Geluidjes maken *update*

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

Geluidjes maken *update*

Bericht door Marijn »

Ik vraag me al een paar dagen iets af. Een baby hoort toch steeds mee geluid te gaan maken (naast huilen en kreunen)? Juul was een paar weken geleden echt aan het oefenen met kletsen, maar nu doet ze helemaal niks meer. Ik maak me geen zorgen, ik vind t gewoon gek.

Hoe is dat bij andere baby's?
Laatst gewijzigd door Marijn op wo nov 07, 2012 8:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Geluidjes maken

Bericht door muppet »

Is ze soms motorisch heel erg bezig op het moment? Meestal zie je nl een afwisseling tussen de verschillende ontwikkelingsgebieden, motoriek--spraak/taal---motoriek etc. etc. Kinderen ontwikkeling niet alle gebieden gelijktijdig, maar om beurten. Het kan zijn dat ze nu een van de spraaktaalontwikkeling heeft "afgesloten" en met een nieuwe stukje binnen de motoriek bezig is. Waarschijnlijk zie je dan over een paar weken dat de motorische ontwikkeling "stilstaat", maar dat ze weer nieuwe vaardigheden binnen de spraaktaalontwikkeling oefent.
Was de gehoortest wel gewoon goed?
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6218
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Geluidjes maken

Bericht door mama talla »

Anna heeft ook een paar weken wat minder gekletst, of eigenlijk bijna niet. Ik begon me ook een beetje zorgen te maken. Maar de laatste dagen kletst ze ineens weer volop. Misschien nog even afwachten? En als je op het cb bent even aankaarten? Of als je je echt zorgen begint te maken even naar de ha?

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12556
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Geluidjes maken

Bericht door monika »

Hier net zo. Bij mij begon het ook al te kriebelen. Waar zijn die prachtige medolieuse volzinnen gebleven? Nu is het weer alleen geluid en kreten. Maar inderdaad hij is nu erg bezig geweest met grijpen en sinds gisteren met zijn voeten.

Dan hang ik de theorie over het afsluiten van een ontwikkeling en zich richten op iets anders maar aan.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Marijn

Re: Geluidjes maken *update*

Bericht door Marijn »

Nou, ik zal nog eens wat plaatsen hoor. Juul is sinds gisteren weer volop aan de klets. Hartstikke goed natuurlijk, alleen is ze er zelf zo van onder de indruk dat ze niet meer stopt. Ze heeft de halve nacht liggen kletsen...
Chabeli

Re: Geluidjes maken *update*

Bericht door Chabeli »

Marijn schreef:Nou, ik zal nog eens wat plaatsen hoor. Juul is sinds gisteren weer volop aan de klets. Hartstikke goed natuurlijk, alleen is ze er zelf zo van onder de indruk dat ze niet meer stopt. Ze heeft de halve nacht liggen kletsen...
haha leuk! Waarschijnlijk een sprongetje geweest.
Hanne

Re: Geluidjes maken *update*

Bericht door Hanne »

Marijn schreef:Nou, ik zal nog eens wat plaatsen hoor. Juul is sinds gisteren weer volop aan de klets. Hartstikke goed natuurlijk, alleen is ze er zelf zo van onder de indruk dat ze niet meer stopt. Ze heeft de halve nacht liggen kletsen...
hahaha, dat wordt me wat met haar.
Gebruikersavatar
niekje
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:16 am

Re: Geluidjes maken *update*

Bericht door niekje »

als ik zoiets merkte pakte ik het boek oei ik groei erbij en kon er bijna de klok op gelijk zetten dat ze dan in een sprongetje zaten, dan werden ze ook wat stiller en ontwikkelde ze in de tussentijd iets anders om het later weer met elkaar te combineren...

fijn dat ze weer kletst, alleen 's nachts is wat minder hihi..

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Plaats reactie