Zucht. Over doorslapen. Upd 8/9

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Zucht. Over doorslapen. Upd 8/9

Bericht door Ester »

Even een klaagberichtje hoor. En laat ik voorop stellen dat Sjoerd overdag een heerlijk kind is, altijd vrolijk en heel makkelijk. Maar die nachten....

Ik ben met 3 vriendinnen en 1 collega ongeveer tegelijk bevallen. Tussen het oudste en jongste kind zit 2 maanden.

Kind 1 sliep door met 7 weken, net als haar broer en zus destijds deden
Kind 2 sliep door met 3 weken en is sindsdien geen enkele keer meer wakker geworden 's nachts
Kind 3 sliep door met 3,5 maand
Kind 4 sliep door met 8 weken.

Op het laatste kind na krijgen ze allemaal borstvoeding, allemaal op verzoek en is het doorslapen niet afgedwongen.

Nu mijn kind. Zal ik afgelopen nacht schetsen? Ik ben om 21.30 naar bed gegaan. Sliep nog net niet toen Sjoerd om 22.00 wilde drinken. Nadien geslapen tot 01.00. Sjoerd gevoed. Vervolgens was hij klaarwakker tot 03.00. Ik ook, want ik ben dan steeds bezig met hem terugrollen wanneer hij is omgerold, anders kan hij niet slapen en zelf terugrollen kan hij nog niet. Om 03.15 ben ik in slaap gevallen tot 04.30, toen had hij weer honger. Daarna nog van 05.00 tot 6.15 kunnen slapen, toen was Famke wakker.
De laatste weken genomen is dit een heel gemiddelde nacht. Daarvoor sliep hij wel beter.
Het frustreert me zo. Wat doen wij is vredesnaam fout dat we wéér zulke beroerde nachten hebben? Onze baby's worden in de loop van de eerste maanden eerder steeds vaker wakker per nacht, dan minder vaak. Doorslapen hoeft echt nog niet van mij, maar het contrast met de baby's van mijn vriendinnen is zo wel heel groot, en dat is echt frustrerend.

Bedankt voor het lezen, ik moest even m'n ei kwijt
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door kaatje71 »

herkenbaar hoor, hier ook alle drie slechte slapers als baby. De eerste 2 sliepen met anderhalf wel goed, zou al heel mooi zijn als de derde dat ook ging doen.
Ik lees hier ook vaak dat kinderen niet goed slapen. En dan is het toch een beetje gedeelde smart.....
Ik wil eigenlijk helemaal niet weten dat er kinderen zijn die al snel goed slapen ;-)
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5775
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Nancy »

Troost het je dat ook kinderen die jong doorslapen, opeens weer 's nachts wakker kunnen worden? Milou sliep ook door met een maand. Maar met 6 maanden was dat voor anderhalf jaar afgelopen.

Knuffel voor jou, het is niet altijd even makkelijk.

Wat wij vaak deden was de nacht verdelen. Niet heel strikt, maar het kwam er op neer dat ik meestal de eerste paar uur voor mijn rekening nam, en de 2e helft van de nacht voor Tijs was. Op het voeden na natuurlijk, maar alleen voeden is niet zo vermoeiend. Hij nam daarna de kleine mee naar beneden zodat ik even een paar uur ongestoord kon slapen.

Soms waren ze zo in slaap en kon hij ook slapen. En soms duurde het inderdaad een uur of langer. Dan had hij pech (en ik rust). Gedeelde smart is halve smart. En ook als je niet buitenshuis werkt, moet je overdag wel weer paraat staan.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4153
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Gerrie »

Lijkt me heel naar en frustrerend.
Ik zou het zeker niet bij jezelf zoeken.
Elk kind is anders, maar misschien zit er iets erfelijks in?

Hanna en Esther hebben we met 6 maanden laten huilen, na 2 nachten sliepen ze door, maar ze kwamen toen ook nog maar om 1 voeding 's nachts rond 03:30.
Mirjam sliep met 3,5 maanden door zonder gepush.
En nog steeds zijn het goede slapers. Qua karakter lijken Esther en Mirjam op elkaar en is Hanna heel anders, maar qua slapen veloopt het hier op soms inslapen na al jaren probleemloos. En ja/nee daar hebben wij dus niets voor hoeven doen.


