Over eczeem

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4085
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Over eczeem

Bericht door Eeffie »

We komen net met Kiyo bij de huisarts vandaan. Ik dacht dat hij een schimmeltje had in zijn gezicht, maar zij denkt aan eczeem.
Hmmmm. Hij krijgt nog bv, dus het is iets wat ik eet waar hij dan mogelijk op reageert.
Nu heb ik hier wel eens gelezen dat er mensen met hun kindjes naar een acupuncturist (dacht ik) geweest zijn, om uit te zoeken waar hun kindje op reageert. Herkent iemand dit?
Hoe werkt dat dan precies? Kan dat al bij een kindje van bijna 5 maanden oud?
Wat zijn bekende 'allergenen' waar op gereageerd wordt?
Eventuele andere tips zijn ook welkom.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Over eczeem

Bericht door mama talla »

Nathan heeft ook eczeem, al vanaf een maand of 2. Ik ben toen op dieet gegaan, koemelk, kippenei en sojavrij (dit zijn ook wel de bekendste allergenen). En ook pinda omdat er uit een bloedtest was gekomen dat hij daar allergisch voor was. Toen ik op dieet ging werd zijn huidje echt weer mooi. Nou moet ik er wel bij zeggen dat Nathan ook veel jeuk had en een erge onrustige baby was. Dat veranderde ook wel met het dieet. Onrustig bleef hij wel, maar de jeuk ging weg. Ik heb met Nathan verder geen behandeling gedaan. Alleen de zalf van de dermatoloog gebruikt in het begin (hydrocortison). En daarna goed vet gehouden met vaseline cetomacrogol. Geen ervaring dus met acupunctuur oid.
Heeft Kiyo ook jeuk?

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Over eczeem

Bericht door niekje »

Floor heeft ook eczeem gehad en reageerde erg op ei, vooral als ze mayonaise at, toen ze wat ouder was uiteraard werd dat duidelijk dan kreeg ze rode kringen rond haar mond en rode vlekken op haar handen als ze met haar handen lekker frietjes zat te eten...

Ben toen met haar bij de bioresonantie geweest en daar kwam ook nog uit dat ze reageerde op melk en heel licht op pinda....hier dus ei,melk en pinda...

Ze heeft daar een paar behandelingen gehad, beetje wazig vond ik het wel maar goed ze kwam er wel vanaf ook met aanpassingen in de voeding en na die behandelingen kon ze weer ei en melk gebruiken.....pinda hebben we zelf nooit het idee gehad dat ze daar op reageerde, maar was daar ook maar heeel licht positief..
Wij zijn hier overigens pas achtergekomen toen ze zo'n 1,5 jaar was en toen ook met de behandelingen begonnen, maar geen idee of het ook al op zo'n jonge leeftijd kan

Succes !!
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4085
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: Over eczeem

Bericht door Eeffie »

Nou, dat van die acupunctuur weet ik niet zeker. Klok-klepel verhaal. Zo van, 'er was iets wat het kon nagaan... hmmm'. Hahaha.
Volgens mij was dat idd bioresonantie.
Ik vind het raar dat het eczeem zou zijn, want hij heeft verder nergens last van. Niet onrustig, nog niet eerder andere gekke plekken o.i.d. en ook geen jeuk, voor zover ik het kan bepalen.. Soms wat krampen in zijn buik, maar dat heb ik als volwassene zelf ook wel eens, dus of ik daar gelijk een allergeen in moet zoeken? Ik houd het in de gaten.
Laatst gewijzigd door Eeffie op ma sep 24, 2012 12:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Over eczeem

Bericht door channiemam »

mama talla schreef:Nathan heeft ook eczeem, al vanaf een maand of 2. Ik ben toen op dieet gegaan, koemelk, kippenei en sojavrij (dit zijn ook wel de bekendste allergenen). En ook pinda omdat er uit een bloedtest was gekomen dat hij daar allergisch voor was. Toen ik op dieet ging werd zijn huidje echt weer mooi. Nou moet ik er wel bij zeggen dat Nathan ook veel jeuk had en een erge onrustige baby was. Dat veranderde ook wel met het dieet. Onrustig bleef hij wel, maar de jeuk ging weg. Ik heb met Nathan verder geen behandeling gedaan. Alleen de zalf van de dermatoloog gebruikt in het begin (hydrocortison). En daarna goed vet gehouden met vaseline cetomacrogol. Geen ervaring dus met acupunctuur oid.
Heeft Kiyo ook jeuk?

