Help!! Welke mixer?

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Help!! Welke mixer?

Bericht door Miranda »

Hellup!!! Mijn mixer dreigt het te begeven....... Vorige keer met cupcakes maken deed 'ie al raar, had echt moeite met mixen, maar het wordt nu alleen maar erger. Met een paar verjaardagen in het vooruitzicht kan dit natuurlijk niet hè...
Vandaar de vraag: welke mixer hebben jullie? Ik heb nu een simpele handmixer en voor die paar keer dat ik 'm gebruik vind ik het prima.
Maar ook daarin zijn verschillende varianten. Wat is een goede mixer voor niet al teveel geld?
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13421
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Help!! Welke mixer?

Bericht door Chantal »

wil je weer een handmixer, of eentje die zelf draait terwijl jij andere dingen kan doen?
maar.. mixer maakt eigenlijk niet zoveel uit hoor.
als je biscuit wilt maken, dan moet ie wel minstens 10 minuten achter elkaar kunnen mixen zonder dat hij te heet wordt.

ik heb een philips mixer met kom eraan vast, voor 50 euro gekocht bij bcc of zo. wordt heeel vaak gebruikt, ik gebruik hem altijd om botercreme mee te mixen. 10 minuten kan hij prima aan, daarna wel even af laten koelen voordat je hem weer 10 minuten aan zet.
taartjes tot 333 gram mix en 5 eieren kun je er ook prima mee maken.

en een handmixer heb ik van braun. geen idee waar hij vandaan komt, heb hem al sinds ik het huis uit ben en dat is al uh.. ff tellen.. bijna 13 jaar. zal vast niet duur zijn geweest!
deze gebruik ik voor de snelle dingen. slagroom of pannenkoekenmix of zo. zit ook nog een staafmixer bij die ik erop kan klikken.

en er staat een kenwood op het aanrecht, die ik gebruik voor de biscuits die ik maak. maar dat heb jij niet nodig hoor. denk niet dat je grotere taarten als een gewone 24 cm bakvorm gaat maken :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Help!! Welke mixer?

Bericht door Mara »

Als je botercreme wilt mixen, moet hij vrij krachtig zijn, anders draait hij door. Volgens mij heb ik 450 watt en dat was nog aan de krappe kant. Volgens mij wordt 600 watt aanbevolen.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Help!! Welke mixer?

Bericht door Miranda »

Bedankt voor het meedenken. Inmiddels heb ik een paar soorten gezien maar ik mag 'm niet zelf halen van manlief, hij wil er eentje voor mijn verjaardag kopen. Ben benieuwd wat het wordt!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Plaats reactie