Robin heeft nog nooit gelogeerd in zijn leventje. Er is een kans aanwezig dat zijn primeur zal zijn wanneer ik ga bevallen. Toen ik Robin vertelde dat hij dan even naar goede vrienden van ons gaat en daar misschien ook een nachtje zal slapen was zijn antwoord zeer resoluut. Overdag vindt hij prima, leuk zelfs, maar slapen dat wil hij dus echt niet. Ik zie er zelf ook een beetje tegenop, want Robin is geen makkelijke slaper. Hij heeft bij tijd en wijle last van nachtangst en wordt bij spanningen regelmatig 's nachts wakker.
Nu zit ik te denken wat wijsheid is.. Laat ik hem van tevoren een nachtje oefenen, zonder dat het menens is (wil hij dus niet, dus best kans dat het geen succeservaring zal zijn), of laat ik het er maar op aankomen? Wat zouden jullie doen?
Logeren
Re: Logeren
Ik zou het erop aan laten komen. Kinderen voelen echt wel aan wanneer het menens is.
Bestaat de kans ook nog dat hij er gewoon doorheen slaapt? Dat gebeurde hier namelijk 3 van de 4 keer (en de 4e keer niet omdat ik naar het ziekenhuis moest).
Bestaat de kans ook nog dat hij er gewoon doorheen slaapt? Dat gebeurde hier namelijk 3 van de 4 keer (en de 4e keer niet omdat ik naar het ziekenhuis moest).
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
Toen ik zwanger was van Danique ging Marit regelmatig bij opa en oma logeren. MEt dezelfde gedachte als jij hebt: als het nodig is, is het handig als ze ergens vaker heeft gelogeerd. Marit was overigens wel een goede slaper, dat maakt wel uit denk ik. Ik wist dat ik opa en oma niet opzadelde met een kind wat vaak wakker werd (alhoewel je niet weet hoe het ergens anders zal gaan).
Tijdens de bevalling is Marit inderdaad naar opa en oma gegaan (de avond ervoor al, ik werd ingeleid) en het ging prima!
Tijdens de bevalling is Marit inderdaad naar opa en oma gegaan (de avond ervoor al, ik werd ingeleid) en het ging prima!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

Ik zou het er gewoon op laten aankomen.
Het is 1 nachtje, mocht het niet soepel verlopen, dan slaap ie later wel bij.
Het is 1 nachtje, mocht het niet soepel verlopen, dan slaap ie later wel bij.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Meike had 1 keer gelogeerd, maar nog nooit bij oma en daar moest zij (onverwachts) toch heen. Tasje mee en schreeuwend kind. Gelukkig hoefde Meike niet te blijven slapen, oma bracht haar om half 8 s`avonds weer thuis. Dan maar een keertje laat naar bed.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
Zorgen moet je doen, niet maken
Ik zou gewoon kijken hoe het loopt. Als hij moet blijven slapen (misschien is het helemaal niet nodig) dan valt het misschien best mee (ik denk idd ook dat ze wel aanvoelen dat het gewoon moet), en zo niet dan snappen die vrienden dat heus wel, en R obin slaapt later wel bij.
Ik ken het hoor, vooral de laatste keer zat ik me vooral zorgen te maken over hoe het met de andere 2 moest, niet over de bevalling zelf. Maar uiteindelijk loopt het altijd los!
Ik ken het hoor, vooral de laatste keer zat ik me vooral zorgen te maken over hoe het met de andere 2 moest, niet over de bevalling zelf. Maar uiteindelijk loopt het altijd los!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ik zou hem niet laten oefenen. Als het de eerste keer niet goed zou gaan dan levert die kennis jullie alleen maar stress op als hij tijdens de bevalling weer weg moet.
Ik maakte mij er ook zorgen om. Daarom hadden wij afgesproken de achterwacht pas te bellen als David wakker zou worde. Uiteindelijk sliep ons ventje die nacht lekker tot half 7!
Ik maakte mij er ook zorgen om. Daarom hadden wij afgesproken de achterwacht pas te bellen als David wakker zou worde. Uiteindelijk sliep ons ventje die nacht lekker tot half 7!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012