Eindelijk woordjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ana
J&J MAURITIUS

Eindelijk woordjes

Bericht door Ana »

Inmiddels is J0ela alweer 19 maanden en eindelijk komen de eerste woordjes... Althans, ze zei al wel een tijd enkele dingen in de trant van papa, mama, die. En verder babbelde ze er lustig op los in haar eigen taal.
Maar nu komt er eindelijk interesse in het nazeggen van dingen, en ze wil duidelijk dingen benoemen en komt daar dan ook om vragen.

Het koppie heeft het duidelijk druk met drie talen.... naast Nederlands en Bosnisch ook Engels, want tot onze verbazing wijst ze naar dingen en roept dan 'look!'. En dat heeft ze zelf opgepikt van de tv...
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Charlotte
J&J SANTORINI

Re: Eindelijk woordjes

Bericht door Charlotte »

3 talen is ook veel. maar geef t ook tijd, ze kunnen nog heeeeeel lang praten (en dan ben je blij als ze stil zijn :wink: ) Gezellig he??!!!

Jochem babbelt nu de hele dag, erg gezellig, mar helaas niet altijd verstaanbaar, dat geeft weer frustratie.... Dus laat haar nog maar even oefenen, dan kan ze je daarna goed duidelijk maken wat ze wil.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Haha, heerlijk toch! Al verzuchtte ik van de week of Bram misschien even 2 minuten zijn mond dicht kon houden. Als ze eenmaal goed kunnen praten... dan verlang je af en toe terug naar de stilte. :wink:
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Emma

Bericht door Emma »

Leuk zeg! Isla begon ook met 19 maanden pas een beetje te babbelen, en zij is ook tweetalig. Nu een jaar later kletst ze in beide talen de hele dag door. Ook als ze alleen aan het spelen is hoor ik een constante monoloog. Zonet hoorde ik bijvoorbeeld (ze was met duplo bezig): 'Ik maak een bootje want ik ga op vakantie naar amerika. Deze moet eigenlijk hier. The bear is washing his hands cause he did a weewee on the potty on top of mine. Dit is voor mijn baby, volgens mij is zij wakker' enz enz de hele dag door.

Spreekt Joela meer Nederlands of meer Bosnisch?
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ik geloof jullie gelijk dat ik over een tijd blij ben als ze es haar mond houdt :D maar nu vind ik het erg leuk als ze iets verstaanbaars zegt. En ja die frustratie herken ik helemaal, ze blijft het dan maar herhalen en kan maar niet begrijpen dat ik niet in actie kom bij wijze van spreken. (Gaat zoals begrijpelijk gepaard met veel huilbuien)

Wat speelt ze lief Emma, dan zit je toch met een glimlach te luisteren.

J0ela gebruikt vooral Nederlands omdat ik de hele dag Nls spreek. en ze is toch het meest met mij.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Plaats reactie