Benthe, CBtje

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Benthe, CBtje

Bericht door Eve71ne »

Vanmorgen de 3jarigen check-up gehad op het CB. Met 91 centimeter valt ze net binnen de groene lijntjes en past goed bij haar 12.7 kilo (met volle luier :wink: ) Wat wel een pietsje minder was, is dat ze gezakt is voor de ogentest. Van de rij waar ze 4 plaatjes moest kunnen zien, noemde ze er geen één. De rijen daarboven deed ze wel goed. In de herkansing dus! Over een maand terugkomen.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Suuz

Re: Benthe, CBtje

Bericht door Suuz »

Ook een kleintje dus ;) jammer van de oogtest.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Benthe, CBtje

Bericht door Mare »

Klein en licht dus. Ik moet pas 5 november.David zal maar één of twee cm langer zijn, maar wel bijna 15 kilo. Balen van de ogentest. Denk je dat ze het echt niet goed zag of wilde ze het niet zeggen?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8103
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Benthe, CBtje

Bericht door channiemam »

Haha, vanmorgen met Vera naar het cb geweest voor haar tweejaarlijkse controle. Exact dezelfde gegevens. 91,5 cm en 12.7 kg.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Benthe, CBtje

Bericht door Eve71ne »

Mare schreef:Klein en licht dus. Ik moet pas 5 november.David zal maar één of twee cm langer zijn, maar wel bijna 15 kilo. Balen van de ogentest. Denk je dat ze het echt niet goed zag of wilde ze het niet zeggen?
Ze noemde de grotere plaatjes keurig op. Ik denk dat ze een maatje kleiner echt niet zag. Het is twee keer geprobeerd en ze haperde op de zelfde rij. Nou ja, we merken het over een maand wel..
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6779
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Benthe, CBtje

Bericht door petra1969 »

Jammer van die ogentest. Hopelijk gaat het de volgende keer een stuk beter. Cay is vorige maand geweest, 98 cm en 14 kilo. Ogentest doen ze hier nog niet.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Ves

Re: Benthe, CBtje

Bericht door Ves »

Balen zeg, van die ogentest, vooral omdat je het idee hebt dat ze het echt niet ziet...
Wij zijn 2 weken geleden geweest en mogen over 3 weken nog een keer voor de ogentest. V incent wilde niet met 1 oog kijken. Kijken of het straks wel lukt (hard hoofd in).
Verder 97 cm en 16 kilo... een beer in vergelijking met jouw poppetje :wink: .
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Benthe, CBtje

Bericht door Miranda »

Balen van die ogentest zeg! Wij moeten volgende week voor de 3-jarigen check. Ben benieuwd of die eigenwijze peuter van mij uberhaupt van plan is om de plaatjes te benoemen....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: Benthe, CBtje

Bericht door Rijntje »

Eve71ne schreef:
Mare schreef:Klein en licht dus. Ik moet pas 5 november.David zal maar één of twee cm langer zijn, maar wel bijna 15 kilo. Balen van de ogentest. Denk je dat ze het echt niet goed zag of wilde ze het niet zeggen?
Ze noemde de grotere plaatjes keurig op. Ik denk dat ze een maatje kleiner echt niet zag. Het is twee keer geprobeerd en ze haperde op de zelfde rij. Nou ja, we merken het over een maand wel..
Emma had dat ook. Ik had ook het idee dat ze het echt niet zag. Ze deed met het andere oog en weer grotere plaatjes ook gewoon weer mee. Maar zodra ze de kleinere plaatjes moest doen ging het mis. Maar met de herhaling ging het opeens prima.
Ik was helemaal vergeten dat je met 3 jaar de ogentest krijgt. Ben benieuwd of Lara daar zin in heeft tzt, haha.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
wennetje

Re: Benthe, CBtje

Bericht door wennetje »

Had je geoefend? Weet je zeker dat ze ook de namen kent van de plaatjes? Voor Joris stonden er een paar nieuwe woorden tussen dus daar heb ik eerst mee geoefend.
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: Benthe, CBtje

Bericht door Floor83 »

wennetje schreef:Had je geoefend? Weet je zeker dat ze ook de namen kent van de plaatjes? Voor Joris stonden er een paar nieuwe woorden tussen dus daar heb ik eerst mee geoefend.
Of ik had bij 1 plaatje geen idee wat het nu was: een sleutel of een kerkje met een wolkje er boven... :oops:

Maar balen dat je terug moet komen, hopen dat het ze het dan wel ziet en zegt, en niet dat haar ogen niet goed zijn.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Benthe, CBtje

Bericht door Eve71ne »

Floor83 schreef:
wennetje schreef:Had je geoefend? Weet je zeker dat ze ook de namen kent van de plaatjes? Voor Joris stonden er een paar nieuwe woorden tussen dus daar heb ik eerst mee geoefend.
Of ik had bij 1 plaatje geen idee wat het nu was: een sleutel of een kerkje met een wolkje er boven... :oops:


Maar balen dat je terug moet komen, hopen dat het ze het dan wel ziet en zegt, en niet dat haar ogen niet goed zijn.
Ja haha ik dacht eerst ook dat het een moskee was maar het bleek een sleutel te zijn. Benthe heeft sommige plaatjes een eigen term gegeven; wolf ipv hond, koffie ipv ketel maar daar deed de arts niet moeilijk om hoor. Ik had inderdaad met haar geoefend dus wist wát ze zou gebruiken.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Ves

Re: Benthe, CBtje

Bericht door Ves »

Eve71ne schreef:
Floor83 schreef:
wennetje schreef:Had je geoefend? Weet je zeker dat ze ook de namen kent van de plaatjes? Voor Joris stonden er een paar nieuwe woorden tussen dus daar heb ik eerst mee geoefend.
Of ik had bij 1 plaatje geen idee wat het nu was: een sleutel of een kerkje met een wolkje er boven... :oops:


Maar balen dat je terug moet komen, hopen dat het ze het dan wel ziet en zegt, en niet dat haar ogen niet goed zijn.
Ja haha ik dacht eerst ook dat het een moskee was maar het bleek een sleutel te zijn. Benthe heeft sommige plaatjes een eigen term gegeven; wolf ipv hond, koffie ipv ketel maar daar deed de arts niet moeilijk om hoor. Ik had inderdaad met haar geoefend dus wist wát ze zou gebruiken.
Bij ons sloeg ze de dubbelzinnige plaatjes over (die sleutel en nog eentje geloof ik). En hij mocht gewoon zijn eigen namen voor de dingen gebruiken (een fluitketel kent bijna niemand meer tegenwoordig, theepot was ook goed).
Plaats reactie