Ik lees dan ook vol meeleven jouw verhaal, het lijkt me zo heftig, zo vermoeiend.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Mamarielle
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:16 pm

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Mamarielle »

je mag best even klagen hoor, en ik zucht met je mee :wink:
In heel veel dingen lijken onze jongens op elkaar, en helaas ook wat betreft het slapen. Ook Aron wordt nog vaak wakker 's nachts, in ieder geval 3 keer, maar meestal wel vaker. En als ik pech heb is hij ook om 6 uur al wakker.
Natuurlijk zou ik het veel fijner vinden als hij wat langer dan 2 uur achter elkaar zou slapen maar gelukkig kan ik er wel goed tegen. Het scheelt dat hij in een co-sleeper naast me ligt (waarom had ik dat bij de anderen nog niet vraag ik me weleens af) en ik heb me er ook op ingesteld. Het komt ooit wel weer goed, Lucas en Jonathan zijn nu ook hele goede slapers. Bij hen hebben we de nachtvoedingen wel bewust af moeten bouwen en ik verwacht dat we dat bij Aron ook wel weer (moeten) gaan doen.
Ik vraag het ook weleens af hoor hoe het nu kan dat al onze jongens dit zo doen (en ook juist in de loop van het eerste jaar steeds vaker wakker worden i.p.v. minder vaak), en ook dat je om je heen verhalen hoort van kinderen die heel snel doorslapen.
Ik weet het niet, ik weet wel dat het ooit weer goedkomt en daar hou ik me maar aan vast.
Jij ook sterkte ermee, geniet er dan maar extra van dat hij overdag zo goed slaapt, en hopelijk gaat hij 's nachts ook snel wat beter slapen! Zie je er tegenop om weer aan het werk te gaan of heb je er juist al wel weer zin in?
Hanne

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Hanne »

Espen wordt sinds zijn geboorte minimaal 4 keer per nacht wakker. Wij hebben een slaaptraining met hem gedaan, wij hebben hem laten onderzoeken door diverse kinderartsen. er mankeert niks aan hem, wij doen alles goed. dus ik weet het niet. ik ben dood, dood, doodmoe. hij huppelt vrolijk rond.
het is een ontzettend slim mannetje. kinderarts vertelde dat hoogbegaafde kinderen vaak slechte slapers zijn. er is iig heel veel gaande in dat koppie. twee nachten geleden riep hij heel hard in zijn slaap: "I like to move it". dat vind hij een prachtig liedje. dus dat werkt allemaal door s nachts.
maar ik zou er een lief ding voor geven dat hij doorsliep. ik herken daarom altijd de moedeloosheid van ouders met slechtslapende kinderen en het onbegrip van veel mensen met goedslapende kinderen. want de ouders van slechte slapers moeten wel wat fout doen............ niet dus.
Ilse

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Ilse »

Hier ook twee slapers die veel wakker worden/werden. Merel slaapt nu sinds haar 4e goed. Eigenlijk sinds ze naar school gaat. Wat hanne zegt klopt. Bij merel in de klas hebben nagenoeg alle kindjes slecht geslapen. Sofie slaapt wel beter dan merel, maar die slaapt ook in een co-sleeper, dan slaap ik toch half als ik voed en ze slaapt gelijk weer door
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5056
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Hemmie »

Abel slaapt op het moment best aardig (maar ik weet dat dat zo weer kan omslaan), maar ik herken het zeker van de andere 2. Maar volgens mij is het echt niet abnormaal, wel vervelend. Ik denk dat je er ook weinig aan kuntdoen. Accepterenn en er het beste van maken.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6306
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door drus »

Hanne schreef: maar ik zou er een lief ding voor geven dat hij doorsliep. ik herken daarom altijd de moedeloosheid van ouders met slechtslapende kinderen en het onbegrip van veel mensen met goedslapende kinderen. want de ouders van slechte slapers moeten wel wat fout doen............ niet dus.
Zo herkenbaar, wij hebben ook slechte slapers. Het is dat ik na 2 kinderen inmiddels weet dat zo rond 3,5 jaar het beter gaat...... dat ik me er nu niet meer druk over maakt. Maar het is doodvermoeiend. Ik heb dus ook opgegeven dat ze in hun eigen bed slapen, hupsakee, tussen ons in en we slapen allemaal weer door. Ik doe dat omdat ik weet dat ze dus op een gegeven moment wel in hun eigen bed gaan slapen....

