dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door Pauline »

Ik heb Sjoerd nu 2 keer wakker gemaakt om hem rond 11 uur te laten plassen en het is dan 1 groot drama. gillen krijsen en vooral niet plassen. Hoe doen jullie dat? bij Maarten hebben we dit nooit gehad, die was meteen nachtzindelijk...
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door maartje12 »

Heeel herkenbaar...

Bij Floris werkte het niet. Die hebben we dan ook maar laten slapen en dat ging ook goed.

Victor maken we wakker. De ene keer gaat het makkelijk, de andere keer maakt hij er een drama van tot totaal overstuur aan toe. Ik ben dan ook nog wat aan het expirimenteren met het tijdstip.

Wellicht kun jij dat ook doen, misschien werkt een uurtje eerder beter, omdat zijn slaap wat minder diep is. Ik roep maar wat hoor. Maar is het eigenlijk wel nodig? Of plast hij zijn bed onder als je hem niet wakker maakt?
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
mama van b en c

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door mama van b en c »

niet.... ik doe b gewoon een luier om en wacht tot die een keer droog blijft. op het cb zeiden ze dat wakker maken om te plassen eigenlijk een soort van valse zindelijkheid is.

maar ik heb er inderdaad eens over gedacht om hem te laten plassen 's nachts, ik lees mee
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door kaatje71 »

het schijnt dat je een kind echt wakker moet maken zodat-ie zich er bewust van is dat hij naar de w.c. gaat, anders is het niet effectief voor het zindelijk maken. Of hij nou half slapend op de w.c. zit of in de luier plast terwijl hij slaapt, hij is er dan zelf niet mee bezig.
Maar hij is nog maar 3, ik zou het nog even afwachten eigenlijk.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door Esther »

Als hij er overstuur van raakt, zou ik hem niet wakker maken.

Misschien over een paar weken weer proberen, of proberen als hij maximaal anderhalf uur heeft geslapen.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door Laris76 »

Wij doen het niet. S. slaapt zo diep die krijgen we amper wakker. We wachten wel tot hij droog blijft. Ook hij heeft nog steeds een luier om ś-nachts. Hij was ook pas vlak voor zijn 4e overdag zindelijk.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door Dorien »

Het wordt hier afgeraden. Waarom wil je dat eigenlijk? Het is tegen natuurlijk en wordt ook niet zindelijk genoemd mocht het wel lukken. Wij hebben het ook geprobeerd hoor maar dezelfde gilpartijen. Later bij de pipopoli hoorde wij ook dat je het beter niet zo kan doen.
Ik zou wachten op redelijk droge luiers en dan of gewoon helemaal Zonder en dan af en toe een ongelukje op de koop toe nemen.
Wil hij zelf graag?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door Pauline »

Dorien schreef:Het wordt hier afgeraden. Waarom wil je dat eigenlijk? Het is tegen natuurlijk en wordt ook niet zindelijk genoemd mocht het wel lukken. Wij hebben het ook geprobeerd hoor maar dezelfde gilpartijen. Later bij de pipopoli hoorde wij ook dat je het beter niet zo kan doen.
Ik zou wachten op redelijk droge luiers en dan of gewoon helemaal Zonder en dan af en toe een ongelukje op de koop toe nemen.
Wil hij zelf graag?
Hij wil wel, maar hij is nog geen nacht drooggebleven. Ik hoorde zoveel moeders over het extra laten plassen, dat ik het ook wilde proberen. Maar je verhaal sterkt me wel in mijn gedachten om het niet meer te doen.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
wennetje

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door wennetje »

Hier na een paar weken uit zichzelf nachtzindelijk weer naar volle luiers in de nacht. Wakker maken om te plassen vind ik zelf een beetje raar, als hij zelf niet wakker wordt van een volle blaas dan is hij dus nog niet nachtzindelijk. Waarom dan storen in zijn slaap? Ik word ook doodmoe van gebroken nachten :wink: . Ik vind het allemaal prima, heb niet de illusie dat ik ook maar enige invloed kan uitoefenen.
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8231
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door Mara »

Es deed het dan gewoon, half slapend. M aarten was gelijk volledig nachtzindelijk, maar zou het voor jongens anders zijn dan voor meisjes qua gevoel om te moeten plassen? Bij mannen wel schijnbaar.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Marjo

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door Marjo »

