nagels pulleken/trekken

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
annelinda

nagels pulleken/trekken

Bericht door annelinda »

Anne kan niet van haar nagels afblijven. De hele dag gaat het door. Ondertussen zijn haar nagels zo eng kort. Ze heeft het niet van een vreemde... ml kan er ook niet van afblijven. Hij probeert er nu zo veel,mogelijk op te letten.

Als ik haar corrigeer gaat het 20 sec goed en gaan die vingertjes weer... als ik blijf corrigeren moet ze er gewoon van huilen. Het is volgens mij echt al een gewoonte.

Hebben julie tips hoe we dit kunnen aanpakken. Ik vind het echt geen gezicht die super korte nagels en natuurlijk ook de kans van ontsteking.
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: nagels pulleken/trekken

Bericht door niekje »

Hier ook een pullekert, maar alleen ik zie het niet als ze dat doet.........zie het alleen als het weer nagelknipronde is en vorige week lag ze in bed en kwam ze naar beneden en zei, mama ik deed mijn dekbed omhoog en toen begon mijn teen te bloeden....had ze dus ook aan haar teennagel zitten pulleken.......

Haar nagels hoef ik dus ook nooit te knippen want er valt niks te knippen.....

Geen tips dus voor je helaas, het ging hier even goed als ik beloofde haar nagels te lakken maar ja dat was dan weer tijdelijk, wij hebben geen van 2en die gewoonte dus waar ze het van heeft......

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: nagels pulleken/trekken

Bericht door Kimmie »

je hebt toch een soort gel voor op de nagels tegen nagelbijten? after bite oid?
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14158
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: nagels pulleken/trekken

Bericht door jikke »

Kimmie schreef:je hebt toch een soort gel voor op de nagels tegen nagelbijten? after bite oid?
die hebben wij ook. maar de dwang om te bijten is sterker dat de afkeur van de smaak. Hier staat een tv op de kamer in het vooruitzicht als er nagels zijn. Dit aanbod geld als sinds juni oid.
Dus helaas geen tips. femke lijkt wel gevoelig voor nagelak op haar nagels maar ja bij een jongen werkt dat niet.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: nagels pulleken/trekken

Bericht door niekje »

Kimmie schreef:je hebt toch een soort gel voor op de nagels tegen nagelbijten? after bite oid?
By-tex inderdaad, hier ook in huis voor een duimend jongetje maar die trekt zich daar niks van aan, nu maar mondeling het duimen af aan het leren.....

Dat spul zal ook alleen maar werken als ze daadwerkelijk nagels bijten, bij pulleken niet want dat doen ze niet met hun mond.....

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: nagels pulleken/trekken

Bericht door Kimmie »

oeps... afther bite is voor insecten beten! by tex idd... sticker kaart/beloningssysteem bij niet bijten of pulken...
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
annelinda

Re: nagels pulleken/trekken

Bericht door annelinda »

Anne bijt niet op haar nagels dus dat spul zal helaas niet werken.
Misschien is gaan proberen met belonen als ze het niet doet. Is even bedenken wat haar dan kunnen geven/doen.
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2315
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: nagels pulleken/trekken

Bericht door Petra »

Myrthe deed het ook, maar wilde een half jaar geleden ineens ook mooie nagels.

Daarvoor had ik altijd gewaarschuwd dat ze er zo makkelijk teveel af kon halen en dat dat zeer deed en ook de keren dat dat gebeurde had dat weinig effect.

Nu zou ik bijna alle nagels kunnen knippen, maar mag dat weer niet...
Heb ze pas geleden heel fanatiek zitten vijlen zodat ze weer mooi glad waren (en korter, maar dat heb ik maar niet genoemd).

Benthe's nagels hoef ik nog steeds niet te knippen.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: nagels pulleken/trekken

Bericht door muppet »

ik heb zelf heel lang nagels gebeten, totdat ik op kamp was en er daar een leidster een verhaal vertelde van een jongetje dat ook zijn nagels beet en niet op kon houden en zo zichzelf helemaal op-at... NOOIT meer gedaan.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6301
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: nagels pulleken/trekken

Bericht door drus »

Een alternatief bieden, bijv een ketting waar een stuk hout aan zit wat te pulken valt. Of een beloningssysteem, wat begint met bijv tijdens het eten niet pulken is beloning ( grote kans van slagen omdat ze bezig is) of stress balletjes geven in vast te houden en te frummelen. Een tattoo om te pulken of een klodder lijm ( van die doorzichtige dan kun je ook velletjes pulken) je man en dochter elke keer dat je ze betrapt handen laten wassen Hmm meer zou ik niet weten :o
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
annelinda

Re: nagels pulleken/trekken

Bericht door annelinda »

Drus dank je voor de tips. Een alternatief, nooit aan gedacht..... ik ga ens zoeken naar een alternatief.
Plaats reactie