Heeel veeeeel sterkte, het is zooooo frustrerend als andere kinderen wel doorslapen!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Chantal »

balen hoor... zo vaak wakker.
even tegen het rollen in bed, een safe-t-sleep. mark slaapt er al maanden in, en chris heeft er ook een tijd ingelegen.
mark kan nu zo'n 4 maanden van rug naar buik draaien, maar andersom nog steeds niet!
echt een uitvinding hoor.
sterkte en succes!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9556
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door muppet »

ook hier veel herkenning. Anouk sliep pas door met 2,5 jaar (en wilde vanaf 2 geen nachtvoeding meer, dus daar lag het ook niet aan) en wordt gemiddeld nog steeds 1x per week wakker. Eline slaapt nog niet door, drinkt nog 2x 's nachts met ook wel nachten met 3x. De laatste week gaat het weer wat beter, maar dat kan ook zo weer omslaan. Soms is ze 's avonds heel erg wakker, maar ook 's nachts komt het regelmatig voor dat ze pas na 1 1/2, 2 uur weer verder slaapt. Zelf in slaap komen kan ze trouwens ook (nog) niet, begint nu sporadich te komen. Eline heeft helemaal in het begin een aantal nachten door geslapen, maar dat heeft absoluut niet doorgezet. Ik probeer er maar zo veel mogelijk op te vertrouwen dat het net als bij Anouk vanzelf goedkomt.

Succes meis, je doet heus niets fout, maar je valt helaas in de 50% groep met slechte slapers.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Miep »

Heel herkenbaar en inderdaad heel zwaar. Met W illemijn hebben we het ook moeilijk. Meestal slaap ik niet langer dan 2 uur achter elkaar. Als ze wakker wordt, is haar voeden de snelste weg om weer in slaap te vallen, meestal.... Soms zijn we 2 uur bezig voordat ze eindelijk rustig is. A bel sliep na 7 weken door en heel snel het klokje rond. Maar hij is vanaf anderhalf jaar 's nachts gaan spoken. Ik kan nu voorzichtig zeggen dat de nachten met hem wat beter gaan. Ik blijf hoop houden dat het ooit beter wordt maar ook ik word er wel eens moedeloos van vooral als ik alleen maar positieve verhalen hoor (en al helemaal als de borstvoeding dan de schuld krijgt). Sterkte!
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Sietske

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Sietske »

Ik heb de eerste weken de illusie gehad dat we nu eindelijk een baby hadden die wel al op een beetje leuke leeftijd zou gaan doorslapen (Gijs en Sil waren allebei 1,5 jaar voor ze gingen doorslapen). Helaas wordt Tos ook steeds vaker wakker. De afgelopen weken zo ongeveer iedere twee uur. Gelukkig slaapt hij na een kort slokje wel weer verder. Dat uren wakker zijn met je kind is echt slopend.

Je schrijft dat je hem steeds terug moet rollen omdat hij dat nog niet zelf kan. Is het een optie om te voorkomen dat hij gaat rollen door een opgerolde hydrofielluier tegen zijn zij te leggen? Dat doe ik bij Tos ook omdat ik bang ben dat hij, als hij rolt, met zijn gezichtje tussen zijn en mijn matras komt.
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11975
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door MarietteD »

Lees de No Cry Sleep Solution ("Lekker slapen zonder huilen"): je beseft dan des te meer hoe normaal het is en leest liefdevolle tips om het bij te sturen. S is nog jong hoor! En sommige tips kun je nu alvast toepassen, zodat hij gemakkelijker leert doorslapen als het daar tijd voor is.

Laat je niet gek maken door alle verhalen hè? Misschien als je het wat meer los laat dat je het ook minder erg vindt om eruit te gaan 's nachts. Ik ervaarde het telkens als een nederlaag als ik weer ging voeden ("weer niet gelukt!") maar dan maak je jezelf alleen maar gekker... Als e dat loslaat en eraan toegeeft kost het ook minder energie.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Truus »

Tsjonge, weer een slechte slaper. Of vaak wakker-worder. Het lijkt wel alsof als het in een gezin is, alle kinderen het hebben, als ik jullie verhalen zo hoor. Slapen jullie zelf als ouders normaal gesproken wel 'door'? Of zit er iets erfelijks in?
Pfff. Ik word al moe als ik lees hoe veel jullie wakker zijn. Ben weet even extra blij met mijn meestal goede slapertjes.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door monika »

troost je Jort ging pas een beetje behoorlijk slapen toen hij 2 was. Lees niet vaker dan 2x mama nodig hebben. Sinds hij 6 is heeft hij mij de meeste nachten niet nodig, maar ik moet toegeven dat hij meestal in het grote bed slaapt als manlief in de nachtdienst zit.
als het familiair is dan heb ik nog even voor nr 2 doorslaapt. Tegen die tijd heb ik opvliegers die me wakker houden. :oops:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Miranda »