Groetjes Jikke

Bij ons ook. Echter geen effect op mijn dieet. Carmen heeft bijna twee jaar exceem gehad. Echter zonder duidelijke oorzaak, en spontaan weer over. Het enige wat tijdelijk hielp was hydrocortison en cetomacrogrol crème.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Suuz

Re: Over eczeem

Bericht door Suuz »

Mijn dochter heeft alleen eczeem bij pinda's en noten/ bepaalde wasmiddelen/ shampoo & douche spul. Vermijd ik deze dan heeft ze dus geen eczeem. Zo zat ze opeens er weer onder en bleek ze iets te hebben gegeten waar sporen van pinda/noten bevatten op het kdv. Sinds dat weer gestopt is en ik weer druk aan het smeren (niet met hormooncream) is het ook zo weer weg.

Daarvoor heb ik wel eens gehad dat het 4 weken geduurd voordat ik wist wat de tricker was. Dat is gewoon frustrerend, je weet dat het door iets komt maar welke dit keer?

Ze heeft nu echter ook veel rond haar mond, dit komt door extra speeksel aanmaak/ verkouden zijn.
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Over eczeem

Bericht door Gerrie »

Hier 2 kids met eczeem. Niet in het gezicht, maar in knie en elleboog holtes. Als vanaf baby. Zonder zeep wassen scheelt al een hoop. Hier lijkt het meer weer dan voedsel gerelateerd. Misschien dat Mirjam licht reageert op ei, ze weigert eieren te eten. Eet wel graag patat met majo en heeft dan altijd uitslag rond mond en regelmatig de dag erop weer vlekken in de holtes, maar vethouden is hier momenteel voldoende.
Als baby zijnde niet verder uitgezocht. Het was niet extreem heftig, Esther heeft wel veel gehuild, Mirjam weinig. Verder niet echt onrustuge babys
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Over eczeem

Bericht door JasmijnLinde »

Dat is inderdaad bioresonantie. Ik heb ook wel ervaring met acupunctuur. Maar dat is meer om de klachten weg te nemen. Bij mij hielp dat wel maar dan van korte duur.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Over eczeem

Bericht door marije1977 »

Laurens had ook last van eczeem. Wij hebben toen ook bioresonantie gedaan. Daar kwam uit dat hij veel last heeft van hooikoorts (inmiddels ook via bloedtest bewezen), verder kwamen er geen allergiën uit voor voeding. Toen hij 4 was is de eczeem langzaam verdwenen. Inmiddels reageert hij wel op ketchup, daar krijgt hij rode vlekken van. Van andere tomatenproducten merk ik niets.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5714
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Re: Over eczeem

Bericht door kes »

Misschien bedoel je NAET? Daarbij gaan ze ook op zoek naar de zwakke(re) schakels van de weerstand. Ik ken bioresonantie niet zo goed, maar ik denk dat het een beetje gelijkend is.
Er zijn genoeg websites te vinden van NAET-therapeuten, de meesten zijn (helaas) was zweverig. "Mijn" therapeut is dat niet, de nuchterheid zelve. Mocht je geïnteresseerd zijn: http://www.wegallergie.nl/
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Over eczeem

Bericht door kaatje71 »

ik heb ook een allergeen dieet gevolgd zonder resultaat.
Een collega van mij deed bioresonantie voor haar huidprobleem. Elke keer dat ze daar vandaan kwam, was er weer iets anders wat ze niet mocht gebruiken. Dat is de reden waarom ik dat niet geprobeerd heb, en waarom ik zo mijn twijfels had over die aanpak.
Hier smeren we 1 keer per week met hormoonzalf en 2 maal daags met cetamocragol.
Ik geloof wel dat met 1 keer smeren het lichaam de tijd heeft om die hormoonzalf te verwerken, als je begrijpt wat ik bedoel en daarom vind ik het wel goed zo. Als baby had ze het veel heftiger trouwens en smeerden we vaker, dus het is wel minder geworden.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Over eczeem

Bericht door JasmijnLinde »

Ik heb mijn hele leven astma, flinke hooikoorts en diverse allergieën. Een aantal jaar geleden ben ik naar iemand geweest die ook werkt met bioresonantie. Zonder dat ik ook maar iets over mezelf had verteld kon hij feilloos de allergieën ed opnoemen die ik heb.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Over eczeem

Bericht door niekje »

