemm begonnen, elke droge dag een sticker, veel stickers = pannekoeken eten.
probleem was over en kwam niet meer terug.
was een makkelijke manier van wat extra aandacht
probleem was over en kwam niet meer terug.
was een makkelijke manier van wat extra aandacht

Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)