Ik heb 1 goede slaper en 1 slechte slaper. Marit was echt een voorbeeldig kind waar menigeen jaloers op was. Met 7 weken maakte ze nachten van 23:00 - 6:00 uur. Niet veel later sliep ze door tot 8:30. En nog is ze een goede slaper, Marit slaapt eigenlijk altijd het klokje rond (+ nog een half uurtje ongeveer). Gaat ze later naar bed, dan is ze 's morgens later wakker.

Danique is een heel ander kind: vanaf begin vaak en veel wakker en nee, leuk was het echt niet. Ik was voor mijn gevoel meer dan de halve nacht met haar bezig. Voeden was meestal de snelste manier om allemaal weer te kunnen slapen.
Na de operatie dit voorjaar werd het veel erger en was ze ook echt in paniek. Nu we met haar naar een homeopaat gaan gaat dat weer beter. Ze wordt nog regelmatig wakker maar is niet meer zo in paniek. Meestal slaapt ze bij ons in bed weer verder. Ik heb mij er ook enorm druk om gemaakt maar dat doe ik niet meer. Ik vind het echt nog niet leuk maar ik weet wel dat we allemaal de meeste rust krijgen als ze bij ons verder kan slapen. Anders blijf ik heen en weer lopen.....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Mare »

Ik snap de frustratie als je anderen over hun 'voorbeeldige' kinderen hoort. Er waren zat mensen die mij het gevoel gaven dat mijn kind niet normaal is. De nachten waren zwaar en hij slaapt nog steeds niet door, maar het gaat al veel beter dan wij hadden kunnen dromen.
Ik dacht er altijd aan dat ik ook een hele slechte slaper ben en dat hij gewoon nog moet leren zich 's nachts zelf te vermaken. Ook heeft een artikel op bv.com mij geholpen in te zien dat het relatief normaal is.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Ester »

Dank meiden, ik kan weer relativeren.
Natuurlijk weet ik dat het heel gewoon is dat een kind van 4 maanden nog niet doorslaapt en dat er vele andere moeders in mijn schuitje zitten. 't is gewoon even frustrerend dat nu net de kinderen van mijn vriendinnen het zo goed doen 's nachts (al vind ik het heel fijn voor hen hoor!). Dat die ene 'slechte' slaper van de 5 nou net bij mij geboren is, haha.

@nancy: we wisselen de nachten ook af, alleen is bij ons de verdeling vaak dat ik Sjoerd doe en Gertjan Giel en Famke. Op sommige nachten heb ik dan geluk :)
@marielle: Sjoerd slaapt ook in de co-sleeper, maar vannacht heb ik hem voor het eerst in zijn eigen bed gelegd. Als hij 's nachts een tijd wakker is, huilt hij niet ofzo, is gewoon wakker. En ik dus ook. Als hij dat op zijn eigen kamer doet, kan ik in elk geval gewoon slapen en hoor ik het vanzelf wanneer hij het zat is en weer omgerold wil worden. Ging goed vannacht, volgens mij heeft hij tussen de voedingen steeds geslapen. én ik heb uitgeslapen tot half 10 dus ik kan er weer helemaal tegen!
@chantal: kan zo'n safe t sleep ook bij buikliggers gebruikt worden denk je? Sjoerd slaapt dus op z'n buik en kan zich nu omrollen naar z'n rug, maar niet terug.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Jettepet

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Jettepet »

Ik geloof niets van je vriendinnen. :wink:
Ik kwam het gisteren weer ergens tegen, de meeste ouders "liegen" over het doorslapen van hun kinderen.
Het is ook zo ongeveer de meest gestelde vraag over baby's: slaapt hij/zij al door? Nee, so what?

