kan een dreumes ook teveel slapen?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

kan een dreumes ook teveel slapen?

Bericht door Nanda »

Weet iemand toevallig of er ook een maximaal is aan het slapen bij een dreumes?
wanneer moet je je zorgen gaan maken?

j eremy slaapt vaak nog 18 uur per dag.
als hij wakker is is hij wel super actief.
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: kan een dreumes ook teveel slapen?

Bericht door niekje »

ik denk als hij er zelf geen last van heeft dat je het lekker zo moet laten, hier een ruim 3,5 jarige die ook nog wel 14 uur slaapt, maar dat zijn we wel af aan het bouwen want hij begint nu 's avonds watm eer te spoken als hij overdag geslapen heeft....

Geniet er maar van dat hij nog zo slaapt, kan je mooi straks als die kleine uk er bij is ook je slaap nog mee pakken..

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Chabeli

Re: kan een dreumes ook teveel slapen?

Bericht door Chabeli »

Zo heee, heeeeerlijk!

Geen idee of een dreumes ook teveel kan slapen. Als het een patroon is, denk ik dat hij dat nu gewoon nog nodig heeft. Wordt vast vanzelf weer minder.

Maar in de tussentijd: geniet ervan! Sara slaapt ong 12,5 uur per dag, dat zijn heel wat meer uurtjes aan entertainment! ;)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: kan een dreumes ook teveel slapen?

Bericht door kaatje71 »

ik ben alleen maar jaloers!
Zolang de rest (ook) goed gaat zou ik me geen zorgen maken toch?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
HeleenW

Re: kan een dreumes ook teveel slapen?

Bericht door HeleenW »

volgens mij is slapen gewoon ontzettend goed voor kinderen in ontwikkeling!
Omdat je schrijft dat hij in wakkere tijden heel actief is zou ik me er zelf niet zo'n zorgen om maken. ALs hij futloos is in tijden dat hij wakker is zouden mijn alarmbellen gaan rinkelen denk ik.

Wanneer moet je weer naar het cb? Eventueel daar ook eens zeggen/vragen?
edevries

Re: kan een dreumes ook teveel slapen?

Bericht door edevries »

Sliep die van mij ook maar zo lang !
Niet iedereen is natuurlijk hetzelfde.
Ik heb ook veel meer slaap nodig dan mijn man. Die heeft genoeg aan 4 uurtjes per nacht.
Zo lang Jeremy zich goed ontwikkelt, en lekker actief is hoef je -volgens mij- geen zorgen te maken !
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: kan een dreumes ook teveel slapen?

Bericht door JasmijnLinde »

Linde sliep ook minstens zoveel uur toen ze die leeftijd had. Ze is nu 3,5 en ze slaapt nu van 19.00 tot 7.00 uur en 's middags nog steeds 3 uur.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Emma

Re: kan een dreumes ook teveel slapen?

Bericht door Emma »

JasmijnLinde schreef:Linde sliep ook minstens zoveel uur toen ze die leeftijd had. Ze is nu 3,5 en ze slaapt nu van 19.00 tot 7.00 uur en 's middags nog steeds 3 uur.
Dat is exact wat ik wou zeggen over Isla :) (alleen is die 2,5, en ik hoop dat ze als ze 3,5 is ook nog zo veel slaapt :) ) Zolang hij zich goed ontwikkelt en lekker vrolijk is zou ik er gewoon van genieten, zeker nu je zwanger bent, kun je nog af en toe meeslapen.
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: kan een dreumes ook teveel slapen?

Bericht door Nanda »

oh gelukkig! ik ben weer gerust gesteld!
ik hoor bijna alleen maar verhalen over kindjes die veel minder slapen.
maar of die ook zo actief zijn?? haha
Trotse mama van J en T
wennetje

Re: kan een dreumes ook teveel slapen?

Bericht door wennetje »

Emma schreef:
JasmijnLinde schreef:Linde sliep ook minstens zoveel uur toen ze die leeftijd had. Ze is nu 3,5 en ze slaapt nu van 19.00 tot 7.00 uur en 's middags nog steeds 3 uur.
Dat is exact wat ik wou zeggen over Isla :) (alleen is die 2,5, en ik hoop dat ze als ze 3,5 is ook nog zo veel slaapt :) ) Zolang hij zich goed ontwikkelt en lekker vrolijk is zou ik er gewoon van genieten, zeker nu je zwanger bent, kun je nog af en toe meeslapen.
Yepz, bij mijn zoon hetzelfde!
Gebruikersavatar
Mireille
J&J SANTORINI
Berichten: 2734
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:51 pm

Re: kan een dreumes ook teveel slapen?

Bericht door Mireille »

Emma schreef:
JasmijnLinde schreef:Linde sliep ook minstens zoveel uur toen ze die leeftijd had. Ze is nu 3,5 en ze slaapt nu van 19.00 tot 7.00 uur en 's middags nog steeds 3 uur.
Dat is exact wat ik wou zeggen over Isla :) (alleen is die 2,5, en ik hoop dat ze als ze 3,5 is ook nog zo veel slaapt :) ) Zolang hij zich goed ontwikkelt en lekker vrolijk is zou ik er gewoon van genieten, zeker nu je zwanger bent, kun je nog af en toe meeslapen.
Morgan heeft dat tot ruim 4,5 nog volgehouden en tot een paar maanden terug sliep ze in het weekend nog tussen de middag zo'n anderhalf uur.
Ze is nu 5,5 en slaapt van half zeven tot zeven ongeveer. Op mijn werkdagen trouwens tot zes uur.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4919
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: kan een dreumes ook teveel slapen?

Bericht door marjolein62b »

Op zich kun je volgens mij niet te veel slapen.

Communiceert hij goed ?

wederkerig, reageren op dingen die gebeuren in de kamer, wachten op antwoord als hij een "vraag stelt". In zijn eigen wereld leven.

Mijn zoon was ook een slapertje en daar waren bovenstaande punten niet goed. Nu denk ik misschien was hij wel te rustig.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: kan een dreumes ook teveel slapen?

Bericht door Nanda »

Even vanaf de telefoon.
Hij communiceert volgens mijn prima. Hij kan van alles vertellen, begint al met zinnetjes. Hij kan ook lekker alleen spelen maar het liefst gaat hij helpen en lekker ravotten. Hij loopt altijd hard! Haha echt rustig lopen komt zelden voor! Het liefst is hij buiten om op zijn loopmotor te scheuren
Trotse mama van J en T
Plaats reactie