Even check: kinderopvangtoeslag na 4 jaar

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
wennetje

Even check: kinderopvangtoeslag na 4 jaar

Bericht door wennetje »

Net gebeld met de belastingdienst maar dan krijg ik antwoord van iemand die in papieren zoekt en komt met het antwoord: 'voor zover ik kan zien...' dus hier een vraag naar ervaring!

Joris ga ik een paar maanden langer op het kinderdagverblijf houden. Daar is lang over nagedacht en na overleg oa met zijn logopedist heb ik die keuze nu definitief gemaakt. Het is helemaal geregeld met kinderdagverblijf en BSO en vandaag heb ik de school ingelicht dat Joris een paar maandjes later komt. Zij attendeerden me erop dat ik dan geen recht meer heb op kinderopvangtoeslag. Ik had hier echter ooit anders gelezen maar ging toch weer twijfelen. Ik kan dat echt niet zomaar betalen dus ik moet het wel zeker weten. Dus heb ik de belastingdienst gebeld die dus zei: voor zover ik kan zien kan de kinderopvangtoeslag door blijven lopen zolang uw kind nog niet naar de basisschool gaat en u aan de voorwaarden blijft voldoen.

En nu aan jullie: loopt het door? Of moet ik alvast gaan sparen.
Gebruikersavatar
Ester
J&J SANTORINI
Berichten: 3925
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:28 am

Re: Even check: kinderopvangtoeslag na 4 jaar

Bericht door Ester »

Loopt gewoon door, Giel is ook langer naar het KDV geweest.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4920
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: Even check: kinderopvangtoeslag na 4 jaar

Bericht door marjolein62b »

Ik heb hier voor Joep ook naar gekeken en toen kreeg ik volgens mij na dat hij 4 werd geen toeslag meer.

We zouden toen de indicatie voor het speciaal onderwijs niet op tijd binnen hebben en wilden hem als dat het geval was liever langer op het kinderdagverblijf houden.

Het is allemaal goed gekomen dus ik heb deze situatie uiteindelijk niet gehad.

Ik heb even op internet gezocht en dan kom ik deze tekst tegen. Als ik deze tekst leest, kun je idd kinderopvangtoeslag krijgen voor het KDV tot het kind basisonderwijs gaat krijgen.

En is de kinderopvangtoeslag voor het KDV dus gekoppeld aan de datum dat hij naar de basisschool gaat en is dit niet gekoppeld aan zijn leeftijd.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0017321/g ... 1_Artikel1

Artikel 1

In dit besluit wordt verstaan onder:

a. wet: Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen;

b. dagopvang: kinderopvang, verzorgd door een kindercentrum voor kinderen tot de leeftijd waarop zij het basisonderwijs volgen;

c. buitenschoolse opvang: kinderopvang, verzorgd door een kindercentrum voor kinderen in de leeftijd dat zij naar het basisonderwijs kunnen gaan, waarbij opvang wordt geboden voor of na de dagelijkse schooltijd, alsmede gedurende vrije dagen of middagen en in de schoolvakanties;
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
wennetje

Re: Even check: kinderopvangtoeslag na 4 jaar

Bericht door wennetje »

Marjolein, dat is ook wat de belastingdienst zei maar ben blij het nu ook zwart op wit te zien, kon het zelf zo snel niet vinden maar zat ook op werk zonder de rust om even te zoeken.

Ester, dat stelt me helemaal gerust!
Plaats reactie