Hier werkte het ook niet. We hebben het 2 keer geprobeerd en daarna nooit meer. Wat en drama. We hebben haar toen weer een luier omgedaan en toen ze zelf aangaf dat ze eraan toe was om zonder luier te slapen werd ze 's nachts zelf wakker om te plassen. Ook nog wel huilend in het begin. Ze werd er wel wakker van, maar het was net alsof ze niet doorhad dat ze moest plassen. Ze liep te stampen en te huilen. Zoals zoveel dingen is dat ook over gegaan en gaat ze nu al tijden in stilte 1 of 2 keer per nacht.
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door nance74 »

Hier niet gedaan tot hij vorige week zo ongeveer elke nacht minstens 1x een nat bed had, ik 3x zijn dekbed heb gewassen etc. Toen hebben we hem denk ik 2-3x 's avonds als wij naar bed gingen. Deze week niet meer gedaan en hij ging als hij 's morgens wakkeer werd naar de wc, deed dat eerst niet. Is nu alweer de hele week droog maar misschien komt dat ook door het opletten met drinken voor het slapen gaan. Of het is toeval.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8037
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door Sarina »

Ik zou het gewoon nog niet doen hoor, bij Sjoerd, die is toch pas 3? Afgelopen juni nog zei de juf dat de schooldokter pas in actie kwam als het kind richting de 8 jaar (!!) gaat.
Bij B rommelt het nu nog ontzettend; 4 van de 6 nachten wordt hij niet wakker van de plaswekker (die op z'n hardst staat 8)).
Ik zou het nog even laten gaan als ik jullie was en er vooral geen nadruk op leggen, dat komt wel.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door Corina »

Hier bij allebei de jongens geprobeerd en dat was idd niet leuk! Toen hebben we ze niet meer laten plassen en waren ze 's morgens ook gewoon droog. Maar bij Sjoerd is dat dus niet zo. Ik zou gewoon nog even wachten met de nacht zindelijkheid. Bij Annelieke ook nooit geprobeerd, maar ze gaat zelf naar de wc en anders geeft ze wel een gil ;).
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5775
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door Nancy »

Hier werkte het niet.

De keren dat het bij Yara mis ging, was dat altijd aan het eind van de nacht (als ze wakker werd en bij ons kwam liggen). Tegenwoordig als ze komt, vragen we haar altijd of ze niet even naar de wc hoeft. Als ze moet dan gaat ze dan, en als ze niet moet, dan gaat het inderdaad ook goed.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door maartje12 »

Ik ben naar aanleiding van dit draadje gestopt met het wakker maken. En wat blijkt, V slaapt lekker door en zijn bed is de volgende ochtend droog.

Kortom, wij doen het niet meer en iedereen is blij :D !
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2769
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door marije1977 »

Hier werkte het eerst ook niet. Ik denk dat Laurens toen een jaar of 3 was. Toen hij vijf was en met een plaswekker ging slapen maakte ik hem 45 min tot een uur nadat hij was gaan slapen wakker. Dat ging toen wel goed. Maar toen hij eenmaal zindelijk was, was dat ook niet meer nodig.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Marijke
J&J SANTORINI
Berichten: 1723
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:02 pm

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door Marijke »

Ik heb wel eens verteld dat wij J anna 's avonds lieten plassen als wij naar bed gingen. Maar dat deden we alleen omdat ze anders midden in de nacht hysterisch wakker werd omdat ze moest plassen, maar het plassen dan helemaal niet lukte en we allemaal minstens een uur wakker waren. In bed plassen heeft ze nooit gedaan. We maakten haar ook niet wakker (want dan werd het alsnog een drama), maar lieten haar gewoon slapend plassen. En dat lukte bij haar.

De eerste dagen dat Kr ijn zindelijk was, hebben we het (uit gewoonte?) ook geprobeerd bij hem. Maar bij hem werkt het helemaal niet. Drama! We zijn er maar snel mee gestopt en het blijkt ook helemaal niet nodig te zijn. Hij plast niet in bed, en de enkele keer dat hij 's nachts moet plassen, maakt hij ons wakker en dan lukt het hem ook gewoon om te plassen en daarna weer snel verder te slapen.

Niet dezelfde situatie als bij jullie, neem ik aan. Maar wat ik bedoel is dat ik het niet zou doen als het niet per se nodig is. Volgens mij is het helemaal niet gek dat een 3-jarige nog niet nachtzindelijk is.
Marijke mv J anna (juni 2006) en Kr ij n (mei 2009)
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4322
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: dat wakkermaken om te plassen hoe gaat dat?

Bericht door Thommy »

Wij maken T_om wel wakker en dat gaat prima. Als we dat niet doen is hij 's ochtends kletsnat (ondanks zijn luierbroekjes).
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Plaats reactie