Niet aankomen help update!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suuz

Niet aankomen help update!

Bericht door Suuz »

De kleine man is vandaag weer niet aangekomen.

Hij drinkt goed, heeft ruim vold plasluiers en bv poepluiers. Mijn borstvoeding loopt ook goed. Geen stuwing meer maar wel volle borsten. Kolf makkelijk in 3 min 80cc voeding ziet er dan ook goed romig uit. Hij komt zelf voor eten tussen 2 en 3 uur. Is wakker en alert, als hij niet slaapt.

Wat nu? Iets voor de lk? Of voor de KA?
Laatst gewijzigd door Suuz op wo okt 10, 2012 11:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12726
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Niet aankomen help

Bericht door Pauline »

Zorg dat hij de vettere achtermelk krijgt. Dat is de laatste melk uit de borst, daar groeit hij op. Dit doe je door in ieder geval 1 borst leeg te laten drinken. Dus niet 2 borsten ieder 10 minuten, maar 1 borst leeg drinken, daarna eventueel de andere borst nog even als toetje te geven. Volgende keer beginnen bij de borst waar hij het minst uit gedronken heeft.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Niet aankomen help

Bericht door TinekedH »

Wat vervelend, dit heb ik ook met Vera gehad. Zolang hij alert blijft, goed poept en plast niet te onzeker worden hoor! Ik heb er lang voor moeten ploeteren maar na 2,5 week zat Vera op haar geboortegewicht en nu gaat het, denk ik :)) goed. Heb wel al die tijd zo gauw ze maar wilde aangelegd, dat kon omdat ik geen pijnlijke tepels had.... Maar het is wel intensief! Succes.... Ik hoop dat het snel beter is!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
annelinda

Re: Niet aankomen help

Bericht door annelinda »

He Suuz hoe is zijn gewicht verlopen sinds zijn geboorte?
En elke dag wegen kan je echt gek maken. Die kleintjes groeien echt nog met sprongentjes. Zo een dag of wat geen groei en dan zit er in eens 50 gr of meer bij.
Hier in de buurt willen sommige vlk-praktijken echt niet dat er elke dag gewogen word, je kan er zo zenuwachtig van worden.
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Niet aankomen help

Bericht door Laris76 »

annelinda schreef:He Suuz hoe is zijn gewicht verlopen sinds zijn geboorte?
En elke dag wegen kan je echt gek maken. Die kleintjes groeien echt nog met sprongentjes. Zo een dag of wat geen groei en dan zit er in eens 50 gr of meer bij.
Hier in de buurt willen sommige vlk-praktijken echt niet dat er elke dag gewogen word, je kan er zo zenuwachtig van worden.
Hier ook zo. Elke dag wegen wordt hier gelukkig afgeraden. Wat je beschrijft klinkt goed (plasluiers, alert ed). Laat je je niet gekmaken? Onze M@tte ging ook niet zo supersnel in de kraamweek maar begon met een week of 2 enorm te groeien.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
HeleenW

Re: Niet aankomen help

Bericht door HeleenW »

Het is altijd moeilijk iets van een afstand te zeggen he, maar in mij zegt het, wat een aantal anderen ook zeggen: weeg niet elke dag. Daar word je zo zenuwachtig van. Mogelijk is je kleintje net in de lengte gegroeit en niet in de breedte :wink:
Maar je moet wel alert blijven op verdere signalen. Maar dat ben je zo te lezen wel en hij doet het verder goed.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Niet aankomen help

Bericht door Esther »

Met jouw overproductie in het achterhoofd, zeg ik: bel de lactatiekundige!
Het kan in ieder geval geen kwaad, en het is altijd fijn als er iemand even 1 op 1 met je meedenkt. Deze dagen zijn ook erg belangrijk voor het opbouwen en stabiliseren van je productie, ik zou echt voorzichtig zijn met blokvoeden en overstimuleren.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11895
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: Niet aankomen help

Bericht door Angelique »

Esther schreef:Met jouw overproductie in het achterhoofd, zeg ik: bel de lactatiekundige!
En ik zeg (hoewel ik eigenlijk met zo'n vraag meestal denk maak je niet druk, komt wel)
met Jos hua zijn stofwisselingsziekte in het achterhoofd, overleg ook even met de arts.

Overleg kan nooit geen kwaad toch?
:crazy:
Suuz

Re: Niet aankomen help

Bericht door Suuz »

We hebben contact gehad met de vk. En idd zoals de meeste hier zeggen kan het er gewoon bij horen. Hij doet het verder super.

Bv is ook weer normaal, nog veel melk maar geen overpruductie met veel pijn.
Suuz

Re: Niet aankomen help

Bericht door Suuz »

Oh en erg bedankt!
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12042
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Niet aankomen help

Bericht door Esther »

Suuz schreef:Bv is ook weer normaal, nog veel melk maar geen overpruductie met veel pijn.
Fijn! Houd het wel in de gaten hè?
En dinsdag was hij alert genoeg ::wink: dus als dat zo blijft hoef je je geen zorgen te maken.

Vandaag laatste dag kraamhulp hè? Zie je het zitten voor de komende tijd? Hoe voel je je?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Suuz

Re: Niet aankomen help

Bericht door Suuz »

Ja kraam is net weg :( Super vrouw was het! Ze is er zeker van dat ik het ga redden, en dat denk ik ook. Wel jammer dat het voorbij is.

