weer wat bloemen van de cursus, wo. tak kersenbloesem

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

weer wat bloemen van de cursus, wo. tak kersenbloesem

Bericht door Mara »

De foto's zijn niet geweldig (de presentatie incl. fototips is pas aan het einde en ben zelf niet zo handig). Maar om een idee te krijgen is het ws. wel voldoende.

De kersenbloesem is ingebonden tot een tak.
De andere foto zijn z.g. vulbloemen. Heb mijn "kleur" moeten kiezen en het wordt wit met zalm/zacht oranje.

Nog 3 lessen en als ik zie wat het moet worden, dan moet ik nog heeeeeeel veel doen. Zit er eigenlijk wel elke avond aan en het blijft leuk. Best bijzonder voor mij :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: weer wat bloemen van de cursus, wo. tak kersenbloesem

Bericht door channiemam »

Waar wordt die cursus gegeven? Ik vind het prachtig wat je maakt!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Eliza

Re: weer wat bloemen van de cursus, wo. tak kersenbloesem

Bericht door Eliza »

Ohhhhhh, die kersenbloesem.
Ik ben daar zo'n groot fan van. Ik vind het echt schitterend (met hoofdletters) wat je maakt.
Wordt je er nou ook rustig van? Een soort van meditatief werkje of is het toch vooral zweten om het zoooo mooi te krijgen?

Trouwens: amandelbloesem is ook heel mooi (wat expressiever; minder fragiel)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: weer wat bloemen van de cursus, wo. tak kersenbloesem

Bericht door Pauline »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de eerste bloemen niet heel erg onder de indruk was, maar deze en de vorige zijn echt prachtig. Wauw!
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: weer wat bloemen van de cursus, wo. tak kersenbloesem

Bericht door debby »

Echt heel gaaf, ik blijf het zeggen bij elke foto die je over jouw bloemen post :D
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: weer wat bloemen van de cursus, wo. tak kersenbloesem

Bericht door Mara »

Bedankt!
@ Pauline: kan me voorstellen dat dit er leuker uitziet. Die eerste bloemen waren vooral oefenbloemen voor bep. technieken. Ze kunnen ook op draad en dan ziet het er weer anders uit.

Als het lukt, dan gaat het vlot en is het heel erg ontspannend om te doen. Beetje fondant aan draadjes draaien, dat lijkt wel een vingermassage, haha. Ik word er ook rustig van.
Als het niet lukt, dan worden je handen warm en smelt alles onder je handen weg. Dan is het niet meer leuk :wink:

Ik doe dit in Etten-Leur. (http://www.t@@rtendec0r@tie.nl) Het is de PME-cursus.

Doe amandelbloesem is mooi! Zit gelijk te kijken of die kan, maar daar heb je uitstekers voor nodig ws. De primroos lijkt er wel een beetje op maar die basis is breder.
De aanhechting van bloemblad naar basis is bij de amandel veel dunner en dan zou je met draad moeten werken, maar daar is hij denk ik te fijntjes voor. De dunne aanhechting zou zonder draad het blad niet kunnen "houden". Ik ga het aan de juf vragen. Ben benieuwd.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie