Vervolg Danique en heupdysplasie

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Vervolg Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

De operatie van Danique is al ruim een half jaar geleden en inmiddels loopt en rent ze weer volop. Toch gaat het nog niet zoals het zou moeten. Tijdens de controle eind juni bij de orthopeed gaf de orthopeed aan dat de kracht in haar beentjes rond de zomervakantie zeker verbeterd moeten zijn. Danique durfde/ kon toen nog niet goed kracht zetten met haar beentje.
Helaas is het onveranderd. Danique ontziet vooral haar linkerbeen heel erg. Of ze er geen kracht mee kan of mee durft te zetten, dat weet ik niet.
We gaan nu dus toch maar naar een fysio met haar. Hopelijk is het alleen niet durven en moet ze weer vertrouwen krijgen. Foto's waren in juni goed, daar twijfel ik ook niet aan.

We zijn er dus nog niet klaar mee helaas....

En dan moet ze binnenkort ook nog voor buisjes plaatsen en neusamandelen verwijderen naar het ziekenhuis... Ik heb 1 oktober een uitgebreide afspraak met de anesthesist staan om te bespreken hoe het met de narcose moet gaan. Vorige operatie is dat niet goed gegaan, Danique heeft toen enorme spiertrekkingen gekregen wat steeds terugkwam. Ze heeft toen een week lang valium gebruikt. Het leek toen heel erg op een epileptische aanval, ook ogen draaiden soms weg.
IK zie dus ook als een berg tegen die narcose op, ben benieuwd wat de anesthesist dan zegt. Voorlopige datum voor de ingreep is woensdag 3 oktober.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Ves

Re: Vervolg Danique en heupdysplasie

Bericht door Ves »

Wat een lange nasleep... ik hoop echt dat de fysio wat voor jullie kan betekenen.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Vervolg Danique en heupdysplasie

Bericht door Dorien »

Jeetje Miranda, wt een zorgen toch....
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13316
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: Vervolg Danique en heupdysplasie

Bericht door Gootje »

Wat jammer dat het niet vanzelf is weggetrokken. Is de verwachting wel dat de fysio het kan oplossen en hoe lang dat duurt? En de bijwerkingen van de narcose klinken erg naar, wat zul je geschrokken zijn. Hoop dat dat niet weer gebeurt.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: Vervolg Danique en heupdysplasie

Bericht door debby »

he bah wat loop het toch anders dan je gehoopt had.
wat een zorgen weer om je meiske!
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Vervolg Danique en heupdysplasie

Bericht door Miranda »

Gootje schreef:Wat jammer dat het niet vanzelf is weggetrokken. Is de verwachting wel dat de fysio het kan oplossen en hoe lang dat duurt? En de bijwerkingen van de narcose klinken erg naar, wat zul je geschrokken zijn. Hoop dat dat niet weer gebeurt.
Dat is de verwachting inderdaad wel momenteel. Ik heb ook echt niet het idee dat het niet goed zit. Ze loopt zoveel beter dan in januari.
Hoelang het duurt kan ze niets over zeggen. Ligt ook aan of Danique het niet durft of dat de spieren te slap zijn.

En die bijwerkingen van de narcose waren echt niet grappig. IK ben mij daar toen echt rot geschrokken. Daarom zijn we uiteindelijk ook nog een dag extra gebleven. De KNO ingreep zelf zie ik niet tegenop maar alles rondom narcose wel.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: Vervolg Danique en heupdysplasie

Bericht door juudje »

Phoe wat een zorg. Hopelijk lukt het met fysio haar uit te dagen meer te doen en haar spieren te versterken.
En die narcose was voor die ingreep van haar heupen ook erg lang, maar voor buisjes en amandelen is hij veel lichter en korter. Waarschijnlijk zal ze daardoor geen of veel minder last van bijwerkingen hebben. Hier worden de amandelen in een mini ok op de kinder afdeling gedaan en is zeer kort (max 5 minuten). Maar met buisjes op de grote ok, maar dan nog is het max 10 minuten. Ben benieuwd wat de anesthesist zegt.
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Vervolg Danique en heupdysplasie

Bericht door Eve71ne »

Nou ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet hoor. Hopelijk kan de anesthesist je een beetje geruststellen.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Plaats reactie