Vandaag had ik een inkak dagje. Erg moe opeens. Maar heb 2x mijn bed vandaag bezocht. En heb de eerste migraine aanval bijna gehad. :? Gelukkig hielpen paracetamol dit keer wel, al was het wel een dubbele dosis (mocht van vk een keertje, beter dan hoofdpijn of speciale medicatie ervoor)

Straks weer mijn bed bezoeken ;)
Suuz

Re: Niet aankomen help

Bericht door Suuz »

Woensdag komt de cb hier langs heb gebeld dat ze een weegschaal moet meenemen. Hopelijk is hij dan mooi aangekomen.

Hij plast wel enorm veel dat ik hem wel 6x per dag schone kleertjes moet aan doen omdat de luier weer te vol zit.. :roll:

Ik dacht trouwens dat een regeldag was om de bv omhoog te krikken en dat het kindje daardoor vaker wil drinken. Ik heb nog steeds overproductie (nog te overzien) maar hij wil toch om het uur drinken en hangt de hele dag al zowat aan me. Lang leve de draagdoek ;)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Niet aankomen help

Bericht door Laris76 »

Klinkt goed. Misschien maar een grotere maat luier aandoen?

Sterkte met de hoofdpijn.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: Niet aankomen help

Bericht door Regina »

Och Suuz en het is zo'n mooi mannetje. Hoe gaat het nu? Red je het een beetje?
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Suuz

Re: Niet aankomen help

Bericht door Suuz »

Bedankt! Ik heb een beetje een ritme te pakken. Wasjes draaien, afwas word netjes gedaan enz.. Slapen gaat ook goed. Alleen hectisch nog rond etens tijd 17-18 uur.. Dan wil M ook meestal eten, J die dan zo moe is dat hij echt vervelend is en P die aandacht wilt omdat de andere ook aandacht krijgen :wink: Dus zorg ervoor dat eten nu overdag al klaar is gemaakt en alleen nog maar opgewarmd hoeft te worden.

Soms is het ook ff zoeken naar oplossingen voor bepaalde logistieke problemen ;) Heb zoogcompressen nodig maar kan niet zolang lopen, de stad is te ver. Dus via internet maar dacht ik, helaas daar uitverkocht. (hema) Tja. Nu dus maar via andere webwinkel wasbare gekocht, hoef ik de deur ook niet zo vaak uit. :) Ik ga namelijk heel hard door die dingen heen. :?

We komen er wel...

Oh moet stoppen M wil weer wat eten...
Suuz

Re: Niet aankomen help

Bericht door Suuz »

oh ja grotere maat.. Hmmm wil eerst maatje 1 ophebben ;) Maat 2 bleek ik niet eens in huis te hebben :? . Maat 3 wel. Dus bestel wel via bol zo ;)
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Re: Niet aankomen help

Bericht door AstridJordi »

Ik heb hier nog een hele doos zoogcompressen staan. Die wil ik je wel opsturen hoor. Kan vast wel in een envelop.
Zal ik ze maar gewoon naar je toesturen?
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Suuz

Re: Niet aankomen help

Bericht door Suuz »

AstridJordi schreef:Ik heb hier nog een hele doos zoogcompressen staan. Die wil ik je wel opsturen hoor. Kan vast wel in een envelop.
Zal ik ze maar gewoon naar je toesturen?
Gaaf!

Ik pb je me adres wel :D
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Niet aankomen help

Bericht door Emmy »

Fijn dat je alweer wat ritme en structuur te pakken hebt! Petje af hoor, met 3 kleine kinderen als alleenstaande moeder, wat een klus!
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Niet aankomen help

Bericht door JasmijnLinde »

Emmy schreef:Fijn dat je alweer wat ritme en structuur te pakken hebt! Petje af hoor, met 3 kleine kinderen als alleenstaande moeder, wat een klus!
Nou inderdaad! Je doet het zo goed!!
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Suuz

Re: Niet aankomen help

Bericht door Suuz »

Bedankt meiden!

*zegt een slaperige kop, net wakker van een dutje is, moet zich eigenlijk haasten voor ophalen zoon. Maar moeder vriendje belde net om ze samen te kunnen spelen vanmiddag dus rustig wakker worden uiteindelijk* ;)
C1ndy
J&J SANTORINI
Berichten: 2662
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:19 am

Re: Niet aankomen help

Bericht door C1ndy »

Is het niet een idee om tussen de middag al warm te eten? Dan hebben jullie die maaltijd alweer gehad, kan je ze savonds gewoon een boterham geven.

En respect voor je, hoe je het doen met 3 kleine kinderen.
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
Suuz

Re: Niet aankomen help

Bericht door Suuz »

Dat is idd wat ik doe. P eet nooit warm, j s'avonds ;)

En bedankt! Doet me goed die complimenten.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Niet aankomen help

Bericht door monika »

nou ik vind het knap hoor. ik heb de helft van de tijd de jongens alleen, en dat gaat, maar 3 in je eentje, petje af.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Suuz

Re: Niet aankomen help

Bericht door Suuz »

3700 gram was hij! Cb was net hier thuis ;) :D super dus! 400 gram in 5 dagen.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Niet aankomen help update!

Bericht door Pauwtje »

Joepie!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9556
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Niet aankomen help update!

Bericht door muppet »

Goed zeg!
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12572
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Niet aankomen help update!

Bericht door monika »

O fijn, dat is vast een opluchting! Ga zo door he.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Niet aankomen help update!

Bericht door JasmijnLinde »

Zo wat fijn! Lijkt me meer dan genoeg.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Plaats reactie