Misschien kun je het een beetje relativeren zo? De nachten zullen er helaas niet minder zwaar door worden.
Sterkte!
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Chantal »

weet ik eigenlijk niet.. in de praktijk kan het wel natuurlijk. maar weet niet of het dan nog veilig genoeg is.
heb je een aerosleep?(of heb ik daar alweer overheen gelezen, weet het ff niet meer). dat voelt alweer een stuk veiliger als hij op zijn buik ligt.

even de officiele site van safe-t-sleep mailen met deze vraag?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Ester »

Chantal schreef:weet ik eigenlijk niet.. in de praktijk kan het wel natuurlijk. maar weet niet of het dan nog veilig genoeg is.
heb je een aerosleep?(of heb ik daar alweer overheen gelezen, weet het ff niet meer). dat voelt alweer een stuk veiliger als hij op zijn buik ligt.

even de officiele site van safe-t-sleep mailen met deze vraag?
'k was gisteren op de verjaardag van een vriendin en had het daar over het rolprobleem. Een buurvrouw van haar had nog een safe t sleep liggen, dus die heb ik meegenomen om te proberen. Gaat prima met een buikslaper, hij kan nog gemakkelijk zijn bovenlijfje omhoog duwen, maar dus niet meer omrollen. Vannacht was hij alleen 2x wakker voor een voeding, verder heerlijk geslapen. Blijkbaar geeft het hem zelf dus ook rust dat hij niet zo veel kan bewegen.
Bedankt dus voor de tip!
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5775
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Nancy »

Ester schreef:
Chantal schreef:weet ik eigenlijk niet.. in de praktijk kan het wel natuurlijk. maar weet niet of het dan nog veilig genoeg is.
heb je een aerosleep?(of heb ik daar alweer overheen gelezen, weet het ff niet meer). dat voelt alweer een stuk veiliger als hij op zijn buik ligt.

even de officiele site van safe-t-sleep mailen met deze vraag?
'k was gisteren op de verjaardag van een vriendin en had het daar over het rolprobleem. Een buurvrouw van haar had nog een safe t sleep liggen, dus die heb ik meegenomen om te proberen. Gaat prima met een buikslaper, hij kan nog gemakkelijk zijn bovenlijfje omhoog duwen, maar dus niet meer omrollen. Vannacht was hij alleen 2x wakker voor een voeding, verder heerlijk geslapen. Blijkbaar geeft het hem zelf dus ook rust dat hij niet zo veel kan bewegen.
Bedankt dus voor de tip!
He wat goed!
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13431
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Chantal »

oh goed zeg!! ja hier geeft het ook veel rust hoor.. mark ligt er nu al een maand of 4 in geloof ik.
hopelijk blijft hij zo lekker slapen zonder dat gerol van hem! (is gerol een woord?)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: Zucht. Over doorslapen

Bericht door Ester »

Wat kan het leven met een baby in een paar weken veranderen... Sjoerd slaapt nu een week of 3 in de Safe-to-sleep en heeft inmiddels een middel van de homeopaat gehad voor zijn onrustige darmen. Sindsdien is zijn poeppatroon sterkt verbeterd en is hij lijfelijk rustiger. Verder slaapt hij nu op zijn eigen kamer 's nachts. Heel kaal hoor, maar hij hield me zo wakker met z'n gesteun en gepruttel en beweeglijkheid.

En nu slaapt ie al de hele week (durf ik het hardop te zeggen?) van 18.30 tot 4.30 ongeveer aan één stuk. En dan na een voeding nog tot 7.30. Geweldig toch?
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zucht. Over doorslapen. Upd 8/9

Bericht door Ana »

Wauw! wat heerlijk zeg
lag het dan vooral aan het omrollen of dat hij echt last van zijn darmen had?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: Zucht. Over doorslapen. Upd 8/9

Bericht door Ester »

Ana schreef:Wauw! wat heerlijk zeg
lag het dan vooral aan het omrollen of dat hij echt last van zijn darmen had?
Ik denk een combi. Doordat het met zijn darmen niet lekker ging, had hij na een voeding een hele tijd nodig voordat hij 'lekker lag'. En door die beweeglijkheid en het feit dat hij net kon omrollen, rolde hij steeds per ongeluk om waardoor hij zichzelf uit z'n slaap hield.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Zucht. Over doorslapen. Upd 8/9

Bericht door Laris76 »

fijn!
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Zucht. Over doorslapen. Upd 8/9

Bericht door kaatje71 »

nou, goed voor jullie!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Chabeli

Re: Zucht. Over doorslapen. Upd 8/9

Bericht door Chabeli »

joepie!
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Zucht. Over doorslapen. Upd 8/9

Bericht door Pauwtje »

Wat een goede update! Ik word er jaloers van ... :wink:
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Plaats reactie