partner met nachtdienst

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12570
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

partner met nachtdienst

Bericht door monika »

Ik wist van te voren dat ik dit het lastigste zou vinden van mijn verlof. Ik thuis met een baby en manlief in de nachtdienst, dus moeten slapen overdag. Tot nu toe viel het allemaal wel mee. Of hij kon best goed slapen, of hij was een week van huis etc.
Maar toch zijn er practische dingen die niet handig zijn zoals een baby die zichzelf even in slaap moet zeuren (niet dat mijn man klaagt, maar ik wil hem zo stil mogelijk houden), huishoudelijke klussen zoals stofzuigen die ik het best in de ochtend. De late middag en avond werken zowel voor mij als de kinderen niet. (iedereen moe)
Afspraken bij mij thuis maken kan niet, want het is gewoon te gehorig om er nog een kletsende moeder met of zonder kleine kinderen bij te hebben. (dat kan weer wel op korte termijn gepland als hij opeens een nacht of meer wegblijft). Jort zit op scouting van 18:00 tot 19:30, manlief is dan vaak weg naar het werk, dus moet ik Jort halen en brengen en moet Nic mee. Lekkere rottijd omdat Nic meestal tussen 19:00 en 19:30 instort en acuut in zijn wiegje gedropt moet worden na zijn laatste voeding. Dus huilende baby in de auto.

Wie heeft er nog meer een partner in de nachtdienst en hoe lossen jullie die dingen op?
O ja, het komt nu weer extra naar voren omdat ik niet kan gaan wandelen of even naar de bieb of zo omdat ik zit te wachten tot er een pakje bezorgd wordt waar ik voor moet tekenen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4322
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: partner met nachtdienst

Bericht door Thommy »

Geen partner in de nachtdienst, maar voor het lawaai zou ik zeggen: oordoppen!
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Gebruikersavatar
juudje
J&J SANTORINI
Berichten: 2739
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:59 am

Re: partner met nachtdienst

Bericht door juudje »

Ik zit zelf regelmatig in de nachtdienst en mijn kinderen zijn gewoon thuis met de oppas. Ik heb zelf inderdaad oordoppen in en hoor echt helemaal niks. Oke ik heb wel eens wat gehoord toen roos nog kleiner was en ze een uur lag te huilen in bed omdat de babyfoon uit stond en mijn moedre haar niet hoorde. Maar verder hoor ik echt niks....ideaal!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6776
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: partner met nachtdienst

Bericht door petra1969 »

Hier wel ervaring met een man in ploegendienst en dus ook met nachtdienst. Maar niet echt tips. Mijn man sliep gewoon boven als hij nachtdienst had. Hij werd meestal niet wakker van het lawaai beneden. Misschien dat oordoppen inderdaad wel helpen.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: partner met nachtdienst

Bericht door TinekedH »

Mijn man zat in de nachtdienst toen we nog maar 2 kids hadden. Wij woonden toen in een flatje wat erg gehorig was (en dus gelijkvloers). Mijn man had gelukkig nooit heel veel last van ons. Als er wel iets belangrijks was probeerde hij ergens anders te slapen. Kan hij niet een matras op zolder leggen bijvoorbeeld? Ik ging niet speciaal van huis, maar zorgde er wel voor dat ik in die 7 dagen een paar keer een koffie afspraakje had...of ging bij mooi weer een keertje extra wandelen.

Behalve onhandig vond ik die nachtdiensten altijd zo ongezellig!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11894
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: partner met nachtdienst

Bericht door Angelique »

TinekedH schreef: Behalve onhandig vond ik die nachtdiensten altijd zo ongezellig!
Ik niet :lol:
gelukkig maar want ik draai ze zelf en Gert ook.

Wij slapen beneden, en worden zelden wakker van lawaai van de kinderen. Ook toen ze jonger waren niet trouwens. Slapen wel met oordoppen!

Alleen gedreun merk ik soms - van die trekkers door de straat bijvoorbeeld.
En de bijkeukendeur die op de dranger dichtkleppert.
:crazy:
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: partner met nachtdienst

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Hoe ver is de scouting weg?
Durf je jongste voor het ophalen in bed te leggen en alleen te laten (evt met een babyfoon bij de buren?)?
ik heb het hier met ophalen op school wel gedaan, was anders niet te doen in de tijd dat iris de hele middag wilde slapen. Was ik ca 20 a 25 minuten van huis.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12570
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: partner met nachtdienst

Bericht door monika »

Ik zal de oordoppen eens kopen, zien of dat werkt. Waarom ben ik daar zelf niet op gekomen? Misschien hebben we het er in het verleden wel over gehad, weet het niet meer.

De scouting is 15 minuten rijden, dus ik ben gauw 35 minuten weg. Ik heb net allemaal nieuwe buren, wel leuk en met kleine kinderen, maar ik weet niet of ik een babyfoon naar hen toe zo geweldig vind. Ook zal je net zien dat Nic nog niet slaapt als ik weg moet om 19:15. Misschien is het een optie als hij iets groter is en wat regelmatiger. Of misschien blijft hij dan weer langer wakker. ... hoop..
Gisteravond was het makkelijker, manlief had latere nachtdienst en kon Jort brengen en halen voor hij naar het werk ging.

Als iemand nog andere tips heeft...
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11894
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: partner met nachtdienst

Bericht door Angelique »

monika schreef:Ik zal de oordoppen eens kopen, zien of dat werkt. Waarom ben ik daar zelf niet op gekomen? Misschien hebben we het er in het verleden wel over gehad, weet het niet meer.

Als iemand nog andere tips heeft...
Je hebt verschillende soorten doppen. Ik heb nu van die oranje 'pluggen', kopen we hele lading van via ebay, want ik vind af en toe nieuw setje fijn. Ik denk er wel eens over echt aangemeten doppen te laten maken, omdat ik nu soms wel oorpijn krijg (draag ze ook als G snurkt.... dus vaak)

Andere tips........ go with the flow. Dan van zo'n pakje is jammer dan. Bel uit, je bent er gewoon niet, ze komen wel weer langs.
Zorgen dat je verder alles klaar heb, zodat je alleen nog hoeft te voeden en Nic gelijk op bed kan daarna. Je houdt dat denk ik toch wel.. straks is hij langer wakker en veranderd de scouting van tijd (hier was de jeugdbrandweer bv tot 20.45... wel op een vrijdag maar toen Lisette klein was, zo onhandig...)
:crazy:
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12570
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: partner met nachtdienst

Bericht door monika »

update op de oorpluggen: JUBEL, HOERA (waarom hebben we daar niet eerder aan gedacht???!)
Manlief heeft ze nu 2 dagen gebruikt, ik heb met vriendinnen thuis gelunched, de achterdeur laten repareren, Jort heeft een vriendje te spelen, Nic pruttelt zichzelf wat luider in slaap, ik loop zelfs de slaapkamer in om wat te pakken... en hij merkt er NIETS van.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6776
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: partner met nachtdienst

Bericht door petra1969 »

Oh, wat een fijne update. Fijn dat hij nu lekker doorslaapt en dat jullie je gang een beetje kunnen gaan.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11894
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: partner met nachtdienst

Bericht door Angelique »

::D
:crazy:
Plaats reactie