Eeffie schreef:Nou, dat van die acupunctuur weet ik niet zeker. Klok-klepel verhaal. Zo van, 'er was iets wat het kon nagaan... hmmm'. Hahaha.
Volgens mij was dat idd bioresonantie.
Ik vind het raar dat het eczeem zou zijn, want hij heeft verder nergens last van. Niet onrustig, nog niet eerder andere gekke plekken o.i.d. en ook geen jeuk, voor zover ik het kan bepalen.. Soms wat krampen in zijn buik, maar dat heb ik als volwassene zelf ook wel eens, dus of ik daar gelijk een allergeen in moet zoeken? Ik houd het in de gaten.
En dat was bij Floor dus ook die had verder ook geen klachten zoals krampen, onrust enz, we zijn er toen ook pas achter gekomen toen het duidelijk werd met de mayonaise, tja en dat kreeg ze niet voordat ze anderhalfjaar was, ze had altijd wel beduidend dunnere ontlasting maar daar gaf ik de bv de schuld van die ze bijna 14 maanden gehad had, ze heeft ze het omgekeerde sinds ze zindelijk is heeft ze juist harde ontlasting en soms moeite om te gaan..

In de periode dat ik bij de bioresonantie was met Floor kreeg ik ook een flesje met zonnebloemolie mee wat mee was getrilt in het resonantie-apparaat en moest daar haar waterwratjes mee aanstippen want die had ze heel veel op haar romp en binnen 2 weken waren die foetsie....

Hier dus ook nooit verder aanduidbare reden geweest om te denken aan een allergie maar was wel aanwezig, vandaar ook dat we zo laat met behandelen zijn begonnen...dacht eerst oo ze heeft eczeem,had ik vroeger ook wel op oudere leeftijd maar goed, dacht niet aan relatie met voeding

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4150
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Over eczeem

Bericht door Gerrie »

niekje schreef: In de periode dat ik bij de bioresonantie was met Floor kreeg ik ook een flesje met zonnebloemolie mee wat mee was getrilt in het resonantie-apparaat en moest daar haar waterwratjes mee aanstippen want die had ze heel veel op haar romp en binnen 2 weken waren die foetsie....
Groetjes Nicole
Mijn meiden hadden kort geleden alle 3 waterwratjes. De enige die ze nu nog heeft is Hanna, degene die dus geen eczeem heeft. Ons idee was dus dat het lijf van de andere 2 meiden beter is in het bestrijden van 'dingen' vanwege de continue strijd met eczeem, maar blijkbaar klopt dat niet.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
wennetje

Re: Over eczeem

Bericht door wennetje »

Ik heb zelf als volwassene erg goede ervaringen met acupunctuur maar ik heb geen idee of baby's al behandeld kunnen worden, vast wel maar ik zou zelf bij eczeem het zoeken in de homeopathie. Joris heeft galbult aanvallen (nooit kunnen ontdekken waarom) en is erg gebaat bij homeopathie. Nichtje had eczeem waarbij huisarts niet verder kwam dan hormoonzalfjes, het was de homeopaat die direct dacht aan een koemelkallergie en daar gelijk in bleek te hebben. Tegenwoordig kan zij alleen chocolade niet verdragen, verder volledig klachtenvrij.

Maar eczeem kan ook als een vorm van contactallergie voorkomen, heb je daar al eens in gezocht?
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Over eczeem

Bericht door marije1977 »

Gerrie schreef:
niekje schreef: In de periode dat ik bij de bioresonantie was met Floor kreeg ik ook een flesje met zonnebloemolie mee wat mee was getrilt in het resonantie-apparaat en moest daar haar waterwratjes mee aanstippen want die had ze heel veel op haar romp en binnen 2 weken waren die foetsie....
Groetjes Nicole
Mijn meiden hadden kort geleden alle 3 waterwratjes. De enige die ze nu nog heeft is Hanna, degene die dus geen eczeem heeft. Ons idee was dus dat het lijf van de andere 2 meiden beter is in het bestrijden van 'dingen' vanwege de continue strijd met eczeem, maar blijkbaar klopt dat niet.
Laurens had juist heel veel last van waterwratten en door zijn eczeem ging dat heel extreem ontsteken. In die periode moesten we elke maand naar de dermatoloog.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4085
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: Over eczeem

Bericht door Eeffie »

wennetje schreef: Maar eczeem kan ook als een vorm van contactallergie voorkomen, heb je daar al eens in gezocht?
Ik probeerde vandaag een foto te maken, maar dat lukte niet. Het was al te donker. MOrgen weer een kans.
Misschien kunnen jullie eens meekijken wat jullie er van denken.
Nu naar bed. Mannetje is snipsnottersnifverkouden. Het wordt een lange, lange nacht...
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Plaats reactie